Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuiset viikonloppuun!

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä kertoillut paikkojen pehmenneen.

Minulla on käsikopelolla saatu mitaksi 2,5cm ja ultralla kanavaa jäljellä noin kolmisen senttiä ja on sormelle auki ja puolikiinteä,pehmeähkö.

Lääkäri sanoi,että viikkoja on jo niin hyvin kerääntynyt,että tuo ei ole millään lailla hälyyttävää.

Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee sellaisia mojovia menkkakipu kohtauksia alavatsalle ja selässä on tunne,kuin puukolla iskisi...Suppareitahan nuo ovat,ihan lekurilta varmistin,kun en uskonut omiin ajatuksiini=D

Jos nyt ainakin se 5 viikkoa peukaloinen olisi yksiöönsä tyytyväinen.Eiköhän sitten jo olisi turvallisilla vesillä..

Oma napa voi paksusti.

En löytänyt mittanauhaa,jotta olisin saanut mahan ympäryksen mitattua,mutta eipä sitä tietenkään löytynyt,kun olisi tarvetta ollut.Mihin lienen kädestäni sen jättänyt.

Kyllä on kurjaa jäädä yksin vielä mahaa kasvattamaan,kun ympärillä kaverit poksuvat toinen toisensa perään.Minä olen viimeinen tässä junassa ja tuntuu,että asemalle on ikuisuus matka=/

Kaikilla on jo oma " hampaaton möttönen" kainalossa.Minäkin haluan!!!

Jokos kaikilla on omat varustelut tehty?

Meiltä ei puutu,kuin pinnasängyn patja ja sitteri.

Sitteri oli meillä esikoisen kanssa verraton joten meinaamme nytkin sen hommata.Ei ole vielä tullut mieleistä kuosia vastaan.

Itselleni pitäisi vielä käydä imetysliivit ostamassa,mutta kun en mitään muuta inhoa niin paljon,kun liivien sovittamista kaupoissa..Siinä touhussa tulee hiki=D

Nyt jos laittaisi pyykkikoneen päälle.Isäntä saa sitten levitettävää;)

Niksu 32+0

Vierailija
42/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime viikon perjantaina ultrassa vauvan painoksi saatiin 1800g ja torstaina oli 1800g..Eli jommalla kummalla kerralla tullut mittausvirhe.

Itse voisin epäillä,että torstaina siinä kiireessä lääkäri mittailu väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tosiaankin saa olla kiitollinen, ettei ole ollut noista supistuksista vaivaa. Kuvittelin kyllä, että näin kolmas raskaus voi niitä aikaan saada, mutta ei ole ollut juuri minkäänlaista tuntumaa. Ja kohdunsuullakaan ei ole tapahtunut mitään, ei siis ollut ainakaan kaksi viikkoa sitten. Toivottavasti teilläkin supistuksista kärsineillä hiukan helpottaa, kun muistatte lepäillä!

Täällä on muutes Tilpehööri toinen painoneuroottinen, joka ei omista vaakaa... Siksipä neuvolan vaa´alle astuminen aina aiheuttaakin pienoisia ahdistuksen tunteita..!

Vauvan painoarviota minä en ole saanut vielä kertaakaan. Onko arvion antanut teille terkkari vaiko lääkäri? Musta oli hassua, kun ultrassa kysyin lääkäriltä painoarviota, niin hän ei osannut sitä antaa!! " Nätisti kasvaa" , sanoi vain. No, revi sitten siitä?!

Meillä on täällä mun vanhempani nyt yökylässä. Lapset ovat aivan intona! Juuri tuossa ulkoiltiin ja herkuteltiin sen jälkeen kotitekoisella pitsalla, ja nyt vallaton riehuminen päällä :)

Masussa nyrkkeillään juuri tällä hetkellä: tuntuu mylske tuolla alavatsassa. Pää alaspäin vauvi jo on, tuntuu niin selkeästi kantapäät ja reidet aina vatsan läpi :) (niin ja aika imakasti ottaa, kun päätänsä oikein tuolla alhaalla tunkee!)

Leppoisat lauantaitoivotukset teille kaikille!

tilda 28+6

Vierailija
44/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaslukemat -24 myöskin. Mukavan raikasta ainakin. Mulla on sämpylätaikina nousemassa, ei mitään tyypillistä lauantai-illan ohjelmaa, mut pakko kait joskus on nekin leipoa kun aina muuten on töissä. Entisessä elämässä sitä aina pynttäydyttiin jo tähän aikaan ja menotti kummasti. Ja kummasti nyt moneen vuoteen ei ole menottanut tippaakaan. Vähän kyllä joskus (10v.päästä) huvittais tehdä " vaikka etelän reissu" kaksossisaren kanssa. Siinähän ne tulis korvattua nopeesti. Mutta nuoriahan tässä vielä ollaan, paljon jäljellä - toivottavasti.

No vatsaanhan kuuluu hyvää. Supistelee myöskin, mutta mulla supistelee aina vähän. Ei mitään kipeitä, joten ei huolestuta yhtään. Neuvolaan haluisin uteliaisuudesta jo päästä, torstaina onneksi sekin. Hyppään sämpylämaailmaan, mies yrittää viihdyttää lapset sillä välin. Huomisiin!!

Lumo 31+5

Vierailija
45/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa lauantaita!

On kyllä tuo pakkanen paukkunut täälläkin. Ei oikein pääse ulkoilemaan, vaikka tekisi mieli. Käytiin vaan kaupassa ja vuokraamassa illaksi leffa. Tämä päivä onkin mennyt ihan vain oleillessa. Oikeastaan mitään järkevää ei ole saanut aikaiseksi jos nyt pyykinpesua ja imurointia ei lasketa... Noh, eihän sitä aina tarvia touhuta.

Masun mittasin sitten minäkin ja tällä hetkellä lukema on 88cm (meni sentillä yli miehen vyötärön) :D. Saapa nähdä mihin mittoihin masu vielä venyykään. Mulla ei ole viivaa mahassa ja masu on enemmän tuolla alhaalla. Sen muodosta en nyt sen enempää osaa sanoa, pyöreältä näyttää! :)

Meillä on vielä kaikki valmistelut totaali vaiheessa. Kaapissa on vain kasa vaatteita, joita ollaan osteltu ja eteisessä on äitiyspakkaus vielä purkamatta. Mitään tarvikkeita ei olla vielä ostettu! Kiire tulee kai ennen pitkää. Toisaalta ei tänne voi kaikkia tavaroita kovin paljon etukäteen hankkia, kun ei ole säilytystilaa. Parin viikon päästä olis kuitenkin tarkoitus hommata sänky, kaukalo ja kysyä äidiltä vaunuja lainaan. Vaatteitahan voi pestä sitten pikku hiljaakin. Osa hankinnoista varmaan jääkin sitten vauvan syntymän jälkeiseksi puuhaksi. Katsoo sitten että minkälaista kapistusta sitä kokee tarvitsevansa.

Onneksi täällä ei ole vielä supisteluja tuntunut. Oikeastaan en ihan tiedä miltä niiden pitäisikään tuntua, kun ensimmäistä odotan. Mutta eiköhän sen sitten huomaa, kun oikeista supistuksista on kyse.

Olisi kiva tietää itsekin vähän vauvan mittoja, mutta ultraa ei ainakaan näillä näkymin taida olla ihan heti tiedossa. Tiistaina olisi neuvola ja jännityksellä odotan onko virtsassa tällä kertaa sokeria eli joudunko sokerirasitukseen. Toivottavasti kaikki on kunnossa.

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa! Rauhallista illan jatkoa kaikille!

Hmar ja viikari 29+5

Vierailija
46/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan kuulumisia. Viime viikot olen ollut museolla ja illat kirjoitellut arkeologian esseitä. On ollut niin ryytynyt olo, kun vielä on yrittänyt tehdä kotitöitäkin. Onneksi olen tällä tahdilla välttynyt suppareilta, en edes ole havainnut mitään harjoitussuppareitakaan. Tosin niin kuin joku jo mainitsikin, niin ensimmäisen odottajana en juuri tiedä miltä niiden pitäisi tuntua.

Masuakin tuossa mittailin, niin aikas lailla tasan 100 cm näytti. Huomenna siis papereiden mukaan kolmekymppiset, kahden viime ultran mukaan paikkuneet jo puolitoista viikkoa sitten.

Kävimme miehen kanssa tänään turvakaukalo-ostoksilla. Eipä juuri ollut valinnan varaa, kun auton turvavyöt oli niin onnettoman lyhyet, ettei esim. Britaxista ollut puhettakaan ja Isofix-kiinnitystä meidän autossa ei ole. Toisaalta ei olla kauhean innostuneita myöskään temppuilemaan turvavöiden kanssa, joten päädyimme jalustalliseen Akta Gracoon. Onhan se sitten tarvittaessa kätevä siirtää myös toiseenkin autoon.

Muuten olo on ollut varsin mainio. Maha-asukas on edelleen vilkasta sorttia. Potkuja tulee harvakseltaan, enempi muuttunut sellaiseksi möyrimiseksi tuo liikkuminen.

Hiihtämässä olen käynyt tällä viikolla kahdesti, nyt ei kyllä tarvitse sitä touhua harrastaa, kun on niin kylmä. Onneksi täällä on ajettu tuohon jäälle latu ja laskettelurinteiden luota löytyy yksi tasainen pätkä, jota voi lykkiä. Arvelin kyllä, että vain pertsa olisi sopiva tyyli, mutta yllättäen kumpikin menee suht mukavasti, etenkin jos välillä vaihtaa tyyliä. Ja on tuntunut hyvälle. Minä kun niin pelkäsin, että tältä talvelta jää hiihdot hiihtämättä. =)

Mutta taidan lähteä hetkeksi pohtimaan ilmaston pilaantumista arkeologian näkökulmasta, jos saisin naputeltua sitäkin muutaman rivin.

Leppoisaa lauantai-iltaa,

Elliina 29+6

Vierailija
47/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä se oli viikolla 26+4 noin 1200 grammaa ja ultran mukaan vauva on siis noin puolitoista viikkoa isompi papereissa olevaan laskettuun aikaan nähden.

Elliina

Vierailija
48/62 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva nähdä työkavereita pitkästä aikaa. Ruoka oli taivaallista ja en tiedä moniako kiellettyjä asioita söin, mutta myöhäistä rypistää. Vai saako etanoita, vuohenjuustoa, jättikatkarapuja ja artisokkaa syödä? Pihvin tilasin medium plussana, ei vaan raski pilata hyvää lihaa syömällä kypsänä. Tytöt kun joivat caipiroscaa, niin minä tilasin itselleni samaa alkoholittomana ja kyllä oli ihan tarpeeksi lähellä oikeata drinkkiä. Jessus että se on hyvää.

Meillähän oli siis meidän pomon läksärit, mutta minä sain 60 euron lahjakortin kosmetologille ja ajattelin ottaa jalkahoidon. Ihonpuhdistuksessa käyn vakkaripaikassa ja kortti ei ollut sinne. Nooh, ihan kiva lahja, mutta se että kaikki muut lähtee palkintomatkalle tod.näk. etelä afrikkaan ei kyllä silti vielä paikkaannu mielestäni tuolla lahjakortilla. Työkavereilta tosi kiva lahja, mutta jos se oli firmalta, en kyllä aio tyytyä. Olen hitto vie tehnyt vähintään yhtä paljon duunia kuin muutkin, mutta matka on 21.3 ja en luonnollisestikaan voi/halua enää silloin lentää joten that´s it.

Jos katsastais vielä Selviytyjät nauhalta ja painelis masu täynnä nukkumaan.

Peppinetta 31+5

49/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen paukkuu 28 asteessa, tällainen keli oli 2 vuotta sitten esikoisen syntymäpäivänä :) Edellä m ainittu tässä istuukin sylissä tankkaamassa aamumaitoaan. Koska ulos ei tänään ole asiaa, ajattelin komentaa miehen nostamaan äp-latikollisen pikkuvaatteita vaatehuoneen katosta alas ja pestä ne. Meillä on kans valmistelut siinä vaiheessa, että kaikki " on olemassa' ' mutta mitaan eii ole laitettu valmiiksi. Muuten p' ' dyin my;s tuohon akta gracon autobabyyn, esikoisella oli tosi vanha Britaxin rock/a/tot ja se oli ihan hyv' , tosin kuulemma ei nykyisin turvallisin, ja se britaxin baby safe plus oli j' rkytt' v' n pitk' llinen kiinnitt' ' takapenkille eik' siit' saa vauvaa irti irroittamatta aina koko vy;systeemi' ...

No niin, nyt pikku torpeedo sai n' pp' imist;n sekaisin, ;;t ja ' ' t ainakin katosivat... voi saakeli. Mitenk' h' n ne saisi takaisin, onko kell' ' n kokemusta---

eikkuli kera pikku hirvi;n

Vierailija
50/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava oli näin sunnuntaiaamun ratoksi lueskella muiden viikonlopunkuulumisia! Ajattelin samalla hypätä myös pinoon.

Eilen uhmasimme esikoisen kanssa pakkasta, ja kävimme aamusta pulkkailemassa. Eipä sitä kauaa pihalla kestänyt olla. No, pääasia että saimme tehtyä happihyppelyn. Loppupäivä menikin sitten sisällä temmeltäen.

Isänä lähti illalla viihteelle, joten nyt makuuhuoneessa vierailee krapulakeiju. Jossain vaiheessa iski myös itselle hillitön menohalu, mutta se hälveni nopeasti muistaessani tuon seuraavan aamun ihanuuden. Vaikka krapulaa ei olisikaan, se yletön väsy ja savussa istumisesta johtuva tukkoisuus ei todellakaan houkuttele! Tyytyväisenä siis köllähdin sänkyyn jo kymmenen jälkeen.

Tämä päivä meneekin sitten sisätiloissa pakkasta paossa, ellei iltaa kohti hieman lauhdu. Jotain kivaa pitäisi keksiä ettei seinät kaadu päälle.

Meillä myös on kaikki tarpeellinen olemassa, mutta ei vielä esillä. Torstaina saimme haettua kellarista esikoisen vauvavaatteet, jotka nyt odottavat pesua. Katselin tähän ensimmäiseen satsiin kaikki neutraalit vaatteet, kun tuota sukupuolta ei meillä ole tiedossa. Yllättävän paljon niitä neutrivaatteita löytyikin! Sivuun nostin myös ne kaikki esikoisen ihanat vaaleanpunaiset tyttövaatteet. Ei tartte sitten enää lähteä niitä etsimään...

Huomenaamu alkaakin sitten neuvolakäynnillä, joten sen jälkeen taas enemmän. Töitä jäljellä vielä kolme viikkoa (vai enää....?)

Mukavaa pakkassunnuntaita!

S 32+1

Vierailija
51/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, kun oli taas huono yö takana. menin kymmeneltä nukkumaan ja pyörin ja ravasin vessassa kolmeen asti, sitten tyttö heräsi jo 8.00..kiukutti kun ukko vaan käänti kylkeä, mua ois väsyttänyt niin...=(

(.) kaikki ok, potkuja satelee edelleen hyvin, meidänkin pikkuinen on alkanut hikottelemaan oikein urakalla. iho kutisee vieläkin , mutta soitin neuvolaan ni ne sanoi että voin apteekista hakea tuulix allergialääkettä, se sopii raskaana olevalle..sitä sitten olen popsinut..vähän helpottaa.

alkanut synnytys taas mietittyttämään, jäi kammo tytön pitkästä ja vaikeasta synnytyksestä..kaipa tämä menee sitten helpommin.

T: peetu 28+1

Vierailija
52/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan leppoisa päivä tänään! Eilen olikin vilskettä sen edestä, kahdet lasten synttärikutsut peräjälkeen. Onneksi mies oli mukana ja sai juosta lasten perässä. Ekat oli aivan mielettömän kivassa kondossa, siellä oli lasten uima-altaita kolme, vesiliukumäet, vesisuihkuja ja kiipeilytelineet. Arvaatkaa oliko pojat täpinöissään. Synttäreiden välissä minä ja kuopus vedettiin parin tunnin tirsat, mutta 4v oli niin onnellinen isänsä kotonaolosta, ettei isi saanut hetkeäkään huilittua. Tänään sentään onnistui. Aloitettiin sunnutaiaamu syömällä aamiaista terassilla, sitten mies lähti lasten kanssa pihalle leikkimään. Liityin seuraan kun menivät uimaan. Kuopuksen ja miehen vetäessä päikkäreitä lounaan jälkeen, leivottiin isomman kanssa browneja ja tehtiin välkkäriksi hedelmä-jugurttismoothiet. Olen ottanut tosissani tuon lääkärin käskyn syödä enemmän; ennenkaikkea maitoa. Illalla lähdetään koko perheen voimin kaupungille syömään. Kun lapset on nukutettu suuntaa mies lentokentälle ja tulee ilmeisesti vasta perjantaina kotiin :(.

Mulla on tuo energinen keskiraskaus ihan täysin ohi, jo parin tunnin puuhailun jälkeen on ainakin jalat ihan hyytelöä ja muutenkin ihan naatti. Ei voi muuta kuin ihailla esim Tildaa, joka vaikuttaa superenergiseltä. huoh!

Joku kirjoitti tässä pinossa 2v:n nukuttamisongelmista. Meilläkin tulee vieterinä monta kertaa sängystään, nyt varsinkin kun siirrettiin pinnasängystä pois ja vierotettiin tutista. 4v osaa jo nukahtaa kivasti itsekseen, mutta viimeistään klo 2 yöllä tunkee väliin. Saapi nähdä millainen nukkuja neiti kolmonen tulee olemaan.

Nyt tuolla ulkona kuulostaa siltä että meno on yltynyt ihan päättömäksi. Mies vahtii yksin kolmea poikaa, täytyy varmaan pungertaa ulos pitämään jöötä.

Vierailija
53/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä pinouduttu ja syystäkin. Tsemppiä kaikille supisteluiden kanssa kärsiville. Yrittäkäähän ottaa rauhallisesti.

Onneksi tässä aletaan olla jo ns. voiton puolella, mutta silti pitäisi varmaasti päästä vielä ainakin se kuukausi eteenpäin!

Huomasin ikävän asian, vauveli meni ja kääntyi perätilaan. Ettäs kehtasi. Keskiviikkoyönä aloitti ja torstaina lopetti eli noina kahtena yönä pyöri ja pyöri ja nyt tuloksena se, että kaikki potkut tuntuu " alakerrassa" ja ylhäällä ei oikeastaan mitään. Olen nyt yriteletty vähän vihjailla, että voisi pyörähtää takaisin, mutta tuloksetta. Onneksi tässä on vielä aikaa ja kun tuo masukin on mahtava (sf-mitta yläkäyrien ulkopuolella) ja taas masukki pieni kokoinen (torstaina oli mittauksissa about 2 vko pienempi viikkoja) niin eiköhän siellä mahdu ihan pyöriskelemään.

Äitini tuli eilen käymään pikaisesti vain päiväkäynnillä ja mentiin sitten Lastentarvikkeeseen kun siellä oli joku helmiryntäys tai joku. Lähdin sieltä metsästämään sitteriä ja petivaatteita. Sitteri löytyi, ihan kiva vielä ja halpa, mutta petivaatteet jäi kauppaan. Kaikki alennustuotteet ol loppu ja uudet ei ollut edes mieleen, eikä hintakaan 30e en maksa pussilakanasta joka ei edes miellytä.

Olen nyt edelleen sitä mieltä, että maanantaina suuntaan tuonhon lähikangaskauppaan (siellä on loppuunmyynti) ja ostan sieltä mieleisen kankaan, josta ompelen niitä pussilakanointa. Lakanoita on ihan tarpeeksi ja niitä löysin tosi hyvälaatuisia kirppariltakin eurolla kpl, joten vain pussilakanoita enää tarvitaan. Niin ja kylpyamme. Muuten ei kai mitään isompaa tarvitse ostaa. Ensi viikonloppuna käydään hakemassa hoitopöytä lipastolla. Sitten voikin käydä pyykkäämään. Mitään en ole vielä pessyt kun ei ole paikkaa mihin pikkuvaatteet saisi laitettua. Joten tiedänpähän mitä tulee ensi viikonloppuna tehtyä =)

Tämmöistä täällä.

Kaunista päivänjatkoa, vaikka onkin kylymä....hrrr...

T: Siriin ja mussukka rv 31+3

Vierailija
54/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin viimeinkin mittanauhan ja pääsin minäkin mittaamaan. Navan ympärys näytti 97cm. Mihinköhän ne 10kg on ripustautunut... Masu on eteenpäin suuntautuva ja vilkas yksilö asustelee. Mies näki unta että poika tulisi mutta saapi nähdä!

Kyllä tekisi mieli mennä ulos mutta mittari näyttää sellasia lukemia että kai sitä täytyy pysytellä sisätiloissa.

Olin sitten Lastentarvikkeessa minäkin eilen pyörimässä ja mukaan tarttui pinnasängyn pinnasuoja ja Akta Gracon Autobaby, kun alennuksessa oli ja halvalla sai;) Niinkuin aina! Nyt on sitten vaavin tavaroihin säästetyt rahat menneet mutta eipä enää ole juuri mitään isoa ostettavaakaan. Tilan puute vain ongelmana.

Huomenna pitäisi mennä kokeilemaan työntekoa...

28+3rv

Vierailija
55/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mittari näytti -23 astetta.Ei kyllä nokkaansa millään viitsisi pistää ulos,mutta pitää lähteä anoppilaan kylään ja kyllähän tuollainen pieni happi hyppely tekee ihan hyvää=)

Onko kellään nokka ruvennut ihan yllättäen vuotamaan verta?

Minulla tuossa jokin aika takaperin ihan yhtä-äkkiä rupesi nenä vuotamaan.Ihan kivasti sitä tuli,kun kädetkin kerkesi vereentymään sillä välin,kun puolijuoksua menin vessaan hakemaan paperia.

En ole niistellyt enkä kyllä ronklannutkaan nokkaani ja HB on 120,että mitään suurempaa syytä en nyt tälle keksi....Olisikohan limakalvot jotenkin hellänä.En tiedä,mutta aika yllättävää oli=O

Oma maha voi hyvin.Potkuja ei satele mitenkään erityisen tiuhaan,mutta aina silloin tällöin nyytti ilmoittelee itsestään parilla sarjalla.

Yö meni ihan pipariksi,kun en tahtonut löytää kunnon asentoa.Kyljet puutuivat,selkää särki ja tyynykin alkoi loppuyöstä ryppyilemään..Että sekin vielä.

Nyt taitaakin olla päiväkaffin aika.

Niksu 32+1

56/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näppäimistön vika jäi siihen yhteen viestiin... Riittävästi on miettimistä kun nettiyhteys katkeaa aina tunnin välein, jotain mätää tässä siis on vieläkin, mutta ettei siis enää näppäimistön tarvis mennä sekaisin.

Aamun pirteydessä komensin miehen ottamaan vauvanvaatteet alas ja pesin niitä aimo koneellisen. Viime yön kuningasajatus oli, että sijoittaisin pikkuvaatteet ainakin aluksi vain pyörälliseen korivaunuun, mutta kun sen 7kg koneellisen ahdoin täyteen niin tuli mieleen että mahtavatkohan enää mahtua edes siihen... eli en nyt tiedä, pitäisikö se romelo hoitopöytä-ammeyhdistelmä sittenkin vetää tänne sisälle. saa kyllä tosissaan pohtia, miten nämä huonekalut järjestelee että kaikki sopisivat siivosti... Esikoisen kanssa ei vielä niin haitannut vaikka vähän erikoisia järjestelyjä olisi ollutkin, mutta nyt kun hän palloilee 2-vuotiaan tarmolla joka paikassa niin pitää vähän miettiä liikenteen sujuvuutta sisätiloissa enemmänkin.

Mitä muuten Gracon autobaby maksoi lastentarvikkeen hintahulinoilla? Minä ostin sen täältä Seinäjoen Huvikummusta, joka taitaa olla etelä-keskipohjanmaan parhaita lastentarvikeliikkeitä, ja maksoi saman minkä lastentarvikkeessakin normaalisti, 169e.

Niin, ja vauvauutisiakin on tullut ihan tuplaten, työkaveri sai eilen yli nelikiloisen potran tytön ja äskettäin soitti tätini joka kertoi että serkkuni odottaa viimeisillään esikoistaan. Tuleepahan pikkuserkukset lähekkäin, serkkuja kun näille meidän lapsille taitaa olla turha odottaa vielä muutamaan vuoteen...

Mutta nyt päiväunille, kun poitsu nukahti tyytyväisenä. Meillä ei siis onneksi ole tällä hetkellä erityisempiä nukutusvaikeuksia, poitsu nukahtaa kun saa viereensä unipeiton, tietyn pehmolelun ja tutin suuhun. Maitopullosta yritetään päästä eroon pikkuhiljaa... Mies on nukuttanut pari kuukautta mutta eräänä iltana hänen ollessaan pois kotoa vein pojan kertakaikkiaan sänkyynsä, toivotin hyvää yötä ja laitoin oven kiinni. Sinne simahti ja samaa keinoa on nyt käytetty aika menestyksellisesti siitä lähtien. Muistan kyllä vielä ne " ihanat" ajat kun nukutussessioon meni tunti poikineen, 3 tunninkaan nukutus ei välttämättä tuottanut haluttua lopputulosta ja nukuttaja oli ihan tööt itse koko hommaan...

Mutta nyt siis nukuttamaan itseäni :)

Vierailija
57/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Gracon kaukalo maksoi mustaliituraitakuosilla 149e, muut värit oli tuon 169e. Ne menikin kuin kuumille kiville, sain vasta kassalle jonottaessa omani:) Isiä ja äitejä pyöri tiukalla kyynärpäätaktiikalla eteenpäin!

Vierailija
58/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kaukalon hinta. Sama maksettin Jyväskylässäkin. Lastentarvikkseesa oli täälläkin normaalia enemmän porukkaa liikenteessä ja palvelua saipi odotella.

Ulkona on niin kaunis ilma, kävin kävelyllä tuolla järven jäällä ja ottamassa hieman aurinkoa kasvoille. Tarkeni kyllä ihan mukavasti, kun vain laittoi oikeat vaatteet päälle.

Nyt päiväkaffelle ja Runebergin tortulle. Nam!

Elliina 30+0

Vierailija
59/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja tietenkin runoveikka Runebergia unohtamatta! Onkos tullut torttuja syötyä? Mulle on kyllä uponnut useampi; maiskis kun on hyviä :)

Meillä oli ihana aamu: Oltiin kirkossa perhemessussa, jonne oli erityisesti isovanhemmat kutsuttu (mun vanhempani olivat mukana), ja meidän esikoisen kerhoryhmä lauloi siellä :) Mä olin NIIIIIN liikuttunut!!! Se oli niin hellyttävää, kun lapsoset lauloivat " Puhu mulle hellästi, suukota ja halaa" -laulun. Mulla aivan kyyneleet virtasi esityksen aikana. Ihanaa! Sitten messun jälkeen oli srk-talolla kahvit ja lastentöiden näyttely, jossa oli mm. töitä isovanhemmista ja itsestä. Oli kyllä upea juttu!

Jumppasin tossa äsken " Annen ja Katjan tahtiin" (tv:stä siis nauhotin) reggaeta. Ai kun teki gutaa kipeille hartioille oikein ravistella! Saattoi vauvikin masussa miettiä, että mitä ihmettä mamma tekee, kun yksiö hytkyy ja hetkuu ;) Hartiat on olleet kovilla ilmeisesti huonosti nukkuttujen öiden ja suurentuneen rintavarustuksen vuoksi...

Masussa on käynyt kova hytke. Vatsa vain heiluu, kun napero potkii =)

Joku kyseli nenäverenvuodoista; mulla vuotaa säännölliseen tahtiin aina raskausaikana, tosin johtuen siitä heikosta hb:stä. Tää on niin outoa raskausaikana, kun mulla ei ole KOSKAAN, ennen ensimmäistä raskautta, vuotanut nenästä verta! (Paitsi 6-vuotiaana, kun laskin pulkalla päin puuta...;))

Taitaa mäkikisa telkussa vedellä viimeisiään, joten lähdetään koko porukalla ulos. Esikoinen haluaa kuulemma ensin hiihtämään, ja sitten pulkkamäkeen :) Josko saisi koiran juoksutettua siinä samalla, niin ei tarvitsisi lähteä erikseen lenkille, juuri nyt ei oikein hotsittaisi lähteä yksin tarpomaan.

Kynttilänvaloa siis sunnuntai-iltaan!

tilda 29tasan (jaiks, pian 30!!!!! MIHIN tää aika katoaa?!?)

Vierailija
60/62 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mennyt ihan sisällä ollessa tämä viikonloppu. suunniteltiin kyllä lähteä koko perheellä vähän käymään jossain tuulettumassa, mutta pienempi lapsista alkoi oireilemaan jotain nuha-kuumetta.. meni jotenkin ihan reppanaksi aamupäivällä..oisko hampaita tulossa? no, nyt on reippaampi taas, kun on nukkunut, mutta eihän sitä voi minnekään viedä. niimpä mies lähti esikoisen kans raittiiiseen ja me jäätiin kotiin. nyt sen oikein näkee, kuin tärkeää lasten on saada ulkoilla. 3-vuotiaalle kertyy niin paljon energiaa ja ihan tuntee kuin seinät kaatuu päälle.. ja sitte pitää koko ajan komentaa ja karjua ja sitten ei kyllä kenelläkään enää kivaa. toi 2-vuotias on ehkä muutenkin rauhallisempi, mutta siitäkin ois varmaan jo kiva päästä ulos..

huomenna on sitte se lääkäri, saas nähdä jatkuuko saikku vai joko pääsee/joutuu töihin.

jollain toisella odottajalla oli kans se energinenraskaus-olo ihan historiaa, niin täälläkin. eilen taisin ottaa kahdet pikkupäikkärit ja tänään on kans unettanut. varmaan toi raittiin ilman puutekin tekee nyt osansa, mutta on tätä jatkunut jo parisen viikkoa muutenki.

nyt pitää lähtee pesemään yks pikku kakka peppu.

mukavata sunnuntai-illan jatkoja!

-lotta ja rv 31+5, sekä tyttö (melkein 2-v) osittain sylissä-