Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset rakentaa ylisuuria taloja?

Vierailija
04.02.2006 |

Kaikilla on jotain yli 200 neliöö, vaikka pienempikin riittäisi???

MIKSI?

Miks kaiken pitää olla suurta???

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillakin on amerikkalaiset nimet :) Aloitettiin suurella jääkaapilla :) Kun palsin vaihtarivuodelta Californiasta, näytti kaikki SUomessa niin pieneltä ja miniatyyrimaiselta. Tykkään jollain tapaa suurellisesta elämästä ja nyt rakennetaan melkein 300 neliöö taloa.

Vierailija
2/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan vois asua missään 60 neliön kaksiossa. Vaikka meitä olisi vain kaksi aikuista. Kaupungeissa tämä on varmaan ok, kun siellä kotona ei silloin viihdytäkään vaan juostaan kaupungin tapahtumissa yms.

Meillä on 250 neliöö. Ja kun kaksi lastamme kasvaa, niin meillä on juuri sopivasti tilaa. On tila nukkumiseen, oleiluun, tv:n katseluun, ruokailuun ja ruuanlaittoon, harrastamiseen. Ja ihana iso piha. Mutta kukin tavallaan, me ollaan onnellisia tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on iso tontti. Kaupungin lähellä isot talot pikkuriikkisellä tontilla on naurettavan näköisiä.

Vierailija
4/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talossa kaikkiaan 300 neliötä ja koska haaveissa vielä monta lasta lisää niin kyllä niitä neliöitäkin tarvitaan.

Talo toimii kotina sekä kesämökkinä. Eli siis erillistä kesämökkiä ei ikinä tulla rakentamaan.

Asutaan maalla ja talossa todellakin vietetään aikaa ja viihdytään.

Ja kun tontista maksettiin hunajaa niin haluttiin ne rakennusoikeus neliötkin käyttää hyväkseen viimeistä piirtoa myöten.

Niin ja itseppähän neliömme siivoamme ja maksamme.

Vierailija
5/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin haaveillyt isosta talosta järven rannalla, mutta kyllä tuo pienempi riittää vallan mainiosti tavalliselle perheelle. Ja tonttikin on aika suuri, joten on iso piha :)

-ap-

Vierailija
6/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä neliöitä 70 ja täytyy sanoa, että ahdasta on. Rakentashan sitä isommankin mielellään, mutta rahaa ei ole isompaan taloon, nytkin joutuu lainaa ottamaan mukavasti.

Vierailija
7/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on 1-3 lasta ja yli 200 tai 300 neliön talo, niin ei siinä ole mitään järkeä.....

Meilläkin nyt neliöitä 65 ja ahdasta on ku toinen lapsi syntyy syksyllä :)

-ap-

Vierailija
8/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä ois saanu olla hiukan isompi, mutta ihan hyvä näin:) Tontti ainakin on iso:)

Vierailija
9/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä nuukailen mielummin jostain muusta kun talosta. Meille tilava asuminen on elämän pientä luksusta.

Vierailija
10/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaratkaisu merkkaa myös paljon.

Meillä neliöitä 150, itse olisin toivonut yhtä makuuhuonetta lisää, mutta kyllä me näinkin mahdutaan hyvin, pohjaratkaisu antaa kuitenkin pelivaraa.

Työhuone on minulle pakollinen, haluan myös lapsille mahdollisuuden omaan huoneeseen.

Pidän avaruudesta ja opiskeluaikoina sain tarpeekseni pienistä luukuista, joissa ei ollut kaappitilaa, eikä makuuhuonetta voinut pyhittää nukkumiselle.

Takkahuone ja kodinhoitohuone ovat myös pakollisia minun kodissani. Keittiönkin haluan olevan avara ja käytännöllinen runsaine säilytystiloineen ja laskupintoineen. Ja hups; neliöitä on reilusti.

Toiset tykkäävät kompakteista ratkaisuista, toiset tarvitsevat tilaa ympärilleen, jokaisella on oma makunsa. Itse en olisi suostunut ostamaan valmiiksi liian pientä omakotitaloa tämän hetken hinnoilla.

Vierailija
11/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteilla talo neliöitä n 200 " yhteen kerrokseen" ja talli,- autokatos, -varasto 40 neliöä ja meidän kahden aikuisen kanssa asuu 3 lasta ja 2 etälasta käy usein " lapset = 4 murkkua ja 1 alle vuoden"

Tilaa tarvitaan, nykyinen asuntomme on noin 90 neliöä " kahdessa kerroksessa" ja on hiivatin ahdas, viikonloput ja lomat olemme pitkälti vapaa-ajan asunnossamme, jossa on tilaa vähän reilummin kuin nykyisessä asunnossamme, mutta se on yhdessä tasossa niin neliöt tuntuu tilavimmilta!

Odotan kovasti että talomme joskus valmistuu, luvata voin että varmasti osaan nauttia neliöistä ja huokaisen helpotuksesta, kun pääsen tästä ahtaudesta pois!

Onneksi pääsääntöisesti jokaisella on vapaus valita asumisensa!

Vierailija
12/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kyllä aika pienenä.

Meillä olohuone, iso keittiö, ruokailutila, vanhempien makkari, lasten makuuhuoneet, työhuone/kirjasto, eteinen, kaksi vessaa ja kodinhoitohuone vievät kyllä aika tehokkaasti meidän 150 neliötä.

Sauna ja tekniset tilat ovat sitten kellarissa, eikä niitä ole laskettu tähän. Emme asu olleenkaan ylisuuressa talossa, vaikka se ap:sta saattaa neliöiden perusteella tuntuakin siltä.

toiset tarvitsevat enemmän tilaa kuin toiset. Minä teen töitä kotona ja tarvitsen tietokoneelle ja kirjoille oman tilan. Harrastamme kokkailua ja haluamme kunnollisen kokoisen keittiön.

Vierailija
13/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille riittää vähempi ja toiset tarvisevat enemmän tilaa ja neliöitä.

Ei neliöitä ja perheen kokoa pidä pelkästään sokeana tuijottaa.

Vierailija
14/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme halunneet osataa asuntoa, jonka tiedämme myyvämme parin vuoden päästä pois. Ensiasunnon ostajille edut ovat kuitenkin niin hyvät tällähetkellä, että näin kannatti toimia.

Korkeammilla koroilla olisimme varmasti asiaa pitempään miettineet, mutta nyt tämä oli meille hyvä ratkaisu.

Vierailija
15/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 100 neliötä pitäisi olla, mielummin jopa enemmän.