Lostin jälkeen kätilö vastaa vielä jonkin aikaa halukkaille.Siis nyt.
Kommentit (31)
Alhaalla kädt,ylhäällä jalat tai päinvastoin.Ei kaikki liikkeet ole potkuja...
klö
sen verran minäkin tiedän, ettei bakteerivaginoosissa tarvitse synnytyksessä antibioottia. Sehän koskee vain streptokokkia. mahdatkohan olla kätilö...?
=) Bakteerivaginoosi on useimmiten streptokokin aiheuttama ja hoidetaan.Päivittäin näitä hoidan.
klö
jos on istukka etuseinämässä, muttei kumminkaan kohdunsuun päällä, niin pitääkö silloin välttää fyysistä rasitusta?
Selviää kuvaustesi jälkeen ja voit keskustella asiasta eukäteen anastesialääkärin kanssa.
klö
Bakteerivaginoosi johtuu EMÄTTIMEN EPÄNORMAALISTA BAKTEERITASAPAINOSTA, ei ole mitään tekemistä streptokokin kanssa! Näitähän juuri tutkitaan synnytyslaitoksilla e-suomessa ainakin! Streptokokki on aivan eri bakteeri kokonaan...
Ette tietenkään voi tietää enkä minä,oletteko oikeasti raskaana ja kysyttekö näitä kysymyksiä oikealla mielellä vai pilkateksenne.
Kuitenkin olen oikea kätilö ja pitkä työkokemuskin.
klö
Mulla on istukka etuseinämässä osittain kohdunsuun päällä. Ruskeaa tuhruvuotoa on ollut viikolta 11+. Nyt viikkoja n.18.
Välistä tuhrua ja nipistelyä, välistä ei. Tulehduskokeet otettu=ne oli kunnossa. Ultrattu on pariinkin kertaan=kaikki näytti vastaavan viikkoja.
Kauanko tällaista hermoja raastavaa tuhruvuotoa voi kestää? Ja nipistelyä?
Epäspesifiäkin hoidetaan ainakin joissain sairaaloissa paikallisvoiteilla.Nekin voivat aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen ukhaa.
klö
Anestesialääkäritbovat taitavia löytämään oikeat puudutuskohdat ja onhan muut keinot, esin pcb vielä jäjellä.
klö
Pian kohtu kasvaaniin, että istukkakin nousee sen mukan turvallisemmalle alueelle. Kontrollit jatkuvat silti,mutta harvemmin. Silloin myös vuotojen pitäisi loppua.
klö
Onko osittain kohdunsuulla olevasta istukasta tuleva vuoto yleensä sellaista ruskehtavaa tuhrua? Mulla sellaista limaista ihmeellistä, ei haise miltään. Harjoittelijalääkäri mutisi polilla jotain, että yleensä se vuotaa kirkasta verta.
t. 34
harrastaa jumppaa siis esim. body pumpia loppuun saakka?
Epiduraalia tai spinaalia ei ehkä pystytä laittamaan ristiselässä olevan kasvaimen vuoksi. Mikä olisi hyvä vaihtoehto?
En tiedä .Kannatta varmistataa lääkäriltä.
klö
Ilokaasu ja kohdunkaulanpuudutus l. pcb.
klö
Maalaisjärjen käyttö paikallaan. Eli jos ei supistele saa jumpata. Ei kai siihen lääkäriä tarvita kertomaan .
Periaatteessa kyllä näin,mutta aina se ei ole näin mustavalkosta.
klö
Voiko vauvan potkut tuntua jo navan yläpuolella? Maha on aika iso jo.
kiitos
Kannatta hoitaa jo nyt,ettei aiheuta keskenmenoa. Antibioottihoito siis. Kontrolli loppuraskaudessa ja vielä synnytyksessä antibiootti.
klö