Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näitä kamppeita ei vauvalle....

Vierailija
04.02.2006 |

Yritetään päästä alkuun mahdollisimman pienellä määrällä tavaraa vauvan kanssa, kun asumme pienessä asunnossa. Miltä kuulostaa kun jätän hankkimatta nämä ostoslistassa jo olleet tuotteet:

siis ei (ja suluissa miten ajattelin toimia)

ammetta (pestään lavuaarissa)

hoitopöytää (milloin missäkin)

hoitoalusta (muovitettu frotee)

ituhälytintä (parvekkeen ovi auki)

lampaantaljaa

villa-asua (äp:n väliasu käy)

lipastoa vauvan kamppeille (tavarat mun vaatekaapissa)

korvakuumemittari (tavallisella)

rintapumppu (toivotaan parasta)

esikoinen tulossa, joten ei osaa vielä suhteuttaa mitä tarvii. Jos saan nämä em. tavarat tosiaan pois listasta, rahaa vauvan kamppeiden hankkkimiseen on mennyt noin 50 euroa!!! Ostin vähän pieniä vaatteita, tuttipullon, liinavaatteita ja patjan. Sänky, sitteri, turvakaukalo on lainassa, vaunut ja soittorasialelu sekä huopa saatu lahjaksi.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha ostaa pesuvatia, siihen ei kauaa mahdu..Ammeita saa joskus kirppiksiltäkin, uusikin maksaa vain 10 euroa.

Vierailija
22/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. rintatulehduksen sairastanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amme on kyllä meillä ainakin 4 vuotta ollut kovassa käytössä, esikoinenkin ( 4 v.) tykkää siellä vielä ryplätä, kuopuksesta puhumattakaan...

Vierailija
24/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samassa, joka esikoiselle 9 eurolla ostettiin. Meilläkin koukussa kylppärin seinällä.

Vierailija
25/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suihkupesut kuivattaa vauvan ihon!!..

Vierailija
26/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on isommallakin täysin turha, ilman sitä pärjää aivan mainiosti.

Vierailija
27/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsella ole koskaan ollut villapukua! Hikoaa helposti ja on muutenkin lämminverinen, eli ei yksinkertaisesti ole ollut käyttöä!

Lampaantalja taas... mihin sitä tarvitsee? Eipä tuokaan ole mikään pakollinen tavara =)

Vierailija
28/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitten lelulaatikko samassa.

Ja tulee lelulaatikkokin siivottua säännöllisesti kun täytyy aina tyhjentää välillä...

Pistä se ihan mihin vaan, mutta se on mun mielestä oltava. Tosin ei mikään kiirre sitä ostamaan kun ei ihan pieni vauva sitä vielä niin tarvii.

Vierailija
29/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

amme

ituhälytintä (parvekkeen ovi auki)

lampaantaljaa

villa-asua

Vierailija
30/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä liikaa kannata lypsätä vaikka olisikin ylituotantoa, koska sit rinnat vaan tuottaa enemmän maitoa ja kierre on valmis.

Vauva toimikoon " rintapumppuna" -se on sen tehtävä.

Vierailija
31/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan 2005 pakkauksessa. Ja ammeesta vielä: en minä sitä, että lapsi ei koskaan saisi ammetta, mutta kun tilanpuute on valtava :-( On meillä amme kylppärissä, mutta ajattein, että pienen kanssa en uskatais mennä siihen, etten liukastuisi.

ap

Vierailija
32/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät vain vähän vettä ja ostat sellaisen liukumaton alle (jos ei jo ole).

Etkä sä liukastu :-).

Vierailija
33/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta löytyy lankoja edullisesti, jos et itse osaa neuloa, laita mummo neulomaan. Mutta meillä ainakin suurin tarve on nyt (lapsi 1v9kk). Aikaisemmin mahtui se äp:n kevytpuku. Vauvalle kuitenkin voi laittaa kaikenmaailman huopia ja peittoja päälle, eikähän sitä pientä edes kovin kylmällä ulos viedä.

Itkuhälyttimet sun muut on kyllä aika turhia normaalissa asunnossa. Kaupungissa lapsi nukkuu parvekkeella ja ovi/ikkuna voi olla auki.

Itse hommasin hyvin äkkiä lapsen syntymän jälkeen lisää harsoja ja niitä on käytössä vieläkin. Niitä kannattaa hamstrata!

Vierailija
34/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta amme pitää olla, esim. meidän 4,5v käyttää ammetta edelleen. Toisekseen itkuhälytintä en ostais minäkään mutta en kyllä pitäsi oveakaan auki, kyllä sen itkun kuulee ikkunan läpikin. Noi muut listassasi olevat voisi tässä vaiheessa jättää hankkimatta, esim. rintapumpun tarpeen näkee vauvan synnyttyä. Ihmettelen vaan tollasta rahojen laskemista. On osa vauvan saamisen nautintoa ostella kaikkea ihanaa :)

Vierailija
35/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteeessa kaikki on nyt sitten hankittu, saa vauva tulla....! Jos vielä innostuu, niin sitten lisäilee tuosta listasta vaikka sitä villapukua.

ap

Vierailija
36/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lavuaarissa pestä ja jos vaikka vauva on iso niin ei se sinne lavuaariin kauan mahdu.

Meillä kyllä itkuhälytin ollut kovastikkin käytössä.Ei näin talvella viitsi pitää parvekkeen ovea auki.tulee aika kylmä nopeasti(tarkoitan kun ulkona ei ole noin paljon pakkasta)Itkuhälytin on mulla on ollut myös mukana jos olen ollut ystävillä kylässä ja olen jättänyt vauvan ulos nukkumaan (omakotitalo)tai jos on parveke niin en voi vaatia että ystävä pitää ovia auki sen takia.Mökillä ja yleensäkkin reissuissa aika hyvä kapistus.

Villa-asu on kyllä hyvä ja lämmin.Sitä ei korvaa mikään.Villa-asun alle ei välttämättä tarvitse paljon vaatetta laittaa.Muuten joutuisi paljon laittamaan kerroksia että on lämmin.Riippuu koska vauva syntyy että tarvitseeko sitä mutta jos talvella syntyy niin tarvitsee.

Tavallinen kuumemittari on tietysti ihan ok, mutta korvakuumemittari kun on nopea niin ei tartte odottaa koska se on ottanut lukeman.Meillä käytössä edelleen myös isommalla joka on 4v.Yöllä varsinkin jos tarvitsee mittailla niin on tosi kätevä eikä lapsi siihen juurikaan reagoi.

Vierailija
37/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyamme:Meidän lapset ovat alkaneet olla ammeessa vasta, kun osaavat jo itse istua. Vauvana pesun hoidimme niin, että toinen aikuinen istuu vauva sylissä suihkussa ja toinen pesee. Meillä on sauna, pidimme saunaa päällä ja ovea auki ettei tule vauvalle kylmä.

Minä en ainakaan, edes osannut kunnolla pestä vauvaa ammeessa.

Jotkut ovat ratkaisseet amme ja tila ongelman sillä, että käyttävät muovista lelulaatikkoa ammeena. Voi käyttää siinä muuten leluja tms, ja kylpypäivinä ottaa kylpykäyttöön.

On hyvä siinä kohtaa kun lapsi osaa itse istua, kun laatikko on aika kapea niin lapsi ei pääse siitä valumaan veteen!

hoitopöytää ei tarvitse.

hoitoalusta löytyy äitiyspakkauksesta, se keltainen, siihen päälle lakana tms.

itkuhälytintä ilmankin pärjää, mutta meillä on sellainen nykyään ja olen tyytyväinen kyllä ostoon. Lapsen nukkuessa voi käydä esim. suihkussa tms.

lampaantaljaa ei ole meilläkään ja hyvin pärjätään ilman.

villa-asua (äp:n väliasu käy) Meille ostettiin villa-asu kun lapsi oli n. 1vuotias ja alkoi ulkona kävelemään ja istui rattaissa. Kun on makuupussin sisällä nukkumassa niin siellä voi käyttää jotain lämpimiä vaatteita kerrospukeutumisena.

lipastoa vauvan kamppeille (tavarat mun vaatekaapissa)

jos sinun kaapissa on tilaa niin ota muutama hylly lapsen vaatteille siitä vaan käyttöön.

korvakuumemittari (tavallisella) Meillä myös pärjätään tavallisella, jos korkea kuume niin peräsuolesta lämpö nousee tosi nopeasti.

rintapumppu (toivotaan parasta) RINTAPUMPPU KANNATTAA EHDOTTOMASTI HANKKIA. Esim.ainun käsikäyttöinen. Itse ainakin pumppailin alussa, kun vauva joi pieniä annoksia ja nukkui syöttöjen välillä 3-4 putkeen.

Vauva sai paremman otteen, kun ensin pumppasin vähän ja sitten vasta annoin tissin vauvan suuhun!

Äitiyspakkauksen tavaroilla pääsee pitkälle ja osta sitten vauvan syntymän jälkeen lisää jos huomaat tarvitsevasi jotain.

Esim. vauvan kylvettämistä suositellaan vasta, kun napa irtoaa. Ei ammetta tarvita heti syntymän jälkeen.

Vierailija
38/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan korvakuumemittariin! Se on epäluotettava ja huono!

Vierailija
39/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen haluaa opettaa siihen, että kaikki tapahtuu nopeasti ja heti, niin sitten on varmaan ostettava korvamittari, mutta meillä ainakin lapsi jaksaa istua ja vaikka tutkia kirjaa sen ajan mitä kuumeen mittaaminen vie.

Vierailija
40/57 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDD Sossupummi? Jostainhan se on tingittävä, sillä mulle tulee kesäkuussa kymmenien tuhansien verot maksettavaksi!!!!!

ap *kiukkuisena*