Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vuokrasopimuksen irtisanominen, en tavoita vuokralaista!

Vierailija
29.12.2010 |

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta seuraavasta tilanteesta:

vuokralainen on laiminlyönyt vuokranmaksua nyt sen verran, että sanon vuokrasopimuksen irti. Hänen puhelinnumeronsa sanoo ettei numero vastaanota puheluita, joten en saa häntä kiinni. Lisäksi ei avannut ovea. Miten siis toimin?

Jos tipautan irtisanomislapun postiluukusta ja hankin todistajat todistamaan, että olen tuon irtisanomisen hänelle noin toimittanut, niin onko se pätevä? En tiedä miten tuon henkilön saisin kiinni, en voi jäädä ovelle kyttäämäänkään tai mennä omilla avaimilla sisään.

Kiitos kaikesta mahdollisesta neuvosta, ekaa kertaa elämässä tällainen tilanne vaikka untuvikko en näissä hommissa olekaan. En tiedä mistä saisin neuvoa.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2010 klo 13:54"]

Hän on kyllä maksanut vuokransa, mutta aina myöhässä. Eli rästissä ei ole kuin tämän kuukauden vuokra, se ei vielä häätöön oikeuta, näin olen ymmärtänyt. Ja mitä se vuokrasopimuksen purkaminen hyödyttää, jos ihmistä ei tavoiteta? Mitä minä niille tavaroille teen? En käytä elettäkään niitten kantamiseen. [/quote]

Mulla palkka tulee huonosti sopimaan vuokran maksuun, joten vuokrani on siksi aina myöhässä. Ei se tarkoita silti että olisin huono vuokralainen tai että tahallaan tekisin kiusaa. Itselleni on kunnia asia hoitaa tuollaiset asiat, vaikka ne olisikin myöhässä kun en asialle voi mitään.

Olisi ikävää jos tuon takia saisi häädön, kun on ainakin yritetty asiat hoitaa kuntoon.

-reko

Vierailija
82/94 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on käyty viimeisiä viestejä lukuun ottamatta vuoden 2010 lopulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ihmeestä näitä vanhoja ketjuja pompsahtelee tähän etusivulle... toisessa ketjussa annettiin vielä tänään vinkkejä tupperikutsuille, jotka olivat  vuonna 2006

Vierailija
84/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimuksen purkaminen ja lakkaaminen 61 § Vuokranantajan oikeus purkaa vuokrasopimus Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus: 1) jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa;

Jos purkamisperusteen aiheuttaneella menettelyllä on vähäinen merkitys, ei oikeutta vuokrasopimuksen purkamiseen kuitenkaan ole.

Eli mikäli vuokrat on kuitenkin kohtuullisilla myöhästymisillä maksettu, ei oikeutta purkuun ole.

AP:lla täytyisi olla kyllä hiukan puskuria noissa lainanlyhennyksissään jos ei saa niitä maksuun ilman että vuokrat tulevat just ajallaan. Aika uhkarohkeaa meininkiä.

Vierailija
85/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole PURKAMASSA vuokrasopimusta vaan IRTISANOMASSA! Aivan eri asia. Sinäkin 57 opettele lukemaan.

Vierailija
86/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muutkin tekee. Se vahtii, että saa allekirjoituksen ja ojennettua lapun.

Vierailija
87/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastikkeet ei tule ajoissa niin kannattaisiko asua itse siinä ja jättää pääoma-asiat niile jotka osaa ja joilla on varaa semmoiseen?

Vierailija
88/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti että ap voisi purkaa vuokrasopimuksen maksamattomien vuokrien perusteella. Vastasin että ei voi jos ei ole ollut kohtuutonta haittaa. Ja sitähän ei ole ollut. Ja tämä pätee halusi tai ei ap purkaa vuokrasopimuksen.

Toisaalta ap:lla ei kyllä ole maksamattomien tai myöhästyneiden vuokrien perusteella oikeutta irtisanoakaan vuokrasopimusta. Joten lirissä on vuokralaisensa kanssa ellei hiukan "huijaa" ja laita irtisanomisen syyksi sen että tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä.

Vierailija
89/94 |
30.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli semmonen mieleen että kerran kun yritin soittaa mtehelleni niin sieltä kuului juuri toi puheluja ei oteta vastaan..

mies oli silloin hukannut puhelimensa ja sulkenut liittymän. myöhemmin sai avattua uuden liittymän samalle numerolle.

kannattaa ehkä vielä kokeilla soittaa ja tarkistaa olisko toistaki numeroa käytössä.

mä yrittäisin ehkä selvtttää myös naisen vanhemmat ja saada sitä kautta viestiä perille. jos kyseessä on siis tosi nuori ihminen. itse olisin vastaavassa tilanteessa ollut tosi nolona jos porukoihin olis otettu yhteyttä. mukisematta olisin asan hoitanut kuntoon. (olin itsekin vähän huolimaton näissä vuokra-asioissa nuorempana)

Vierailija
90/94 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä että on yhden kuukauden vuokrat maksamatta,täytyy olla useamman kuukauden vuokrat pystyssä..automaattisesti ei vuokrasopimus purkaannu..etenkin jos on määräaikainen vuokrasopimus,homma hankaloituu entisestään..kannattaa laittaa oikeusasia vireille,menee ainakin lainmukaan,tosin vie aikaa,mutta toimivin systeemi..ellei vuokralainen itse sano vuokrasopimusta irti,on muuten aika hankalaa..ei ne postilaatikkoon tai postiluukusta pudotetut lippuset ja lappuset mitään auta..pitää saada vuokralaisen allekirjoitus..

Vierailija
91/94 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä tapauksia paljonkin?

Vierailija
92/94 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näitä tapauksia paljonkin?

Aloitus on vuodelta 2010. Olisi mielenkiintoista tietää joko hän on päässyt eroon vuokralaisesta ja miten hän hänestä pääsi?😂

Vierailija
93/94 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voitko kertoa miten tilanteessa kävi? Saiko haastemies homman hoidettua ? Vai vieläkö jatkuu vääntö.

Vierailija
94/94 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa yhteyttä vuokranantajaan, eikä tämä vastaa viesteihin mitään. Tämä jatkunut jo useamman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan