Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranpennun haku junalla onnistuuko?

Vierailija
04.04.2023 |

Koiranpentua tässä mietitään ja kyytiä sen hakemiseen, mutta autolla vai junalla? Lähinnä mietin kumpi tulee halvemmaksi ja helpommaksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin autolla.

Vierailija
2/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna on halvempi, mutta pentua en veisi junaan. Voi olla kymmeniä muita lemmikeitä ja stressaantua paljon, sillä sinäkin olet siinä kohtaa vieras ihminen. Riippuu tietty onko kyseessä 2h vai 20min matka, 20min saattaisi pärjätä. Mutta jos voi mennä autolla, niin menkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä spekseillähän se onkin helppo sanoa, kumoi helpompi ja halvempi. Mutta ainakin tyttären koira tuli junalla ihan sujuvasti, kun kyseessä oli sellainen hyvin sosiaalinen ja reipas koira. Joku arempi yksilö sitten voi olla eri juttu.

Vierailija
4/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumpi tulee halvemmaksi?"

_____

Jos pitää miettiä hintaa/rahaa, siis jo muutamaa kymppiä, niin unohda suosiolla koko koira!!!

Koirasta voi tulla tuhansien lääkärikulut kerralla.

Vierailija
5/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa me haettiin junalla. Oli päiväsaikaan arkena rauhallista ja kissa kuljetuskopissaan siinä meidän vieressä. Hyvin meni.

Jos on varaa ottaa koira, niin en kyllä miettisi kustannuksia hakureissulle. Valitse pennulle sopivin.

Vierailija
6/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kumpi tulee halvemmaksi?"

_____

Jos pitää miettiä hintaa/rahaa, siis jo muutamaa kymppiä, niin unohda suosiolla koko koira!!!

Koirasta voi tulla tuhansien lääkärikulut kerralla.

samaan kiinnitin huomioni.

Vierailija
7/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen hakea vaikka maitokärryillä, riippuu ihan sinusta itsestäsi. Jos olet jämäkkä, topakka ja näpsä ja tottunut käsittelemään eläimiä, haku onnistuu ihan miten vaan.

Muussa tapauksessa yritä ottaa joku kaveri kuskiksi. Keskityt itse saamaan sen pennun kotiin.

Vierailija
8/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hankalaksi menee. Oletko ajatellut sitä että joudutte kävelemään myös sieltä asemalta sinne mistä pennun haette? Jos menette bussilla aikataulut pitää selvittää, jos taksilla, se maksaa kaksinkerroin. Autolla olisi kaikista kätevämpää. Vaikka bensat maksaisi. Ja voihan se koira vaikka yhtä äkkiä pissiä junaa tai kakata, autolla pystyy pysähtymään ,junalla ei.

Vierailija
9/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu junallakin!

Vierailija
10/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittava ortopedinen toimenpide voi maksaa 2000 euroa ja siihen fysioterapia päälle, Kaisti sanoo.

https://www.iltalehti.fi/raha-nyt/a/1e6458ce-913f-4b5e-b2a6-0b547ecc8a8b

Ennen koiran hankkimista on syytä tiedostaa, että jokaisesta koirasta koituu eläinlääkärikuluja, vähintään satasia. Ihmisellä on vastuu varmistaa koiransa terveydenhuolto hinnasta riippumatta.

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/tiedatko-millaisella…

Päivystyskäyntinä leikkaus maksoi jälkihoitoineen ja kuntoutuksineen noin 3000 euroa.

https://www.helsinginuutiset.fi/teemat/5650345

Vierailija
11/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahan takia mietit auton ja junan välillä, unohda koiran hankinta saman tien. 

Jos taas koiran hyvinvoinnilla on merkitystä, auto on varmin vaihtoehto. Junassa voit toki kiinnittää kaiken huomiosi pentuun ja pitää sitä vaikka sylissä koko matkan kun ei tarvitse keskittyä ajamiseen. Juna voi siis toimia oikein hyvin, mikäli samaan vaunuun ei satu muita koiria, huutavia lapsia ja hoipertelevia juoppoja. Mutta koska tästä ei voi olla varma, lähtisin autolla. Autolla liikkuessa voi myös pitää pissataukoja silloin kun siltä tuntuu. 

Vierailija
12/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu, raiteet meneekin just suoraan kenneliin. Ja vuokraamalla veturin ja junanvaunun, et ole sidottuna aikatauluihin.

Vierailija
13/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukiaset taas miettii "vastuullisesti" ottavansa lisää elätettäviä vaikka tekee jo valmiiksi tiukkaa.

Elämänhallinta hukassa.

Älkää ottako eläintä tai tehkö lapsia jos ette selviä edes ennen näitä rahallisesti/henkisesti.

Vierailija
14/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka tarkoittaa, että aloittajalla ei ole rahaa kun miettii halvempaa vaihtoehtoa. Kyllä mä mietin myös, mutta mulla on yksistään koiran tilille varattuna 20 000 euroa ja vakuutus tullaan ottamaan heti kun on aihetta eli koira on näköpiirissä. Silti itse myös vertailen, että kumpi on edullisempaa: auto vai juna. Vaikka mulle koira tulisikin niin ei se mun rahanhallintaa muuta. Vai pitääkö näiden korreloida keskenään?

Vierailija
15/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpuus ja eläin eivät sovi samaan lauseeseen.

Eikä säästäminen ja eläin samaan perheeseen!

Vierailija
16/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koiranpentua tässä mietitään" - vaikka ei ole rahaa!

Olette kituuttamassa jo ensi metreillä niin missä järki, hankkitte elävän eläimen ja koiran haku tuottaa jo ongelmia.

Haloo.

MISTÄ LÖYDÄT RAHAT

ruokaan

madotuksiin

lääkkeisiin

tarvittaviin eläinlääkärikäynteihin

yllättäviin eläinlääkärikäynteihin

talutushihnoihin

koiraharjoihin

koirashampooseen

kynsileikkureihin

jne.

jne.

jne.

Vierailija
17/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka tarkoittaa, että aloittajalla ei ole rahaa kun miettii halvempaa vaihtoehtoa. Kyllä mä mietin myös, mutta mulla on yksistään koiran tilille varattuna 20 000 euroa ja vakuutus tullaan ottamaan heti kun on aihetta eli koira on näköpiirissä. Silti itse myös vertailen, että kumpi on edullisempaa: auto vai juna. Vaikka mulle koira tulisikin niin ei se mun rahanhallintaa muuta. Vai pitääkö näiden korreloida keskenään?

No tarkoittaa kyllä, ettei AP ole rajaa, jos tarvii miettiä kumpi tulee HALVEMMAKSI auto vai juna.

Jos olisi rahaa niin miettisi kumpi (juna/auto) on PAREMPI pennun kannalta...

Siitä me tiedetään aloittajan rauhattomuus.

Vierailija
18/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rajaa = rahaa

Vierailija
19/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rauhattomuus = rahattomuus

Vierailija
20/26 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se junaan mahtuu, siitä vaan kyytiin sitten.