Keskustelua HUUMEHÖRHÖISTÄ
Minä olen päällisin puolin täysin normaali ja kunnollinen ihminen. Minulla on hyvä ammatti, käyn töissä, maksan vuokran ja laskut. Pidän huolta ulkonäöstäni ja pukeudun siististi. Olen kiltti, ystävällinen ja avulias. Mutta olen huumeriippuvainen.
.
Lapsena olin ns. kympin tyttö, mutta todella arka. Pärjäsin koulussa hyvin ja minulla oli kavereita. Jossain vaiheessa kuitenkin masennuin ja ahdistuin, ja itsemurhaa yritin 15-vuotiaana. 17-vuotiaana kiinnostuin huumeista ja aloin käyttämään satunnaisesti, ensin harvoin ja saatoin olla kuukausiakin ilman. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, ahdistuksesta, masennuksesta, surkeasta itsetunnosta... Subutexista sain itsevarmuutta, jaksoin tehdä muutakin kuin maata yksin kotona, jaksoin taas kiinnostua ja innostua asioista. Jaksoin ELÄÄ, mikä ei todellakaan ollut itsestäänselvää minulle siihen aikaan. Monta vuotta käyttö oli hyvin satunnaista eikä siitä koitunut mitään ongelmia. Jossain vaiheessa homma karkasi käsistä, eikä sitten enää ollutkaan kivaa. Nyt olen 23-vuotias ja olen jo uskoakseni päässyt pahimman yli, vaikka edelleen sorrun sillon tällöin huumeisiin. Olen yrittänyt jo pitkään yrittänyt lopettaa, mutta se ei ole helppoa. Uskon kuitenkin onnistuvani vielä, vaikka siinä menisi kauan.
.
Miksi huumeiden käyttäjiä vihataan niin paljon vain siksi, että he käyttävät huumeita? Jotkut nistit joo tekevät rikoksia ja aiheuttavat vahinkoa muille, mutta sitten on muita kaltaisiani jotka eivät tee kenellekkään mitään pahaa. Narkkaritkin ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja aivan yhtä arvokkaita, ainunlaatuisia yksilöitään. Miten itse suhtaudut huumeisiin ja niiden käyttäjiin?
Kommentit (564)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]
Kovien huumeidenkin käyttäjät kykenevät helposti pitämään kulissit kunnossa ja elämään normaalia elämää, kunnes jäävät kiinni ja leimaantuvat.
Siksi olisi tärkeää ettei kaikille tyrkytetä täyttä absolutismia, koska jokainen välillä ratkeaa.
[/quote]
Voisitko kertoa, mihin minä olen ratkennut, vai onko tuo vain sellainen hokeama, jolla voit itsellesi uskotella oman toimintasi olevan ok?
Etkö ole lainkaan huolissasi huumevanhempien lapsista, kun noin puolustelet sitä, että kunhan kulissit ovat pystyssä, on kaikki hyvin?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]
Mulla yksi sisaruksista ollut jo yli kymmenen vuotta narkomaani, ja on aiheuttanut niin paljon surua ja murhetta meidän perheelle, että kyllä vihaan huumeita ja vihaan sitä millaiseksi ne ihmiset tekee. En edes halua enää yritää ymmärtää narkkareita, olen tuhlannut ihan tarpeeksi aikaani siihen.
[/quote]
Niin. Sinun sisaruksesi = kaikki narkomaanit. Ja kaikki päihteetkin ovat yksi ja sama asia. Alkoholi = heroiini.
Tiedoksesi, kofeiinikin on huume. Vihaatko kahvinjuojia?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]
Kovien huumeidenkin käyttäjät kykenevät helposti pitämään kulissit kunnossa ja elämään normaalia elämää, kunnes jäävät kiinni ja leimaantuvat.
Siksi olisi tärkeää ettei kaikille tyrkytetä täyttä absolutismia, koska jokainen välillä ratkeaa.
[/quote]
Voisitko kertoa, mihin minä olen ratkennut, vai onko tuo vain sellainen hokeama, jolla voit itsellesi uskotella oman toimintasi olevan ok?
Etkö ole lainkaan huolissasi huumevanhempien lapsista, kun noin puolustelet sitä, että kunhan kulissit ovat pystyssä, on kaikki hyvin?
[/quote]
Entäs ne lukuisat lapsettomat päihteilijät?
Kofeiini kiellettävä. Käyttäjille kuolemantuomio. Ruumiit kierrätettävä ravinnoksi.
Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne.
Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata?
Ärsyttää kun huumeista puhutaan yhtenä kokaisuutena. Olen polttanut kannabista lukuisia kertoja, satunnaisesti 26 vuuotta. Suurin haitta on yhdet sakot. Kovempia, lähinnä piriä on tarjottu. Joskus ihan tyrkytetty. Se on tasan oma valinta mitä ottaa tai ei ota.
Suosittelen jokaiselle luettavaksi huumeasema zoon. Kertoo helvetin rehellisesti kuinka paskaa se narkin elämä on. Sitten samalla toivon että nähdään ero kannabista käyttävällä ja narkilla. Tympäisee saarnata mutta onhan savuilla ja piikkikamoilla ihan helvetisti eroa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]
Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne. Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata?
[/quote]
Kofeiinin käyttäjille kuolemantuomio.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne.
Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata?
[/quote]
En minä ainakaan jankuta kenellekkään mitään. Saa vihata. En ole kertonut läheisilleni käytöstäni, koska en halua huolestuttaa tai aiheuttaa turhaa kärsimystä. Tiedän kyllä mitä se voi läheisille aiheuttaa, sillä mieheni on myös narkomaani. Sitä on todella raskasta seurata sivusta vaikka käyttää itse.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]
Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne. Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata?
[/quote]
Kofeiinin käyttäjille kuolemantuomio.
[/quote]
Kofeiini ei ole laitonta. Se ei rahoita ihmiskauppaa ja muuta rikollisuutta. Se ei aiheuta omaisissa pelkoa tai johda omaisuusrikoksiin.
Mutta jos huumeet vapautettaisiin, niin miksei myös kaikkia muitakin lääkkeitä vaikka. Jokainen ottaisi mitä haluaa, millä vaikutuksilla tahansa. Sivuoireet olisivat, mitä olisivat. Lapset ja aikuiset tunkisivat suuhun mitä tahtoisivat. Steroidit vapaiksi. Eihän siitä ole haittaa muille?
Samoin ajoneuvot vapaaksi ajokorteista. Suurin osa ihmisistä osaa kyllä ajaa autoa kortittakin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne.
[/quote]
En minä ainakaan jankuta kenellekkään mitään. Saa vihata. En ole kertonut läheisilleni käytöstäni, koska en halua huolestuttaa tai aiheuttaa turhaa kärsimystä. Tiedän kyllä mitä se voi läheisille aiheuttaa, sillä mieheni on myös narkomaani. Sitä on todella raskasta seurata sivusta vaikka käyttää itse.
T. Ap
[/quote]
Kyllä näytä ketjuja riittää joissa narkit pyytelevät, että älkää vihatko.
Käyttämällä huumeita, et oikeasti välitä kärsivätkö muut vai ei. Koska jos välittäisit, et käyttäisi, eikä heidän tarvitsisi uskoa valheisiisi. Nyt käytät ja valehtelet ja kuvittelet sen olevan ok, koska uskot etteivät muut tiedä. Se kupla voi puhjeta vaikka huomenna. Jolloin kaikki kärsimys iskeytyy heihin täysillä. Mieti miltä lähimmäisistäsi sen jälkeen tuntuu?
Elät valheessa, koska oma nautintosi on tärkeämpi. Jos ei se olisi sinun ei tarvitsisi valehdella heille, että et käytä.
Narkomaaneja vihataan siksi, että ne rapanistit ja sekoilevat sekakäyttäjät ihmisten ilmoilla ovat niitä, jotka antavat kuvan narkkareista monille. Myös elokuvat ja huumevalistus ovat luoneet osaltaan kohtalaisen dramaattisen kuvan narkomaaneista. Suomessa huumeet ovat vieläkin aikamoinen tabu. Voit olla kaljoissa joka päivä ja sössiä kaikki asiasi ja vähän muidenkin siinä sivussa ja silti osa pitää sinua vain harmittomana juoppona. Saattavat naureskellakin toilauksillesi. Annas olla, jos käytät/olet käyttänyt joskus huumeita niin se on sitten maineesi siinä. Ei vaikuta miten elämääsi elät ja muita kohtelet, koska olet narkkari ja piste. Oma lukunsa ovat täällä AV:llakin psyykelääkkeitä vertailevat mammat. Amfetamiinijohdannaisetkin jotenkin kummasti muuttuvat salonkikelpoisiksi tullessaan lääkärin siunauksella, vaikka osa näistä mömmöistä on niin hurjaa tavaraa, ettei kovankaan luokan narkkarit niitä uskalla nauttia. Rauhoittavat ja niihin koukussa olevat tietysti vielä erikseen. Narkomaanit näyttävät usein hyvältä ja pukeutuvat siististi jo senkin takia, että häpeävät käyttöään, eivätkä halua missään nimessä herättää turhaa huomiota. Teknisesti esimerkiksi opiaattiriippuvainen on täysin toimintakykyinen ja kykenevä normaaliin elämään, jos saa vain tarpeensa tyydytettyä. Oli kyseessä sitten krooninen kipupotilas, tai katunisti. Usein nämä "narkkarit", jotka edustavat kaupungilla koheltaessaan narkomaania suurelle yleisölle ovat kuitenkin kahden laillisen aineen, eli alkoholin ja bentsodiatsepiinien sekakäyttäjiä. Itse käytin 25 vuotta huumeita, joista 15 vuotta suonensisäisiä ja voin lyödä vetoa, että en todellakaan näytä av mamman silmään ex narkomaanilta. :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"] Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne. Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata? [/quote] Kofeiinin käyttäjille kuolemantuomio. [/quote] Kofeiini ei ole laitonta. Se ei rahoita ihmiskauppaa ja muuta rikollisuutta. Se ei aiheuta omaisissa pelkoa tai johda omaisuusrikoksiin. Mutta jos huumeet vapautettaisiin, niin miksei myös kaikkia muitakin lääkkeitä vaikka. Jokainen ottaisi mitä haluaa, millä vaikutuksilla tahansa. Sivuoireet olisivat, mitä olisivat. Lapset ja aikuiset tunkisivat suuhun mitä tahtoisivat. Steroidit vapaiksi. Eihän siitä ole haittaa muille? Samoin ajoneuvot vapaaksi ajokorteista. Suurin osa ihmisistä osaa kyllä ajaa autoa kortittakin.
[/quote]
Kannabiksen vapauttaminen johtaa pienempään määrään rikollisuutta.
Ks Portugal
Tai sitten voidaan ajatella kuten sinun kaltaisesi ihmiset:
useimmilla murhaajilla oli ainakin jonkun verran kofeiinia veressään hirmuteon hetkellä. Kofeiini kriminalisoitava.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"] Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne. Nämä käyttäjät ovat tehneet monen muun elämästä yhtä suurta helvettiä. Suoranaista henkistä pahoinpitelya. Aivan turhaan ja itsekkäästi. Miksi sellaista "pahoinpitelijää" ei saisi tai kuuluisi vihata? [/quote] Kofeiinin käyttäjille kuolemantuomio. [/quote] Kofeiini ei ole laitonta. Se ei rahoita ihmiskauppaa ja muuta rikollisuutta. Se ei aiheuta omaisissa pelkoa tai johda omaisuusrikoksiin. Mutta jos huumeet vapautettaisiin, niin miksei myös kaikkia muitakin lääkkeitä vaikka. Jokainen ottaisi mitä haluaa, millä vaikutuksilla tahansa. Sivuoireet olisivat, mitä olisivat. Lapset ja aikuiset tunkisivat suuhun mitä tahtoisivat. Steroidit vapaiksi. Eihän siitä ole haittaa muille? Samoin ajoneuvot vapaaksi ajokorteista. Suurin osa ihmisistä osaa kyllä ajaa autoa kortittakin.
[/quote]
Kannabiksen vapauttaminen johtaa pienempään määrään rikollisuutta.
Ks Portugal
Tai sitten voidaan ajatella kuten sinun kaltaisesi ihmiset:
useimmilla murhaajilla oli ainakin jonkun verran kofeiinia veressään hirmuteon hetkellä. Kofeiini kriminalisoitava.
[/quote]
Niin, kaikilla oli myös vettä kehossa. Pitäisikö sekin kriminalisoida? Laittaa samalle viivalle kuin huumeet? Kyllä siihen veteen saadaan jopa vielä pahempia syy yhteyksiä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:35"]Narkomaaneja vihataan siksi, että ne rapanistit ja sekoilevat sekakäyttäjät ihmisten ilmoilla ovat niitä, jotka antavat kuvan narkkareista monille. Myös elokuvat ja huumevalistus ovat luoneet osaltaan kohtalaisen dramaattisen kuvan narkomaaneista. Suomessa huumeet ovat vieläkin aikamoinen tabu. Voit olla kaljoissa joka päivä ja sössiä kaikki asiasi ja vähän muidenkin siinä sivussa ja silti osa pitää sinua vain harmittomana juoppona. Saattavat naureskellakin toilauksillesi. Annas olla, jos käytät/olet käyttänyt joskus huumeita niin se on sitten maineesi siinä. Ei vaikuta miten elämääsi elät ja muita kohtelet, koska olet narkkari ja piste. Oma lukunsa ovat täällä AV:llakin psyykelääkkeitä vertailevat mammat. Amfetamiinijohdannaisetkin jotenkin kummasti muuttuvat salonkikelpoisiksi tullessaan lääkärin siunauksella, vaikka osa näistä mömmöistä on niin hurjaa tavaraa, ettei kovankaan luokan narkkarit niitä uskalla nauttia. Rauhoittavat ja niihin koukussa olevat tietysti vielä erikseen. Narkomaanit näyttävät usein hyvältä ja pukeutuvat siististi jo senkin takia, että häpeävät käyttöään, eivätkä halua missään nimessä herättää turhaa huomiota. Teknisesti esimerkiksi opiaattiriippuvainen on täysin toimintakykyinen ja kykenevä normaaliin elämään, jos saa vain tarpeensa tyydytettyä. Oli kyseessä sitten krooninen kipupotilas, tai katunisti. Usein nämä "narkkarit", jotka edustavat kaupungilla koheltaessaan narkomaania suurelle yleisölle ovat kuitenkin kahden laillisen aineen, eli alkoholin ja bentsodiatsepiinien sekakäyttäjiä. Itse käytin 25 vuotta huumeita, joista 15 vuotta suonensisäisiä ja voin lyödä vetoa, että en todellakaan näytä av mamman silmään ex narkomaanilta. :D
[/quote]
Ongelma on, kun teidän "ei näy missään" tyyppien lisäksi on tosiaan olemassa nuo kunnon narkkarit. He jotka varastavat, pelottavat, levittävät tauteja, tappavat jne. Jos kaikki olisivat kuten sinä, asenne olisi ehkä toinen. Mutta kun kaikki narkkarit eivät ole.
Ehkä sinun pitäisi valittaa heille. Kuinka teidän "kunnollisten" narkkarien maine kärsii.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:35"]Narkomaaneja vihataan siksi, että ne rapanistit ja sekoilevat sekakäyttäjät ihmisten ilmoilla ovat niitä, jotka antavat kuvan narkkareista monille. Myös elokuvat ja huumevalistus ovat luoneet osaltaan kohtalaisen dramaattisen kuvan narkomaaneista. Suomessa huumeet ovat vieläkin aikamoinen tabu. Voit olla kaljoissa joka päivä ja sössiä kaikki asiasi ja vähän muidenkin siinä sivussa ja silti osa pitää sinua vain harmittomana juoppona. Saattavat naureskellakin toilauksillesi. Annas olla, jos käytät/olet käyttänyt joskus huumeita niin se on sitten maineesi siinä. Ei vaikuta miten elämääsi elät ja muita kohtelet, koska olet narkkari ja piste. Oma lukunsa ovat täällä AV:llakin psyykelääkkeitä vertailevat mammat. Amfetamiinijohdannaisetkin jotenkin kummasti muuttuvat salonkikelpoisiksi tullessaan lääkärin siunauksella, vaikka osa näistä mömmöistä on niin hurjaa tavaraa, ettei kovankaan luokan narkkarit niitä uskalla nauttia. Rauhoittavat ja niihin koukussa olevat tietysti vielä erikseen. Narkomaanit näyttävät usein hyvältä ja pukeutuvat siististi jo senkin takia, että häpeävät käyttöään, eivätkä halua missään nimessä herättää turhaa huomiota. Teknisesti esimerkiksi opiaattiriippuvainen on täysin toimintakykyinen ja kykenevä normaaliin elämään, jos saa vain tarpeensa tyydytettyä. Oli kyseessä sitten krooninen kipupotilas, tai katunisti. Usein nämä "narkkarit", jotka edustavat kaupungilla koheltaessaan narkomaania suurelle yleisölle ovat kuitenkin kahden laillisen aineen, eli alkoholin ja bentsodiatsepiinien sekakäyttäjiä. Itse käytin 25 vuotta huumeita, joista 15 vuotta suonensisäisiä ja voin lyödä vetoa, että en todellakaan näytä av mamman silmään ex narkomaanilta. :D [/quote] Ongelma on, kun teidän "ei näy missään" tyyppien lisäksi on tosiaan olemassa nuo kunnon narkkarit. He jotka varastavat, pelottavat, levittävät tauteja, tappavat jne. Jos kaikki olisivat kuten sinä, asenne olisi ehkä toinen. Mutta kun kaikki narkkarit eivät ole. Ehkä sinun pitäisi valittaa heille. Kuinka teidän "kunnollisten" narkkarien maine kärsii.
[/quote]
"Koko ihmisryhmää ei voi leimata muutaman edustajan takia", vai miten se av:n "älä yleistä"-mantra menikään? "Kunnolliset" narkkarit hyötyvät siitä, että noita koheltajia riittää ja vetävät itseensä kaiken paheksunnan ja taivastelun. Saavat itse elellä näin ollen rauhassa. En ollut kauhean kiinnostunut siitä mitä narkomaaneista yleisesti ajatellaan edes käyttöaikoinani, koska tiesin mitä itse olen ja miten elän. Olin myös tietoinen siitä, että minua ei narkkariksi mielletä ylipäätään. Senkään vertaa asia ei kiinnosta nyt käytön lopetettuani. Rasittaviahan kaikenlaiset sekoilijat ovat välillä yleisillä paikoilla. Siihen ei vaikuta onko huumeiden, alkoholin, psyykelääkkeiden, tai jonkin muun alaisena, vaan se jos ei käyttäydytä kanssaihmiset huomioiden.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]Mikä siinä onkin, että käyttäjien omaiset vihaavat ylikaiken huumeita? Sen sijaan huumeiden käyttäjät jaksavat jankuttaa kuinka se pitäsi hyväksyä eikä saa vihata. Sama koskee alkoholisteja, peliriippuvaisia jne.
[/quote]
T. Ap
[/quote]
Kyllä näytä ketjuja riittää joissa narkit pyytelevät, että älkää vihatko.
Käyttämällä huumeita, et oikeasti välitä kärsivätkö muut vai ei. Koska jos välittäisit, et käyttäisi, eikä heidän tarvitsisi uskoa valheisiisi. Nyt käytät ja valehtelet ja kuvittelet sen olevan ok, koska uskot etteivät muut tiedä. Se kupla voi puhjeta vaikka huomenna. Jolloin kaikki kärsimys iskeytyy heihin täysillä. Mieti miltä lähimmäisistäsi sen jälkeen tuntuu?
Elät valheessa, koska oma nautintosi on tärkeämpi. Jos ei se olisi sinun ei tarvitsisi valehdella heille, että et käytä.
[/quote]
En pyydä olemaan vihaamatta, saa vihata ihan vapaasti. Ainoa ihminen, joka riippuvuudestani kärsisi, olisi äitini. Ja tietysti mieheni, mutta hän käyttää itsekin. Todellakin välitän kärsiikö äitini, haluan suojella häntä kaikelta pahalta. Hän kärsi suunnattomasti jo siitä, kun yritin tappaa itseni ja kadun sitä aivan valtavasti. Monesti olen miettinyt, että äitini on ainoa syy miksi vielä elän. Sisarukseni kuoli 4 vuotta sitteneikä äiti kestäisi toisenkin, sinoan jäljellä olevan lapsen menetystä. Tämä ajatus on kaikista pahimpina hetkinä pitänyt minut hengissä vaikka väkisin. En mielestäni ole itsekäs, mutta kai sen noinkin voi ajatella. Sain tästä aihetta pohdiskella. Eikä tarkoitus ole kerätä sääliä tällä viestillä, vaikka kueltämättä siltä voisi vaikuttaa...
T. Ap
Haluaisin vielä lisätä, ettei tarkoituksenani ole missään nimessä puolustella narkkaamista. Tiedän, että se on typerää, tuhoaa sekä fyysisen että psyykkisen terveyden, aiheuttaa paljon mielipahaa, rahoittaa rikollisuutta yms yms. Ei minulla ole mitään syytä puolustella sitä enkä todellakaan ole ylpeä itsestäni, päinvastoin. Monesti olen vihannut ja moittinut itseäni ja tuntenut syyllisyyttä koska en muka "pysty" lopettamaan.
T. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:35"]
Tosiaan, jos joku haluaa jutella kahden kesken näistä asioista (esim nro 7?), niin voi luoda uuden sähköpostin/skypen ja kertoa osoitteen tänne, niin otan yhteyttä. Mielelläni keskustelisin yksityisemmin! :) T. Ap
[/quote]
Ois tosi kiva saada juttukaveri sellaisesta joka käy läpi näitä samoja asioita ja muutenkin joku kenen kanssa jutella yhtään totuutta kaunistelematta. Mä tosi mielelläni jatkaisin sun kanssa juttelua kahenkesken. Tekasen uuden sähköpostin ja ilmotan tänne! :)
T. 7
Palaan mielenkiinnolla jatkamaan elämäni ensimmäistä av-keskusteluun osallistumista heti kun on jokin tätä kännykkää parempi kirjoitteluväline käytettävissä. Ketjussa on liikaa samaistuttavaa tekstiä pelkkään sivustaseuraamiseen.
T. 22-vuotias, ennen masentumistaan "täydellinen mallioppilas" itsekin, nykyään lähinnä täydellisen riippuvainen.
Mulla yksi sisaruksista ollut jo yli kymmenen vuotta narkomaani, ja on aiheuttanut niin paljon surua ja murhetta meidän perheelle, että kyllä vihaan huumeita ja vihaan sitä millaiseksi ne ihmiset tekee. En edes halua enää yritää ymmärtää narkkareita, olen tuhlannut ihan tarpeeksi aikaani siihen.