Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat eivät riitä laskuihin ja ruokaan, ei sitten millään, maksamme jo nyt velalla velkaa :(((

Vierailija
25.06.2008 |

En tiedä, miten emme saa rahoja riittämään, laskupino kasvaa. Miten ruokaan voi mennä niin paljon rahaa..

Meillä on iso perhe. Miten meille käy???? Me vanhemmat olemme töissä ja molemmat tienataan 1000€ netto kuukaudessa. Asuntolainan korot 600€ kk , vesimaksu 100€ kk, sähkö 170€ kk, ruuat sun muut..

Miten te muut uskotte ja luotatte tulevaisuuteen?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin tietämätön tuosta asiasta! Meillä kun ei saada mitään asumistukea vaan ainoastaan kotihoidon tuki, miehen palkka ja lapsilisät.

t. 57

Vierailija
62/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on monenlaista muutakin asiaa, jotka yhteenlaskettuna tekee minusta ääliön. Olen todellakin täysi aivoton apina, kun olen näillä keinoilla vienyt perhettämme eteenpäin. Ulospäin kaikki saattaa näyttää hyvältä..pieni siisti talo, lapsilla ruokaa ja vaatteita. Mitään ylimääräistä ei meidän perheellä ole. Emme ole lomailleet vuosiin, auto on vanha..ei mitään mäkkärireissuja ym.

En voi edes hermosauhuille mennä, koska en polta ja en voi rentoutua viinilasin kanssa, koska en juo(ei myöskään mies).

Vanhin lapsi haki n. 10 kesätyöpaikkaan..opiskelujen ohessa tekee silloin tällöin myyntitöitä, ne rahat menee hänellä vaatteisiin ym.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin ja pienin ei tule koskaan halvimmaksi. Se on ainakin perussääntö.

Olin täysin tietämätön tuosta asiasta! Meillä kun ei saada mitään asumistukea vaan ainoastaan kotihoidon tuki, miehen palkka ja lapsilisät.

t. 57

Vierailija
64/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuosta ei nyt ollut mitään apua. Olen onneton matematiikasta ja jos ymmärtäisin kelan asioista jotain olisin varmasti ymmärtänyt saman kuin sinä. Jatkamme siis samaan malliin kun emme yksinkertaisesti ymmärrä noita kelan mutkia...

t.57

Vierailija
65/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla, mutta muutama juttu ei voi pitää paikkaansa.

Noilla tuloilla ei lapsien hoitopaikoista tarvitse maksaa täyttä maksua.

Miten noilla tuloilla saa lainan, jonka korko on noin suuri.

Näiden syiden takia olen varma, että tämä on provo.

Vierailija
66/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jos koska huomaa, että tulot ovat kuopassa..en tiedä kestäsikö talous vielä opiskelemista?

Ja jos ei ole kapasiteettia lukea itseään maisteriksi, niin ei ole.

ap

Ammattitutkinnon voi suorittaa myös monimuotokoulutuksena ja näyttöinä työn ohessa. Myös oppisopimuskoulutus sopii mainiosti aikuisille ammatinvaihtajille. Marssi ap. työkkäriin ammatinvalintapsykologin juttusille!

Vierailija
67/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ymmärrän aivan helposti kelan laskuria. Siitä vaan etsimään asuntoa ja syöttämään tietoja laskuriin niin se laskee puolesta. Ei niitä itse tarvitse laskea kenenkään. Eikö ihmiset oikeasti vain surffaa netissä ja ota kaikesta mahdollisesta selvää? Minä ainakin surffaan huvikseni verottajalla, työkkärissä, kelalla, sosiaali ja terveysministeriön sivuilla, eduskunnassa, pankeissa jne...

No tuosta ei nyt ollut mitään apua. Olen onneton matematiikasta ja jos ymmärtäisin kelan asioista jotain olisin varmasti ymmärtänyt saman kuin sinä. Jatkamme siis samaan malliin kun emme yksinkertaisesti ymmärrä noita kelan mutkia...

t.57

Vierailija
68/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Me asumme 5 hengen perhe 77 neliön kolmiossa jossa vuokra vesineen 532€

Miehelle jää palkasta käteen n. 1400€ (hoitoalalla) ja minä olen kotihoidontuella 400€. Lisänä sitten lapsilisät. Tiukkaa on aina mutta nyt tullaan toimeen joten kuten...

Teille jää käteen miehen palkka 1400 + kotihoidotuki n. 300 + lapsilisät 340 euroa. Siis Yli 2000 euroa! Asumiskulujen jälkeen jää yli 1400 euroa kuukaudessa. Mihin ihmeeseen tuhlaatte kaiken?

Vierailija
69/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Me asumme 5 hengen perhe 77 neliön kolmiossa jossa vuokra vesineen 532€

Miehelle jää palkasta käteen n. 1400€ (hoitoalalla) ja minä olen kotihoidontuella 400€. Lisänä sitten lapsilisät. Tiukkaa on aina mutta nyt tullaan toimeen joten kuten...

Teille jää käteen miehen palkka 1400 + kotihoidotuki n. 300 + lapsilisät 340 euroa. Siis Yli 2000 euroa! Asumiskulujen jälkeen jää yli 1400 euroa kuukaudessa. Mihin ihmeeseen tuhlaatte kaiken?

Vaan kyse oli siitä että emme tekisi sitä että ostaisimme oman ja muodostaisimme itsellemme kriisin. Nyt me pärjätään ihan ok mutta toisinaan tiukkaa ja hankinnat laittaa aina talouden kuralle.

Meillä on 13 000 autolaina, sitä lyhennetään, auton vakuutukset ja bensat. Puhelinlaskut, kotivakuutus, sähköt, opintolainat ja lisäksi pienet velat jotka olemme tyhminä tiukassa tilanteessa tehneet ja niitä korjaamme pois.

Loppu jää sitten ruualle ja tarpeisiin kuten lääkkeisiin ja lasten varusteisiin

Korostan nyt vielä että en vertaa meidän nykytaloutta esim. ap:n tilanteeseen vaan pointtini oli se että me emme uskaltaisi ottaa lainaa ettemme päätyisi vastaavaan ahdinkoon.

t. 57

Vierailija
70/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja milla koulutuksella? Ja missapain asutte?

Uudet tyot toisivat sita parempaa palkkaa. Vaikkei omalla alla niin on niita muitakin aloja.....

Vierailija
71/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siirtää saman elämänmallin ja katkeruuden lapsilleen. Ei kerro (keksi) kaikkia yksityiskohtia eikä halua ottaa asioista selvää vaan keskittyy valittamaan,

Joka tapauksessa vuokralla asuen olisitte todennäköisesti oikeutettuja asumistukeen ja asunnön myynnistä tulevilla rahoilla saisitte ainakin kuitata velat pois ja aloittaa ns. puhtaalta pöydältä vähän erilaisella asenteella.

Vierailija
72/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tienaa yli 2000 kuussa ja kolmesta lapsesta kunnallisessa päiväkodissa maksut on 130 euroa yhteensä. Eli ootteko kaiken lisäksi johonkin yksityiseen hoitoon laittaneet lapset? Siis tehän saisitte vaikka mistä tingittyä. Pakko on sanoa, et omaa syytänne kyllä koko tilanteenne on.

Vierailija
73/75 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siitä on vähennetty jotain maksuja. On bruttopalkka ja nettopalkka (brutto miinus verot) mutta ei mitään palkkani on tuhat euroa (kun siitä on vähennetty 200e hoitomaksut per lapsi). Kaikillahan nettopalkasta vähennetään menot!

Vierailija
74/75 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä todellakin on ensimmäinen porvoo-viesti? "Silmäkulmaa polttaa kyynel" ja kaikki epäloogisuudet, halloota?..

Vierailija
75/75 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten voi saada 150 000 ekeä lainaa 2000 käteenjäävillä tuloilla? Ja kuka hullu ottaa??

Eikös tuosta ollut jo vähennetty 200 e per lapsi? Ymmärrän logiikan, että ap ilmaisee tulonsa noin, koska hänen ei silloin tarvitse kertoa, montako lasta heillä on.

Jos lapsia olisi viisi hoidossa (epätodennäköistä), tulot olisivat 3000 netto. Kuinka suuren lainan sillä saisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän