Lapsi piiloutuu kun on aika lähteä isän luokse :(
Kyseessä 6v lapsi ja vuoroviikkosysteemi. Itse en ole ollenkaan vuoroviikkosysteemin kannalla, mutta koska lapsen isä (ollessaan työtön) halusi tämän systeemin, niin olen yrittänyt olla joustava ja tehdä kaikkeni, jotta tämä systeemi toimisi.
Nyt lapsella ja isällä on kuitenkin sukset menneet ristiin. Lapsi on temperamenttinen ja herkkis ja niin taitaa olla isäkin. Isäviikolla isä saattaa lähettää minulle viestejä, että enää ei jaksa lapsen kanssa ja nyt on tultava taukoa jne jne. Ja isän luo kun pitäisi lähteä, niin lapsi alkaa itkemään ja viimeksi jopa piiloutui.
En halua pakottaa kumpaakaan mihinkään enkä halua että tilanne eskaloituu johonkin selkäsaunaan. Mutta, tuntuu silti väärältä, että lapsen isä voi kieltäytyä vaikean tilanteen tullen ottamasta lastaan luokseen. Ei mullakaan helppoa ole, mutta mun luona lapsi ei jostain syystä kuitenkaan "pure, potki, hauku ja vittuile". Pitää palata joka toinen vkl-systeemiin, se on joka tapauksessa lapsen kannalta parempi ja vähemmän rankempi vaihtoehto.
Kommentit (6)
Mitä, jos isä ei suostu joka toinen vkl-systeemiin...oikeuteen?!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:38"]
Mitä, jos isä ei suostu joka toinen vkl-systeemiin...oikeuteen?!
[/quote]
No tämähän tässä vähän jänskättää. Oikeuteen en lähde, yritän löytää jonkin kompromissin.
ap
Noniin... Turhaanpa jännitin. Lapsen isä on enemmän kuin innokas luopumaan vuoroviikkosysteemistä. On kuulemma paljon pientä puuhaa, jota pitäisi tehdä. En ymmärrä miten se kehtaa kattoo itteensä peilistä, kun luovuttaa noin helpolla ja myöntää ettei pärjää kuusivuotiaalle lapselle.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:59"]
Noniin... Turhaanpa jännitin. Lapsen isä on enemmän kuin innokas luopumaan vuoroviikkosysteemistä. On kuulemma paljon pientä puuhaa, jota pitäisi tehdä. En ymmärrä miten se kehtaa kattoo itteensä peilistä, kun luovuttaa noin helpolla ja myöntää ettei pärjää kuusivuotiaalle lapselle.
ap
[/quote]
Ja sinulle tuli ensinmäiseksi mieleen, että isän pitää luopua arkivanhenmuudesta, eikä etsiä isän kanssa ratkaisuja miten sitä vanhemmutta voisi tukea.
Hei ap, mikä tästä tuli sulle yllätyksenä. Tuskin oli pullantuoksuinen koti-isä ennen eroakaan.
No en todellakaan pakottaisi lasta isänsä luo, varsinkaan kun isäkin suhtautuu noin