Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat eivät riitä laskuihin ja ruokaan, ei sitten millään, maksamme jo nyt velalla velkaa :(((

Vierailija
25.06.2008 |

En tiedä, miten emme saa rahoja riittämään, laskupino kasvaa. Miten ruokaan voi mennä niin paljon rahaa..

Meillä on iso perhe. Miten meille käy???? Me vanhemmat olemme töissä ja molemmat tienataan 1000€ netto kuukaudessa. Asuntolainan korot 600€ kk , vesimaksu 100€ kk, sähkö 170€ kk, ruuat sun muut..

Miten te muut uskotte ja luotatte tulevaisuuteen?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihan yksi ja kaksi tuttua jotka on eläneet yli varojen, pistämättä hetkeäkään ajatusta tulevaisuuteen. Asutaan kalliisti, tehdään lapsia, ainakin kolme, hankitaan menopeliä munan jatkeeksi, koreillaan ulkonäöllä, matkustellaan, eletään joka päivä kun kuninkaaliset herkut pöydissä notkuen. Ja nämä ihan 'tavallisia' perheitä, ei mitään menestyjiä suurella rahalla.

Itse olen siinä sitten ollut tarkkana menoista ja varsinkin hinnoista. Ollaan hankittu kaikki tarpeellinen ja vähän ollaan päästy nautiskelemaankin elämästä, mutta aina on pitänyt miettiä mihin on varaa ja mihin ei.

Valitettavasti vaan moni näistä törsäreistä on tipahtanut ja korkealta. Ei oikein jaksaisi entisenä vieressä kituuttavana nyt sitten kuunella sitä itkua..

No joka tapauksessa ap ei myöskään ole yhtään laskenut kuinka pitkälle olisi pitänyt kouluttautua, mistä työstä maksetaan sopivasti palkkaa, Ei ole miettinut moneenko lapseen on varaa (ilmeisesti tuli tehtyä liikaa) eikä vähääkään ole miettinyt minkälaiseen asumismuotoon olisi ollut varaa, toivottavasti ei ole sentään opettanut lapsia saamaan uusinta uutta niin vaatteiden kun elektroniikan suhteen.

Oiskohan aika vaihtaa pienempään asuntoon ja kerrostaloon sekä kouluttautua lisää?

Vierailija
2/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kyllä tosi pienet palkat tällä hetkellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noistakaan saanut kuin 100-200€ lisää ja aikaa meni, perhe kärsi.

ap

Vierailija
4/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt aika hakea ko. vakuutusta takaisin eli käydä sossusta kyselemässä? Olette varmasti siihen oikeutettuja. Saattaisitte päästä myös velkaneuvontaan.

Vierailija
5/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tarkoitettu ihan käytettäväksi, ei jemmaan lasten tileille.

Vierailija
6/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaahan sekin jo kovasti palkkatulojen lisäksi. Mitä laskuja teille sitten kasaantuu, ei varmaan yllätyksiä?

Vierailija
7/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävät?

Vierailija
8/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velkaannutte kokoajan , on aika tehdä jotain radikaalia:

-lyhennysvapaata asuntolainasta

-myykää asunto tai muuta omaisuutta

-hakekaa parempipalkkaista työtä

-kaikkki kuluttaminen minimiin: lehtitilaukset jäihin, herkut, alkoholi, tupakka pois, autolla ajo minimiin

Vierailija
9/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkan koulua ja lapsi menee hoitoon, eli kodinhoidontuki loppuu ja saan vaan opintotuen. Miehen palkka ei päätä huimaa, lopetti hyväpalkkaisessa työssä ja vaihtoi huonompipalkkaiseen duuniin jossa itse viihtyy paremmin. Mun mielestä oikea ratkaisu vaikka taloudellisesti ollaan pulassa. Vuokra 750, asumistukea ei saada. Täytyy varmaan ottaa opintolainaa ja maksella sitten joskus sitäkin.

Iltatöihin en voi mennä kun miehellä työ loppuu vasta kun päiväkoti on kiinni eli mun täytyy hakea lapsi hoidosta. Periaatteessa pystyisin tekemään viikonloppuduunia mutta se aika on sitten perheeltä pois.

Uskon kyllä että jotenkin pärjätään, aina ollaan pärjätty. Ja yhteiskunta auttaa jos ei itse millään kykene.

Vierailija
10/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sitten korkojen kera takaisin kaiken menettämäsi. Opiskeluun sijoittaminen kyllä kannattaa aina. Ennenvanhaa opiskeltiin käytännössä ainostaan velkarahalla, nykyään velan osuus on pienempi suhteessa opintorahaan. Kyllä opintovelkaa voi ottaa aika rohkeasti.

Vierailija
11/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat isolla perheellä ? 4 lasta ?

Palkkatulot ovat teillä surkean pienet ja ilmoitit vain auntolainan korot (jotka ovat suhteettoman isot tuloihinne nähden), miten pystytte lyhentämään lainaa ?

Lapsilisät tulevat tietysti vielä palkkatulojen päälle, mutta ei noilla tuloilla juhlita, kituutetaan päivästä päivään halvinta ruokaa syöden ja kaikki hankinnat kirpputoreilta tehden. Oletteko laskeneet onko teillä oikeus toimeentulotukeen ? Hakekaa ainakin EU-ruokakasseja ja Mll:n paikallisyhdistykseltä jouluiloa -lahjakorttia.

Vierailija
12/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkasaneeraukseen ei päästä, koska ei meillä ole ulosotossa mitään. Asunnonvaihto vuokra-asuntoon ei toisi euroakaan helpotusta. Olemme vain pienipalkkaisia, ei voi mitään.

Laskuja on hobbyhalliin (2 polkupyörää) yht. 50€ kk ja anttilaan viime joulun joululahjat 30€ kk, sitten tonttivuokra on 80€kk, vakuutukset ja ne ruokamenot. Kasvavia lapsia talossa. Bensakulut töihin miehellä (vanha auto ei voi myydä pois) ja bussikortti 60€ minulla..kai noita muitakin laskuja on olemassa.

Kiitos kaikille vastanneille, en usko, että helpottaa ikinä..en usko edes, että lapseni saavat valmistuttuaan ikinä töitä tai mitään.

ap

Vierailija
13/75 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä he tekevät työkseen, missä päin asuvat, eikö työpaikan vaihto olisi mahdollista sekä pikkuisen tarkempi erittely perheen tuloista ja menoista. Näillä tiedoilla ap voisi saada konkreettisia neuvoja ja ohjeita perheen tilanteen parantamiseksi.

Vierailija
14/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta!

Vierailija
15/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa työt vasta kuukauden päästä. Täytyy vaan tehdä lisää ja lisää velkaa.

Vierailija
16/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vaan viitsi laskea elintasoanne, siitä näyttää olevan kyse.

Vierailija
17/75 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on 150 000 lainaa?

Vierailija
18/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kokoaikatyöstä voi tienata noin vähän? Eikö teillä ole mitään ammatillista koulutusta?

Kannattaisi kyllä valaa omiin lapsiin uskoa ja kannustaa opiskelemaan ammattiin, josta tienaa sen verran, että sillä elääkin!

Vierailija
19/75 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten voi saada 150 000 ekeä lainaa 2000 käteenjäävillä tuloilla? Ja kuka hullu ottaa??

Vierailija
20/75 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonvaihto vuokra-asuntoon ei toisi euroakaan helpotusta. Olemme vain pienipalkkaisia, ei voi mitään.

Mutta jos myisitte asunnon, saisitte jotain käteen=voisite lyhentää muita velkoja ja elää varojenne mukaan, vai onko asuntolaina juuri otettu? Mieti nyt, jos teillä menee 600€ lainan korkoihin + muutenkin velkaannutte kokoajan, niin eikö silloin asuntolainasta eroon pääseminen toisi mitään helpotusta???! Mun mielestä tuo on tekohengitystä lainalla lainan maksaminen, kohta olette oikeasti pulassa!!

Mikä koulutus sulla ja miehelläsi on, kun bruttopalkat noin pienet? En usko, että tilanteenne on "ei voi mitään"-tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme