Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ei maksa mitään..

Vierailija
14.11.2010 |

Onko muillakin tilanne se, että mies ei maksa mitään? Mieheni opiskelee ja saa olemattomia tukia. Ei vaivaudu menemään töihin. Itse saan maksaa vuokrat ja suuat. Ja vaikka mitä päälle. Itse olen raskaana ja teen yötöitä pelkästään. Sanoisinko, että olen ihan uupunut. Nyt tilanne on se, että vauvan takia muutamme isompaan asuntoon ja vuokran suuruus nousee. Juuri maksoin kolmatta tuhetta takuuvuokria ja nyt mies sanoo, ettei voi maksaa johonkin aikaan vuokrasta mitään. Eli yksin maksan sitten 1200e kk?? Olen ihan tukehtua laskuihin ja ahdistukseen, koska saan hoitaa kaiken yksin. Onko jollakin neuvoja?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies opiskelee niin siloin voi oikeasti olla liikaa vaadittu että tekisi vielä töitäkin sen päälle. Jos mies kerran jotan "olemattomia opintottukia saa" niin miehenhän täytyy olla täysipäiväinen opiskelija. Ei niitä muuten saa.

Silloin minusta perheen yhteiset rahat tarkoittavat nimenomaan sitä, että sit vaan tullaan toimeen vähemmällä. Opiskelu on kun juuri se tie parempaan tulevaisuuteen, siihen että tulevaisuudessa työlistyisi paremmin, saisi parempaa palkkaa ja ei tarvitsisi tehdä niitä yövuoroja. Mutta kaikki ei voi tehdä opintojen ohessa töitä. Ei saa niitä tai ei riitä aika tehdä niitä ja silti hoitaa sitä kouluakin kunnolla. Kyllähän tosiasia on, että esim yliopisto-opintoja, minkä ohessa monet tekee töitä, joutuu sit jauhamaan kauemmin, jos osan ajasta käyttää mäkkärin kassalla. Kokonaisuuden kannalta teille voisi olla edullisempaa pihistellä nyt vuoden-pari ja päästä sit paremmille palkoille, kuin miehen käydä nyt opintojen ohessa tai niiden sijasta töissä - oishan se leveämpää nyt, mutta sit se lopullinen paraneminen vies vuosikausia kauemmin.

Mun suositukseni on, että ap vaan nielee ylellisyydenhalunsa ja elää niin kuin muutkin köyhät opiskelijaperheet. Silloin hänen voimavaransa riittävät paremmin.

Eri asia, jos mies ei opiskele eikä tee työtä vaan vain makaa. Mut mistä se silloin mitään tukiakaan saisi, kelahan valvoo aika tarkkaan opintojen etenemistä!

Vierailija
22/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suositukseni on, että ap vaan nielee ylellisyydenhalunsa ja elää niin kuin muutkin köyhät.

Asia, joka on yllättävän vaikea monelle nuorelle ja nuorehkoille aikuisille.

Kaikki asiat, mukava asunto, auto, mukava elämä. Ne vaan ei ole perusoikeuksia, vaikka poliitikot tulee tätä vaalien alla julistamaan.

Mitä itse sanoisitte tyhmän oloisille ihmisille, jos haluaisitte säilyttää 6000,e / kk työpaikan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaudu menemään töihin. Itse saan maksaa vuokrat ja suuat. Ja vaikka mitä päälle. Itse olen raskaana ja teen yötöitä pelkästään.

että miksi ihmeessä teit tuollaiselle miehelle lapsen? Etkö vielä, mitä, 4 kk (tai kuinka pitkällä sitten oletkin) ollut huomannut tuota piirrettä?

Ah, anna kun arvaan. Mies on MUUTEN niin ihana. Mitä nyt antaa raskaana olevan kumppaninsa raataa lapsen hengen uhalla (yötyö!), maksaa itse perseellään, ei osallistu taloudenpitoon... Mutta jotain tosi ihanaa siinä on pakko olla.

Vierailija
24/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa itse perseellään

Vierailija
25/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaistilannetta, mutta mun mielestä tässä on vähän vastaava tilanne, kun täällä aina vaahdotaan, että on oikein, että mies elättää kotona lapsia hoitavaa puolisoaan joka ei saa kuin surkeita tukia. Eli maksaa vuokrat sun muut.

Tässähän ap:n mies opiskelee, ei siis ilmeisesti makaa sohvalla syljeksimässä kattoon.Opiskelu on tilapäistä ja toivottavasti johtaa aikanaan kunnolliseen työpaikkaan jolloin voi sitten osallistua enemmän.

Ja olen siis itse ehdottomasti ns. yhteisten rahojen kannattaja, mutta sen pitää toimia molempiin suuntiin. Ei niin, että vaan miehellä on joku velvollisuus raataa ja rahoittaa vaimon kotonaoloa, mutta jos nainen on se työssäkävijä ja mies tuella eläjä, pitäisi miehen silti maksaa puolet.

Vierailija
26/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen sun mies muuten on? Kyllä aikuisen miehen tulee kantaa kortensa kekoon. Ikuisuusopiskelu ei ole mikään syy vältellä taloudellisia velvoitteita. Mä en kyllä kattelis tollasta enää hetkeäkään, vaan heittäisin pellolle, ainakin väliaikaisesti, kunnes saa asiansa kuntoon.

Vierailija
27/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan läheisriippuvuudesta. Myös googlella löytyy tietoa. En tiedä, auttaako sinua, mutta pari juttua tekstissäsi sai minut ajattelemaan tätä...

Vierailija
28/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että sulle tulee paljon halvemmaksi tilata katalogista vibraattori ja hommata varpaanlämmittäjäksi pikku koira.

Miksei mies mene opintojen päälle iltatöihin? Sillähän on illat vapaat, kun ei se kotitöitäkään tee...? Ajattele omaa terveyttäsi.

Hei pahvi, mitä teet tällä elätillä? Laita mies kävelemään ja ota naispuoleinen alivuokralainen.

Vierailija
29/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa.

Tälläinen tilanne on miehille normaalia. Eivät miehet valita, jos nainen loisii nurkissa ja muka opiskelee (on opiskellut jo lähemmäs 17 vuotta, eikä valmistu, ehei).

Kun mies opiskelee ja nainen käy töissä. On vieläpä hankkiutunut raskaaksi, niin mies on paha! Paha mies!

Ajattelisitte välillä toisinpäin. Miehet ovat elättäneet teikäläisiä vuosituhansia. Nyt laman aikana asiat on toisin. Sitä voi jotuua naisena elättämään perheen ja miehen.

Nakkaa vaan se miehesi pihalle. Se on järkevää ajattelua. Ajattelisit lastasi. Mikäli ei rahamiestä löydy niin katu on vapaa. Aina löytyy toosalle ostajia.

Vierailija
30/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS: Vauvaperheiden erot yleistyneet pääkaupunkiseudulla.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Entistä+useampi+vauvaperhe+eroaa+pää…

Ajatelkaa tilanne toisinpäin. Harvemmin mies nalkuttaa vaimolleen. Miehiä on alistettu vuosituhansia. Nyt maailma muuttuu, naiset joutuvat vihdoinkin ottamaan oman vastuunsa perheen taloudesta.

Maailma on todellakin muuttunut. Eläkää sen mukaan. Zemppiä ap:n miehelle. On vaikeaa suorittaa opintojaan, kun akka kuumottaa niskassa. Ehkä olisi parempi, jos ei edes valmistuisi. Jäisi nekin rahat ap:lta saamatta. Lapsi pärjää hyvin ilman isänsä tulevia rahoja (jotka ap, kuitenkin käyttäisi tyttöjen iltoihin ja vaatetukseensa).

Minulta et saa sääliä. Muistutat exääni.

T: Saman kokenut uusioperheen isä

Vierailija
31/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se pihalle heittäminen käynyt mielessä. mutta rakkaus ja jatkuva ymmärtäminen jotenkin voittaa. jospa tämä tilanne muuttuu.

etta elat naisen siivella, siitat lapsen toisensa jalkeen mutta et pida huolta naisestasi etka lapsistasi?

Sitten tulostat taman viestiketjun ja lyot sen herran eteen. Tulee joko tayskaannos tai lopputili. Kylla tuossa tilanteessa palavinkin rakkaus alkaa hiipua.

NE ajat jolloin mies elätti perheen on jo kaukana. Ihmettelen miksi ap ja mies on edes muuttanut yhteen?

Mikäli ap haluaa elää omilla rahoillaan ja mies omillaan niin miksi ap on muuttanut yhteen? Mistä on tuo ajatus kotoisin että mies elättää? Sehän on kivikautinen. Ei noin ole maaima toiminut enää 40 vuoteen.

Miehen tulisi osallistau kotitöihin ja ravinnon valmistamiseen. Muu on liikaa. Hänen tulisi saada opinnot valmiiksi. Ap ei helpota opintojen valmistumisessa etenkään, jos miehellä on oppimisvaikeuksia.

Vierailija
32/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kerkeä saamaan töitä ja opintojaan valmiiksi.

Vauva jää siis miehelle kotiin. Ap:n on mentävä töihin synnytyksen jälkeen. Mahdollisesti jo kolmen kuukauden päästä synnytyksestä. Se riittää mainiosti. Miten mies opiskelee ja hoitaa samalla vauvaa? Miehen on ehkä jätettävä koulut kesken ja etsittävä hanttihommia, niihinkään ei pääse ilman opiskelua. Siivoojan ammattiinkin on käytävä kurssi.

Näkisin ap:n ainoana mahdollisuutena pitää perhe kasassa ammatillaan. Nyt vaaditaan päättäväisyyttä. Ja ero ei ole mahdollisuus.

Vierailija
33/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaudu menemään töihin. Itse saan maksaa vuokrat ja suuat. Ja vaikka mitä päälle. Itse olen raskaana ja teen yötöitä pelkästään.

että miksi ihmeessä teit tuollaiselle miehelle lapsen? Etkö vielä, mitä, 4 kk (tai kuinka pitkällä sitten oletkin) ollut huomannut tuota piirrettä?

Ah, anna kun arvaan. Mies on MUUTEN niin ihana. Mitä nyt antaa raskaana olevan kumppaninsa raataa lapsen hengen uhalla (yötyö!), maksaa itse perseellään, ei osallistu taloudenpitoon... Mutta jotain tosi ihanaa siinä on pakko olla.

Kaikki ovat sitä mieltä että miehen pitäisi mennä töihin. Miten mies voi mennä töihin jos hänellä ei ole ammattia? Siksihän mies opiskelee.

Kenen ideana oli hankkia lapsi tähän tilanteeseen? Melko typerää touhua. Tämän takia abortti on keksitty.

Vierailija
34/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kenenkään pidä elää toisen kustannuksella, ei varsinkaan, jos on perhettä tulossa ja toisella terveys sen takia koetuksella. Se on jo puhdasta itsekkyyttä mieheltä ja naiselta. Ai että raskaana olevan uupuneen naisen valittamatta elättää terve työhön kykenevä opiskeleva mies, joka ei kotonakaan tee yhtään mitään opiskeluidensa lisäksi? Hei haloo?

Älkää vedotko siihen, mitä miehet on saaneet kestää. Kyllä ne kunnon kotiäidit on hoitaneet vauvansa ja lapsensa ja syöttäneet, pesseet ja puunanneet tarhaikään, ei niitä imeväisikäisiä sieltä työpaikoilta käsin syötellä. Minä veikkaan, ettei tämä jätkä tule vaihtamaan vaippojakaan tai osallistumaan yörauhoitteluihin.

Itse olen elättänyt miestäni hänen hoitovapaansa ajan, eikä minun mieheni pelännyt lyödä käsiänsä vauvanpaskaan, valvoa öitä ja osallistua perheen menoihin kykyjensä mukaan. Se oli perheen ja itseni silloinen etu, että sain itse nukkua yöt ja tulla siivottuun kotiin. Vastaavasti hän elätti minua vuorotteluvapaani ajan, ja sekin otettiin lapsen vuoksi. Perheen etu ei ole toisen piiskaaminen loppuunpalamisen rajalle oman opiskelun nojalla, silloin ollaan vapaamatkustajia, pummeja. On viisasta ottaa lusikka kauniiseen käteen, puhaltaa yhteiseen hiileen ja mennä vaikka muutamaksi kuukaudeksi töihin ja jakaa vaikka lehtiä aamuisin. Niitä hanttitöitä kun on kesälläkin ja lomilla. Ainakin näin muistelen oman opiskeluaikani lomien kuluneen....

Lastenhoitoa kestää aikansa, ja sitten palataan töihin. Mutta ikuista opiskelijaa ei taida saada töihin..? Vaimo-parka. Ja hölmö kun elättää, sanon suoraan.

Vierailija
35/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsi on toinen joka syntyy. Tällä hetkellä asumme 50 neliöisessä kaksiossa, ni se ei kyllä riitä kaikille! ja kyllä on lusmu tyyppiä. Todella ahdistava tilanne, mutta mietin, että jos asiat ei muutu ni saa muuttaa vanhemmilleen asumaan. Olen joutunut omia asioita lykkäämään sen takia, koska olen maksellut hänen omia henkilökohtaisia velkoja pois. En siis osta ikinä itselleni mitään.

ja hyvin riittää.

meillä ei ole mitään ylimääräistä tavaraa, olen muutenkin ollut aina siivoushullu.

johtuuko tilanpuute tavaranpaljoudesta vai miksi?

me aiotaan asua nykyisessä asunnossa ainakin 2 vuotta, sitten muutetaan omakotitaloon.

meillä siis 1v lapsi ja toinen tulossa.

Vierailija
36/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa todella vähä älyinen idiootti. Käsket toisten hankkia abortin, jos mies ei tee mitään? Mä todella toivon, että sinun laisella kusipäällä ei ole lapsia, koska olet todella törkeä mulkku. Varmasti on idempään pohtinut asunnon vaihtoa, kun lapsi tulossa, mutta mies vaan lusmuilee. Sinun laisia ihmisiä/miehiä pitäisi mestata kyllä.

Vierailija
37/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuule on niin, että molempien on tehtävä asioita ihan yhtälailla. Sinun puheista päätellen olet yhtä laiska läskimys, joka makaa sohvalla.

Arvioi vaan kuule oma pääsi ja tutkituta se, koska ei helvetti soikoon toisen niskaan voi kaikkea kaataa. Ihan oikeesti idiootit HALOOOOOOOO

Vierailija
38/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ei ole sitä eroa, että toinen ei osallistu yhtään yhteisen kodin ja perheen huoltamiseen ja toinen vastaa töiden tekemisen päälle niistäkin yksin? Itsekin opiskelijana tehnyt hanttihommia pari-kolme päivää viikossa + hoitanut vähintään oman osuuteni huushollin hoidosta. Mies siis "ainoastaan" käynyt töissä ja siivonnut osan omista jäljistään. Kuinka reilua on, että yhden työviikko on 40h ja toinen painaa yli 70 viikossa?! Oma mieheni sentään tajusi hiljattain että siihen saattaa oikeasti olla jokin syykin, miksi olen joskus väsynyt/pinna kireällä/seksi ei maistu 15 tunnin päivän päälle.

Vierailija
39/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies opiskelee, niin hommatkaa nyt ihmeessä perheasunto opiskelijavälityksen kautta halvemmilla hinnoilla!

Vierailija
40/78 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tyhmä? Ajattele itseäsi....miksi edes teet kersoja tuollaiselle miehelle? Jos sillä ei ole rahaa nyt, tuskin on sitä jatkossakaan.

JSSAPP!