Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herttoniemen vaijerisurmaa tutkitaan kuolemantuottamuksena

Vierailija
01.09.2015 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441072981993.html

Poliisi tutkii Herttoniemen hyppyrimäessä lauantaina tapahtunutta, 16-vuotiaan nuoren naisen kuolemaan ja 17- ja 18-vuotiaiden nuorten naisten loukkaantumiseen johtanutta onnettomuutta kuolemantuottamuksena ja mahdollisesti kahtena vammantuottamuksena. Asiasta kertoi poliisi hetki sitten lähettämässään tiedotteessa.

Vammantuottamus on asianomistajarikos. Poliisi ei ole selvittänyt vielä asianomistajien vaatimuksia.

Myöhään lauantaina 16-vuotias tyttö laski istualtaan Herttoniemen hyppyrimäkeä alas. Rinteen poikki kulkenut teräsvaijeri osui häntä kaulaan, jolloin tyttö kuoli tapahtumapaikalle.

Tapahtumien tarkka kulku on toistaiseksi epäselvä.

Tapauksen tutkinnanjohtaja Kirsi Kanth Helsingin poliisista kertoo, ettei loukkaantuneita, 16-17 -vuotiaita tyttöjä ole vieläkään päästy kuulemaan.

He ovat sairaalahoidossa. Odotamme, että pääsisimme kuulemaan heitä tämän viikon aikana. Ilmeisesti hengenvaaraa ei ole, mutta muutoin en osaa heidän terveydentilastaan kertoa, Kanth kertoo Ilta-Sanomille.

Kommentit (596)

Vierailija
481/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:40"]Oliko muovimäki siis märkä? Teini-ikäiset ehdoin tahdoin halusivat kastella vaatteensa?
[/quote]
Tämä tuli esiin kysyttäessä, miksi laskivat. Muutenkin liukas mäki oli vielä liukkaampi, koska oli märkä. :/

Vierailija
482/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:58"]

Laitatko  näkymättömän vaijerin liukumäkeen että   se estäisi  laitteen käytön  . 

Nyt näyttää siltä, että murhavaijerillasi oli ns nostaja joka unohti nostaa vaijeria kun tytöt laskivat. Joku lukiolaispoika kuulemma

Saman luin askista. Huh huh, jos näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"] Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun? Jos mielestäsi on, mikä olisi ratkaisu ongelmaan? Betonibunkkeri puiston päälle kunnes valmis? Vai jätänkö vaan ne puistot rakentamatta ettei vaan satu pahoja onnettomuuksia joiden syy tulee minun kontolleni vaikka vika on ollut käyttäjän ajattelemattomuudessa? Eiköhän se ole sama asia tässä tapauksessa?! [/quote] Laitatko  näkymättömän vaijerin liukumäkeen että   se estäisi  laitteen käytön  .    [/quote] En, mutta se näkymättömyys saattaa olla se ettei liukua ole vielä edes kiinnitetty. Pitäisikö liu'un käyttö silloin erikseen kieltää, vaikka on kielletty jo koko paikan käyttö.

[/quote]

Älä  heittäydy tyhmäksi.

Tuolla   vaijerin laitolla liukumäkeen  olisi tapaukset saatu vastaaviksi    tuon onnettomuuden kanssa. 

Kylvä  teräspiikejä sinne keskeneräisen työsi  alueelle  ja kysy sitten   että onko  väärin.

Vierailija
484/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:58"]

Laitatko  näkymättömän vaijerin liukumäkeen että   se estäisi  laitteen käytön  . 

Nyt näyttää siltä, että murhavaijerillasi oli ns nostaja joka unohti nostaa vaijeria kun tytöt laskivat. Joku lukiolaispoika kuulemma

Kuvittelet  olevasi selvännäkijä  ja keskustelevasi  jonkun tietyn  tyypin kanssa vai ?

Kuule kerroit  tuolla taannoin että vittusi  on  revennyt, laita sihen niveaa,  kulemma auttaa.

Vierailija
485/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu menee yhä kummallisemmaksi. Tällainen vaijerinostaja tähän juttuun oikeastaan sopiikin. Mutta on tää järkkyä kuitenki.

Vierailija
486/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:17"]

Juttu menee yhä kummallisemmaksi. Tällainen vaijerinostaja tähän juttuun oikeastaan sopiikin. Mutta on tää järkkyä kuitenki.

Mistä on peräisin tällainen tieto vaijerin nostajasta? Onko askissa joku sellaisesta puhunut?

Vierailija
487/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:58"]Vaijerin virittäjien kiihkoileva puolustelu ja kuolleen tytön lähes ivaaminen antaa suomalaisista naisista kyllä niin sairaan ja aivottoman kuvan, että ei mitään rajaa eikä määrää. [/quote] Luulen, että täällä on paljon miehiäkin liikkeellä. Todella vaikea uskoa, että kaikki julmuudet olisivat pelkästään naisten kirjoittamia.

[/quote] Mitä ihmeen julmuuksia täällä on kirjoitettu? Pyysin esimerkkiä jo aiemmin, enkä sitä saanut.

Vierailija
488/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille sakot ja muutama ls-ilmoitus, koska vanhemmat eivät näköjään välitä tai eivät osaa kasvattaa. Vaijerin nostamisen unohtaneelle syyte kuolemantuottamuksesta. Näin nuoret oppivat kantapään kautta, miten otetaan vastuu omista teoista, eikä syytellä muita omista törttöilyistä.

Vierailija
489/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"]Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun?

Jos mielestäsi on, mikä olisi ratkaisu ongelmaan? Betonibunkkeri puiston päälle kunnes valmis? Vai jätänkö vaan ne puistot rakentamatta ettei vaan satu pahoja onnettomuuksia joiden syy tulee minun kontolleni vaikka vika on ollut käyttäjän ajattelemattomuudessa?

Eiköhän se ole sama asia tässä tapauksessa?!
[/quote]

Virität myös tappavia vaijereita estämään lasten meno sinne? Seems legit.

Vierailija
490/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"]Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun?

Jos mielestäsi on, mikä olisi ratkaisu ongelmaan? Betonibunkkeri puiston päälle kunnes valmis? Vai jätänkö vaan ne puistot rakentamatta ettei vaan satu pahoja onnettomuuksia joiden syy tulee minun kontolleni vaikka vika on ollut käyttäjän ajattelemattomuudessa?

[/quote]

[/quote]

No mitä jos nuori humalassa menee luvatta tuollaiseen käyttökiellossa olevaan keskeneräiseen leikkipuistoon ja kiipeää vaikkapa kiinnittämättömään liukumäkeen tai kiipeilytelineeseen. Mutta koska liukumäen liukua ei ole kiinnitetty vielä, se ei kestä teinin painoa ja romahtaa. Teini romahtaa alas sen mukana ja satuttaa itsensä vakavasti. Kenet sinä nostaisit syytetyn penkille?

Vierailija
491/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"]Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun?

[/quote]

[/quote]

No mitä jos nuori humalassa menee luvatta tuollaiseen käyttökiellossa olevaan keskeneräiseen leikkipuistoon ja kiipeää vaikkapa kiinnittämättömään liukumäkeen tai kiipeilytelineeseen. Mutta koska liukumäen liukua ei ole kiinnitetty vielä, se ei kestä teinin painoa ja romahtaa. Teini romahtaa alas sen mukana ja satuttaa itsensä vakavasti. Kenet sinä nostaisit syytetyn penkille?
[/quote]

Voisko nää vaijeri spekulaatiot jo lopettaa.

Vierailija
492/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:06"]

Onhan tuossa jo aika iso muutos eiliseen, jolloin sinä mammoinesi huusit pelkkää omaa vikaa ja ei mitään syytä tutkia. Nyt kuitenkin juttua tutkitaan yleisen syytteen alaisena rikoksena, huom ei siis asianomistajajuttuna. Samoin oikeiusoppineet, jotka kommentoivat lehdissä vaijeriviritelmää, ovat varmaankin tietoisia näistä aiemmista mopolla ketjuun -jutista eri puolilla Suomea (joita on siis paljon), ja he arvioivat vaijerin omituiseksi järjestelyksi.

[/quote]

Juurihan sanoin, että se on itsestäänselvyys, että poliisi tutkii - joten en tosiaankaan ole huudellut täällä aiemmin, ettei tutkittaisi. Naurattaa vain luulosi, että tuo poliisitutkimus on jokin osoitus syyllisyydestä tai tae sille, että häkki heilahtaa. 

[/quote]

Ei ole mikään itsestäänselvys että poliisi tutkii,  jos poliisi  pitää selvänä että mitään rikosta ei ole tapahtunut niin poliisi ei tutki mitään.

Poliisi  tutkiin  tapahutumaa kuolemantuottamuksena koska   näyttää siltä että se mahdollisesti on sitä.

"Poliisi tutkii kuolemantuottamuksena ".  Ei siis ole mahdollista että  "Poliisi tutkii "  Pitää olla se  ajatus että  on mahdollisesti syyllistystytty rikokseen, tai sitten  poliisi ei tutki mitään.

Joka päivä  maassa tapahtuu lukemattomia asioitaa ,eikä poliisi tutki niitä.

[/quote]

Saivartelua, mutta tarkennettaan sitten, että minusta on itsestäänselvyys että sekä tässä herttoniemen tapauksessa, että noissa moottoripyöräilijöiden ketjuihin törmäilyissä tutkitaan, koska vastuukysymyksissä on sen verran tulkinnanvaraa, että poliisin ei ole syytä ottaa niihin ottaa kantaa vaan se on parempi jättää ammattilaisten eli syyttäjän ja lopulta mahdollisesti oikeuden tehtäväksi.

Vierailija
493/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"]Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun? Jos mielestäsi on, mikä olisi ratkaisu ongelmaan? Betonibunkkeri puiston päälle kunnes valmis? Vai jätänkö vaan ne puistot rakentamatta ettei vaan satu pahoja onnettomuuksia joiden syy tulee minun kontolleni vaikka vika on ollut käyttäjän ajattelemattomuudessa? Eiköhän se ole sama asia tässä tapauksessa?! [/quote] Virität myös tappavia vaijereita estämään lasten meno sinne? Seems legit. [/quote] No mitä jos nuori humalassa menee luvatta tuollaiseen käyttökiellossa olevaan keskeneräiseen leikkipuistoon ja kiipeää vaikkapa kiinnittämättömään liukumäkeen tai kiipeilytelineeseen. Mutta koska liukumäen liukua ei ole kiinnitetty vielä, se ei kestä teinin painoa ja romahtaa. Teini romahtaa alas sen mukana ja satuttaa itsensä vakavasti. Kenet sinä nostaisit syytetyn penkille?

[/quote]

Onko   asentaja laittanut ketunraudat  siiheen kohtaan mistä   keskeneräiseen mäkeen noustaan ?

Vierailija
494/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:07"]

Olen samanikäisen nuoren tytön äiti ja mua puistattaa ja järkyttää ihmisten julmuus, ilkeys, asiattomuus ja tekopyhyys. En voi ymmärtää, että tällaisessa tilanteessa kenelläkään täysjärkisellä, edes alkeellisemman empatiakyvyn omaavalla ihmisellä on pokkaa syyttää henkensä menettänyttä tyttöä yhtään mistään. Kaikki mitä hän teki, oli normaalia ja ymmärrettävää, ja kuka tahansa tavallinen nuori olisi voinut toimia samoin. Ainoa asia, jota voi syyttää, jos syyttämään haluaa alkaa, on Helsingin kaupungin löperöt systeemit vaijereineen ja selityksineen. Syvä osanotto uhrin perheelle. Se olisi voinut olla minun lapseni.

[/quote]

Toivottavasti edes sinä äitinä otat oppia tästä tapauksesta ja opetat viimeistään nyt teinillesi, että luvattomiin paikkoihin ei mennä hengailemaan öisin, eikä päivisin. 

Nuori ikä ei voi olla syy kaikkeen pöllöilyyn. 

Vierailija
495/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:30"]Rakennan työssäni leikkipaikkoja, ne eivät aina valmistu päivässä ja jos rakentaminen jää yöksi kesken, puisto merkitään muovinauhalla ja varoituskylteillä jossa käyttö kielletään. Jos joku tästä huolimatta menee leikkimään keskeneräisiin välineisiin ja sattuu joku onnettomuus, onko syy silloin minun? Jos mielestäsi on, mikä olisi ratkaisu ongelmaan? Betonibunkkeri puiston päälle kunnes valmis? Vai jätänkö vaan ne puistot rakentamatta ettei vaan satu pahoja onnettomuuksia joiden syy tulee minun kontolleni vaikka vika on ollut käyttäjän ajattelemattomuudessa? Eiköhän se ole sama asia tässä tapauksessa?! [/quote] Virität myös tappavia vaijereita estämään lasten meno sinne? Seems legit. [/quote] No mitä jos nuori humalassa menee luvatta tuollaiseen käyttökiellossa olevaan keskeneräiseen leikkipuistoon ja kiipeää vaikkapa kiinnittämättömään liukumäkeen tai kiipeilytelineeseen. Mutta koska liukumäen liukua ei ole kiinnitetty vielä, se ei kestä teinin painoa ja romahtaa. Teini romahtaa alas sen mukana ja satuttaa itsensä vakavasti. Kenet sinä nostaisit syytetyn penkille?

[/quote]

Irtisanoisin asentajan joka ei osaa järjestää työtään niin että laittaa tukevasti sen kiinni mikä   saattaa erehdytää   jotan  ihmistä joka luvatta alueelle mahdollisesti eksyy. 

Pitää järjestää työ niin että mikä  näyttää olevan kiinni  niin on myös kiinni. Ainakin niin että ei mitään  todellisia ansoja järjestä.

Ihan  normaalia tervettä  järkeä peliin, kiitos.  

Vierailija
496/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:51"]

Olen samanikäisen nuoren tytön äiti ja mua puistattaa ja järkyttää ihmisten julmuus, ilkeys, asiattomuus ja tekopyhyys. En voi ymmärtää, että tällaisessa tilanteessa kenelläkään täysjärkisellä, edes alkeellisemman empatiakyvyn omaavalla ihmisellä on pokkaa syyttää henkensä menettänyttä tyttöä yhtään mistään. Kaikki mitä hän teki, oli normaalia ja ymmärrettävää, ja kuka tahansa tavallinen nuori olisi voinut toimia samoin. Ainoa asia, jota voi syyttää, jos syyttämään haluaa alkaa, on Helsingin kaupungin löperöt systeemit vaijereineen ja selityksineen. Syvä osanotto uhrin perheelle. Se olisi voinut olla minun lapseni.

[/quote]

Toivottavasti edes sinä äitinä otat oppia tästä tapauksesta ja opetat viimeistään nyt teinillesi, että luvattomiin paikkoihin ei mennä hengailemaan öisin, eikä päivisin. 

[/quote]

Ole ystävällinen ja kerro, montako nuorta sinulla on. ja lisäksi kertoisitko, oletko heidän perässään 24/7. Ymmärrät varmaan, että huonolla tai hyvällä kasvatuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
497/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

Ole ystävällinen ja kerro, montako nuorta sinulla on. ja lisäksi kertoisitko, oletko heidän perässään 24/7. Ymmärrät varmaan, että huonolla tai hyvällä kasvatuksella ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
[/quote]

Valitettavasti jos kotona on opetettu että vastuuta ei tarvitse ottaa mistään, tulokset ovat tällaiset.

Vierailija
498/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Et vain osaa kasvattaa.

Vierailija
499/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:44"]

[/quote]

Onko   asentaja laittanut ketunraudat  siiheen kohtaan mistä   keskeneräiseen mäkeen noustaan ?

[/quote]

Mikä ihme sinua vaivaa? Ja miksi sinä laitat joka väliin muutaman ylimääräisen välilyönnin?

Vierailija
500/596 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 23:24"]

Ylemmästä vaijerista varoitettiin rinteen yläpäässä ja alemmasta vaijerista varoitettiin rinteen alapäässä. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Sinne ketjujen väliin ei ole kenelläkään  ollut mitään asiaa, eli siellä ei luonnollisestikaan tarvitse varoituskylttejä 2m välein olla.

[/quote]

Ei rinteessä mitään vaijereita sasi olla, siinä pitäisi olla aita ympärillä.
[/quote]
Tuossa rinteessä on aidat kolmella sivulla.

Ketju on lukittu.