***^KESÄKERTTUSET VIIKONLOPPUUN^***
Kommentit (46)
Meillä on -24 pakkasta enää, aamun lukemat oli lähempänä kolmeekymmentä. Käytiin pojan kans silti vaunuilla alle puol tuntia kävelemässä, että ite saa liikuntaa ja poika raitista ilmaa... Mun on pakko päästä ulos oli pakkasta paljo tahansa ja taitaa poika omia äitin mieltymykset... Ja nyt tuntuu et on pakko liikkua, helpottaa vähä oloo...
Mirju: Oli pakko kaivella paperit esille, oli Järvelä. Ja Marja Vääräsmäki se toinen... Eilen tuli vaan Jääskeläinen mieleen ja naureskelin itekseni, idols-Ilkkapa hyvinki....
Mä en synnytyksessä pelkää mitään, mut toivon ettei tarttis niin kauan käyrää ottaa ku viimeks. Se oli tuskasin vaihe ku oisin halunnu liikkua... Ja haaveilen veteen synnytyksestä, mut epäilen osaisinko ponnistaa siellä...
Suklaahimo on onneks vaihtelevaa. Välillä tuntuu ettei kaupasta mitään muuta tuu ostettua ja sit saattaa mennä päiväkausia ettei tee ees mieli.. Nyt on mustikat kova sana! Syömällä syön niitä... Enkä oo aikasemmin oikeestaan tykänny tolleen paljaalta syödä.. Ja punanen paprika pitää löytyä kaapista....
Miesväki kuhtuu köllöttelemään...
Rentouttavat viikonloput kaikille!
Suhmura ja Napura 22+1 ja poika 12/03
Esikoista oottaessa mä pelkäsin kamalasti kipua. Mulla oli muutenkin tosi alhainen kipukynnys ja jotenkin ajattelin että se synnyttäminen tietysti sattuu sitte niin paljon etten minä sitä kykene kestämään. Käivinkin 3 kertaa keskustelua läpi ja sovittiin et kun vihellän tositilanteessa pelin poikki, tehdään sektio.
Esikoinen syntyi epiduraalilla mikä musta ei sattunut yhtään supistuksiin verrattuna. Mullahan puhkastiin kalvot ja annettiin tippa ja kiesus ne supparit tuntui kun vesi otetiin kohdusta jo pois. Mutta kokonaisuutena se synnytys oli positiivinen ja lupasinkin et koska vaan uudestaan.
Kuopusta synnyttäessä kaikki meni niin nopeasti etten ehtinyt saada mitään kun poika tunki syöksyllä elämään. JA sen jälkjeenpä vannoin ettei enään koskaan. Ja tässä sitä ollaan ;)
Mutta mä pelkään kyllä, ja taas sitä kipua. Ja aavistan jo että tämä kolmas ei synny kuitenkaan hitaasti vaan taas mennään kovaa ja kolisten. JA musta yhden kerran luomusynnytyksen kokeminen ois mulle jo riittänyt. JA siksipä olenkin anonut lupaa parkeerata Jorvin pihalle teltalla jotta ehdin saada ihan minkä tahansa puudutteen kun tämä lähtee syntymään ;DDD
Elikkäs painoa on tullut koko raskausaikana 1,5 kg, sf-mitta oli 19 ja vauvan sydän hakkasi 145:ttä =) Verenpaine ok ja hemppa 117 - jos tuosta laskee, niin pitää alkaa syödä lisärautaa. Sokerirasitukseen menen kuukauden päästä ja siitä viikon päästä on sitten keskiraskauden lääkärikäynti.
Nyt tuli muistikatkos, enkä muista gallua, eli tää tais olla siis tässä =)
Eggis ja poikanimeltäiida 22+1
Ihan vaan tähän tuolta mtv3 poliklinikka sivuilta poimittuna liitoiskivuista:
Liitoskivut:
Loppuraskaudessa lantiorenkaan luu-rustoliitokset löystyvät hormonaalisten tekijöiden vaikutuksesta. Oireena esiintyy alaselän, häpyliitoksen ja lonkkien alueen kipua.
-Magpie-
Loppuihan se päivä ja työviikko. Mitenkä tuntuivatkin niin pitkiltä. Täältä paukkuu pakkanen kovasti ja 20 on nyt mittarissa. Mies painui jäähallille. Ollaan likan kanssa kotosalla ja kohta alkaa lastikset. Mennään sit kauppaan, kun suurempi ryysis on ohitse.
Olen tässä tasoitellut repivää mahakipua... Äityy tosta kävelystä ihan hirveesti eli oikohan nyt niitä kiinnike ja liitoskipuja. Ovat aivan uusi tuttavuus. Jos tuolta tuntuvat on pakko hankkia jonkin sorttinen tukivyö. Outo on tämä kakkosen odotus esikkoon verrattuna. Tulee kaikkia vaivoja, joita ei edes osannut kuvitella:-)
Synnytyksessä en ole ennen tätä päivää pelännyt reteästi mitään. No nuo mahan repimiset sit olivatkin uusi kokemus... Tuollaista repivää puukkokipua en nimittäin halua kokea yhtään kovempana. supistuksiin liittyvä kiristäminen ja puristaminen ovat olleet eri asia. Kertokaa vaan kokeneet, kuinka hukassa tämä " ensisynnyttäjä" näitten kuvitelmiensa kanssa on... Ekahan tuli sektiolla ja niitä supistuksiakaan ei ollut. Nythän on mulla kova halu sinne alatiesynnytykseen... Kipukynnys on mulla korkea mut mietityttäähän tuo. Lisäksi mietin, kunka suurelle pettymys tuntuu, jos en saakkaan synnyttää. Viimeksi olin todella pettynyt. Sanokaa mua vaikka onnekkaaksi... en tiedä synnyttämisestä mitään=) Tätä esim. anoppi jaksaa muistuttaa ja minä aina siihen, että oikeassapa olet... No ei hätää - ehtiihän tuota ja turhat huolet hiiteen.
Suklaata himoitsen joskus, mutta enemmän mun tekee mieli jotain suolasta. Onneks ei ainakaan vielä oo paineista kiinni. Kahvi mulle aluks teki niitä kamalia rytmihäiriöitä, mut nyt taas kestää hyvin, enkä oo nukkumisiin huomannu vaikuttavan.
Massussa potkittiin tänään ihan tonne alas kohdunsuun huitteille. Alan varmaan kohta harrastaa käsilläkävelyä, josko vaavi kääntys pääalaspäin... Sen verran napakoita nuo potkut ovat ja toisaalta eivät kuulema anna perätilaa synnyttää sektoidulla kohdulla. En mäkään urheilis.
Lytte ja Masukki 20+6
Päivällä menin yksityiselle lääkärille (työpaikan lääkäri) kun supisteli aikalailla eilen ja viime yönä. Menin lähinnä hakemaan saikkua pari päivää että saan levätä ja lisäksi olisin kysynyt verenpaineesta joka mulla nyt sahaa ihan laidasta laitaan. Joskus siis todella korkealla ja eilen ne oli uskomattoman alhaiset. Mulla on siis oma mittari kotona..
No, menin sinne lääkäriin ja lääkäri teki sisätutkimuksen että näkee onko supistukset vaikuttaneet mitenkään. Noh, lääkäri ei löytänyt kohdunsuuta lainkaan, ihmetteli kovasti minne supistukset on sen vieneet?? Lisäksi yritti tunnustella kohtua erittäin kovakouraisesti, että tuntis jotain, mitä lie? Lisäksi yritti kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut kuuluviin mitään.
Siinä viheessa lääkäriltä putos tavarat käsistä ja ihan vauhkona käski mun pukeutua ja painua suorinta tietä Naikkarille lähete kourassa.
No, itku silmässä kaahasin Tikkurilasta sairaalaan, miehelle tietenkin hätäsoitto että nyt on vauva kait kuollut, lääkäri oli vakaasti sitä mieltä! Mies lähti myös paniikissa sairaalaa kohti. Siellä sitten aikamme odotettuamme päästiin lääkäriin ja ultraan jossa vauva tyytyväisenä kaiketi nukkui, ihan rauhassa loikoili ja sydän löi!! Huh, voitte kuvitella mitkä fiilarit on ollut, niin ennen kuin jälkeenkin ton ultran. Vieläkin oon itkenyt ja päätä särkee ihan julmetusti.
Ens tiistaina meen rakenneultraan ja saikulla olen nyt reilun viikon. Mies oli niin raivona sille työpaikan lääkärille että oli lähellä ettei se mennyt sinne suorinta tietä huutamaan että noin pelottelee! Nkl:n lääkärikin ihmetteli että miten se noin pikaisesti teki tollaisen tuomion. Siksi mäkin otin sen niin tosissani kun se lääkäri tosiaan oli ihan sekaisin ja hermona kun ei löytänäyt mitään mitä etsi...niin ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni ja kaikki senkin puoleen hyvin. Nkl:n lääkäri sanoi että mitä taaempana se kohdunsuu on niin sitä parempi, eli jos se eka lääkäri ei löytänyt sitä niin olis kyllä pitänyt kuulema tajuta jo siitä ettei ainakaan kohdunsuu ole auki!
Tavaroista joku kyseli, niin pinnasänky meillä on jo, säästetty esikoiselta, vauvan turvakaukalo saatiin naapureilta. Ainoa mitä uutena ostan on vaunut! Sitterit, itkuhälyt jne. saan/ostan tutulta.
Synnytyksen peloista Krisse kyseli, niin nyt tässä pelkään eniten että saan veritulpan sektiossa, ihan himmeä pelko tullut juuri tuon tulpan suhteen. Esikoista kun odotin en pelännyt oikeasti yhtään synnytystä, ajattelin tyynesti että kun vuosituhannet on synnytetty ja vielä ilman epiduraaleita, selviän minäkin siitä...no sen jälkeen kyllä mieli muuttui, kakkosta odottaessa pelkäsin sitten kipua aivan hurjasti! Nyt ei tarvii onneksi kipuja sinänsä pelätä kun sektio on takuuvarmasti tulossa. Mutta toki sen jälkeen on aika puolikuntoinen.
t. mariadee 19+0
kävimpä tänään siellä Brunolla ja ihana kokemus oli. kuvia saatiin paljon ja dvd-levyn ja mahatavaa oli voin sanoa. suosittelen lämpimästi 4d-ultralla käymistä. en sit tiedä miten asiat hoidetaan Felicitaksessa mut samanlista sielläkin. kaikki oli hyvin, Bruno katsoi läpi kaikki osat ja oli asiantunteva. vähän jäykkä mut kuitenkin ystävällinen. sukupuolikin selvis ja meille on tulossa kolmas tyttö. =)
onnea odotukseen teille!
my_selene ja Remppa-liina rv23+
Kertoisitko vielä kuinka kauan sitä DVD:tä tuli ajallisesti ja saitko esim. kasvo kuvan vaavelista? Entäpä se viiminen hinta jonka maksoit?
Uskon et meen kans Brunolle ku jo 2 mun kaveria jotka hänelle theneet töitä kätilöinä on suositellut häntä. Eli sinnepä suuntaan minäkin jos mies suostuu vaan ;DD
MArieela ja rv 19+5
kattelin just sitä levyä ja Bruno on tallentanu kaiken siis, alusta loppuun, ja sitä tuli about 15 min. ja kuvia saatiin about 10 siis ihan paperikuvia. hinnaks tuli 136 ¿ siis mitä ite maksoin. kuvia saatiin juu ihan kasvoistakin ja dvdlle tallentui kuva pätkä kun vaavi haukoo..niin ja sit saatiin paperin missä lukee kaiken siitä mitä on tsekattu. sukupuoli kattosi ihan tavallisella. kuvaruutu oli kans paljon isompi kuin sairaalassa joten helpompi muutenkin kattoa vauvaa vaikka onkin tavallinen ultraus laitekkin käytössä.
mun mielestä oli pieni hinta siitä et tietää et kaikki hyvin. toivottavasti pääset kans sinne!
m_s
synnytyksestä ja pelosta: en osaa oikein muuta pelätä kuin sitä, että tulis joku ihan kamala kätilö, joka määrää, eikä anna tehdä niinkuin itsestä tuntuu hyvältä, esim. että joutuis synnyttämään makuultaan, mikä ei viimeksi ainakaan tuntunut yhtään hyvältä (synnytin sit polviseisonnassa). ekasta synnytyksestä tiedän, että kipu on kamalaa, mutta ei tappavaa :) eli sen kestää. nyt toivoisin, että pääsisin ammeeseen edes aukeamisen aikana. viimeksi kättärillä en päässyt siihen huoneeseen, jossa amme oli. se jäi harmittamaan. kuulemma täällä kaks:lla on myös amme, nyt haluaisin päästä koettamaan.
Magpie: oli oikein mukava lääkäri, selitti hyvin samalla kun ultrasi. se oli vielä meidän äitin vanha kollega. äiti oli ihan innoissaan, kun kuuli, että ruuskanen teki tutkimuksen. mukava kokemus siis, olen ollut yhtä hymyä koko päivän sen jälkeen :) ai niin, yksi juttu pitää sanoa: mun nikki on gabriela, ei gabriel. pikku juttu, mutta pistää silmään aina ;)
mukavaa viikonloppua kertuille!
gabriela rv 21
Juu kyl tuo mies tavallaan taipuu, mut kun mä haluun vaan sen takia et saan sen DVD:N ja tietää sukupuolen ;DDD Sen mielestä turhan kallsi hinta vaan näistä -> me kun ollaan jo rakenneultrassa käyty ja kaikki oli meidän nassukalla ok. Jos sitä ei oli tehty niin uskoisin et mies veisi ite mut sinne Brunolle viivana ;)
Mutta kerron josko tuokin köriläs taipuisi taas kerran tatooni, heh...
JA kiitos kun jaksoit ja viitsit infota meikäläistä näillä asioilla =))
Huh huh mariadee...... Onneksi oli asiat hyvin. Onkohan sille lääkärille joskus sattunut jotain ikävää ni se oli super latautunut vai onko se nainen ja mahd. raskaana? Kaikkea mä mietin. Aattelitko antaa palautetta. Pääasia et oli asiat hyvin.
Täällä heräiltiin paukkupakkaseen 25 astetta. Täytyy katsoa laskeeko tuo pakkanen vai mitä tehdään ton ulkoilun kanssa. Mies on vaihteeksi töissä koko päivän, joten me vietetään tytön kanssa vapaata. Mummulla piti mennä kävellen käymään mut ans kattoo nyt. Kahvit pistän seuraavaks tippuun ja katotaan tuo kakkosen lastis anti loppuun.
Tässä tälle aamulle - pitäkäähän pakkaspäivää.
Lytte ja Masukki 21+0 -kieltäydyn edelleen vähentämästä sitä viikkoa =)
[color=red]olen vasta puolessa välissä lukemassa eilistä pinkkaa mutta vastailen nyt joihinkin kysymyksiin kun on ollut niin paljon juttua eilen...
en päässyt enään aamupäivän jälkeen koneelle kun ukko ja sen veli valtas koneen :( höh...
no jos tänään sitten kirjottellis taas senkin edestä :D koittakaa taas kestää mua :DD
♥
MIONA:inhottava " ystävä" ...mä oon kanssa niiiin sinisilmäinen välillä,ja oon kanssa saanut kokea karvaan pettymyksen monasti sen takia...on jopa käytetty töissä kerran hyväksi kiltteyttäni ja avoimuuttani :(((
pitäis aina olla joku suojamuuri päällä ja miettiä kaikkea mitä sanoo, kun tuntuu ettei keneenkään voi luottaa :((
♥
MIRJU: oho! miten muistatkin noin hyvin :) itellä ainakin on muisti sen verran huonolla mallilla nyt etten kuolemaksenikaan muistanut ketkä odottajista polttivat...noh...
toivottavasti mua ei nyt lynkata,mutta...en ole pystynyt kokonaan lopettamaan polttamista :((
oon polttanut noin yhden tupakan päivässä...
paha mieli on joka kerran jälkeen...poltan sen yhden tupakan kolmessa osassa
olen selkärangaton! tiedän :((
tsemppiä sulle ja pysy lujana!
♥
nyt jatkan pinon lukemista ja tuun taas täyttämään pinoa kohta :)
krisse rv 21+0 (jee uus viikko)
[color=red]
LILLI:älä oo huolissas vielä liikkeistä (jos tunnet kuitenkin jotain pientä) kun vaavi ei aina kuitenkaan suorittele niitä potku harjoituksia :)
pääasia että tunnet niitä hentoisiakin hipaisuja :D
♥
ANNAMIINA:mulle ei oo vielä tullut sieltä mitään...ja eilen kun yritin päästä vaukirjan sivuille niin ei onnistunut :(( höh
♥
SUHMURA:mustikoista...syötkö pakaste mustikoita? ovatko kotimaisia? mulle kun ohjeistivat neuvolassa että pakastemarjat pitää ehdottomasti kuumentaa ennen syöntiä...kun niissä oli joku bakteeri vaara tai jotain...onkohan tää taas ylireagointia??
♥
MARIEELA:mulla kans ei sattunut yhtään epiduraali eikä tipan laitto! en edes huomannut kun laittoivat :))
mulla vaan toi epid. ei auttanut kuin hetkellisesti: eka auttoi n. tunnin, toka kerta noin 20min...ei ollut kivaa...ja ilokaasu sai vaan ällön humalaisen olon :/
♥
LYTTE:on muuten aivan ihana tuo teitin kuva tuolla " kartalla" :D ja jotenkin on tosi kiva kun tietää minkänäköisen mamman kanssa sitä jutskailee ja jakaa ajatuksiaan :)
♥
MARIADEE: Ai kauheeta!!! ihan aloin itekkin hermostumaan kun luin tuota juttuasi :OOOO
onnex kaikki oli hyvin !!!
♥
MYSELENE: voikun ihanaa :) jos oisin rahoissani menisin minäkin :D
ja saakos Warman tyttelin lisää esittely pinoon?
nyt meen aamu puurolle ja tuun TAAAS takaisin ;)
-k-
Pitäskö huomen viim. aloittaa uusi pino ku pitkiä pinoja on hankalampi jo lukea, ja jos vielä tästä kasvaa kasvamistaan?
Krisse, mulla juu se epiduraali oli kuin taivas esikoisesta.
Toisestahan en saanu mitään -> ilokaasu annettiin kyl käteen muta samantien todettiin et se hana seinässä olikin rikki, joten mulla ei auttanu ku kätilön, opiskelijan ja miehen tsemppaamiset ;/
Ja My_Selene ei taida kuulua (?) kesäkerttuihin joten ei kannattane hänen varmaa tyttöä sinne lisätä ;)
MAriadeen juttu oli tosiaan pelottava, onnelisesta lopusta huolimatta =(
Onneks kaikki toisaann ON HYVIN, ja toivottavast soitatte sille lekurille ja käskette hyppää kaivoon, tai ainakin hankkimaan kunnon laitteet etteä oppii löytämään sydänäänet. Kiinostas tosiaan oliko mies vai nais lääkäri kyseessä???
Illalla mennää miehulin kanssa sen kaverin tupareihin. Anoppi tulee ekaa kertaa tilattuna lapsenvahdiksi. Saas nähä kuinka pärjää ;/
Mutta pidemmittä löpinöittä aamupalalle ja suihkuun =))
Marieela ja Paaperoinen 19+6 (yks pvä enään puoliväliin ;D)
ole hyvä vaan infosta! Brunon laskelmien mukaan " uus la" olis 6.6.06 hui! mut ei sitä muuteta ei enää tässä vaiheessa ja muutkin ovat tulleet 1-2 viikkoa ennen la:a joten taidan pysyä siinä touko-puolel mut käyn aina silloin tällöin vilkaisemassa täälläkin. onnea odotukseen teille!
my_selene ja Remppa-liina rv23+5
Krisse: Joo on kiva nähdä naamat. Hauska juttu toi meidän kuva. Se on sinne nyt pompsahtanut, kun en sitä millään saanut ensin jäämään ja luovutin... No näyttää menneen... On otettu viime kesänä Ruotsin reissulta.
Ootellaan pakkasen laskua. Lehden mukaan pitäis olla vaan 16 astetta=) Mites toi 25 siihen sopii...
Minkäs näkösiä teiän miehet muuten on? Mua aina huvittaa toi meiän ukko, kun joku mun tuttu näkee sen ekan kerran. Kuvitelkaa kunnon motoristi pitkä tukka, parta ja jotain liekkikuvioista päälle=) Lihaksia ja treenausta... Meil on välillä hauskaa, kun poliisit haluu pysäyttää. Ei oo meillä siis mitään tekemistä motoristien kanssa. Pyörät palaa meille, kun saadaan autotalli kuntoon. Miehelle tosin harrikka. Tuo on tollanen leppeä nallekarhu, joka on rauhallisuuden perikuva vieraille.
Joo eipä muuta, Lytte taas
Tästä, kun oli puhetta niin laitampas oman mielipiteeni myös mukaan eli me olemme käyneet hänen luonaan kaikissa kolmessa raskaudessa. Edellisissä vkolla 25-26 pääasiassa sen takia, että minä (ei mies niinkään...) olen halunut tietää sukupuolen. Tässä raskaudessahan kävimme jo vkolla 20, kun Jorvin rakenne ultra pelästytti... kaikki kuitenkin onneksi hyvin.
Lisäksi olen halunnut 4D ultraan sillä siinä näkyy paljon paremmin kaikki mm. mahdolliset sydänviat, huulihalkio yms. Olen vain halunut tietää mahdollisista sairauksista etukäteen jotta osaisi varautua (vaikka tiedän, että kaikkea ei silti voi nähdä). Tuo DVD on myös ihana muisto siitä ja nyt on siis kaikista kolmesta sellainen sekä iso määrä kuvia joissa myös kasvokuva jokaisesta.
Mielestäni Bruno on todella asiantunteva ja kertoo kaikesta hyvin ja kunnolla. Suosittelen hänta kaikille jotka vähänkään haluavat tietää " enemmän" masuvauvasta kuin tavallinen ultraaja pystyy kertomaan.
Jazzimiina ja pikkusisko rv 21+1 sekä isosiskot
Ihanan rauhallinen aamu, lapset pelanneet pleikkaa ja tyttö netissä barbie-pelejä, ite oon makoillut sängyn pohjalla ja lukenut vanhoja vauva ym. lehtiä.
Mun eilinen kauhu-lääkäri oli nainen ja ikää ehkä noin 50v., jotenkin oon vieläkin ihmetellyt että miten se niin tosiaan säikähti ja onnistui säikäyttämään meidät!? Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Mutta kyllä toi niin paljon pelästytti että eilinen ilta meni itkien, mies yritti lohdutella että kaikkihan on hyvin, mutta mulle tuli sellainen olo että täähän voi loppua milloin vain! Ja sit kun mielessä on pyörinyt kovasti se että ei kahta ilman kolmatta, eli kun oon menettänyt 2 läheistä vuoden sisällä niin heti ajattelin että tässä se kolmas sitten oli.Huh, kauheita mietteitä.
Onneksi vauveli illalla tömisteli oikein urakalla pitkästä aikaa, oli niin ihanaa tuntea sitä mylläystä ja potkuja, itku niistäkin tuli....vähänkö herkällä mielellä?
Mun kaveri kävi sillä Brunolla ja oli kovasti tykännyt siitä. Itsekkin olen nyt ajatellut että ens viikon rakenneultran jälkeen päätän että menisinkö vielä Brunolle ihan vaan oman mielen rauhan takia. Tosin jos rakenne ultrassa olisi kaikki hyvin niin enpä sit tiedä. Mulle tulee kuitenkin noita ylimääräisiä ultria noin kerran kuussa Naikarilla niin ehkäpä sekin riittänee..
Miehistä joku kyseli minkä näköisiä, oma on tollainen pitkä ja tosi harteikas, musta siilitukka ja ihanat siniset silmät ja paksut pusuhuulet, niinkuin meidän poikakin, paitsi että pojalla on mun vihreät silmät..tytöllä on sitten isänsä sähkön siniset silmät. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tästä vauvasta tullee kun poika on tosiaan aivan täydellinen kopio isästään ja tyttö taas musta, siis yhdennäköisyys on molemmilla todella hämmästyttävä! Tyttö monesti sekoittaa mun lapsuuden kuvat omiinsa ei tiedä kumpi on kumpi. Ehkäpä tämä kolmas on sitten sekoitus meitä molempia, hih!
Pitää tästä lähteä viemään poikaa mummolaan, on odottanut jo pari viikkoa että pääsee yksin sinne yökylään ja ukin kanssa hiihtämään, pahus vaan kun on tollainen pakkanen. Tytön kanssa sitten vietetään laatuaikaa tämä ilta kun isoveli on mummolassa. Viimeksi oli tyttö mummolla ja poika sai kaiken huomion. Ihanaa välillä olla vaan yhden kanssa kun saa kerrankin hemmotella, eikä tarvii tapella huomiosta.
t. mariadee 19+1
Aamulla mies lähti töihin ja ajattelin että makoilen hetken ja nousen sitten. Niin varmaan,meitsi heräs sitten 11 aamulla. Että se siitä makaan hetken jutusta :) Ottaa päähän kun pitää koko ajan nukkua.
Olin vähän huolissani kun vaavi ei ole oikeen 2 päivään liikkunut. Ihan pientä jotain olen tuntenut,mutta ei mitään sellasta kun normaalisti. Tänään ajattelin sitten soittaa neuvolaan. Mutta en sitten soittanutkaan kun alkoi tuntumaan liikkeitä. Kaipa sillä vaavilla voi olla toisinaan hiljaisiakin aikoja?
Eilen oli ihan pohjaton nälkä koko ajan. Vaikka kuinka olis syöny niin mikään ei riittänyt. Mulla ei onneksi ole ongelmaa suklaasta. Ei tee mieli mitään makeeta yök! Mutta on aivan kauhee himo kirpeisiin omenoihin ja nyt ne on loppu. Katastroofi! Pitää mennä kauppaan kun mies tulee töistä. Haluan päästä ulos vähäks aikaan. Onneks täälä ei ole enää pakkasta kuin -13 astetta.
Annamiina:Mulle on kans tullut kaikkea kivaa vauvakirjan yhteistyökumppaneilta! Tuli ekaks vaippoja ja sitten joku samakkohelistinlelu. Sitten noin 2kk:ta sitten tuli sellainen isopaketti missä oli vaippoja,cd-levy,ruokaessu jne.
Joo mäkin olen ihmetellyt tota liitoskipu sanaa,kun mulla on sellainen mielikuva että niitä voi olla vain raskauden alussa kun vauva ja istukka alkaa kiinnittymään kohtuun. Ja nyt ne olis niinku ligamenttikipuja eli ts. lihasten venymiskipuja.Mutta korjatkaa muut jos teillä on erilaista tietoa asiasta.
Krisse79: Mitä pelkää synnytyksessä. Jaa-a mä pelkää ehkä eniten,että vauva tulee niin nopeasti etten kerkiä kotoa sairaalaan asti. Tai että vauva syntyy aivan liian aikaisin. Ja sitten että mies ei kerkiä synnytykseen mukaan töistä ja joudun sen hirveen kätilön käsittelyyn yksin.
Nyt pitää mennä katsomaan jotain syötävää., TAAS (söin just tunti sitten)
Lilli81 23+1