Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmikuun inssiläisiä!!

02.02.2006 |

pp 0 menossa. Tulin juuri neljännestä inseminaatiosta. Voin vieläkin tuntea ne kylmät instrumentit... (inhottavaa).

Siittiöitä oli tosi hyvin ja lääkäri totesi, että kohdun limatkin näyttää juuri siltä kun tähän aikaa kuuluukin. Siis ajoitus oli oikea ja edellytykset hyvät. Niin kuin tietääkseni aiemminkin ja tulosta ei ole vaan syntynyt :-(

Juteltiin lääkärin kanssa aika pitkään. Kysyi tarvitsenko/tarvitsemmeko keskusteluapua. Sitä kuulemma järjestetään jos tuntee tarvetta. En tunne siihen vielä tarvetta, kun on tämä palsta ja vertaistukea ystäväpiirissä. Olisin halunnut, että siirtävät meidät jo ivf-jonoon. Ei suostunut. Lääkäri yritti valaa uskoa, että kyllä tässä vielä on siihen hyvät tod.näköisyydet, että raskaus alkaa näillä hoidoilla.

Pitäisi välttää stressiä yleensä ja kaikin puolin elää terveellistä elämää.

Särkylääkkeidenkin käyttöä kehoitti välttämään.

Seuraavaan kiertoon on suunnitelmissa tehdä vielä inssi hormoonipiikkien tuella. Siis vielä ainakin yski piinaava inssihoito tämän jälkeen. No, toivottavasti ei tartte mennä...

Jospa jokailtainen punaviinilasillinen tekisi kohdusta niin verekkään, että vaavin alku haluaisi kiinnittyä sinne.

Nyt vaan peukut pystyyn ja jalat ristiin :-))

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille! Tänään kävin sitten suunnittelukäynnillä ja sain pistosopetuksenkin. Eli minulla annos puregonia 50iu/pvä ja pistelen sen 5 päivää. Sitten ultra kp 10 ja pregnyl 5000iu. Katsoin taas apteekin sivuilta ja sain summaksi 113 euroa, siis nuo molemmat yhteensä. Eikös nuo lääkkeet ole kelakorvattavia? Että eipä ole loppujen lopuksi paha hinta.

Tässä kierrossa ei kuitenkaan aloiteta, koska rahaa ei ole noin paljoa mitenkään ylimääräistä, mutta ensi kierrossa sitten lähtee kp 5. On kyllä jännää, että kuinka käy...=)

Älä katariina77 vielä menetä toivoa!!! Jos se plussa pamahtaisi ilman mitään oireita, kuten täällä on parilla käynyt. Mutta peukut on pystyssä!

Onnea kaikille muillekkin! Tulen sitten maaliskuun pinoon jännittämään meidän onnistumista tai toivotaan, että sinne ei tarvitse tullakkaan. Ja sovitaanko, että siellä ei ole ketään teistä, vaan olette odottajien puolella!=D

Vierailija
22/47 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joten liityn taas joukkoon, inssiä odotellessa.

Taustaa sen verran et kp 3-7 napsin tabletin/pvä clomeja ja kp 8-9 pistin gonal-f:ää 75 ie (vai mikäs se yksikkö olikaan..)

Tosiaan tänään oli se ultra jossa suurin munasolu 17*12mm. Aika jännä et nyt kun oli jo kp12 ni silti viel noin pieni.. ku aikasemmat inssit tehty jo ultrasta seuraavana päivänä tai sitten sitä seuraavana päivänä (ultrat ollu aina kp10-12).

Jospa siinä syy miksei oo onnistanut.

Miten muilla yleensä?

Inssi meillä vasta maanantaina, lauantaina illalla olis irrotuspiikin pisto.

Luultiin todella et inssi olis jo tällä viikolla ku on mies lomalla, nyt ku se siirtyki ens viikolle ni oli vähän hankalampaa noitten sen työjuttujen takia. Minulla on työ johon helposti saa tuuraajan lyhyelläkin varoajalla.

Mitenkä teidän muiden työjutut järjestyy näitten inssien aikana ku saattaa tulla yllättäviäkin poissaoloja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marikukka83: Jännä, että sulle on ilmotettu follikkelin koko 17*12mm, kun mulle tuo luku sanotaan aika " yksiulotteisena" eli esim. 15 mm. Viimeksi mulla oli kp10 follikkeli 17 mm. Luulisin, että jos teillä inssi on maanantaina, follikkeli ehtii kasvaa ihan tarpeeksi kun kasvuvauhti on 1 mm /pvä.

Työjärjestelyistä sen verran, että mä pystyn olemaan pois työstäni suurin piirtein niin paljon kuin haluan, on vapaa työ :). Ja sitäpaitsi hoitopaikka on n. 5 - 10 min kävelymatkan päässä työpaikasta, eli ongelmaa ei todellakaan ole. Mieskin pystyy suhteellisen hyvin irtautumaan töistä, klinikalle se ei ole kyllälläkään koskaan tullut, mutta helppoa on ollut tutkimusta tai inssiä varten käydä heittämässä " lasti" aamulla töihin mennessä. Mies kyllä matkustelee paljon (n. 2 vk/kk), eli sen takia meille tulee väkisin pitkiäkin taukoja hoitoihin. Laskeskelin juuri, että seuraava kierto saattaa mennä taas penkin alle miehen työmatkan takia :(.

Eikö se ollutkin niin, että n. 10 - 15% todennäköisyys on raskautua inssissä? Laskin siis, että meistä helmikuun inssiläisistä raskautuu siis vain YKSI (nyt mukana 11 nimeä)!!!! Niin että toivottavasti enemmän porukkaa ilmoittautuu niin todennäköisyydetkin nousevat :)

Vierailija
24/47 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner:

Niin on minullekin aikaisemmin ilmoitettu ilman mitään kertomerkkejä ne solujen koot, mut nyt sattu olemaan eri lääkäri. Oli muutenkin jotenkin epävarmemman tuntunen just näissä lapsettomuus asioissa. Hoidossa olen julkisella puolen, joten tekevät muitakin juttuja ku pelkästään niitä.

Itsellekin tuli vähän olo et onko varmasti asiansa osaava, mut luotettava on...

Meillä noissa työkuvioissa on vielä se että asutaan parin tunnin ajomatkan päässä hoitopaikasta, ni periaatteessa on otettava koko päivä vapaata.

Toivotaan ettei Jornerin laskelmat pidä paikkaansa, vaan raskaudutaan KAIKKI tässä kierrossa :)

Vierailija
25/47 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa pp 13. Aloitin eilen mittailemaan lämpöjä ja mittailen niitä nyt taukoamatta. Pelottaa, että ne putoaa TAAS. Ei ole vielä pudonneet.

Tädin pitäisi tulla huomenna tai ylihuomenna. Huomenna on kuitenkin pakko testata, koska seuraavassa keirrossa on hormoonipiikkien vuoro ja niitä ei saa laittaa jos on raskaana. Perjantaina siis menen piikittämistä opettelemaan...jos tarvitsee :-))

Pitäkää naiset nyt itsellenne ja hieman minullekin peukkuja, että päästäis kaikki odotuspuolelle!!!

Vierailija
26/47 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pp12 ja pelkään pahoin et " täti punainen" kurvaa paikalle pe/la.

Jos sunnuntaina ei vielä näy eikä kuulu niin sit otan riskin ja testaan.

Tämä oli siis meidän kolmas ja ainakin näillä näkymin viimeinen inssi (ollaan Naikkarilla IVF-jonossa).

Ainoa oire on se et rinnat ovat (kosketus)arat ja turvonneet, mut se nyt ei ole takuu mistään. Mulla kun on aina muutenkin loppukierrosta tuota vaivaa, olipa sit kyseessä hoidot tai ei.

Pidän peukkuja pystyssä Katariina77:lle ja kaikille muillekin piinailijoille, toivottavasti pääsemme kaikki plussanneiden puolelle.

Tsemppiä ja onnea myös teille joilla inssi on vielä edessä.

Eerica

Vierailija
27/47 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni aika mukavasti. Pari kertaa vihlaisi aika inhottavasti mutta muuten ok. Miehen simpat " priimatavaraa" :) lääkärin mukaan ja mulla kaikki niinkuin pitää. Ovulaatio tapahtuu ensi yönä(lääkärin mukaan)ja tänään illalla voi vielä omin toimin varmantaa mahdollisuutta:)Testi päivä on 3.3 siihen mennessä pitäisi vuodon alkaa jos on alkaakseen..Katsotaan miten käy:)

Merlot pp0

Vierailija
28/47 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 13.2. ihan tavallinen seurantaultra, jossa löytyi hyvä follikkeli, joten lääkäri puhui ympäri inssiin tässä kierrossa. Eka inssi on nyt takanapäin, tehtiin tänään 16.2. ja kaikki meni kai hyvin. Ei koskenut yhtään, pikkuisen ällö toimenpide vaan. Miehelle kovempi pala kuin mulle, siis että se vauva ei saiskaan alkuaan luomusti.

Mulla on luomukierto menossa, viime kierrossa clomit kypsytti liikaa munasoluja (4 kpl). Meillä ei ole yhtään yhteistä lasta, miehellä 11 vee edellisestä liitosta. Mutta jos oikein lääkärin puheita tulkitsin, niin me ei voida saadakaan lasta luomusti. Siittiöt on hyviä, mutta niiden kuljetinaine on kuin tervaa, johon siittiöt jumiutuu. Toivottavasti pesu ja inssi auttaisi. Aivan kuten kaikkia tän pinon jäseniä!

Mielenkiinnolla seuraan oireita ja tuloksia, plussatuulia kaikille!

Vierailija
29/47 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATARIINA - Mitä testi näytti?*odottaa jännittyneenä*

EERICA - Entä sinulla?

ON - Täällä on aika kovat täti kivut..siis tuntuu että just alkaa mutta ei mitään..Onko muuten kenelläkään alkanut menkat inssin jälkeen jo pp2-3 ? Tää on niin tätä.....Vessassa ramppaamista kun on koko ajan varma että hulahtaa housuun...

muuten olo hyvä, toiveikas? nooh, enpä sanoisi..päivä kerrallaan..

((((PLUSSA TUULIA))))))KAIKILLE)))))))))

Vierailija
30/47 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin että meillehän on tehty melkein samaan aikaan inssi (mun inssi 15.2)joten piinaillaan yhdessä, eikö?:)

Teillä on sitten varmaan spermassa vasta-aineita jotka " jumiuttaa" siittiöt yhteen kasaan. Sama täällä, miehellä vasta-aineita, ei kuitenkaan paljon mutta lääkärin mukaan VOI hidastaa luomuna raskaaksi tulemista ja mulla epäsäännölliset kuukautiset, en ovuloi joka kuukausi joten lääkäri päätti avittaa kumpaakin vähän ja siksi pädyttiin inssiin.Pesulla saatiin 50milj/ml nopeasti liikkuvaa vintiötä matkaa, eivät enää " ryhmäkokoonnu" vaan menevät jouhevasti etiäpäin:)

((((piinispinnaa)))))

Merlot pp3

Vierailija
31/47 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, me mennään melkein samassa tahdissa, mä tulen päivän perässä! Mulla on ollu kans sellasia menkkamaisia tuntemuksia melkein heti inssin jälkeen, eilen illalla ne vähäksi aikaa katosi, mutta tänään tuli taas kehiin. En tiedä, mitä niistä kuuluisi ajatella...

Meillä on aika sama tilanne: mulla on kierrossa vähän häikkää eli ovulaatio ei ole ihan timmi kaikissa kierroissa ja tod.näk. en siis joka kierrossa ovuloi ja miehellä on sperma niin limaista, että on melkoinen onnenkantamoinen, jos meille luomuvauva tulee. Eniten harmittaa se, että tohon sperman limaisuuteen ei löydy hoitoa tai selitystä, lääkärit on ihan ymmällään ja mitkään kokeillut hoidot ei oo tehonnu. Eikä netissäkään ole asiasta juuri mitään tietoa, toisin kuin esim. naisen kiertohäiriöistä tai simppojen laadusta. Vaikea hyväksyä, että noin tyhmän syyn takia tässä kärvistellään lapsettomina.

Yritetään raportoida tilanteiden kehittymisestä puolin ja toisin, jospa vaikka saatais ne plussat inssin ansiosta!

Vierailija
32/47 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM1974 - Eipä niille vasta-aineille oikein voi mitään tehdä:( Ne vain on siellä....Oliko teillä millaiset % määrät tuloksessa? Meille toinen oli 14% ja toinen 16% ei suuria prosentteja mutta kuitenkin ja Mar-testi oli positiivinen. Mitä hoitoja teille on kokeiltu ton sperman suhteen?

Täällä samoin menkka tuntemuksia, lievinä kylläkin ainakin tällähetkellä.

Mä en oikein usko tän hoidon onnistumiseen..en tiedä miksi? ehkä siksi kun onnistumisprosentti on niin pieni...Toki ainahan sitä toivoa on mutta..Haluan varmaan suojella itseäni että kun ne menkat alkaa tai testi näytää negaa niin en tipu korkealta ....vaikkakin pettymys on suuri ,tiedän sen,mutta vielä voi ajatella että JOS vaikka tämä onnistuisi ja tulisi se kauan kaivattu + siihen testiin

Antoiko lääkäri teille testi päivän? Meillä on 3.3 eli sulla luulisi sitten olevan 4.3....

Merlot pp4

Vierailija
33/47 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis pitkästä aikaa. täällä menossa pp 16, huomenna pitäis alkaa jos on alkaakseen. mä vannotin etten testaa ennen maanantaita, ettei tuu taas niitä pettymyksiä. huomenna olis siis SE maanantai.... toivoa siis vielä on.

Tsemppiä ja onnea kaikille!

Vierailija
34/47 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerttuli77: Oletpa sä jaksanut olla kärsivällinen! Mulla nyt pp13 ja huomenna olisi määrätty testipäivä. Tuntuu kyllä siltä, että menkat alkaa milloin tahansa. Taisin jo aikaisemmin " valitella" , että mitään tissien kipeytymisiä tms. merkkejä hyvästä keltarauhastoiminnasta ei ole. Oviksesta asti vaan on vatsa ollut todella turvonnut ja alavatsassa vihlontaa ja painontunnetta jostain pp5:sta lähtien. Mutta muutoin olo on kuin ovuloimattomassa kierrossa: tissit on lättänät :(. Jos on menkat tullakseen, niin tulispa sitten äkkiä, niin mahdollisesti ehdittäisiin tehdä uusi hoito ennen miehen seuraavaa matkaa.

Mutta, huomenna aamulla siis testailemme! Plussaonnea!

Vierailija
35/47 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan oon ollut yllättävän kärsivällinen. on niin kiirus kaikilla muilla elämän saroilla että ei oo kauheesti ehtinyt piinailemaan. mutta mutta, huomenna siis testataan! db

Vierailija
36/47 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin selkeä nega, ettei negampi voisi olla :(. Miten voikin olla näin pettynyt fiilis, kun muka " tiesi" että ei nyt ollut voinut tärpätä..... Voi, kun ne menkat alkais tänään niin ei menis kierto hukkaan. Täytyy varmaan seuraavissa hoidoissa sanoa, että " keltarauhastuntemuksia" ei nyt ollut ollenkaan, vaikka niitä luomukierrossakin aina on. Saisinkohan Luget tms. tueksi.

Nyt hukuttamaan murhetta työhön, plussaonnea muille!!!!!!!

Vierailija
37/47 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut Jornerille negasta :(

Joko Kerttuli77 olet testannut?

Vähän omaa napaa (kuten näillä keskustelupalstoilla on tapana sanoa)

Viimenen inssi tehty tänään. Odotukset ei ole jostain syystä korkealla, vaikka nyt olen varma että ovulaatio osui oikealle päivälle (ainaki tuntemuksista päätellen, samoin limoista).

Jokaisessa inssissä on täytynyt kohdunsuuta oikein etsimällä etsiä ja suoristaa tietä sinne jollain jutulla, että se juttu jolla simpat sinne laitetaan menee oikeaan paikkaan. Toisessa inssissä tuli sen johdosta ihan pienesti verta, nyt oikein kunnolla. Tosin toimenpide ei satu yhtään.

Olen koukussa Salkkareihin, joten täytyy mennä :)

Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
38/47 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

testattu on, ja plussa pötkähti ruutuun! voi hitsin hitsi!!!!! että kaippa tää nyt sitä sitten vihdoinkin on! huhhuh.

Vierailija
39/47 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli eka follikkeliultra, ja yksi 11mm folli löytyi.

olen ottanut kp 3-7 clomeja 100mg/vrk, kp8-> menopuria, tähän mennessä on pistetty 4x75iu, mutta pitänee ainakin ti ja ke vielä pistää. torstaina olis sitten uusi folliultra, ja hartaasti toivon, että pe 26.2. olis sitten se inssi..

jos ei tälläkään ilveellä toista vekaraa meille tule, niin sitten kai siirrytään ivf:ään... varmaan joskus syksyllä..

-ennis- kp12

toivottelee onnea plussanneille, ja pahoitteluja neganneille.

Vierailija
40/47 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerttuli77:hieno juttu, mulla olikin sun puolesta plussahytinä :), kun kerran vielä pp16 ei ollut vuoto alkanut. Vau! Onnea vhurjasti!!!