Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***^KESÄKERTTUSET VIIKONLOPPUUN^***

03.02.2006 |

Huomenta!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti ajattelin tulla kirjottelemaan. Mulla on niin hauska rytmi työttömyyden takia, että meen yleensä siinä 12-2 aikaan yöllä nukkumaan ja yleensä herään siinä 3-5 välillä kun mies tulee töistä 4-5 välillä. Siinä sitten turistaan yhdessä kuulumisia työpäivästä ja mennään siinä kuuden aikaan sänkyyn. Viime yönä sain sitten vasta kahdeksan aikaan uudestaan unen päästä kiinni kun masuasukki-Eppu päätti pitää bileitään. Puol ykstoista soi sitten puhelin ja siitä lähtien oon ollut hereillä. Tulee varmaan taas väsy alkuillasta. Siivotakin pitäis mutta ei saa vain aloitettua ja pitää hiukan vielä odottaa että mies saa edes hieman nukkua. Huomisyöstä kun sillä ei tuu pitkää: kotiutuu töistä siinä viiden aikaan ja seitsemältä lähdetään junalla Helsinkiin sukujuhliin ja siellä menee kuitenkin koko päivä.

Tiistaina olis se rakenneultra mitä odotan niin kovasti. Saadaan taas uusia kuvia vauvasta sukulaisille näytettäväksi. Toivottavasti kaikki on hyvin kun viime viikkoinen vuoto säikäytti tosissaan.

Synnytyksessä pelkään varmaan eniten sitä kipua (todella huono kipukynnys). Toiseksi sitä että vauvalle tapahtuu siinä jotain, tulee esim. vaikea Erbin pareesi tai muuta vastaavaa. Kolmanneksi pelkään sitä että omat paikat repee pahasti ja jää jotain pysyviä vaivoja. Kuitenkin oon ihan rohkeilla mielin menossa: onhan siitä selvitty jo vuosituhansia! =)

Pakkanen on varmaan iskenyt mun selkään kun pystyasennossa sattuu tuonne ristiselkään, makuulla ei mitään ongelmia. Joten sohva kutsuu!

Venla82 ja Eppu 19+4

Vierailija
42/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on taas mieliala maassa... toihin pitas jaksaa lahtea! (sori nyt puuttuu aakkoset, kun mies vei lapparin mukanaa ja jatti mulle tallaset paskan.

Niin siis mieli on maassa sen takia etta liitoskivut vievat hermot. Aamulla on viela ihan hyva olla, mutta illala en sitten enaa kavelekaa kun vaapumalla ja silti jokainen askel sattuu. J a toissa sita vaan sinnikkaasti ollaan joka ekrta toivoen etta olisi rauhallinen vuoro.

Joku mietti niita liitoskipuja. Nakojaan monet sekoittavat liitoskivut ja kiinnikekivut. Kiinikekivut ovat niita repaisevia kipuja nivusissa, kun taas liitoskivut johtuu lantion rustoliitosten loystymisesta. Usein loppupuolella hapyliitos edessa vaivaa, mutta monella on kipuja myos lantion takaosassa eli SI-nivelkipua (ristiluun ja suoliluiden valiset liitokset). Kipu on alaselalla pyllyn paalla ja saattaa hohkaa takareisiin jopa polviin. Joskus kipuun liittyy lonkkakipua. Monet saattavat kokea tata loystymiskipua jo ihan alkuraskaudesta lahtien.

Itsellani on todennakoisesti lantio muutenkin vino ja oikea lonkka virheasennossa, joka selittaa nainkin varhaiset kovat kivut vaikka olenkin urheileva ihminen ja lihaksiston pitaisi olla vahva. Nauvolatati sanoikin jo ihan alussa, etta laitta minulle lahetteen fysioterapeutille (kun lonkkani alkoi vihoitella jo viikolla 9)

Olenkin nyt kayttanyt tukivyota, jolla kirjaimellisesti sidon lantioni tiukasti kasaan. Se helpottaa niin etta kipu on kestettavissa tosin iho ja laskit on tiukilla kun veri ei tahdo kiertaa ja vyo hankaa jos vyota kayttaa koko paivan niin kuin usein joudun toissani kayttamaan.

Bombo:(muistinko nimei oikein) Eiko sinun pitaisi levata, jos karsit supistuksista? Itse en ainakaan supistusten vaivatessa pysty edes kuvittelemaankaan imuroimista. Mita jarkea saikussa on jos riehut ja siivoat kotona minka kerkeat? Ei kun ukko hommiin siita! Itsellani supistukset rauhoittuvat kun vain lepasin ja makoilin kaksi viikkoa. Sen jalkeen ei suppareita pahemmin ole ollut ja olen pystynyt kaymaan toissa, uimassa jne.

No nyt taytyy lahtea laittautumaan tyokuntoon.

Ninni rv 19+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krisse: ihan ite poimimia, tosin pakkasessahan ne on ollu... eipä neuvolatäti mitään oo varotellu........

suhmura JA napura 22+2

Vierailija
44/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä meneekin töissä, mutta eipä juuri haittaa kun pakkasta on yli -20 astetta. Mukavan rento päivä ja hiljaistakin vielä.

Lillie81: Mulla oli kans viikolla tässä sama ongelma. Huolestuin todella, kun ei pariin päivään juuri mitään kuulunut. Vauvan liikkeet ei muutenkaan vielä tunnu kovin usein eikä paljoa, mutta näkin vähäiset tuntui kadonneen. Sitten eilen illalla alkoi taas kunnon temutus. Tunsin ne jopa ensi kertaa kädellä. Sama homma on tänä aamuna jatkunut.

Synnytyksessä pelkään eniten sitä että vauvalle käy jotain tai että syntyy vammaisena. Oman kivun olen kyllä valmis kestämään, mutta en sitä että vauva joutuu kärsimään. En ole kyllä aivan luomuna ole valmis synnyttämään, mutta en silti ainakaan vielä kipuja pelkää.

Olen taas innoissani ostellut muutamia pikkuisia vauvanvaatteita. Ajattelin että ostan vain niitä kaikkein pienimpiä näin alussa ja sitten jo vähän isompia kun vauva on syntynyt ja tietää minkä värisiä ostaa. Ei ole kiva ostella nyt kaikkea neutraalinvärisiä. (Sukupuoli kun siis selviää vasta sitten laitoksella).

Kaikenlaisia outoja vaivoja sitä on tässä matkan aikana tullutkin. Häntäluu ärtyy välillä aivan uskomattoman kipeäksi, niin ettei kävellä kärsi. Sitten janon tunne on lisääntynyt, iho on kuiva kuin raastinrauta, mutta tukka rasvoittuu heti. Ja se makeanhimo!!!! Karkkia on saatava joka päivä. Mutta kyllä nämä kaikki kestää, kun tietää mihin tässä valmistaudutaan :)

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Nti79 ja 21+6

Vierailija
45/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pakkanen paukkuu... Poika lähössä papan kans ulos kumminki, niitä ei paljo haittaa...

Eilen tuli vau`kirjalta paketti ja kohta jo lukenu synnytyskirjan...Sais enemmänki tulla moisia...

Joku(?) valas nuista liitoskivuista ja kiinnikekivuista. Mulla on molempia, ja välillä vetää kaksinkerroin ku nopeeta nousee tai muu nopee liike ja sit repii haaroja välistä. Nyt oon huomannu et ku ees vähä lenkkeilee, noi liitoskivut helpottuu.. Iskias ei tosin lisänä enää nauratakaan....

Taas nälkä....ääh....

Suhmura taasen...

Vierailija
46/46 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]oman miehen ulkonäkö: kalju ja ilmeisesti jotenkin pelottavan näkönen muitten mielestä :DD kun mun äitikään ei ole vieläkään tottunut, vaikka ollaan miehen kans oltu jo liki 10vuotta yhdessä

hirmuiset lihakset...salilla käy vähintään 3 kertaa viikossa

turvallinen möllikkä :DDD

sellasta tää taas on kun yrittää vastata niin monelle,etten huomannut että my selene olkin toukoisista :) hups*

nyt mua taas kutsutaa tuolta lasten huoneesta...eli täytyy taas rientää...kahtellaan!

krisse, tytöt ja Alli/u rv21+0