Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helmikuun inssiläisiä!!

02.02.2006 |

pp 0 menossa. Tulin juuri neljännestä inseminaatiosta. Voin vieläkin tuntea ne kylmät instrumentit... (inhottavaa).

Siittiöitä oli tosi hyvin ja lääkäri totesi, että kohdun limatkin näyttää juuri siltä kun tähän aikaa kuuluukin. Siis ajoitus oli oikea ja edellytykset hyvät. Niin kuin tietääkseni aiemminkin ja tulosta ei ole vaan syntynyt :-(

Juteltiin lääkärin kanssa aika pitkään. Kysyi tarvitsenko/tarvitsemmeko keskusteluapua. Sitä kuulemma järjestetään jos tuntee tarvetta. En tunne siihen vielä tarvetta, kun on tämä palsta ja vertaistukea ystäväpiirissä. Olisin halunnut, että siirtävät meidät jo ivf-jonoon. Ei suostunut. Lääkäri yritti valaa uskoa, että kyllä tässä vielä on siihen hyvät tod.näköisyydet, että raskaus alkaa näillä hoidoilla.

Pitäisi välttää stressiä yleensä ja kaikin puolin elää terveellistä elämää.

Särkylääkkeidenkin käyttöä kehoitti välttämään.

Seuraavaan kiertoon on suunnitelmissa tehdä vielä inssi hormoonipiikkien tuella. Siis vielä ainakin yski piinaava inssihoito tämän jälkeen. No, toivottavasti ei tartte mennä...

Jospa jokailtainen punaviinilasillinen tekisi kohdusta niin verekkään, että vaavin alku haluaisi kiinnittyä sinne.

Nyt vaan peukut pystyyn ja jalat ristiin :-))

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma 6.2 on tiedossa elämäni ensimmäinen inssi. Tässä kierrossa käytössä on olleet Clomit kp4-8 ja Pregnyl on tarkoitus pistää lauantai-iltana. Tämä on kaikin puolin toinen hoitokiertomme, viime marraskuussa pistelin Gonalia+Pregnyliä, kylvö suoritettiin kotikonstein.

Nyt kuulemma saattaa käydä niin, että Pregnyl ei ehdi vaikuttamaan vaan ovis tapahtuukin luonnostaan viikonloppuna. Siksi saimmekin kehoituksen kotipuuhastella perjantaina. Kävin ke 1.2 ultrassa, molemmissa munasarjoissa näkyi 17 mm follikkeli ja limis oli melkoisen ohut vielä. Ehtii kuulemma kasvaa tarpeeksi ihan luonnostaankin, että lääkärin pitkään pähkäilemää lisä-Gonalia ei otettukaan käyttöön.

En aio ottaa mitenkään erityisen rauhallisesti inssin jälkeen. Itse asiassa olen menossa jopa parille bändikeikalle piinisaikana ja varmasti tulen ottamaan punaviiniä, sanotaan sitten vaikka että kiinnittymisen edistämiseksi, heh.

Ja vielä perustiedot: eli olemme sekundoja (1 synnytys 2001), yritystä 10/03 lähtien,tutkimuksissa ei havaittu mitään erityisen poikkeavaa (miehen sperma ei ollut priimaa kuitenkaan) ja olemme Taysissa hoidossa.

Plussaonnea kaikille!

Vierailija
2/47 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

mullakin oli inssi tänään, järjestyksessä jo toinen :) jotenkin tää vaan tuntuu niin turhalta, kun ei viimeeksikään tärpännyt, mutta saas nähdä. toiveet on kyllä melko korkealla, ja ehkäpä tää tästä vielä muuttuu piinaksi ja iloksi, kun tää masun kipuilu loppuu :( en tiedä johtuuko tää pregnylistä, mutta todennäköisesti, kun sitä ekaa kertaa makkaraan tuikattiin. onko muilla vastaavia kokemuksia? clomeja nappailin myös tähän kiertoon.

terkuin Kerttuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämän on elämäni ensimmäinen. Tänään illalla on tarkoitus aloittaa pistokset ja suoraan sanottuna jännittää hirveesti kun en ole aikaisemmin piikkiä itseeni työntänyt:) Tässä punaviiniä naukkailen että saan suurimman hermostuneisuuden pois. Meneehän se ilta näinkin ettei vaan käy niin että kulauttelen koko pullon ja pistokset onkin sen jälkeen turhan vaikea laittaa:) No, ei nyt sentään.

Ultra on keskiviikkona niin nähdään mitä on tapahtunut vai onko tapahtunut liikaa ja sitten tiedetään milloin inssi aika on. Toivon mukaan nopeasti että pääsen piinailemaan.

Vierailija
4/47 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas inssi tehtiin perjantaina, lääkityksenä tälläkin kertaa Puregon (kp5-11) ja Pregnyl. Kaikki näytti olevan ok, kohdun limis hyvä ja pari " pallukkaa" sopivan kokoisia, joten toiveet ovat jälleen korkealla.

Lääkärin kanssa oli puhetta et jos ei nyt tärppiä niin voisi ajatella IVF-hoitoa, olemme hoidossa NKL:lla.

Mulla on laparoskopiassa todettu endometrioosi joka saattaa vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Tärppionnea kaikille toivottaen,

Eerica

Vierailija
5/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua nostaakseni voisin liittyä jo mukaan.

Katriina taisi ollakin jo tuttu nimi tammikuun inssiläisistä, eikös?

Meillä on tulossa kolmas inssi vajaan kolmen viikon päästä, eli helmikuun lopussa. Nyt on menossa vielä edellinen luomukierto, mutta menkkoja odottelen alkaviksi loppuviikolla. Tätä kolmatta inssiä ois tarkotus tukea pistoshoidolla. Ja meenkin viikon päästä harjoittelemaan piikittelyä polille. Me ollaan hoidossa julkisella. Ja edelliset inssit on tehty Clomi-kiertoihin. Kaks vuotta on yritystä takana, siitä 9 kk Clomeilla ja aluksi luomusti, selittämättömiä ollaan.

Oottekos te muuten julkisella vai yksityisellä?

Sori, tän toisen nikki vilahti ohi, mutta sullahan oli inssi tänään? Tuupas kertomaan kuulumisia. Toivottavasti kaikki meni hyvin!

Vierailija
6/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kivaa, samoissa mennään...mukavaa saada piinakavereita.

Snygg: Kyllä minä olen tammikuun inssiläisissäkin ollut. Ei vaan inssi tuonut tulosta, joten nyt on uutta yritystä helmikuussa :-)

Olemme siis julkisella puolella hoidoissa ja jos ei nämä inssit tuota tulosta, en halua jäädä pitkiin jonoihin vaan laitan vaikka kaikki säästöni yksityiselle, jotta pääsemme etenemään ivf:ään nopeasti.

Nyt on menossa pp 4 ja laskelmieni mukaan tänään hedelmöityyneen (jos on hedelmöittynyt???) munasolun pitäisi löytää reittinsä kohtuun ja oleilla siellä sitten pari päivää ja sitten toivottavasti kiinnittyä. Olen sormet ja varpaat pystyssä ja toivon, että nyt tapahtuu ihme ja tulevat oireet ovat todellisia raskausoireita eikä vain itse keksittyjä :-)

Olen tankannut punaviiniä joka ilta lasillisen. Lauantaina tankkasin useamman ja siitä tuli aivan karmea pahaolo. Taidan olla allerginen punkulle, sillä aivan samoin oli kuukausi sitten. Mikään muu alkomahooli ei vaikuta samoin. Joten minulle tuo punkkulääkitys ei sovi, ainakaan suurina annoksina ;-)

Mites muilla menee??

Vierailija
7/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pari tuntia sitten pujahti siemenlasti sisuksiin :). Eipä tuntunut missään koko toimenpide, muutoin vaan on maha todella kipeänä ja turvoksissa ovistuntemuksista. Siittiöitä oli kuulemma paljon (en muista lukumäärää) ja oviskaan ei onneksi ollut ehtinyt vielä tapahtua. Gynen mukaan on kyllä ihan näinä hetkinä tapahtuva eli ajoituksen pitäisi olla täydellinen. Suunnitelmissa oli mennä iltapäivällä jumppaan, mutten taida viitsiä kun kävelykin tekee munasarjoissa kipeää :/.

Onko mulla nyt sitten pp0 vai pp1?

Vierailija
8/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuna puregon/pregnyl.

Me myös NKL hoidoissa ja jos tämä(kään) ei onnistu, sitten ivf jonoon. Onkohan se sen puoli vuotta?

Aloittajan viestistä päätellen inseminaatio päivä olisi pp0

Vierailija
9/47 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menoss pp4 eli toinen inssi tehtiin viime torstaina. Mulla ei tunnu kyllä minkäänlaisia oireita suuntaa tai toiseen. Meillä suunnitelmissa seuraavaksi IVF jos tämä hoito ei tuota tulosta. Lääkitys on koko ajan ollut puregon+pregnyl.

Tausta meillä hieman samanlainen kuin jollain muullakin(en nyt muista nimimerkkiä) tässä pinossa. Sekundoja siis ja eka synnytys 2001. Tätä toista ollaan yritetty 10/02 alkaen. Ensimmäinen sai alkunsa ihan luomuna heti kun lopetin pillerit. olemme myös selittämättömiä mutta taustalla sekä minulla että miehellä pitkäaikaissairaudet jotka lääkärin mukaan hyvinkin heikentävät hedelmällisyyttä.

Naistenklinikalla olemme hoidossa mekin ja meille ainakin sanotttiin että IVF-jono on puoli vuotta.

Plussaonnea kaikille! Piinaillaan yhdessä!

-himpuliina

Vierailija
10/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menossa pp 5 ja menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla ja eilen oli ihan inasti tuhrua. Voisiko olla jo kiinnittymistä?? No, sekoilut sikseen... rauhallisesti jalat maassa kohti ensi viikkoa ja mahdollista pettymystä.

Menen huomenna työhaastatteluun, joten jospa tässä sais nyt tosiaankin jotain muuta ajateltavaa. Mitäs jos kysyvät vauvantekohaaveista? ;-)

Menen perjantaina vylhyketerapiaan. Voiko se olla jotenkin haitallista jos alkio on kiinnittynyt? Onko kellään tästä parempaa tietoa?

Iloisella mielellä täällä, entä muut helmikuun inssiläiset??

Vierailija
11/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 7 inssin pitäisi olla jos kaikki ok, edeltävä ultra ystävänpäivänä... Jospa kolmas kerta toden sanoisi, elikkäs kaks epäonnistunutta yritystä syksyllä, ja nyt ollu taukoa ensin omasta halusta ja sit pyhien takia kaksi kiertoa siirtynyt.

Maanantaina aloitin clomien napsimisen, sivuoireena on ollu päänsärkyä :(

Siirryn taas taustailemaan ja tulen kirjoittelemaan lisää ja piinailemaan ku inssi ohi...

Kaikille paljon plussaonnea!

Vierailija
12/47 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pp4 ja olen aika hyvällä fiiliksellä, kuulostelen kroppaani ja kaikkia mahdollisia oireita ja tuntemuksia. Pahoin vaan pelkään et " täti punainen" kurvaa ens viikolla paikalle. Yritän keksiä muuta ajateltavaa ja tekemistä, et nää päivät menis nopeasti ja tietäis et onko tärpännyt vai ei.

Kuka osais sanoa et milloin (aikaisintaan) kannattaa testailla?

Katariina77: Onnea työhaastatteluun! :-)

Toiv. eivät utele perheenlisäyskuvioista.

Oinas70: NLK:n jono IVF-hoitoon on noin puoli vuotta. Hoito kuuluu nykyään hoitotakuun piiriin joten siksi suht nopea eteneminen jonossa. Vaikka ainahan se odottavan aika tuntuu pitkältä ja tuntuu ettei oma vuoro tule ollenkaan.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja toivotaan parasta! :-)

Eerica

Vierailija
13/47 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pp3 eikä mitään erityistä fiilistä. Vaikka ei tässä vaiheessa varmaan kannata mitään tuntemuksia vielä odotella. Ihmettelen vaan, että viime kierrossa (jossa ei hoitoja) tuntemuksista päätellen ovulaatio tapahtui ja rinnat tulivat heti kipeiksi. Näin mulla yleensä on, mutta tässä hoitokierrossa vaikka oviksesta on jo aikaa, niin rintavarustuksessa ei tunnu mitään. Kumma, luulisi juuri nyt olevan erityisesti keltarauhashormonia kun muniksia oli kaksi ja ovis varmasti Pregnylin ansiosta tapahtui.

Hieman masentaa (aikainen kevätväsymyskö?) mutta kiva tänään päästä keikalle!

Vierailija
14/47 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista mieltä kaikille! :-) On perjantai. Minulla se ainakin tarkoittaa viikonloppuvapaata. Kivaa, kivaa!

Työhaastattelu meni ihan hyvin. Vielä on psykoligiset testit edessä... Jos vaavi ilmoittaakin tulostaan, en voi uutta paikkaa ootta vastaan. En koe sen olevan oikein, koska jäisin niin pian äippälomalle.

Nyt on menossa pp 8 ja ei ole oikein tuntemuksia. Vihlaisuja tosin nivusissa ja kyljissä. Voisko se olla oire? :-) Liian varhaista riemuita.

Toivotaan, että mahdollisimman monelle tässä kierrossa tulee niitä todellisia ja oikeita OIREITA!!

Hyvää viikonloppua kaikille helmikuun inssiläisille!

Vierailija
15/47 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!!!

Kävin kirjoittamassa tammikuun inssilistalle, kunnes huomasin, että onhan helmikuulle oma lista.;)

Meillä siis alkaa myöskin tästä kierrosta inssit kunnallisella puolella. Taustaa hieman: minä 26 ja mies 27, toista on yritetty 2,5 vuotta. Tutkimukset tehty ja mitään ei ole löytynyt eli molemmat terveitä ja täysin hedelmöityskykyisiä, mutta jossain tökkii...=( Esikoinen sai alkunsa luomusti ja nopeasti.

Hoidot piti aloittaa jo viime syksynä, mutta haluttiin vielä miettimisaikaa. Itsellä on vieläkin epävarma olo tuosta inssistä, että toimiiko se oikeasti...? Jostain olen lukenut, että onnistumisprosentit ei ole mitään huippuluokkaa. Mutta kuten plussanneet todistaa, kyllä toimii!=D

Soitin siaraalaan ja varasin ajan tiistaiksi. Silloin kp 4. Hoitaja sanoi, että aloitellaan pienellä hormonihoidolla eli puregonilla ja inssi päälle. Nyt onkin sitten monta kysymystä teille konkareille!! Eli, paljonko nuo lääkket maksaa? Katsoin yliopiston sivuilta, että puregon (se laimein vissiin) maksaa 91 euroa. Mutta onko se yhden piikin hinta?! Pitääkö niittä piikkejä siis pistää joka päivä, siitähän tulee ihan kamalan kallista!! Vai riittääkö siitä yhdestä ampullista moneen kertaan? Ollaan tässä kuussa juuri muuttamassa ja rahaa ei oikein olisi hurjasti ylimääräistä. Voipi siis olla niinkin, että aloitetaan vasta seuraavassa kierrossa, jos on kovin kallista.. Tiedän, ei rahaa pitäisi tässä asiassa ajatella, mutta kuitenkin.

Ja sitten vielä sitä, että milloin puregonia pistellään? Siis kierronpäivät? Ja pystyykö ovulaatiota manipuloimaan tuolla lääkkeellä eli siis pistämään niin kauan kunnes ovis sattuu viikolle vai tuleeko ovulaatio kuten se tulisi normaalikierrossakin? Minulla on tosi normaali kierto ja ovis melkein aina kp 14. Joskus kp 13. Jos nyt aloitetaan tässä kierrossa niin ovis olisi viikonloppuna...

Kiitos vastauksista etukäteen!=) Ja plussaonnea kaikille!!!!

Terveisin killimilli

Vierailija
16/47 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alkaa valmistautuminen 4. inssiin. huomenna aloitetaan clomeilla kp3-7, sitten menopurit 75iu kp8-11 tai kunnes riittää, pregnyl 5000iu, lugesteron 400 inssistä etiäpäin, ja metut 2000mg sitten tietty koko ajan.

ensimmäinen folliultra on kp12 20.2.

killimilli: puregonista mulla ei ole mitään kokemusta, mutta mulla on ensimmäinen follikkeliultra (munasarjojen ultra) aina kp12, ja sieltä lääkäri näkee, tarviiko pistää vielä lisää, ja milloin mahdollisesti pistetään pregnyl (irroituspiikki, kun mulla ei oikein munikset ilman älyä irrota), ja pregnylin jälkeen seuraavana päivänä tehdään sitten inssi. jos pregnyliä ei pistetä, niin follikkeliultran jälkeen sitten tehdään yleensä kait ovulaatiotestejä, ja kun se näyttää aamulla positiivista, varataan aika inssiin seuraavaksi päiväksi. korjatkaa muut, jos olen väärässä, mulla on kaikissa insseissä ollut se pregnyl.

jos ovis sattuukin sitten viikonloppuun, ei inssiä tehdä, kun laitos on kiinni, mutta mulla on inssi sattunut yleensä kp13-15 väliin, ja tolla pregnylillä on pystytty hiukan rukkaamaan inssin ajankohtaa.. luomuoviksen ajankohta verrattuna hormonihoidon ovikseen en osaa mitään sanoa, kun ei mulla luomuna ole ovista..

lykkyä pyttyyn!

-ennis-kp2

Vierailija
17/47 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Katsoin yliopiston sivuilta, että puregon (se laimein vissiin) maksaa 91 euroa. Mutta onko se yhden piikin hinta?! Pitääkö niittä piikkejä siis pistää joka päivä, siitähän tulee ihan kamalan kallista!! Vai riittääkö siitä yhdestä ampullista moneen kertaan?"

Puregon taitaa maksaa tuon kun Kela korvaus vähennetty. Hinta on hieman laskenut viime vuodesta. Kokohinta oli elokuussa n.183 e (300 IU-IE/0,36ml) ja nyt tammikuun lopussa 175 euroa. Wautsi..

Siitä Puregon ampullista saa pistettyä n. 7 päivää, jos annoksena se 50 yksikköä. Mulla ollut piikit kp5 -kp10 (kp12). Ymmärtääkseni se on tuo 5 päivää se normaali ja ultran mukaan lääkäri voi sitten määrätä jos tarvii lisää pistää.

Tässä inssissä pistin Pregnylin su illalla ja inssi oli ti iltapäivällä. Edellisistä en muista miten meni :)

Vierailija
18/47 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa pp 12 ja oireita ei ole TAASKAAN! Taitaa täti punainen kurvailla paikalle torstaina. Masentaa jo valmiiksi. Rinnat eivät ole kipeät, ei öllötä, ei kipuile, eikä mitään muutakaan...

Pah, pah, täytyy vaan yrittää kestää tuleva pettymys.

Kuinkas muiden oireilut ja fiilikset?

Vierailija
19/47 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuikattu Pregnyl mahaan ja huomenna on ensimmäinen inssi tulossa.

Luulin että toi Pregnyl sattuisi kun piikki on paksumpi kuin Puregonissa mutta eipä tuntunut missään:)

oinas70 - Puregon 300iu maksaa Kela korvauksen jälkeen 101¿ ja josta riittää 6päivään jos lääkäri määrä pienimmän annoksen 50iu:ta päivässä. Itse jouduin ostmaan toisen mokoman kun jouduin jatkamaan pistoksia.Piikkejä pistetään joka päivä.ÜA:ssa kävin kp 10 ja lääkäri määräsi vielä jatkamaan pistoksia kun johtofollikkelia ei näkynyt.Kp 12 oli uusi ultra jossa sitten johtofollikkeli jo näkyi ja sen jälkeen olen pistellyt Puregonia 3pvää ja tänään sitten ton Pregnylin.

Katariina77 - Älä vielä menetä toivoa. Usko siihen ettei se täti kylään tule !*ajaa tätiä pois*

Vierailija
20/47 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin kenties lukea vähän paremmin:)

oinas70 - sori, ethän sä edes kysellyt näistä hinnoista vaan vastasit jollekin:))

No, tulipahan ainakin tiedotttua kaikille jotka miettivät hintoja, useampaan kertaan:))