Hei loppusuoralaiset(rv35-42), pituus&paino?
Oon nyt pidemmän aikaa ollut huolissani tästä mun painohommelista. Mun pituus on 163cm ja paino tällä hetkellä (rv37+1) 71kg. Lähtöpaino oli 48kg, joten hurjasti on tullut lisää raskauden myötä; 23kg! Tietysti silloin ennen olin melko alipainoinen. Pitäisikö mun nyt kuitenkin yrittää hillitä syömisiäni? Ja jos viitsitte vähän laittaa teidän pituuksia ja painoja, niin pystyis ehkä vähän vertaa...?
h.h.
Kommentit (7)
Nyt rv 38+2 ja painoa mulle tullut 13 kg, pituus 166 cm. Ennen raskautta painoin 53 kg.
Ja paino on sama kuin ennen raskautta eli 69kg (pituus 173cm). Jostain syystä paino laski alkuraskaudessa alimmillaan 63kg vaikka mulla ei ollutkaan pahoinvointia, joten pikkuhiljaa olen saavuttanut lähtöpainon. Saa nähdä meneekö sen yli ennenkuin vauva syntyy.
ja painoa tullut 20 kg. Pituutta 167 cm ja lähtöpaino 60 kg.
Ja tämä on tullut ihan ilman sen kummempaa mässytystä. Ei huoleta.
Kiitos vastauksista kaikille, en kyllä panikoi enää niin paljon vaikka th sanois mitä=)
Edellisellä kerralla painoni viimeisellä neuvolakäynnillä sen 81 kg ja mitä sitten olikaan, kun yli meni...Ja pituutta mulla sen huimat 160 cm ;-)
Ei syytä huoleen! Meille joillekkin sitä vaan kertyy, yrittää sitä syödä kuinka terveellisesti hyvänsä.
Edellisissä raskauksissa tuli kummassakin 20 kg ja hyvin lähti pois puolessa vuodessa ylimääräiset kilot.
Nyt menossa kolmas raskaus ja samaa tahtia on kilot kertyneet.
Pituus mulla 163 ja lähtöpaino oli 53. Nyt painoa 72 kg.
Moni ei uskoisi että painoa on kertynyt niin paljon tai sitten ovat vain kohteliaita kun niin sanovat :) . Neuvolassa täti kyllä sanoi että hyvin on paino jakaantunut , ettei uskoisi jos ei tietäisi paljonko tuota painoa on tullut.
Hei,
Mulla menossa RV 36+0 ja painoa on tullut tuollaiset 26 kg yhteensä. Eli ei minkään " oppikirjan" mukainen painonnousu, sitä kun oppaiden mukaan saisi normaalipainoiselle tulla korkeintaan 12 kg, heh heh. Kuluneina viime viikkoina paino on kyllä noussu rauhallisesti n. 200 g/vko alun/keskivälin painajaismaisen painon nousun jälkeen, jopa 1,5 kg/vko. Olen ollut myös huolissani painon nousun suhteen, mutta tiedämpä ystäväjoukossa olevan henkilöitä, joille painoa on tullut molemmin puolin 30 kg. Pituutta mulla lähtötilanteessa 165 cm ja nyt siis paino yli 90 kg...Älä huoli sinäkään painonnoususta turhaan.
Olga-76 RV36+0