20.6 aloitettu dieetti; nyt -6,4kg!!
Mulla alkoi 1.6. dieetti, nyt on poissa 2,4 kiloa. Aloituspaino oli 69 kiloa, tänä aamuna vaaka näytti 66,6 ;) Olen ollut koko ajan normaalipainoinen.
Kommentit (76)
mitäs siihen sanotte?
no, ok, suurimmaksi osaksi varmasti johtuu kohonneen verensokerin aiheuttamasta vessamaratoonista,mutta siihen päälle max.1000kcal vain päivä.+laihdutuslääke.
tietty,kun saan sokereita kuntoon,niin vauhti hidastuu normitasolle,mutta aloitus on raju:)
hyvä tai huona asia...miten sen nyt ottaa..
nyt mieletön päänsärky..kroppa huutaa sokeria..hiilihydraatteja,mutta en anna periksi.
että painoa tippuu tuon verran viikossa, kun lähtöpaino on noin mahtava? Jos lopetat dieetin tähän paikkaa, niin paino on vajaassa viikossa aloituspainossa! Mut tsemppiä vaan siulle! Älä masennu, mutta tahti ei tule olemaan tuo kovin pitkään!
En halua nähdä peilistä niitä kärsimysvuosia.
2
"2 mitä järkee sit laihduttaa, jos normaalipainoinen olet?? Ootko vähä kahjo?"
Mutta ap:lle tsemppiä laihdutukseen :)
katastrofaalisen mahtava:(
no,kunhan saan sen hinattua alaspäin,vaikka hitaammassakin tahdissa.
toki vauhti pysähtyy,sehän on varma.
en masennu, en.
(ellen katso peiliin)
-ap
Älä luovuta!!! Mieti sitä onnen tunnetta, ku lopulta näet peilistä kaiken sen työn ja tuskan tuloksen, et monesti elämässäsi tule kiittämään itseäsi enempää kuin sitten!!!!
Mukavaa kesää ap, muista palkita itsesi JOSKUS vähän, esim. ulkona, ettet sorru enempään. Ostat vaikka sorbetin itselle, kun oot saanut -15kg tms... :) siten jaksat paremmin :) kyllähän työstä pitää saada aina palkkaa, mutta aina ei saa niitä palkankorotuksia....:-)
Vastauksenkin jo tiedän, helposti! Mutta miksi annoit niin käydä?
T 5 Myös laihduttava!
tai kyllähän vaakaa on tullut seurailtua,mutta se itsekurin puute, ja masennuksen tunne siitä miltä näyttää... ei ole mitään väliä ollut,olen vaan ahtanut itseeni ruokaa ja herkkuja.
olen ennen raskautta painanut 120kg,jolloin laihdutin 100kiloon.sitten raskaus,
viimeisilläni raskaana painoin 129, ja sitten lähti taas mopo käsistä.
eli jos saan tiristettyä tuohon 100kiloon,olen tyytyväinen.
nyt on myös elintapamuutos menossa,ja se on pysyvä.
diabetes kolkuttaa ovella:(
-ap
Mitä lääkettä syöt? Millä perusteilla muuten sait lääkettä? onko lääkeet sopineet hyvin? Itse olen miettinyt lääkeen hommaamista painonpudotuksen tueksi.
Ja nokka pystyyn kottarainen, kyllä sie siitä selviit!!! 5
lääkkeenä reductil,
ja sitä sain ihan vaan pyytämällä työterveyslääkäriltä.
siinä pitää ylittää joku tietty painoindeksi, ja lisäksi jotain muuta lihavuuden vaivaa.+verenpaine ei saa olla korkea.
sopii hyvin, siinä vaan kun pitää seurata tuota verenpainetta,lääke saattaa nostaa sitä+sydämen sykettä.pahaolo..
alkuun pelottaa kaikki nuo mahd. oireet,joita lääke tekee,mutta kun ajattelee,että lihavana olo on moninverroin vaarallisempaa,niin sillä tsemppaa itsensä uskaltamaan laittamaan pillerin suuhun.
-ap
Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Tsemppiä!
täällä laihduttamiseen ryhtymisestä? Jos olet, jäit mieleeni rohkeana ja fiksuna, irvailijoita riittää aina. Itsekin PITÄISI ja PITÄISI, kiloja 96, mutta motivaatiota ei tahdo löytyä, kun olen niin usein laihduttanut. Potkaiseppa mua persiille...!
Mä sain xenicalia ja se on yhtä tyhjän kanssa.
juu,on joskus tullut kirjoiteltua.
tuon diabetesepäilyn vuoksi sain tarpeeksi,ja päätin aloittaa täydellisen muutoksen.
ei enää päivittäisiä suklaalevyjä,jättilautasellisia ruokaa... ei herkkuja,ei kermaliköörin lipittelyä iltaisin...
olen tutkinut ruoka-aineiden kalorimäärät,ja valitsen ruokani tarkoin.
(kermaliköörissäkin on 280kcal/100ml.. ja saatoin monesti horasta täällä av:lla surffaillessani puolen litran ihanaisen suklaakermalikööriputelin..)eli pelkän iltajuomani energiamäärä oli enemmän,kuin saisin edes syödä koko päivässä!
-ap
itselläni pudotus alkoi 126 kg. Nyt painan 114 kg. Tosin aika on paljon pidempi junnausta junnausta, jojoilua jne
Kiinnostaako sinua vertaistuki?
Musta on ihanaa lukea, kuinka ihmiset heräävät huomaamaan, että terveenä eläminen on sentään sen arvoista, että kannattaa nähdä se laihduttamisen vaiva. Eikä se niin kamalaa tuskaa ja kärsimystä ole, kun vauhtiin pääsee. Ajallaan kroppa tottuu uusiin ruokailutottumuksiin, eikä vatsa enää vaadi herkkuja samalla tavalla kuin ennen.
Tieto lisää motivaatiota ja onnistumista. Ja tunnetusti liikunta tukee painonhallintaa / laihduttamista. Mun oma kokemukseni on, että liikunta pitää juuri sen makeanhimon loitolla. En sitten tiedä kuinka yleistä se on. Eli mulla liikunta auttaa ennemminkin siinä, ettei kaloreita kerry liikaa, eikä niinkään siinä, että saadut kalorit kuluisi. Mulla sykemittari auttoi siinä, että se kontrolloi, ettei tullut rehkittyä liikaa, vaan että liikunta pysyi hillittynä, ja sitä jaksoi tehdä monta kertaa viikossa. Mutta oon huono antamaan liikkumisneuvoja sinulle, sillä oon sua hyvin paljon pienempi.
onneksi!
kävin sokerirasituksessa, ja kaikki arvot olivat hyviä.
eli ilmeisesti se oli sitten jotain muuta "nesteenpoistumista".
mutta siis sokerit jos on huonossa kunnossa,niin diabeetikko-ystäväni kertoi,että jatkuva pissiminen kuuluu kuvaan..
-ap