Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Nyt tuli mitta tĂ€yteen! Painoasiaa 🌾

Vierailija
29.06.2026 |

Olin sovittamassa vaatteita ja se, mitÀ nÀin peilikuvassa, Àrsytti suuresti ja veetutti. Olin 48-vuotiaaksi saakka hoikka. Sitten alkoi tulla kiloja, nyt varmaan BMI jotain 27. KolmekymppisenÀ painoin vielÀ 52 kg, pituus 169 cm. Viime vuosien liikunta on ollut lÀhinnÀ kÀvelyÀ, pÀivÀsaldo keskimÀÀrin 8000-9000 askelta. Viime vuonna olin 8 kk syömÀttÀ makeaa, ei juurikaan ulkonÀköön vaikutusta, grrrrr! TÀnÀÀn illalla lÀhden ekaa kertaa vuosiin juoksulenkille, ostin lisÀksi salikortin. Kertokaa vinkkejÀ ja ohjeita juoksemisen aloitukseen. Ja vaikka kuntosalillekin; aikoinaan kÀvin vuosien ajan pari kertaa viikossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Painonhallinnasta 90 prosenttia on syömistÀ.

Vierailija
2/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei taida juoksu pelkÀstÀÀn auttaa, jos ei juokse usein ja pitkÀÀn. Kannattaa syödÀ alle kulutuksen, esim. vÀhÀenergisempÀÀ ruokaa. Alkoholia kannattaa vÀlttÀÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painonhallinnasta 90 prosenttia on syömistÀ.

Koeta syömisen suhteen miinustaa useamman viikon. Toki noi juokseminen ja sali kans tÀrkeitÀ.

Vierailija
4/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muista pitkĂ€jĂ€nteisyys. Kilot eivĂ€t karise nopeasti. 

Vierailija
5/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Virheesi on keskittyÀ ulkonÀköön. SelvitÀ mitÀ ylimÀÀrÀinen rasva tekee keholle, siis ihan yksityiskohtaisesti. Otat motivaation laihduttaa siitÀ.

Vierailija
6/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jo on murheet. Varo, ettei kohta tarvi aloittaa jo mielialalÀÀkitys. Toivottavasti selviÀt.

Vierailija
7/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luulen, ettÀ paljon on vaikuttamassa painonhallintaan myös stressi ja liian vÀhÀn nukkuminen ja epÀsÀÀnnöllinen pÀivÀrytmi. Työ on vaativaa ja paljon vastuuta sisÀltÀvÀÀ. - ap

Vierailija
8/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hah, juoksulenkit loppuu tĂ€hĂ€n iltaan😅 

Vierailija
9/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, ettÀ paljon on vaikuttamassa painonhallintaan myös stressi ja liian vÀhÀn nukkuminen ja epÀsÀÀnnöllinen pÀivÀrytmi. Työ on vaativaa ja paljon vastuuta sisÀltÀvÀÀ. - ap

Stressi lihottaa, sillÀ stressihormoni kortisoli saa kehon syömÀÀn lihaksia ja varastoimaan (niistÀ saatua) energiaa viskeraalirasvaksi eli sisÀelinten ympÀrille.

Vierailija
10/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressi lihottaa, sillÀ stressihormoni kortisoli saa kehon syömÀÀn lihaksia ja varastoimaan (niistÀ saatua) energiaa viskeraalirasvaksi eli sisÀelinten ympÀrille.

Kortisoli myös lyhentÀÀ unia ja heikentÀÀ laatua joten kierre on valmis.

Vierailija
11/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kokemuksen rintaÀÀnellĂ€: liikunnan lisÀÀminen ei auta, sokerinsyönnin lopettaminen ei auta, minulla edes pĂ€tkĂ€paasto ei auttanut, koska ehdin mĂ€ttÀÀ siinĂ€ sallitussa ajassa ruokaa reilusti yli kulutuksen. Ainoa, mikĂ€ auttoi, oli kalorien laskeminen. Suosittelen, ettĂ€ lataat ilmaisen sovelluksen, joka laskee kalorit ruoastasi. Varaudu siihen, ettĂ€ nĂ€lkĂ€ iskee iltaa kohden. Pysy lujana, ja paino alkaa laskea yllĂ€ttĂ€vĂ€n nopeastikin. Kun pÀÀset normaalipainoon, kannattaa etsiĂ€ sovelluksen avulla se sinulle sopiva kalorimÀÀrĂ€, jolla paino pysyy sopivana. TĂ€mĂ€ oli minulle elĂ€mĂ€n muuttava juttu, olen ollut jo vuosia normaalipainossa ja esimerkiksi polvi- ja herĂ€ilyvaivat katosivat kilojen myötĂ€. Onnea ja tahdonvoimaa matkaan! 

Vierailija
12/12 |
29.06.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksen rintaÀÀnellĂ€: liikunnan lisÀÀminen ei auta, sokerinsyönnin lopettaminen ei auta, minulla edes pĂ€tkĂ€paasto ei auttanut, koska ehdin mĂ€ttÀÀ siinĂ€ sallitussa ajassa ruokaa reilusti yli kulutuksen. Ainoa, mikĂ€ auttoi, oli kalorien laskeminen. Suosittelen, ettĂ€ lataat ilmaisen sovelluksen, joka laskee kalorit ruoastasi. Varaudu siihen, ettĂ€ nĂ€lkĂ€ iskee iltaa kohden. Pysy lujana, ja paino alkaa laskea yllĂ€ttĂ€vĂ€n nopeastikin. Kun pÀÀset normaalipainoon, kannattaa etsiĂ€ sovelluksen avulla se sinulle sopiva kalorimÀÀrĂ€, jolla paino pysyy sopivana. TĂ€mĂ€ oli minulle elĂ€mĂ€n muuttava juttu, olen ollut jo vuosia normaalipainossa ja esimerkiksi polvi- ja herĂ€ilyvaivat katosivat kilojen myötĂ€. Onnea ja tahdonvoimaa matkaan! 

Mulla ei kalorien laskeminen auttanut. Ainoa, millÀ sain painoa alas, oli ketoosi. Jos on insuliiniresistenssi, kuten monella nykyÀÀn on, pelkkÀ kalorien laskeminen ei vÀlttÀmÀttÀ toimi, sillÀ keho ei ole polttouuni, vaan monimutkainen hormonaalinen jÀrjestelmÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme kaksi yhdeksÀn