Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20.6 aloitettu dieetti; nyt -6,4kg!!

Vierailija
25.06.2008 |

Mulla alkoi 1.6. dieetti, nyt on poissa 2,4 kiloa. Aloituspaino oli 69 kiloa, tänä aamuna vaaka näytti 66,6 ;) Olen ollut koko ajan normaalipainoinen.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mullakin lääke joka veisi nälän.

20

Vierailija
62/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kesää ap, muista palkita itsesi JOSKUS vähän, esim. ulkona, ettet sorru enempään. Ostat vaikka sorbetin itselle, kun oot saanut -15kg tms... :) siten jaksat paremmin :) -)

Et ole tainnut koskaan itse joutua laihduttamaan yli kymmentä kiloa? Tiedätkö että tuon 15 kg:n sulattamiseen saattaa mennä puolisen vuotta, jopa vuosi, meinaatko että sen kituuttamisen jaksaa sillä että sitten saa yhden sorbetin?! Haloo.

Pienemmät tavoitteet ja palkitsemisvälit, vaikkapa 5 kilon välein. Ja sitä ruokaa ei kannata ottaa palkkioksi, vaan jotain muuta ihanaa. Uudet vaatteet, kampaamokäynti tms. Ruoka kannattaa pitää ihan vain ruokana, ei palkkiona. Sen sorbetin voi ihan varmasti nauttia muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaistuki kelpaa!

minäkin kokeilin joskus xenicalia.. lopetin sen lyhyeen, kun istuttelin pihalla pers pystyssä kukkia,tiedostamatta, että on valahtanut rasvat... se on hurja lääke:))

ja sille,joka morkkaa että käytän tätä lääkettä:

se on vain tueksi tälle ruokavalion muutokselle,jota en pystyisi toteuttamaan muuten, noin niinkuin "kuiviltaan"..

kun kuuri loppuu,jatkan kaloreiden laskemisella, ja ruoan laadun tarkkailulla,johon siis nyt opettelen, ilman tappavaa himoa.

-ap

Vierailija
64/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä sinulle!!!!!!!!!!! Kyllä se siitä!

Vierailija
65/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman liikuntaa painonavrtijoiden cd-romin avulla. Se on ihana, sillä olen saanut syödä mitä vain mutta se on auttanut minua opettelemaan, minkä verran saan syödä mitäkin. Nälkä ei ole ollut, sillä olen oppinut syömään kasviksia. Ja seuraavista opeista on ollut minulle paljon hyötyä:

-kun tekee mieli jäätelöä, kannattaa ostaa sorbettia, esim. Pirkka-sorbetti on tosi, tosi kevyttä

-Valion sokerittomat keitot ovat tosi kevyitä

-sitrushedelmiä voi syödä huoletta

-riisin ja pastan sijaan kannattaa syödä perunaa (tai pelkkiä kasviksia lihan seurana)

-kana on kevyttä lihaa, samoin possu. Marinoimatta tietysti.

-maitotuotteita ei kannata käyttää kauheasti

-valitse pullaksi pitko- tai pikkupulla aina, kun voit

-piiraat ja piirakat ovat kauhean lihottavia

-marenki on kevyttä

-syö mieluummin näkkileipää ja hapankorppua kuin tavallista leipää. Mieluiten välttele leipää.

-osta vain alle 5% juustoja ym

Vierailija
66/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivät jätetty pois, käytän hapankorppua ilman rasvaa.. 2siivua pelkkää hapankorppua=60kcal,+5%juusto+3%kinkkusiivu+salaatinlehtiä..

sokerit on kokonaan pannassa, kuin myös riisi,pasta,lisäksi ei perunaakaan.

maitoa en ole juonut 17vuoteen, ja nyt otin kalkkitabletit mukaan operaatioon,koska se kalkki sitoo rasvaa,näin luin.

kasvislinjalla.. finduksen thai-wok-vihannekset,niissä on kaloreita 100grammassa vain 25,eli niitä kulutan:)

täytyy opetella syömään kasviksia ilman ihania juusto-kermagratiineja..

-ap

Vierailija
67/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestit siis.

Vierailija
68/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan makeaa chilikastiketta, niin nam nam. Välillä laitan sekaan myös tuoreita herkkusieniä/ rucolaa/ sipulia. Ja joskus paistan kaveriksi kananfileen. Nam!!!!

Apetitilla on melko hyviä ja tosi keveitä pakastekeittoja. Maksavat alle 2 euroa ja painonvartijoiden pisteissä ovat vain 1,5-2,5 pistettä. Suosittelen!!!

Vierailija
69/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä muistaa ettei kannata kuitenkaan ajatella "kuurina" laihduttamista, vaan elämäntapamuutoksena. Joo, muotisana nykyään, mutta totta.

Ja muistaa syödä tarpeeksi ja säännöllisesti, tämä on tärkeää!

Alussa tosin mulla myös esim. sokerista "totaalikieltäytyminen" on paras keino jotta saa kierteen katkaistua, vähän kuin muissakin riippuvuuksissa..Pääsee vauhtiin kunnolla, eikä sitten teekään herkkuja mieli samalla tavalla.

Mutta jatkossa hyvä sallia itselleen pikku herkuttelujakin, ainakin minulla näin. Terveellinen ruokavalio jota jaksaa jatkaa loppuelämän, ei niin että koko ajan tuntuu että on pakko luopua jostain ja taistella. Esim. yksi herkkupäivä viikossa, jolloin saa syödä vaikka suklaapatukan ja jäätelöä ei koko dieettiä kaada.

Minulla ainakin tämä toimii paremmin kuin ihan täysi "totaalikieltäytyminen", sitä kun en jaksa pitkään.

Mun yksi arki-iltojen "herkku" on maitorahkaa+lasten mangohedelmäsosetta päälle. Joskus päälle ripaus sokeria. Nam! :)

Tsemppiä jatkoon, älä luovuta vaikka väliin tulisi takapakkipäiviä- aina voi jatkaa uudestaan!!

Vierailija
70/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jälkiuunileipä tai -palat.

Pitää nälkää taatusti enemmän kuin hapankorppu tai näkkäri.

Vierailija
71/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, yritän vältellä hiilihydraattia,sokeria ..

tavallisessa ruisleivässä on sokereita vähemmän,mutta annoskoko eli painohan on isompi, kuin hapankorpussa..hapankorpussa kaikista ruisleivistä eniten imeytyvää hiilihydraattia..

eli, kumpaa siis kannattaa syödä laihtuakseen, kun haluaa vähiten hiilihydraatteja ja sokeria?

-ap

Vierailija
72/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruisleivästä.

2 kunnon ruisleipää pitää nälkää melko hyvin, hapankorppuja saat syödä samaan päästäksesi aika monta kappaletta enemmän. 2 hapankorppua ei pidä nälkää ollenkaan, ainakaan minulla, joten niitä pitää syödä ehkä 4-5.

Tämä siis oma kokemukseni...

Kunnon ruisleipä sisältää hitaasti imeytyvää hiilaria, mikä on verensokerin kannalta paras.

tavallisessa ruisleivässä on sokereita vähemmän,mutta annoskoko eli painohan on isompi, kuin hapankorpussa..hapankorpussa kaikista ruisleivistä eniten imeytyvää hiilihydraattia..

eli, kumpaa siis kannattaa syödä laihtuakseen, kun haluaa vähiten hiilihydraatteja ja sokeria?

-ap

Vierailija
73/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo kinkkua ja salaattia on

Vierailija
74/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pitäytynyt siinä, että 2hapankorppua, ei yhtään enempää.

ja oikeasti se riittää. hetki siinä menee, kun pieni taisto rinnassa olen,kunnes se kylläisyyden tunne tulee, mutta se 2kpl riittää. siis minulle.

mutta testaan tuon ruisleivän, siis oikean ruisleivän,ilman vehnäjauhoja:)

nyt menen maate.

matkaan huomenna tallinnaan päiväksi, ja entisten kermalikööripullojen sijaan,tuon sieltä nutrilett tms. juomia:))

-ap

ruisleivästä.

2 kunnon ruisleipää pitää nälkää melko hyvin, hapankorppuja saat syödä samaan päästäksesi aika monta kappaletta enemmän. 2 hapankorppua ei pidä nälkää ollenkaan, ainakaan minulla, joten niitä pitää syödä ehkä 4-5.

Tämä siis oma kokemukseni...

Kunnon ruisleipä sisältää hitaasti imeytyvää hiilaria, mikä on verensokerin kannalta paras.

-ap

Vierailija
75/76 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseni jotain makua... kun en sitä rasvaakaan laita ollenkaan.

aah,nyt osaa arvostaa sitä juustosiipaletta siinä leivällä,ihanaa,kuinka maistaa sen suolan.... ei tarvitse mättää metua enää.

-ap

Vierailija
76/76 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi