Monikulttuuriset ikäerot
Jospas välillä vähän kevyempää aihetta laitettaisiin kehiin!
Minua kiinnostaisi tietää eletäänkö monikulttuurisissa suhteissa samanmoisin ikäeroin kuin " tavis" suomalaisissakin. Onko se mies vanhempi vai peräti nuorempi, kuinka paljon? Voi antaa vuosilukuja tai anonyymimmin sitä ikäeroa vain. :)
Meillä minä olen syntynyt 78 ja mies 76, on reippaasti vajaa kaksi vuotta minua vanhempi. Kolmeakymppiä lähestytään kovaa vauhtia.
Kommentit (61)
Itse olen 24 v. (-81) ja mieheni on 29 v. (-76). Hänellä on 30-vuotis synttärit ensi kuussa, joita juhlistetaan varmaan vähän isommalla porukalla :-)
Minä vuosimallia 81 ja ukkoni on vuosimallia 77.
mutta mies on kaksi kuukautta nuorempi ja sentin lyhyempi kuin minä, niin että näistä on mukava häntä kiusata ;)
Minä sekä mieheni ollaan molemmat vuosimallia -80. Mies kaksi kuukautta minua nuorempi.. ja pitäisi olla ihan varmat syntymäajat, molemmat ollaan synnytty sairaalassa :)
Meillä miehen passissa on jonkin verran väärä syntymäaika. Hän sanoo, että se oli passintekijän virhe ja hän itse ei siihen mitenkään vaikuttanut.
Meillä mulla ja minun kullalla. Ollaan otlu aviossa reipas kolme vuota ja ikäeroa on minun hyväksi 14vuotta! Mies siis nuorempi. Tämä ei näy eikä tunnu kuitenkaan missään. Mies on rakastava ja todella hyvä aviomies, edes kulttuurieroista johtuvia ristiriitaisuuksia ei ole ollut. Tekee kotityöt siinä missä minäkin, eikä hegaile kaupungilla. Hän on koulutettu ja tulee ns.kolmannesta maailmasta mutta kun haimme oleskelulupaa hänelle, se irtosi ihan kolmessa kuukaudessa, ilman mitään kuulustelujakaan. Sen vaan sanon että ei ikäero aikä kulttuurierot vaikuta jos ihmiset ovat samalaisia arvoimaailmaltaan ja kemiat toimii..Se oli kyllä jännä juttu että kun avioiduimme, kukaan ei tuttavistamme kauhistelelut ikäeroamme, ainoastaan sitä että hän oli ulkomaalainen ja muslimi.. Nyttemmin kaikki ovat hänet hyväksyneet ja hän on erittäin pidetty henkilö ystävieni ja perheeni parissa.
...minä vm.1980 ja mies vm. 1981. Ja kai se on miehen ihan oikea syntymävuosi.:)
meillä melkein 7 vuotta. mies näyttää nuorelta mutta etnisesti partansa alkoi harmaantua kahdenkympin kieppeillä ja on nyt melkein valkoinen;)
ikäero oli ensin suurin ongelma miehelle itselleen, heidän kulttuurissaan yleensä perheet perustetaan yli 30 vuotiaina...
Ja sait sitten elämäsi onneliseksi?
nadi_re:
Ja sait sitten elämäsi onneliseksi?
Ja mitä iloa saat tästä?
Mieheni on minua kolme vuotta nuorempi. Näin hieman vanhempana tuo ei tunnu missään, mutta muistan parikymppisenä seurustellessani kaksi vuotta nuoremmn pojan kanssa miten häpeälliseltä se silloin tuntui:)
Olen myös ymmälläni nadi_re:n reagoinnista tähän ketjuun. Kiva tämä on ja mukava kuulla muiden parien ikäeroista.
Mutta kaipa nuo asiattomat viestit lähtee pois kun tarpeeksi monta ihmistä asiattomaksi ilmoittaa. Täällä kun vielä nimimerkkilläkin joutuu kirjoittamaan, niin saattaa olla jotain hyötyäkin ilmoittamisesta! :)
nadi_re:
Ja mitä iloa saat tästä?
Minä ainakaan en viitsi kirjoittaa moneen kertaan samoja asioita. Olisi voinut tuohon miituliinan jäädä vastaamatta, kun muistin, että asiaa on äskettäin kysytty.
Uusia asioita sen sijaan kirjoittelen helpommin - kuten tämän kommentin tähän ketjuun.
No, tarkoitin vain, että näille sivuille tulee aina uusia ihmisiä. Jos sitä samaa sitten kysyy, niin ei kait sillä niin suurta merkitystä ole. Jokainen on täällä nimimerkillä. Niin myös minäkin.
Ja kuka sitten jatkaa viestiä, niin sitten jatkaa. Loppuu lyhyeen, jos kukaan ei kirjoita.
Enkä ole mikään häirikkö, kuten sanoitte ja voitte pyytää poistamaan viestini jos haluatte.
Tosiaan uusia ihmisiä tulee ja he kyselevät samoja asioita koska eivät voi tietää että niitä on juuri kysytty. Eikö? Minä ihan oikeasti halusin auttaa kysyjää nostamalla tämän aiheen esille. En siitä mitään erikoisia kiksejä saa ja pidän sinun ensimmäisiä kommenttejasi asiaan täysin asiaankuulumattomina ja loukkaavina.
No ihan miten haluat ottaa asian, kysymykseni ei ollut mielestäni loukkaava.
mies on syntyny -74 ja minä -80,eli 6 vuotta ikäeroa. mutta ei tunnu siltä yhtään, ollaan ihan samalla aaltopituudella. =)
Minä olen syntynyt 1952 ja poikani isä 1932.
Nyt minulla on sitten itseäni 3 vuotta vanhempi pakistanilainen mies, on oikein nuorekas, kuten minäkin. Tämän pakistanilaisen kanssa tämä suhteeni on kestänyt kyllä hyvin vähän aikaa, joten vielä ei ole muuta suunnitelmissa kuin uusi matka miehen luo.
Kerran minulla olikin 5 vuotta nuorempi turkkilainen mies, mutta kyllä minä olen sitä mieltä, että miehen kuuluu olla vanhempi. Nyt jälkeenpäin olenkin miettinyt, että miten ihmeessä minäkin olen tuollainen kehdonryöstäjä ollut. Suomalaisen, minua 3 vuotta vanhemman, miehen kanssa olinkin 12 vuotta aikoinaan naimisissa. Lisäksi -80-luvun alussa minulla oli jugoslavialaisen miehen kanssa lyhytaikainen suhde. Hän oli minua 7 vuotta vanhempi. -80-luvulla minulla oli lisäksi suhde suomalaisen Jaskan kanssa, joka oli samanikäinen kuin minä.