Monikulttuuriset ikäerot
Jospas välillä vähän kevyempää aihetta laitettaisiin kehiin!
Minua kiinnostaisi tietää eletäänkö monikulttuurisissa suhteissa samanmoisin ikäeroin kuin " tavis" suomalaisissakin. Onko se mies vanhempi vai peräti nuorempi, kuinka paljon? Voi antaa vuosilukuja tai anonyymimmin sitä ikäeroa vain. :)
Meillä minä olen syntynyt 78 ja mies 76, on reippaasti vajaa kaksi vuotta minua vanhempi. Kolmeakymppiä lähestytään kovaa vauhtia.
Kommentit (61)
Minä vm-74 ja mieheni vm-84.uups 10 vuoden ikä ero ei menoa haittaa ollenkaan.
itse olen 23v ja mies 28v.Ja ollaan tunnettu kohta 7 v. Nyt ollaan kahden ihanan lapsen vanhempia.
minä syntyny 84 ja mieheni 66!onko teistä liikaa?
berfin04:
Meillä on virallisesti 15 vuotta ja epävirallisesti 11 vuotta!!!
Samapa tuo kun elämä kukoistaa...Mies on se vanhempi osa puoli!
Mikä/kuka on laiton pakolainen? Joissakin maissa nuoret miehet esim. sotaan joutumisen välttämiseksi väärentävät ikänsä virallisiin papereihin. Tai sitten jossain välissä tiedot kirjataan (vahingossa) väärin eikä niitä saada myöhemmin korjatuksi.
täällä toinen pari, jossa mies nuorempi. minä syntynyt -79 ja mies -83... =) noh, neljä vuotta nyt ei kovin paha, tuntuu että olemme henkisesti kummatkin samalla tasolla (eli joko hän kypsempi tai minä lapsellisempi!!)
Vaan miehen kotimaassa jossa hän on syntynyt ei yleensä vielä tänäkään päivänä laiteta lasten syntymäiakoja/päiviä mihinkään ylös!!!
Mieheni on minulle tästä asiasta kertonut jo silloin kun tapasimme ja on ollut rehellinen myös perheelleni!!!
Miksi heti leimautuu pakolaiseksi jos jollakin ei ole oikeaa syntymäaikaa papereissa sen takia että maassa ei ole kunnon järjestelmää mikä pitäisi niitä ylhäällä!!!!
Voin vielä sanoa sinulle että mieheni on tullut suomeen työntekijänä ei pakolaisena ja on aloittanut heti oman yrityksen jota pyöritämme tällä hetkellä molemmat!!!!
Ehkä et edes tiedä oman miehesi oikeaa ikää!!!
Meillä ollaan ainakin rehellisiä!!!!
Minä siis 1984 ja mieheni 1974 ja vauva tulossa helmikuussa=)
Meillä on 3,5v ikäeroa ja minä olen siis vanhempi - ja viisaampi ( hah haa) Ja juuri tajusin että jopa 3 " suomi-britti pariskunta" ystävääni ovat samoin vanhempia kuin brittiläiset miehensä...?!?!
mina -82 ja ukko -68 eika oo menoo haitannut! on ollut vaan parempi kun on ollut se kasvattaja naiden 7 vuoden aikana! heh heh!! ja lapsiakin on kertyyt jo kolme!
Tuolla aiemmin joku hairikko kirjoitti jollekin toiselle " miehesi muka joku pakolainen" . Tuntuu, etta usein ulkopuolisia ihmisia haittaa vaarat henkilotiedot niin paljon, etta he unohtavat millaista harmia se aiheuttaa itse asianomaiselle.
Mieheni sai juuri nimensa vaihdettua omakseen. Ajan mittaan vaaralla nimella elaminen, sen kayttaminen virallisissa asioissa, allekirjoittaminen jne oli useinkin todella turhauttavaa. Nyt sitten uusi tilanne. Ilmoita joka ikiseen elamasi osa-alueeseen muuttunut nimi; toihin, pankkiin, vakuutusyhtioon, yliopistoon... Usein maahanmuuttajat USA:ssa ottavat helpomman paikallisen nimen, meilla toisinpain. Pitaa uusia kaikki kortit ja ennen kaikkea esim. lahikaupassa tai videonvuokrausfirmassa, missa kaikki tietavat nimesi vuosia jasenkorttien kautta (ostosten yhteydessa asiakasta kiitetaan nimelta), yhtakkia sitten muutat nimen. Vuosikymmenen jalkeen " opettelet" taas allekirjoittamaan oman nimesi:) Syntymapaivan korjaukseen ei oikeastaan keinoa ole, varmaan pelaamme tata kahden synttarin pelia ikuisesti.
Kysyisinkin, tietaako joku miten ilmoitan isan nimenmuutoksen Suomen vaestorekisteriin (tai mihin lie lapsen isa on kirjattu) ja jos, niin mita todisteita siita tarvitsen?
Mies -66 ja minä -76, tytärpuolet 8 ja 9 vuotiaat.
Meillä on ikäeroa kokonaiset yhdeksän kuukautta ja kolmekymppisiä molemmat siis ollaan.
Minä 77 ja mies 61 ja lapset 01 ja 05, eikä ikäero hidasta tahtia yhtään, kokemus kehiin. Ehkä se sitten joskus tuntuu, mutta turha sitä on ennakkoon pohtia. Rakkaus on tärkeintä!
Mulla ja miehellä on ikäeroa 8,5 vuotta. Minä olen vanhempi.Aluksi en suostunut seurusteluun,kun oli se " lapsenraiskaaja" olo. Toinen oli niin söpö,viaton eikä tiennyt mitään baareissa käytävästä pelistä. Torjuin hänet muutaman kerran, mutta hän jatkoi sinnikkäänä soittelua.Hän sanoi, että sydän löytää sydämen ja se ei katso ikää. Kesän yli tapailtuamme hänen luonteensa tuli esille joka oli hämmästyttävä. En tiedä onko kaikki hindut samanlaisia,mutta hänen arvot ja asenteet elämään ja toisiin ihmisiin tekivät minuun vaikutuksen.Olen ollut avo- ja avioliitossa aikaisemmin suomalaisten miesten kanssa,enkä ollut keneltäkään saanut vastaavanlaista kunnioitusta,sitoutuneisuutta, kumppanuutta ja arvostusta.Nyt olemme olleet aviossa 3,5v ja meillä on yksi lapsi ja olemme yhä niin lovena. Siis ikä on vain numero.
eli täsmälleen samat vuosiluvut meilläkin, mutta vain toisinpäin elikkä minä olen se vanhempi. Onneksi en ole kovin ryppyinen, niin ei ikäeroa huomata niin helposti :) Ja kun ukko ei ole sen lapsellisempi kuin itse olen, niin hyvin menee.