Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***^KESÄKERTTUSET VIIKONLOPPUUN^***

03.02.2006 |

Huomenta!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista koska oisin ennen kukonpieremää ollut koneella =) Heräsin jo 10 yli 6 ja puoli seiskalta nousin ylös. Tunnin päästä pitäisi lähteä konkoileen neuvolaan. Jännitti niin kovasti että en saanut unta ;)

Ei vaites, tuossa makoillessani rupesin eilistä Lostia miettiin, ja sehän karkotti nukkumatin totaalisesti. Paljon mieluummin oisin köllötellyt tonne seiskaan asti, nimittäin vessahätä on melkoinen, ja en enää viiti mennä oloani helpottamaan, kun tunnin päästä pitää se pissinäyte antaa. Tyhmä minä kun puoli viiden aikaan mietin, pitäskö käydä vessassa ja totesin että ei vielä. Ja nyt se on myöhäistä ennen sitä näytteen antamista. Voiskohan sen vaikka lorauttaa hyvin putsattuun pilttipurkkiin ja kiikuttaa sinne???Senhän pitäisi olla vähintään sen 4 tuntia ollut rakossa että tässä nyt ei ole muuta vaihtoehtoa ku odotella että neuvolan ovet aukeaa ;) Niin, ja kun aamuteetä tekee mieli - en taida uskaltaa etten pissi housuun matkalla =)

Se on viikonloppu taas. Taas yksi viikko takana...Ja yksi viikko vähemmän odotusta jäljellä...Ja enää kuukausi ja viikko avoliittoa jäljellä =D sitten astun avIoliiton auvoiseen satamaan ;)

Taidan tästä alkaa valmistautuun lähtöön - suihkuun ja aamupalalle. HRRH - täällä on -20 pakkasta! Onneksi neuvolaan ei ole ku 200 metrin matka ;)

Tulen sitten myöhemmin kertoileen masun kuulumiset, kun on jotain " oikeaa" kerrottavaa ;)

Eggis sekä poikanimeltäiida rv 22+1

Vierailija
2/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoijaa. Mies on työmatkalla ja neiti sitten herätti äidin kolmelta, viidelta ja seitsemältä. Sillä oli varmaan kylmä, oli potkinut peitot pois. mutta nyt on äitillä kyllä väsynyt aamuolo...

Masuvauveli potkiskelee, mutta ei jatkuvasti. Välillä enemmän, välillä on ihan hiljaa. Olisikohan nukkumassa nyttenkin. Massu on semmoinen potkupallon kokoinen ja näköinenkin :D

Makea on alkanut taas maittamaan. Yritän pitää 2 hedelmää päivässä säännöstä kiinni ja sit vihannekset päälle, mutta suklaa vaan kiinnostaa enemmän kuin terveelliset naposteltavat. Hyi minua. No, olen käynyt kävelyllä...eilen kävelin enemmän, ja illalla ja yöllä oli sitten ensimmäistä kertaa liitoskipuja. Onneksi ei enää tälle päivälle jatkuneet! Kyllä haluan liikkumisesta pitää kiinni... En ole käynyt lukemassa kaikkia viestejä, joten kysyn uudestaan, että oliko kellään selkäjumppaan ohjeita? Alkaa selkä vaivailen ja oleen tiukka välillä, pitäis sitäkin vähän vahvistaa... Uiminen ei valitettavasti ole täällä mahdollista, mutta kotijumppa kyllä.

Jahas, masuasukki heräsi ja alkoi tumpsauttelemaan. Nälkä on jo äidilläkin, täytyy lähteä syömään. Jotain Terveellistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä selkäliike on että konttausasennossa nostat vastakkaista kättä ja jalkaa ylös hitaasti, pidät pari sekuntia ja lasket alas vuorotellen molemmat puolet. Tässä liikkeessä on tärkeää pitää kuitenkin SELKÄ SUORANA ja VATSA TIUKKANA. Kuvittele, että seulla on kahvikuppi (keski)selän päällä, ja se ei saa läikkyä - silloin tulee tehot oikeaan paikkaan. Monesti näkee, että ihmiset huiskii käsiä ja jalkoja miten sattuu selkä notkolla.

Toinen, alaselkää vahvistava liike on muunnos suorin jaloin maastavedosta, eli kumarrut selkä suorana niin alas kuin pääset, ja nouset hitaasti ylös. Tässäkin SELÄN SUORANA pito on sen liikkeen juju. Mieluummin yliojenna selkää ylösnousuvaiheessa kuin päästät sen pyöreäksi.

Toivottavasti näistä on jotain apua.

Eggis pikaseen

Vierailija
4/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]*haukotus*

valvoin taas yömyöhään kun menin hölmönä juomaan kahvikupillisen vielä kolmelta :(((

ootteko muut huomanneet että teillä vaikuttaisi tuo kofeiini vahvemmin nyt paksuna??

minä en meinaan ole koskaan aiemmin huomannut kahvin vaikuttavan yhtään mitään! Kun nyt taas se estää nukkumisen:

-väsyttää mutta silmät vaan pysyy auki!

ja jos juon iltapäivällä kahvia se tarkoittaa että seuraavana yönä valvotaan ainakin 01-02 asti :((

mulla alkaa välillä tuleen pientä paniikin poikasta kun mietin miten liiku niitten kolmen lapsen kanssa sitten kaupungilla...siinähän loppuu kädetkin kesken...ja miten me sitten liikutaan julkisissa...

onhan meillä kaksosten rattaat,juu...muttakun tuo esikoinen ei tykkää kävellä pitkiä matkoja vaan pistää ranttalix jos alkaa väsyttämään....

niin mihin mä sen siinä vaiheessa laitan =O

vertailin tuossa yöllä koneella istuessani,odottajien esittely listoja, ja siellä oli joku kiva juttu minkä oon nyt ihan unohtanut...kun piti kysyä voisko meidänkin listaa modifioida :DDD

no kai se on käytävä ne uudelleen läpi että löytyy se mitä eilen kattelin...

omanapa:enää ei oo tullu niitä harjoitus suppareita!!! :)

naama kukkii tosi pahasti tällä hetkellä :/

rinnat ihan turvoksissa...tämmöstä perinteistä...

G kysymys taas :mitä te pelkäätte eniten synnytyksessä?

-minä pelkäsin esikoista odottaessani että en jaksa työntää vauvaa ulos ja se jää jumiin muhun ja sitten se kuolee ja minä kuolen...ihan kaikkea hassua...

pelkoni vielä kaiken lisäksi toteutui :(( siinä synnyttäessäni kun vauvaa ei saatu ulos vaikka kokeilivat kahta eri imukuppi mallia,olin varma että tämä mun pikkuinen on nyt kuollut :((( ja että minä kuolen kohta kanssa!! mulla oli voimat niin loppu kun en ollut syönyt mitään lähtiessämme sairaalaan klo 8.30 aamulla ja synnytys päättyi lopulta 02.27.

no nyt täytyy mennä...RUOKAAA!!!

krisse, Janina-02, Mimosa-04 ja Alli/u rv20+6

Vierailija
5/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitte lueskelin pinoa mutta kun pinot alkaa olee niiin isoja et menee tunti lukemiseen, kirjoittamiseen ei enään aika riitäkkään, heh...

Eilen tosiaan kävin neuvolassa (ma olin vasta ultrassa) joten kaikki ihan ok. SYdänääniä taas oli kiva kuunnella ja hb olikin viimein lähtenyt nousuun vaikka erittäin hitaasti ja vähän.

Poika (2,5 v.) sai samalla A-jaB-hepatiitti rokotteen ja otti ihan miehekkäästi sen vastaan. Hieman totesi vain että sattui mutta sitte jatkoi leikkimistä =))

Kiitos selkäjumppa-ohjeista. Mulla oli jo poikaa oottaessa selkä ihan rempalla ja nyt se meni tässä raskaudessa selkeesti aiemmin.

Saiskos vielä hyviä pakaran kiinteytys-ohjeita????????????????

Pakkasta on taas ihan kiitettävästi täälläkin -> -13, eli ulkoilut eivät tänään ole parin tunnin mittaisia vaan taidetaan tyytyä vähempään ulkoiluun. KAupassa pitänee kuitenkin poiketa jotta saa ruoka-ainekset kasaan.

Mukavaa alkavaa vkonloppua KAIKILLE!!!! =)

Marieela ja Paapero 19+5 (enää 2 pvää puoliväliin, jeee!!!)

Vierailija
6/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Eggis: Kannattaa ottaa aina edellisellä kerralla neuvolasta purkki mukaan. Siihen voi lorauttaa. Sitä voi säilyttää max.2 h huoneenlämmössä, muuten pitää laittaa jääkaappiin säilöön. Lasipurkki käy myös, mutta se pitää keittää ennen kuin siihen tekee pissanäytteen. Mutta mielellään ei suositella tekemään mihinkään purkkiin, missä on ollut ruokaa, koska se saattaa antaa vääriä tuloksia.

G: Tällä hetkellä en pelkää synnytyksessä mitään. Luotan, että asiat menee omalla painolla eteenpäin. Ennen pelkäsin hirmuisesti epiduraalin pistämistä, mutta se pistos taitaa olla aika pieni kipu sen muun rinnalla. Hieman tietysti jännittää kuinka kova se kipu oikeasti on, mutta luotan siihen epiduraaliin!

Rupesin eilen syöttämään opinnäytetyön tuloksia SPSS-ohjelmaan ja syötinkin kerralla 44 lomaketta. Ajattelin, että 10 - 20 päivässä on hyvä, mutta innostuin. lomakkeita on yhteensä 150, eli vielä on hommaa.

Ens viikolla ois mullakin neuvola. Milloinkahan sitä pääsee niihin synnytysvalmennuksiin? Onks ne sitten vasta rv 30 jälkeen vai miten? Onkohan sitä ennen mitään kivoja valmennuksia? Ajattelin käydä siinä fysioterapeutin rentoutumisjutussa, jos sieltä saa vaikka hyviä jumppavinkkejä samalla, ettei alkais selkää särkemään.

Taidanpa jatkaa tämän päivän lomakkeiden syöttelyä, on sitten sekin ainokainen pakollinen homma ohi.

Tytteli-83 rv 21+2

Vierailija
7/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quest: ihana kuulla, etta punktio on turvallisesti ohitse. Voit kyllä olla aika rauhaisin mielin, että kaikki on masuvauvallasi hyvin. Minut ultrannut yksityislääkäri selitti kaiken niin tarkasti (toisin kuin kätilö/lääkäri Jorvissa), että tuli jo silloin parempi olo. Ja 4D ultran jälkeen etenkin ¿ saimme jopa kuvan vauvan jalkapohjista jossa näkyy kaikki 10 varvasta! Nyt siis on iso pino 4D kuvia vauvasta sekä vielä DVD koko ultrauksesta.

Oma (.) Kaikki normaalia. Ainoastaan nenän limakalvot ovat kuin hiekkapaperia ja suu kuivuu öisin vaikka kuinka yritän litkiä vettä pitkän päivää ja yötä (joten unet jää vähiin...). Tuttu vaiva kuitenkin sillä kärsin samasta myös edellisissä raskauksissa. Masuvauva pyörii ja potkii paljon. Neuvolassa olin maanantaina ja hb oli nyt 115 eli oli noussut viime kerrasta. Rautatabuja aloin kuitenkin syömään vasta nyt.

Krisse79 (jonka kanssa meillä siis on samanikäiset lapset!) kyseli mitä kukin eniten pelkää synnytyksessä? Mulla se taitaa olla se, että synnytys pitkittyisi ja joutuisin ottamaan epiduraalin... Esikoisen kanssa sen nimittäin jouduin ottamaan ja mulla on lievä skolioosi selässä jonka takia (ehkä) sen laittaminen sattui tosi paljon. Mutta palkinto (=vauva) on tietysti kaiken sen arvoista!!

Hyvää viikonloppua kaikille. Pakko tehdä vähän töitä välillä...

Jazzimiina sekä pikkusisko rv 21 ja tytöt (02 ja 04)

Vierailija
8/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen nörtit on taas vauhdissa... Neiti 4vee pelaa toisella koneella nalle-puh peliä ja äiti surffaa netissä... Tiedossa taas tosi reipas päivä. No viimeyönä sai jo nukuttuakin ihan kohtuullisesti. Vatsalihakset vaan tuppaa olemaan vähän kipeenä kun koko eilispäivän niitä jännitti mutta eiköhän tässä henkiin jäädä.

Pihallakin näyttäis olevan sen verran kylmä ettei taida kovin pitkäksi aikaa sinnekään uskaltautua. Kai sitä kuitenkin täytyy vähän käydä happihyppelyllä, kun viimepäivät on menny sisällä ja lähinnä peiton alla silmät vettä vuotaen. Nyt on jo aika levollinen olo henkisestikin. Aivot on kytkeytynyt jollekin en ajattele- asennolle. Ihan hyvä niin.

Nimiä on mietitty ja tytölle onkin ainakin yks nimi joka molemmille kelpaa. Pojan nimenkin olen päättänyt, mies vaan ei ole vielä samaa mieltä, mutta käännytystyö jatkuu;)) Pojan nimen " tiesin" jo ennen kuin olin edes raskaana, joten on tässä jo tovi yritetty käännyttää...

Neitin mielenkiinto loppui näköjään lyhyeen eli tarttee taas mennä....

Quest ja Minni 21 tasan!

Vierailija
9/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta on mittarissa komeat -26 astetta !!! Kyllä saa olla tämän päivän ulkoilut siinä, että pikaisesti käytetään koira ja äkkiä takaisin sisälle.

Joku mainitsi (olisiko ollut Faith?) tutun kuuloisen ongelman. Nimittäin suklaan. Mulla on ihan mieletön himo, tuntuu että ole riippuvainen siitä. Kaupassa ei voi käydä ilman että ostaa suklaata. Nyt on vain alkanut hirvittämään kun paino on alkanut nousemaan ja tätä menoa nouseekin. Ja paljon! Pakko yrittää syödä hedelmiä yms. että ei tulisi sorruttua. Tämän armottoman suklaan syömisen seurauksena naama on kuin pottupelto. Finnejä on ilmestynyt pitkin naamaa ja ne onkin sitten isoja. Voi kun saisi taltutettua tämän suklaan himoni.

Valaiskaa tyhmää uudelleensynnyttäjää: Mitä on liitoskivut? Mulla tuntuu jotakin ihmeellistä repivää kipua aina välillä vatsan sivuilla. Välillä repii oikealta, välillä vasemmalta. Mitähän kipuja ne on?

Soitin alkuviikosta neuvolaan siitä turvotuksesta jaloissani ja täti pyysikin käymään päivystystunnilla. Kävin siellä sitten tiistaina. Turvotus oli vähäistä ja pissakin oli puhdas, mutta verenpaine koholla. Alkuraskaudesta mulla oli matala verenpaine ja sen vuoksi pikaiset liikkeet aina huimasi. No nyt se oli sitten koholla ja maanantaina pitää mennä taas päivystystunnilla kontrolliin. Jos on vielä koholla, odottaa tiistaina lääkärin vastaanotto.

Onko muille tullut vielä niitä ilmaisnäytteitä sieltä vau-kirjasta ja niiltä yhteistyökumppaneilta? Siinä neuvolasta saadussa kirjasessa oli sellainen kuponki millä sai tilata ilmaisnäytteitä. Mulle tuli se paketti eilen ja oli kyllä mukava yllätys.

Tämä tällä kertaa, palaan taas asiaan

Annamiina, poika 02/03 ja turo rv 21+0

Vierailija
10/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on hurahtanut niin, etten oo ehtiny pinoja lueskelemaan. Nyt sitten luinkin koko viikon pinot kerralla. Siihenpä se aamun työaika sitten hupenikin.

Eipä senpuoleen, tuskin ois töitä tullu tehtyäkään, on niin fiilikset nollassa (ja melko tyhjästä vielä), että ensin pitäis piristyä ja sitten vois puskea töitäkin.

Ihan ensiksi Questille suuri voimanhalaus! Elän hengessä mukana. Vaikka meidän ultratulokset oli " kevyttä kamaa" tuohon verrattuna, niin silti ootan seuraavaa (kontrolli)ultraa aivan hermona. Se on 22. pvä ja aika tuntuu ikuisuudelta. Oysin lääkäri soitti ja yritti rauhoitella. Olivat nlasta soittaneet sille ja kyselleet lisätietoja. Niillä rauhoitteluilla on olu jotenkin päinvastainen vaikutus: Hermostuin entistä enemmän, että nyt on kyllä jotain kun soittaa... Tätä raskaanaolemisen ihanuutta.

Eilen kävin nlassa. Kiva uutinen oli se, että koko raskausaikana on painoa tullut sittenkin vain 3kg800g, eikä 6kg, niinkuin jossainvaiheessa laskin. :)) Ilo se on pienikin ilo...

Kurjaa oli se, että verenpaine on jatkuvassa nousussa (aiemmissa raskauksissa ollut aina matala, eikä koskaan ennenkään korkea) ja kontrollipissassakin oli vielä valkuaiset koholla. Nyt siis lisää seurantaa ja tiuhempia lääkärissäkäyntejä. :(( Ruikuti ruikuti, ei mitään vakavaa, mutta tämä raskaus saa maailman välillä mustaksi tyhjästä.

Miten kummassa täällä kirjoitellessa aina mieli virkistyy tyhjästä? Kun saa rauhassa ruikuttaa muutaman rivin, tuntuu, että jaksaa aina pikkusen paremmin. :))

Nimigallupin hoksasin tuolta: Meillä ei oo poiken nimiä vielä mietittynä, kun mies ei oo toipunut neljännen pojan tuomasta ylläristä. Tytöstä oisin varmaan halunnut Linnean, mutta sitä ei nyt siis tuu. Pojalle ehdotin kerran ranskalaista Simonia, eli suomalaisittain Siimon (ranskalainen ääntyy suunnilleen niin), mutta mies näytti kauhistuneelta. Tomas, Liinus, Samuel ja Sakarias ois myös mun suosikkeja, mutta miehessä voi olla pehmittelemistä. Yhteisellä päätöksellä kolmella poitsulla on jo vastaavat " suomennetut" nimet, joten jotain jatkoa kaivataan... Hyviä ehdotuksia?

Nyt hiivin suihkuun ja koitan reipastua! Viikonloppu näyttää rauhalliselta, joten ehkäpä ehdin tänne vielä turinoimaan! :)))

M 22+2

P.S. Se mun alkuperäinen pahantuulen syy juontaa siis viimevkonloppuun: Oon tutustunu täällä uudella paikkakunnalla (asuttu reilut 4vee) yhteen mukavaan ihmiseen, jonka työ sivuaa minun työtäni. Yhteisiä juttuja on riittänyt työstä ja lapsista. Oon kertonut työstäni ja ideoistani aika avoimesti. Vkonloppuna selvisi, että samainen ihminen aikoo hyödyntää ideoitani ja alkaa tekemään töitäni. ja sehän onnistuu helposti, kun meille kohta syntyy vauva. Pettymys toiseen ihmiseen ja pelko mieluisen työn kutistumisesta äitiysloman aikana harmaannuttaa mielen. Tyhmä, kun olen luottanut ja kertonut tärkeitä ideoita ja asiakaskanavia luottamuksenpuuskassani. Nyt ei huvita tutustua keneenkään enää, pettymyksiä tämän kylän asukkaisiin on tullut sen verran tiuhaan, että en jaksa enää yhtään selkäänpuukottajaa!

Tuntuipa hyvältä kirjoittaa tuo kiukku ulos! Miestä ja siskoa lukuunottamatta en oo aiheesta kenellekään puhunut, niin paljon on suututtanut ja itkettänyt.

Vierailija
11/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervepä terve!

Ihanaa, sataa lunta!

Täälläkin oli tänään neuvolapäivä. Oli kiva jutella terkkarin kanssa, meillä on aina (esikoisen äitiys- ja lastenneuvolossa sama täti) synkannut tosi hyvin. Kaikki näyttäisi olevan hyvin, joten seuraava käynti on 5 viikon päästä. Mun verenpaine kyllä oli aika alhainen: 110/50, mutta ei siitä mitään oireita ole tullut, joten hyvä näin. Kyllä se vielä sieltä kipuaa, kun kesä lähestyy.

Mulle oli ihan uusi juttu, että vauvan sydänääniä kuunnellessa voikin kuulla istukan sykkeen. Mulla istukka on etuseinässä, joten sen kuulee kuulemma helpommin. Tänään vauva piileskeli, joten kuultiin vain istukan äänet, mutta syke siinäkin on kuulemma sama kuin vauvalla, joten nou hätä. Mielenkiintoista¿

Suklaasta: en ole koskaan ennen tätä raskautta himoinnut suklaata, mutta nyt sitä on saatava joka päivä. Kamalaa. Onneksi paino on noussut ihan maltillisesti kuitenkin, aika prikulleen saman verran kuin esikoisesta. Ja silloin sentään jumppasin säännöllisesti enkä syönyt suklaata. Pitäisköhän yrittää korvata suklaa salmiakilla (joka normaalisti on mun herkkua), saisi tuon verenpaineenkin ylemmäs =)

3D:ultrastakin vähän: eipä siitäkään voi näemmä ihan varmasti sukupuolta nähdä. Eräs tuttu kävi 3D:ssä viikolla 25, ja oli 100% tyttö tulossa. No, vauva syntyi eilen ja tulikin poika¿ Heh. Me ei varmaan olla menossa, mutta rakenneultrassa näytti ihan selvästi pojalta. Ehkä en nyt kuitenkaan sitten uskalla hankkia pelkkää vaaleansinistä kaappiin!

Oikeen kivaa viikonloppua vaan kaikille!

T. Katalin rv 22+0

Vierailija
12/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin intouduin jumppaamaan aamulla kun kävin täällä lukemassa vinkkejä. Olisin itsekin tuota Eggigksen selkäliikettä ehdottanut ja tulihan tuota sitten tehtyäkin. Meillä on vaan niin hankala jumpata ku heti on kaks poikaa kimpussa. Nytkin ku olin kontallaan ja tein " kissanselkä" liikettä, niin kuopus työnsi autoa edellään ku kulki mun alta monta kertaa... :)) Ja ku puntteja nostelin, niin heti oli pojat roikkumassa lisäpainona. Masussa ei uutta, hyvin tuntuu potkivan.

Miona, inhottavia nuo tuollaiset " ystävät" . Parhaimmillaan ne sitten esittelevät vielä sinun ideasi ominaan...se se vasta onkin ärsyttävää. Eiköhän sillä neljännelläkin pojalla ole asiat siellä massussa hyvin. Saa nähdä tuleeko meille kans samaa merkkiä kolmaskin lapsonen. :)

Krisse muuten, miten sulla se tupakoinnin lopetus onnistui? Vai onnistuiko ollenkaan? Mulla on nyt viime aikoina tehnyt taas mieli tupakkaa, mutten onneksi ole sortunut, mutta syönyt sitten senkin edestä...

Eilen pinossa oli kaksi uuttakin nimeä eli nti79 ja se toinen, jonka nimeä en yllättäen muista, tervetuloa sakkiin! Tällä jälkimmäisellä oli kestänyt raskaaksi tulokin kohtuuttoman kauan...onnistuiko ihan luomuna, jos saa kysyä? Mulla on nimittäin lähipiirissä lapsettomuudesta kärsiviä, niin siksi vaan olen kiinnostunut. Molemmilla alkaa olla kohta 4v yritystä takana. Toinen on turvautunut järeämpiin keinoihin, mutta toinen ei.

Suhmura, mulla oli np-ultrassa tuo sama Ilkka (olisko ollu Järvelä). Aydin Tekay oli esikoisen ultraaja ja se nimenomaan kysyi, että halutaanko tietää sukupuoli. Nyt jos on joku eri, niin pitää heti mainita alkuun, että haluan tietää sukupuolen.

Ai niin, synnytyksestä taidettiin kanssa puhua. Sori jos menee asiat sekaisin, kun käyn tuolla syyssäteissä kanssa.... Eli siis en pelkää yhtään synnytystä. Mutta kyllähän se tietenkin vähän jännittää. Epiduraalin otin ekassa ja toisessa sain spinaalin 45min. ennen ku poika syntyi, hädin tuskin ehdin sitä edes saamaan ku oli niin lääkärit menossa... Nyt ajattelin ottaa kuitenkin sen epiduraalin taas, koska se oli mielestäni parempi. Odotan kovasti tuota ihanaa tapahtumaa jo nyt. Onhan se niin upea tunne saada se lapsi eka kertaa syliin kaiken sen kivun ja tuskan ja odottamisen jälkeen. :) Sanoinkin kakkosen jälkeen, (unohdettuani suurimman kivun, heh), että voisin synnyttää koska vaan, mutta raskaana en enää jaksaisi olla...mutta tässähän tätä ollaan taas tässä jamassa, että vannomatta paras. =D

Mutta annetaanpas taas tilaa toisillekin.

mirju ja pikku-pööpöti 20+5

Vierailija
13/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pohdintoja vauvantarvike hankinnoista ja ajattelinpa laittaa omat kommentit myöskin. Esikoiselle hankittiin etukäteen PINNASÄNKY (oli tosi tärkeää jopa petata se valmiiksi viikoja ennen la..) no, poikapa ei suostunut nukkumaan siinä sekuntiakaan ensimmäiseen kahteen kuukauteen.. Tosin kun oppi omassa sängyssä nukkumaan niin on sen jälkeen kyllä viihtynyt yöt hyvin siellä. Sitteri hankittiin myös, meillä aika turha kapistus sekin.. Vaunut, turvakaukalo, amme, 50 cm vaatteet, harsot, tuttipullot yms. oli kovassa käytössä jo heti alusta. Pienimmistä hankinnoista rintapumppu osoittautui tärkeäksi, sillä sain lievän tulehduksen toiseen rintaani pari päivää sairaalasta kotiutumisen jälkeen kun poitsu ei osannut imeä rintaa kunnolla ja ne oli räjähtämäisillään!!!

G: Eka synnytys meni tosi hyvin, mitään pelkoja ei jäänyt. Ainut pelko on ehkä, että muistaisin jotenkin tuon ekan synnytyksen väärin ja kipu onkin sitten aivan kamalan tuskallista.. Epiduraalia mulle ei edes tarjottu vaikka sitä vähän kyselinkin (kätilö oli sitä mieltä, että pärjään ilmankin ja oikeassa oli, itse vaan varmistelin..) ja nyt jänskättää et jos kipu onkin kamalaa niin entä jos ne ei annakaan taas sitä.. :)

Oma (.) potkuttelee kovasti, edelleen rauhallisempi kuin esikoinen mutta potkii siis jo oikein kunnolla, eilen oli oikein treeni-ilta ja olihan se ihanaa!!!! Selkä vaivaa oikein tosissaan ja tilannetta ei helpota kun joudun nosteleen koko ajan tuota 10 kk esikoista pitkin päivää.. Supistuksiakin tulee yllättävän paljon, mutta vielä eivät ole kovin kivuliaita. Voi tosi olla et kovasta yskimisestä on vatsalihakset?? krampissa..

Mukavaa viikonloppua Kertuille, voikaa paksusti!

Niinjoo, suklaa myöskin täällä toivoton ja jokapäiväinen pahe.. Olis toisaalta hyvä jos pukkais finnejä naamaan niin sais EHKÄ rajoitettua syöntiä mut mulla tuntuu raskausaikana olevan aina superhyvä iho eikä finnejä tuu käytännössä oleenkaan!

MiljaMaaria 22 + 5

Vierailija
14/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta jäin vain ihmettelemään tuota Katalinin neuvolatädin kommenttia istukasta kuuluvista sydänäänistä. Mulle on aina sanottu, että istukasta kuuluu omat sydänääneni ja ne ovatkin olleet huomattavasi hitaammat kuin sikiön sykkeet. Oliko ne kuitenkin nopeat sykkeet?

Mullakin on ollut vähän hakusalla välillä sydänäänet tuon edessä olevan istukan takia, mutta sitten ku on saatu sikiön sykkeet kuuluviin niin ovat kyllä kovasti poikenneet istukan sykkeistä...

Korjatkaa ihmeessä luuloni, jos olen väärässä...

Vierailija
15/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tämähän olikin outo juttu. Istukan syke oli muistaakseni 137, joten ei se ainakaan mun oma ollut. Täytyykin vähän googlata... Onko muilla kokemuksia/tietoa?

Vierailija
16/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollaan puolivälissä :))) Jotenkin tuntuu hyvin merkittävältä saavuttaa tuo 20+0 viikon raja. (Ultran mukaan se olisi kyllä jo 21+0, mutta edtenen alkuperäisen aikataulun mukaan :) )

Mä olen täällä vieläkin ihan haltioissani tuosta rakenneultrasta ja tiedosta että pieni poika ompi tulossa. Olisin toki haltioissani tytöstäkin, mutta kun olin asennoitunut siihen, ettei saaha ennen kesää sukupuolta tietää. Heti muuttui odotus niin paljon taas todellisemmaksi.

Hankin oitis pienet siniset addun lenkkarit, tyttösellämme oli sellaiset vaaleanpunaiset, kokoa 17. Voi vitsi että on suloiset!!!

Miona: Onpa kurja ns. ystävä, tuollainen kyllä varmasti harmittaa, masentaa jne.

Oltiin tytön kanssa pari tuntia ulkona ja tehtiin myös lumitöitä, pakkasta on sen 12C, mutta ei se meitin menoa haitannut :) Nyt tytsy nukkuu ja jos olisin viisas niin lepäisin nyt itsekin.

Iltapäivästä täytyisi lähteä ajamaan 350km appivanhemmille, plääh... Ihan kiva siis sinne mennä, mutta tuo matka on niin tylsä. Tytölle saa varata kaikki mahdolliset viihdykkeet että jaksaa sen matkan. Luulen että sitä päädytään taas loppumatkasta lahjomaan karkilla. Ei ehkä viisasta, mutta toimii :D

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua!!!

Helmis ja Nuusku 20+0 :D

Vierailija
17/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla ollaan ainakin ensi viikko vielä. On noita suppareita ihan kiitettävästi ollut ja esikoinenhan syntyi siis kuutisen viikkoa etuajassa. Kävin toissapäivänä lekurissa, joka tarkastim paikat. Kaikki kuulemma vielä ihan ok ¨tuolla alapäässä, mutta lääkärin mukaan tuo aiempi enneaikainen synnytys tietää tod.näk. ongelmia myös tässä. Tosi rohkaisevaa puhetta lääkäriltä...

Hiki päässä riehuin aamun imurin ja mopin varressa. nyt onneksi siivottu. Pakko oli pistää kämppä ojennukseen, kun iltapäivällä tulee kiinteistövälittäjä arvioimaan tämän torpan. Käytiin miehen kanssa tiistaina katsastamassa vähän suurempaa lukalia, kun tilan tarve siis muutaman kuukauden päästä taas kasvaa. Joten voipi olla, että pääsee taas muutohommiin. ( yök ). Mä inhoon sitä puuhaa...

G: synnytyksessä pelkään eniten epiduraalin laittoa. Edellisessä se ei onnistunut sitten millään. Montakohan kertaa ne selkää tökkivät, oisko ollut joku viisi. Yritä nyt maata tunti paikallaan, kun just on pahimmat kivut päällä ja joku vielä ronkkii selkää koko ajan. No ei se epiduraali sitten onnistunut, viimenään laittoivat spinaalipuudutuksen, kun mies tarpeeksi kovasti käski keksimään jotain muuta. Ei kuulemma kestänyt katsoa enää vaimo-rukan kyyneleitä. Joten nyt meinaan sanoa, että korkeintaan pari kertaa kokeilevat, ja jos ei onnistu niin sitten seuraava vaihtoehto.

Hyvää viikonloppua kaikille kerttusille.

bombo rv 20 + 4 ja tyttö 11/01

Vierailija
18/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se sinun sykkeesi silloin ainakaan ole ollut jos se oli 137, eli sikiön sykkeestä tuossa on takuulla ollut kyse. Ihmettelen vaan sitä ku mulla on istukasta aina kuulunut omat hitaat sykkeet... Noh, pääasia, että sikiön sykkeet saatiin kuuluville, oli ne sitten istukasta tai ei. :)

Vierailija
19/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin siis tänään siellä rakenneultrassa. kaikki oli niinkuin pitääkin. tuo lääkäri sanoi, että istukka on takaseinässä, eikä siitä ole mitään ongelmia. mitähän se neuvolalääkäri sit oikein ajatteli, kun väitti, että istukka on kohdunsuun vieressä...

ja ihan selvä poika on! joten saa esittelylistaan laittaa varmaksi pojaksi.

ihan olin liikuttunut siellä, pari kyyneltäkin vierähti... oli se vaan niin ihana nähdä oma pikkupoika siellä. (tähän tekisin sydämen, mutta en osaa)

gabriela rv 21 tasan!

Vierailija
20/46 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa silmiä kirveltää ja muutenkin on tosi nuutunut olo. Tätä on jo jatkunut muutaman viikon, ettei ihan tämän päivän ongelmia, mutta rasittavaa kuitenkin, kun ei oikein mihinkään jaksa keskittyä. Aina sanotaan, että tämä keskiraskauden aika on sitä parasta ja sitä pitäisi tuntea itsensä niin energiseksi ja vaikka mitä, missä se minun energiani on varastoituneena?

Joo, se mistä onkin ollut puhetta, että aivot muuttuu kaurapuuroksi niin on aivan tosi. Minusta jo välillä tuntuu, että töissä katsovat minua pitkään, kun en edes kaikkia sanoja meinaa muistaa saati sitten jotain tärkeämpiä asioita. Nytkin oli mielessä monta asiaa mihin piti kommentoida noista teidän kirjoituksista, vaan eihän niitä enään muista.

Tulevasta synnytyksestä ja siihen liityvistä tunnoista tais ainkin olla jotain juttua. Minä en ole sitä oikein vielä ajatellut, se on vaan aina välillä käynyt mielessä, että itse siitä ehjänä selviäisi, lapsen puolesta en pelkää vaan jotenkin se, että itselleen tulisi jotain ongelmia, komplikaatioita tms. Parempi toisaalta kun ei liika murehdi etukäteen, mutta joskus yön yksinäisinä tunteina kaikkia ajatuksia ei voi eikä osaa poiskaan sulkea.

Niin, Gabriel oli käynyt ultrassa, onneksi olkoon pojasta ja siitä, että kaikki oli hyvin. Mitä tykkäsit lääkäristä? Eikö selittänytkin tarkasti mitä missäkin on?

Oli vielä jotain muutakin, muttei pysty muistamaan.

Kahvitunti kutsuu, jos vaikka vähän piristyisi.

-Magpie rv.23 tasan-