Huhtikuiset viikonloppuun!
Kommentit (62)
jaahas, se pukkaa viikonloppua taas päälle, kyllä nää viikot hurahtaa vauhdilla ohi, laskettu aika lähestyy kokoajan=) esikoinen meni sitten tarhaan jo tänään, ajattelin ensin että jos se ois vielä kotona kun ne huulet oli vielä hieman turvoksissa..mutta kun se vaatimalla vaati niin eiköhän se siellä pärjäile.
oma masu on on ollut hiljainen tänään..oltiin eilen pienimuotoisewssa kolarissa, eli auoto ajoi meidän perään, pieni töyssäys vain..ei kai siitä haittaa ole vauvalle??!! mietin et soitanko neuvolaan vai en..en halua vaikuttaa hysteeriköltä, se oli tosiaan aika pieni töyssäys.
mutta lähdempä imurointi hommiin...hyvää viikonloppua kaikille.
T: peetu 27+6
Eiliseltä minua jäi huolettamaan Niksu78:n vointi. Mitenköhän kävi kun ei ole nyt kuulunut mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin.
Eilen joku kyseli mahan ympärysmittoja - no tälläpä on juuri mitattuna 108cm (sf rv31+0 30cm). Ja onhan tuota painoa siis tullut raskauden aikana, mutta hoikka olin ennen raskautta ja en tällä hetkellä niin kovin valtava mielestäni, vaikkakin liikkuminen on jo kömpelöä jne. Vaikuttaisiko tuohon oma pituuteni joka on vähän yli 160cm. Mene ja tiedä. Tyttövauvaa odotetaan tulevaksi ja masun muoto on sellainen enemmän jokapuolelle levinnyt kuin suoraan tuossa edessä. Aiempaa kokemusta raskaudesta ei vertailun vuoksi ole. Ja hormooniviiva ylettyy alhaalta ylös, ihan kuin olisi tussilla piirretty. Niin ja vauvan kasvu kulkee sairaalan käyrän mukaan hieman keskikäyrän alapuolella, eli ei siis mikään jättiläinen ole luultavimmin tulossa.
Eipä tänne kummempia. Pesänrakennus jatkuu pikkuhiljaa. Mukavaa viikonloppua!
Vattumato rv 31+1
Kylläpäs illalla olikin tullut paljon lunta! Eilen reippailin päivällä varmaan 1,5 tuntia lumitöissä ja aivan turhaan. Tänään sama homma, paitsi toi 2v assari tuotti sen verran lisähommaa, että alkoi taas supistella kovasti. Joten jatkamme hommia sitten iltapäivällä.
Mun mies koki eilen melkoisen yllärin ja minä ohessa. Ollaan eletty siinä uskossa, että hän ensi viikon lauantaina lähtee Marbellaan pelaamaan golfia, mutta ne lähteekin jo HUOMENNA! Jestas että tuli hätä ressukalle.
Mutta palailen varmaan vielä astialle illemmalla.
Peppinetta 31+4
Tässä vähän töitten välissä kirjottelen jotain kuulumisia. Masun mittoja ootte laittaneet, mukava idea. Täytyy illasta yrittää muistaa kans mittailla. Jos tuo miehen alku antaa minkään näköistä rauhaa vattassa. Innostuu varsinkin illasta kun yrittäisin lepuuttaa päivän jälkeen jalkoja ja huilata, niin sit vasta ralli alkaa. Pojat on paljon kovempia vatsaliikkujia ehdottomasti. Ihan revetä meinaa ja tuskaisia aikoja varsinkin ruoan päälle. Muuten elämä hymyilee kovastikin. Lapset on hoitopaikassaan viihtyneet, kiva äiskällekin kun työpaikan ikkunasta näkee omat lapset pihaleikeissä. Hassua itseasiassa.
Ehdottelin viikonlopuksi mökille lähtöä, mut ei tolla pakkasmäärällä viittis millään. Houkuttelis jäällä kävely, jos ois vielä aurinkokin suosiollinen. Ihanaa. Mut kait tässä vielä kerkee. Vaatteitakin pitäis mennä katsoon, yhet häät pukkaa päälle ja polttarit. Samoilla ei niitäkään mennä. Tietysti jotain vanhoja vois venytellä, mut naisen tekee mieli aina jotain uutta...
Perjantaista jatkoa toivottelee Lumo 31+4
Minäkin innostuin mittailemaan masun ympärysmitan navan kohdalta, tuloksena 91 cm. Sf-mittaa en tiedä, kun edellinen on mitattu kolme viikkoa sitten, joten on muuttunut varmasti jo, tähän asti tosin on kulkenut hieman keskiarvoviivan alapuolella. Samoin oli kokoarvio muutaman viikon takaisessa ultrassa vauvalla. Rv tällä hetkellä 31+1.
Masun muoto on perinteinen poikamasu, suoraan eteenpäin töröttävä, siten ettei takaapäin katsoessa välttämättä huomaa mitään. Poika ultran mukaan ilmeisesti olisi myös tulossa, mutta olen aika hiljaa sen suhteen, virheetkin ovat mahdollisia... Aikaisempia raskauksia ei ole verrattavaksi.
Yleisin kommentti masustani onkin lasketun ajan kuultuaan, että onpa sinulla pieni masu! No, vauva potkii reippaasti, joten voi varmasti ihan hyvin. Tuntuu innostuvan aina äitin äänen kuullessaan potkimaan ihan villinä, joten minä suljen korvani kaikilta kommenteilta masun koosta, kaikkia on mahdotonta miellyttää. Joku taisikin muutama päivä sitten valitella, että ensin kauhisteltiin masun pienuutta ja kohta taas masun isoutta.
Eilen illalla vauva sai kunnon hikan masussa. Kun isille sanoin, että vauva hikottelee, hänkin halusi kuunnella korva masun päällä hikkaamista. Vauva hytkyi kuulemma rytmisesti masussa. Hassun tuntoista se ainakin on. Itse en kyllä tunne muuta kuin pienen pään hytkymisen ihan alhaalla.
Mekin lähdemme huomenna aamulla ajelemaan anoppilaan viikonlopuksi. Palailemme sitten vasta maanantaina takaisin kotiin. Mukavaa käydä anoppia tapaamassa vielä ennen vauvan syntymää, mutta täytyy myöntää, että on aina ihan yhtä ihanaa palata kotiin omaan sänkyyn nukkumaan! Yhdessäkään kyläpaikassa ei kuitenkaan sänky vedä lähellekään vertoja omalle.
Kissankello 31+1
Kotiuduin sokeriseurannasta ja kaikki arvot oli oikein hyviä, joten pelkkä dieettihoito riittää! =D Hyvä näin.
Pääsin samalla ultraankin ja pikkuinen siellä köllötteli ja kooltaankin oli pikkuinen, joten sokerivauvaa ei ole meille tulossa. Olin niin tohinoissani kun lääkäri kovasti yritti tirkistellä vaan sukupuolta niin jäi kokonaan kertomatta paljonkos se paino oli. Viikoissa näin koneelta, että oli mittojen mukaan 2 - 3 viikkoa ikäistään " pienempi" . Tämä ei ole minulle mitään uutta kun ei ole jättiläisiä nuo aikaisemmatkaan olleet (3 kg ja 3.4 kg). Sain sitten uuden kontrolliajan 3 viikon päähän äippäpolille ja lääkäri lupasi, että kurkitaan sitten uudestaan tuonne pikkuisen peppuun kun nyt oli peppu tiukasti kiinni kohdunseinässä, joten edes villiä arvausta ei pystynyt antamaan!
Paino ei onneksi ollut noussut nyt viikossa yhtään, itse asiassa on tainnut vähän laskea, mikä on hyvä kun sitä on kertynyt jo 14 kg... jospa tuo dieetin seuraaminen nyt vaikka pitäisi painon samoissa lukemissa, ei tekisi yhtään pahaa minun kiloillani!
Minun masun ympärys (navan kohdalta) on " kivat" 122 cm. Sf-mitta oli viikko sitten 30.5. Tuohon ehkä nyt pikkasen vaikuttaa tuo ylipaino, mutta en osaa sanoa monta senttiä. Masu on kuitenkin mahtava! =D
Jännää kun on iso masu ja pieni vauva, joten nyt ymmärrän miksi hänellä on niin paljon tilaa siellä meuhkata ja kyllä osaa käyttää tämän hyväksi ;D
Nyt pitää jatkaa siivousta, ennen kuin lähden hakemaan lapset hoidosta!
T: Siriin ja mussukka rv 31+1
kävin äskettäin neuvolassa. kaikki oikeastaan ok, paitsi verenpaine, joka meinaa kohoilla.. terkkari sanoi, että saa lääkäri antaa lausuntoa maanantaina, mihin toimenpiteisiin ryhdytään (jos mihinkään)
maanantainahan mulla loppuu tämä kahden viikon saikku ja sitte lääkäri tarkistaa, että onko aihetta jatkaa lepohoidossa.
omat ajatukset on aika ristiriidassa, että mitä haluan. toisaalta ois ihana päästä työpaikalle vähän vaihtamaan ajatuksia ja toisaalta nukun öisin niin huonosti, että tarvitsen muutaman tunnin päivässä ihan vain nukkumiseen ja eihän päikkärit kesken työpäivän onnistu, siis jännittää oma jaksaminen..
pitää tässä viikonloppuna miettiä ja yrittää saada omat ajatukset vähän selkiytymään.
mies auttoi mua illalla mittaamaan mahan ympäryksen: 105cm! ..ei mikään pikku masu.
sanoin myös terkkarille, että mittasin mahanympäryksen, niin hän kertoi, että ei ole montaa vuotta aikaa, kun sitä ihan oikeasti mitattiin neuvolassa odottavilta äideiltä sf-mitan lisäksi.. hassua!
taidan mennä nyt vähän syömään, (paino ei ollut kahteen viikkoon noussut yhtään,) vaik ei haittaa ollenkaan kun aikaisemmin on tullut jo saman verran, kun aiemmista odotuksista koko aikana.
tällaisia perjantai tunnelmia meillä.. ois kyllä ihana lähteä vähän jonnekin tuulettumaan viikonloppuna.. alkaa nämä neljä seinää näyttämään liian tutuilta. vaikka just mummolaan (molemmat noin 150km:n päässä), pitää keskustella miehen kans, kun tulee kotiin.
mukavat perjantai jatkot! meillä on tänään karkkipäivä!
-lotta ja vaavi rv31+3-
pääsen kohta kurkistamaan vauvaa ultraan. soitin neuvolaan kun oltiin eilen siinä pikku kolarissa, niin antoivat ultra ajan 14.40...ihan kiva päästä katsomaan paljonko poika on masussa kasvanut. laitan kuulumiset sitten.
En sitten eilen saanut mitatuksi tuota navan ympärystää, niin tein sen nyt heti. Se oli 118cm, painoa on tullut 8,5kiloa aloituksesta ja sf-mitta on 29cm. Mutta napa onkin ollut kuukauden ainakin saman kokoinen, kun oli viimeisen kuukauden aikana Ollia odottaessa. Ilmeisesti ensimmäisen jälkeen raskaus pompsahtaa nopeammin näkyviin, ja eihän siitä edellisestä synnytyksestä ole kuin se vuosi. :)
Maha- asukille ei mitään uutta. Supisteli illalla aika pahasti nukkumaan kun menin, mutta onneksi sitten taas rauhottui. Voiko tuo yksiöasukki olla muuten jo kiinnittynyt, kun kunnon potkut tuntuu ylhäällä ja varmaan sellaiset höyhenosumat tulee käsistä??!
Mutta huomenna jatkuu Ollin 1-vuotis synttärit ja en varmaankaan kerkeä koneelle. Siispä kaikille iloista viikonloppua!!
-viivi_84 ja maha-asukki 29+6
Terveppä terve! Otin kolmen päivän saikun, kun flunssa iski. Alkaa kyllä jo vuorotyö painamaan ja ajatus pidemmästäkin lomasta tuntuu jo tosi houkuttelevalta. Olen kuitenkin aika hyvin jaksanut vielä töissä, niin katsotaan nyt, josko vielä vähän jaksaisi. Maaliskuun alussa se äippäloma sitten alkaa. Ehtiipä tässä sitten tehdä vähän " irtaantumistyötä" töistä ja perehdyttää sijaista. Ei ole ihan helppoa jättäytyä töistä pois, kun olen töissä lastenkodissa ja on oma-hoidettavakin ja vielä kun on vaikea sanoa, että milloin sitten palaa takaisin töihin....
Mutta! Hyvältä se hetki varmasti tuntuu, kun se mammaloma alkaa! Yksi pelko vaan on , että tämä tosiaan syntyisi sitten vasta ajallaan, eikä yhtään aikaisemmin kun meillä synnytysvalmennuksetkin on vasta helmi-maaliskuun vaihteessa!
Mittasin kans tämän massun, 108 senttiä navan kohdalta. Näyttää siltä, kuin olisi koripallon niellyt.Viivaa ei ole, tosin ei myöskään tietoa tulijan sukupuolesta.
Yhdyn noihin ihmettelyihin, miten jotkut jaksaa pitkiä kävelyitä...itse puoli tuntia on ehkä maksimi ja hiljaa mennään. Mummut tosiaan painelee ohi...Mutta enemmän yritänkin kävellä ulkoilman takia, kunnon kohotus ei nyt olekaan päällimmäisenä mielessä. Kävely ottaa välillä inhottavasti tonne nivusiin. On muuten hyvät nuo kävelysauvat, nyt kun on ollut liukkaita, niin otan ne kävelylle mukaan ihan tuenkin takia, ettei niin herkästi liukastuisi!
Mimoskainen rv 30+6
Lähtösentit olivat molemmilla kerroilla 78 cm ja esikoisesta huippumitta oli 102 cm. Nyt on koossa vasta 29 viikkoa ja mittanauha näyttää jo 100 senttiä!!! Sf-mittakin on kyllä aika reilu, 27, esikoisesta suurin mitta oli 32.
Riax rv 29+0
Ajattelin yrittää, jos onnistuis kirjoittelut tänne. Olen tähän asti vain lukenut mielenkiinnolla toisten kirjoituksia ja nyt sitten vihdoin ajattelin repäistä!
Peetu.t, harmi se teidän kolarointi, vaikka pieni olikin. Hyvä että pääset ultraan, niin ei tarvi murehtia vauvan liikkeistä.
Hienoa, että joku pystyy vielä tekemään kunnon kävelylenkkejä. Itselläni se nykyään max. 30min ja rauhallista menoa!
Nyt kutsuu lumityöt..
T: nuppu2006 rv30+2
Jep jep, lääkärissä taas käyty ja tilanne kunnon supisteluista huolimatta pysynyt ennallaan :)' ´
Eli ei mitään paniikkia, lepäilen tässä ja yritan ottaa rauhallisesti. Kokoarvio oli hurja 2kg, mutta lääkäri kyllä sanoi, että jos yksikin mitta on vähääkään pielessä, se heittää heti. Kun viikko sitten arvio oli 1700g.
Oli muuten mainio lääkäri, sellainen oikein reipas ja rempseä nainen, en ole hänellä ennen ollutkaan. Osastonlääkäri synnärillä, niin näytti jossakin paperissa lukevan.
Hän tutki ensin kohdunsuun ja muut paikat, sitten ultrasi ja kysyi, haluanko teitää sukupuolen, kun olisi hyvät näkymät. Sanoin, että ainakin aikaisemmilla kerroilla on pojaksi sanottu, johon hän tokaisi: joo, kyllä täällä munat näkyy :) Se oli vaan niin huvittava kommentti lääkäriltä, yleensä kun nuo puhuvat poikavauvan kohdalla pippelistä...
Mutta aivan loistava tyyppi oli siis muutenkin minun mielestäni, sopi minulle tuollainen rento ja rempseä tyyli!
Minäkin kävin mahan mittaamassa, ympärys oli jotain 110cm luokkaa!
Mutta onhan minulle tuota painoakin kertynyt jo 15-16 kiloa. No, minä en tuosta stressaa, pudotetaan sitten keväämmällä ja kesällä pois. Pääasia että poitsu mahassa voi hyvin ja kasvaa!
Tulevat isosisko-ja veli ovat tuossa vuorotellen käyneet kysymässä, onko ruoka jo valmista, pitänee käydä ainakin kurkkaamassa joko tuo makaronilaatikko olisi tarpeeksi hautunut. Minä kun tykkään pitää sitä vielä jälkilämmössä varsinaisen kypsentämisen jälkeen.
Mukavaa viikonloppua!
Eusenia 30+4
Mittailin minäki tuota mahan ympärystää, näyttäis olevan n. 98 cm. Supistelut on jonkin verran onneksi vähentyneet. Ensi viikolla pitää mennä uudestaan sokerirasitukseen, kun se eka kerta oli oikeastaan vähän liian aikaisin. Nyt pitää syyä herkkuja urakalla, jos sen jälkeen ei enää saa ;) Paino oli noussut yli kilon viikon sisällä, vaikka olin yrittänyt rajoittaa syömisiä. Näköjään sille ei voi mitään, jos se nousee niin se nousee. Tähän mennessä on vissinkin tullut n. 9kg. Tuntuu kyllä itestä, että ei sitä oo juuri muualle tullu kuin mahaan.
lyyli 31+6
Olin tänään lääkärissä. Kaikki oli muuten ok, paitsi että painoa ei ollut tullut lisää (kuitenkin jo yht 9kg lähtöpainosta ja edellisillä kerroilla on huomautettu että liikaa on tullut..) ja maha yllättävän pieni viikkoihin nähden. Eipä tuo minustakaan niin paljon ole viimeaikoina kasvanut. Ultrasi, niinkuin aina joka kerralla, ja huomasi että vartalonympärys ei vastannut viikkoja, eli vauva hieman liian laiha. Muut mitat täsmäsi ja , ja olivat aasialaisen keskikäyrän yläpuolella kuten meikäläisellä kuuluukin, ainoastaan vauvan masumitta liian pieni. Lapsivettä normaalista. Käski tulla jo kahden viikon päästä takaisin tarkistamaan, että vauva kasvaa. Muuten voi olla että istukan kanssa on jotain häikkää. Päivällä pitää muistaa pötkötellä ja syödä tarpeeksi. Sinänsä hassua, tuntuu että olen syönyt kuin hevonen ja nyt kun meillä on ollut apulainen pari viikkoa on minun taakkani keventynyt 80%. Onneksi on ollut sillä miestä on näkynyt vain viikonloppuisin ja sama meno näyttää jatkuvan koko kevään. :( Pikkuisen kyllä huolettaa. Lääkäri sanoi että jos vauva ei kasva tarpeeksi, eli istukan toiminnassa on vikaa, pitää vauva ottaa masusta pois. Toisaalta tässä lohduttelen itseäni, että kun näin tarkkaan mittaillaan, niin näkyy sellaisia asioita mitä ei olisi ehkä suomalaisessa neuvolassa edes huomattu. Vauva kuitenkin liikkuu paljon ja on kasvanut vaikka onkin laiha. Nämä edellisetkin ovat olleet vain hieman yli 3kg, eli eurooppalaiselle pieniä. Nyt sitten vaan odotellaan ja huilitaan 2 viikkoa.
Johtuukohan em. sitten tästä pari viikkoa jatkuneesta flunssasta? Kuopuksella alkoi nyt vielä toinen antibioottikuuri, kun ekalla ei tullut korvat kuntoon. Esikoinen jo onneksi terve, paitsi tänään loukkasi otsansa kivilattiaan, niin että tuli oikein mojova kuhmu. Huomenna meillä on kahdet synttärit 10-14 ja klo 16. Tulee raskas päivä...
Sadekausi on päättynyt ja alkaa olla ihan älyttömän kuumaa päivisin. Jalat on kyllä ihan hyytelönä, kun pitää vielä tätä isoa ruhoa kannatella.
Innostuin minäkin mittaamaan mahan ympäryksen, 105cm viikkoja 28+.
no niin, eli vauvalla kaikki hyvin, painoi n 1100kg, ja 33 cm pitkä. siellä se köllötteli. sukupuolikin pysynyt samana.
Olipas kivasti sanottu, että sukupuoli pysynyt samana =D
Mies lähti juuri hakemaan esikoista hoidosta, joten naputtelen sillä välin pari riviä. Aurinkoinen pakkaspäivä tosiaan tuli näin viikonlopun edelle. Olen tehnyt valmisteluja sijaista varten pari päivää, nyt alkaa sitten vissiin stressi helpottaa niin että saa nähdä myöntääkö se lääkäri edes saikkua :/ Tiistaina se siis kuullaan.
Masunympärys minulla oli alkuviikosta muistaakseni 109cm, en tarkalleen muista enkä löytänyt mittanauhaa tähän hätään. Esikoisella huippulukemat oli liki 120cm joten siihen on onneksi vielä matkaa. Silloin minulla kyllä oli hurjasti turvotusta ja lapsivettäkin oli paljon, itse vauva oli pieni (syntyessään 3280g), painoa tuli 19-20kg. Tähän mennessä on nyt tullut 10kg ja masu on paljon pienemmän tuntuinen, sf-mittakin oli maanantaina vain 27cm kun se esikoisella oli aina sama luku kuin raskausviikko mikä oli menossa...
Mutta nyt huristelivat pojatkin jo pihaan, joten me lähdetään saman tien isovanhemmille kylään. Hyviä viikonloppuja!
t. eikkuli ja hippu 31+2
ps. koko päivä meni jännittäessä kun työkaveri on tänään aamulla synnyttänyt sektiolla, ei vain ehtinyt ilmoittaa vielä kenellekään kumpi sieltä on tullut =)
On vattaa kiristelly tiistaista asti, vaikka levossa oon suurimman osan aikaa ollu. Lekurit ei oo osannu oikeen päättää onko kasvukipuja vai supisteluja... Nyt kovasti pohdiskelen, pitäiskö lähteä tänään polille, on sen verran kauan kestäny tää kipuilu. Kohdunkaulaa on hyvin jäljellä, mut pehmeä ja sormelle auki. Pitäiskö näin ensisynnyttäjän huolestua? Ei oo kivaa tämmönen, ku kukaan ei oikeen tunnu tietävän mikä vaivaa=( Mut jotain positiivistakin, vauveli kuitenkin liikkuu tosi paljon ja innostuin mittaamaan ton masun ympäryksenkin, navan kohdalta 98cm! Rv siis 29+4 ja tyttö tulossa=)
Innostuinpa minäkin mittaamaan ympäryksen navan kohdalta ja näytti tuo nauha 107cm! sf- mittaa en nyt osaa sanoo, ku neuvolasta on vierähtäny jo parisen viikkoa. Painoa on tullu n. 4kg, eli ei hirveesti ja ennen raskautta olin ihan normaalipainonen. Maha on aika " poikamaha" eli edessä töröttää, vaikka tyttö onkin tulossa. Se onkin kasvanu viimesen kolmen viikon aikana melkosesti(maha siis). Nyt tuntuu siltä, ettei tolla vatsanahkalla ois enää yhtään kiristymisvaraa, sen verran piukeelta tuntuu varsinkin syönnin päälle.
Kävelylenkeistä sen verran, että mulla on alkanu viimesen parin viikon aikana, aina kun lähen ulos kävelemään. Niin tuntua tossa oikeella alhaalla sellasta vähän pistävää kipua kun olen vähän aikaa kävellyt. Inhottavaa, ei auta vaikka löysää vauhtiakaan. Se kyllä vähän helpottaa kun jonkun aikaa jatkaa matkaa. Tiiä sitte mitä on, täytyypi varmaan mainita neuvolassa asiasta. Tavallaan se tuntuu siltä kun vauva painas just siihen kohtaan jollain?!
Pitää nyt kuitenkii mennä syömään, ennen kun saunavuoro alkaa!
Miini80 ja typy 29+5
Eilen oli vielä loppupinossa juttelua mahan muodosta ja sukupuolesta. Mulla on kyllä ollut hurjan samanlaiset raskaudet vaikka viimeksi tuli tyttö ja nyt on masussa poika. Massu on saman mallinen ja kummastakaan ei tullut viivaa. Ainoa iso ero on ollut alkuvaiheessa: tytöstä voin huonosti kuin koira 24/7 2 kk putkeen, nyt pahoinvointi oli tosi lievää satunnaista oksentelua :-) Ja nyt alussa oli yläselässä paljon finnejä, viime kerrasta en muista moista. Mutta tosiaan tuota alkuaikaa lukuunottamatta olisi vaikea vetää mitään johtopäätöksiä tulokkaan sukupuolesta. Onneksi on Bruno ;-)
Masukki jatkaa ' alcatrazin vanki' teemalla - yrittää pienin sormin ja varpain tunkea nahkan läpi milloin mitäkin kautta. Olo on kieltämättä välillä melko tukala.
Olemme lähdössä anoppilaan viikonlopuksi. Käymme samalla vähän lastentarvikeostoksilla, esikoinen tarvitsee uuden turvaistuimen ja tulokkaalle hankin ainakin sitterin, mahd. myös uuden kaukalon. Täytyy katsoa millainen paketti ja hinta saadaan neuvoteltua, Helsingin ulkopuolella tuo tinkaaminen onnistuu aina paljon paremmin :-) Anoppi on tosi mukava ja leikkii koko ajan tytön kanssa, ahdistaa vaan jo valmiiksi kun anoppilan sänky on tosi epämukava ja nukkuminen on nyt mitä on...
Mitäs muuta... töissä tapahtuu hurjasti ja sataan asiaan pitäisi ottaa kantaa. Onneksi ei enää tarvitse :-)))
Pipsukka 31+5