Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ei maksa mitään..

Vierailija
14.11.2010 |

Onko muillakin tilanne se, että mies ei maksa mitään? Mieheni opiskelee ja saa olemattomia tukia. Ei vaivaudu menemään töihin. Itse saan maksaa vuokrat ja suuat. Ja vaikka mitä päälle. Itse olen raskaana ja teen yötöitä pelkästään. Sanoisinko, että olen ihan uupunut. Nyt tilanne on se, että vauvan takia muutamme isompaan asuntoon ja vuokran suuruus nousee. Juuri maksoin kolmatta tuhetta takuuvuokria ja nyt mies sanoo, ettei voi maksaa johonkin aikaan vuokrasta mitään. Eli yksin maksan sitten 1200e kk?? Olen ihan tukehtua laskuihin ja ahdistukseen, koska saan hoitaa kaiken yksin. Onko jollakin neuvoja?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap

Vierailija
42/78 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valitettavasti meille ei. meitä olisi sitten 4 ja sit vielä tuo koira. Moni varmasti pystyy asumaan pienissä oloissa, mutta minä en!!!!! vuokran ero ei ole mitenkään huima, koska 1000e maksaa tämäkin boxi. mutta joo. olen hiljaa ja teen perse ruvella töitä ja maksan kaiken.

Jos tämä on provo, niin seuraavassa viestissä talouteen kuuluu vielä leguaani terraarioineen tai sitten ap kertoo odottavansa kaksosia. :D

Mutta asiaan: ahdistuksen ja muiden ongelmiesi syy on tässä harvinaisen tarkkarajainen ja konkreettinen: mies. Kun hän muuttaa pois, elämäsi helpottuu sekä henkisesti että taloudellisesti. Silloin näet, että mahdut lapsinesi ihan hyvin nykyiseen asuntoosi. Voit lopettaa kuormittavat yötyöt. Mies voi ehkä ottaa koiran kaverikseen? Ja sinä et hanki hänelle sitä asuntoa, etkä maksa siitä mitään! Mies voi vaikka mennä takaisin isin ja äipän luo. 

Voitte edelleen seurustella ja mies huolehtia lapsistanne vaikka asuttekin eri osoitteeissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista ketjua lukiessa huomaa että kaikki on ihan kuten nykyään. Samat kirjoitukset, yhtä ikävä sävy

Av ei muutu

Vierailija
44/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katselette tommosia tyyppejä,jotka lusmuaa siivellä.

Vierailija
45/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12vuotta oli.Kun heitin sen ulos elämästäni.

Vierailija
46/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12vuotta oli.Kun heitin sen ulos elämästäni.

Itse heitin samanlaisen itsekeskeisen mulkun ulos 20 vuoden jälkeen. Sen jälkeen ei ole vanne kiristänyt päätä.

47/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut omia asioita lykkäämään sen takia, koska olen maksellut hänen omia henkilökohtaisia velkoja pois. En siis osta ikinä itselleni mitään.

Miksi olet maksanut hänen omia velkoja? Eivät ne ole sinun ongelmasi.

Vierailija
48/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakka on ihan itse kantensa valinnut, ei myö voida sinua auttaa!

49/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko tuntee n. 25-vuotiaan naisen, jolla on vauva ja taapero syntyneet vuoden ikäerolla ja nainen itse on ammattiopiston opiskelija ja mies on pitkäaikaistyötön, kun hänellä ei edes ole oleskelulupaa Suomessa. Tässä tilanteessahan olisi järkevää, että nainen menisi jatkamaan opintoja ja mies jäisi kotiin hoitamaan lapsia, mutta mies ei halua osallistua lastensa hoitoon,kun hän ajattelee, että kyllä nainen hoitaa.

Vierailija
50/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks nainen katselee miestä, joka ei hoida omaa osuuttaan aikuisen huushollissa? Miksi katselet moista lusmua? Haluat olla se pätevämpi? Olet ns. "kiltti tyttö"?

Kanna vastuusi äitinä ja heitä mies pihalle.

Vierailija
51/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoni on vaikka vanha ketju että ota seuraavalla kerralla selvää aikooko mies maksaa. Älä tee vauvaa maksuhaluttoman miehen kanssa.

Vierailija
52/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS: Vauvaperheiden erot yleistyneet pääkaupunkiseudulla.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Entistä+useampi+vauvaperhe+eroaa+pää…

Ajatelkaa tilanne toisinpäin. Harvemmin mies nalkuttaa vaimolleen. Miehiä on alistettu vuosituhansia. Nyt maailma muuttuu, naiset joutuvat vihdoinkin ottamaan oman vastuunsa perheen taloudesta.

Maailma on todellakin muuttunut. Eläkää sen mukaan. Zemppiä ap:n miehelle. On vaikeaa suorittaa opintojaan, kun akka kuumottaa niskassa. Ehkä olisi parempi, jos ei edes valmistuisi. Jäisi nekin rahat ap:lta saamatta. Lapsi pärjää hyvin ilman isänsä tulevia rahoja (jotka ap, kuitenkin käyttäisi tyttöjen iltoihin ja vaatetukseensa).

Minulta et saa sääliä. Muistutat exääni.

T: Saman kokenut uusioperheen isä

Kaikenlaisia olioita sitä miehiksi kutsutaankin! Ai perkele.

Vierailija
53/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen perhe ja jaettu talous. Aphan käy töissä, joten sieltä otetaan mistä saadaan. Miksi sinulle on ongelma toimia maksajana? Pitäisköhän tätä miettiä hetki? Luulisi, että yhteistaloudessa se on se ja sama kumpi maksaa kunhan tulee maksetuksi. Mies käy opiskelemassa eikä voi osallistua kuluihin.

Tämähän on vain tasa-arvoa. Etkai luule tilannetta epäreiluksi, sillä sitä se ei ole. Olisit tyytyväinen terveyteesi ja siihen, että tulette noinkin hyvin toimeen.

Vierailija
54/78 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein virkistävää vaihtelua kerrankin kuulla että näin päin.

Vierailija
55/78 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yötöitä ei edes suositella raskaana oleville:(

Nyt mies puhutteluun tai kiertoon,tuskin tuo siitä paranee kun lapsi syntyy ja laskut lisääntyy vaan

Ottaisin eron. Ihan pelkäämättä. Pyytää apua joltain esim neuvolasta.

Vierailija
56/78 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkikäteen kirjoitti:

Miksi katselette tommosia tyyppejä,jotka lusmuaa siivellä.

Liian moni nainen katselee lusmua ukkoa nurkissa. Itellä ku pinna katkesi tuollaiseen niin karjaisin että tää oli tässä ja pistin ulos! Vaikka asui kirjoilla ja oltiin naimisissa. Avioeron pistin vireille ,ohjeet löytyy Googlella ja ukon pakotin kirjoilta pois. Amen. Tehkää samoin niin ette ole kusessa laskujen kanssa.

Vierailija
57/78 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luulen että sulle tulee paljon halvemmaksi tilata katalogista vibraattori ja hommata varpaanlämmittäjäksi pikku koira.

Miksei mies mene opintojen päälle iltatöihin? Sillähän on illat vapaat, kun ei se kotitöitäkään tee...? Ajattele omaa terveyttäsi.

Hei pahvi, mitä teet tällä elätillä? Laita mies kävelemään ja ota naispuoleinen alivuokralainen.

Vastaavassa tilanteessa olevat,nakatkaa ukko ulos,pois kirjoilta ja älkää sanoko ettei niin voi tehdä. Kyllä voi ja minä tein!! Pyytäkää neuvoja ja ihan konkreettisesti apua ystäviltä !!!

Vierailija
58/78 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Neuvoni on vaikka vanha ketju että ota seuraavalla kerralla selvää aikooko mies maksaa. Älä tee vauvaa maksuhaluttoman miehen kanssa.

Mikäli ukko hassaaa rahat minne lystää niin menkööt äidin luo asumaan kirjoille!!!

Vierailija
59/78 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli palstan kirjoitustaito vuonna 2010? Vai oliko silloin älypuhelimilla vaikeampi kirjoittaa? Oletan, että viestit on kirjoitettu jollain muulla kuin perinteisellä näppäimistöllä, koska muuten tilanne olisi vielä huonompi.

Vierailija
60/78 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäs rupesit tekemään lapsia, kesken miehen opiskelun?

Minä kysyn vaan?

Normaali ihminen tekee ja suunnittelee elämäänsä, kulloisen tilantee mukaan. Myös taloudellisen tilanteessa mukaan.

Näinä aikoina on niin laadukkaat ja hyvät ehkäisykeinot,

että vahinkoraskauksia harvemmin sattuu.

Se on aina niin että, sitä makaa kuin petaa ja sitä saa mitä tilaa.

Joten älä valita.