Aiomme järjestää alkoholittomat häät, sukulaiset nyrpistelevät.
Mulla keittää ihan just yli!
Ollaan miehen kanssa suunniteltu alkoholittomia häitä ja tämä tuli puheeksi muutaman miehen sukulaisen kanssa.
Noh, eikös siitä alkanut nyrpistely ja kummastelu, että mitkä häät ne sellaiset on?
Miten voi olla tämmöisiä ihmisiä? Sanoin suoraan, että Ei tarvitse häihimme tulla jos ei ole muuta syytä kuin viinan perässä tuleminen.
Kommentit (489)
Hyi olkoon mitä porukkaa täällä on. Itse en ole alkoton mutta meinaan tämän luettuani järjestää häät ilman alkoholia ja painaa siitä tiedon ISOILLA KIRJAIMILLA kutsuihin. Jääpähän pois kaikki siipeilevät deekut ja sellaiset joita ei kiinnosta minulle tärkeä päivä (eli minäkään en kiinnosta). Ne olis sitten niitä ihmisiä joiden en odota pyytävän minulta ikinä yhtään mitään. Juhlat teemalla "jyvät akanoista".
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:26"]Hyi olkoon mitä porukkaa täällä on. Itse en ole alkoton mutta meinaan tämän luettuani järjestää häät ilman alkoholia ja painaa siitä tiedon ISOILLA KIRJAIMILLA kutsuihin. Jääpähän pois kaikki siipeilevät deekut ja sellaiset joita ei kiinnosta minulle tärkeä päivä (eli minäkään en kiinnosta). Ne olis sitten niitä ihmisiä joiden en odota pyytävän minulta ikinä yhtään mitään. Juhlat teemalla "jyvät akanoista".
[/quote]
Nih! (Työntää alahuulensa uhmakkaasti törrölleen) Siitäs saatte sitten! En kutsu teitä mun synttäreille kun ette oo sellaisia kun mä haluisin!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:26"]Hyi olkoon mitä porukkaa täällä on. Itse en ole alkoton mutta meinaan tämän luettuani järjestää häät ilman alkoholia ja painaa siitä tiedon ISOILLA KIRJAIMILLA kutsuihin. Jääpähän pois kaikki siipeilevät deekut ja sellaiset joita ei kiinnosta minulle tärkeä päivä (eli minäkään en kiinnosta). Ne olis sitten niitä ihmisiä joiden en odota pyytävän minulta ikinä yhtään mitään. Juhlat teemalla "jyvät akanoista".
[/quote]
Nih! (Työntää alahuulensa uhmakkaasti törrölleen) Siitäs saatte sitten! En kutsu teitä mun synttäreille kun ette oo sellaisia kun mä haluisin!
[/quote]
No ei mua ainakaan kiinnosta maksella kaljoja ihmisille jotka ei muuten olis paikalla. Ei kiinnosta ostaa yleisöä häihin jotka eivät sitä yleisöä kiinnosta. Minusta ihan reilu diili, eikö?
Eihän kyse ollut siitä ettei vieraat ole sellaisia kuin halusin. Sanoinhan että itse juon ja pitäisin muuten alkolliset häät. Minusta nämä "Emmä tuu ellei oo just sellaset juhlat ku mä haluun" -tyypit ovat äärimmäisen vähän kiinnostuneita kyseisistä jollekulle tärkeistä juhlista, joten eikö ole ihan hyvä että jäävät tulematta jos ainoa tarkoitus on vain vetää perseet hääparin laskuun ja muuten ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:30"]
[/quote]
[/quote]
No ei mua ainakaan kiinnosta maksella kaljoja ihmisille jotka ei muuten olis paikalla. Ei kiinnosta ostaa yleisöä häihin jotka eivät sitä yleisöä kiinnosta. Minusta ihan reilu diili, eikö?
[/quote]
Joo, kyllähän sen voi noinkin ajatella. Voi olla sun kohdalla ihan hyvä ratkaisu. Mut miksi sä vedit nuo kaljat kehiin kun aiemmat puhuivat viinasta (tai häveliäämmät alkoholista).
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:36"]Eihän kyse ollut siitä ettei vieraat ole sellaisia kuin halusin. Sanoinhan että itse juon ja pitäisin muuten alkolliset häät. Minusta nämä "Emmä tuu ellei oo just sellaset juhlat ku mä haluun" -tyypit ovat äärimmäisen vähän kiinnostuneita kyseisistä jollekulle tärkeistä juhlista, joten eikö ole ihan hyvä että jäävät tulematta jos ainoa tarkoitus on vain vetää perseet hääparin laskuun ja muuten ihan sama.
[/quote]
Pentti-eno juhlistaisi varmaan siskontytön häitä ihan mielellään ja tulisi varmaan paikallekin vaikkei luvassa kovin kummoisia tarjoiluja olekaan. Mitäpä siitä että kovin hauskaa hänellä tuskin sen piimälasinsa kanssa on katsella morsiamen ryöstöä noin 39. kertaa elämässään, ja kyllä se seitsemän jälkeen vaan alkaa kotisohva ja rommitoti sohvapöydällä tuntua kovin kutsuvalta Pentistä. Mutta kiva kun oli hääparin näköiset juhlat kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:36"]Eihän kyse ollut siitä ettei vieraat ole sellaisia kuin halusin. Sanoinhan että itse juon ja pitäisin muuten alkolliset häät. Minusta nämä "Emmä tuu ellei oo just sellaset juhlat ku mä haluun" -tyypit ovat äärimmäisen vähän kiinnostuneita kyseisistä jollekulle tärkeistä juhlista, joten eikö ole ihan hyvä että jäävät tulematta jos ainoa tarkoitus on vain vetää perseet hääparin laskuun ja muuten ihan sama.
[/quote]
Pentti-eno juhlistaisi varmaan siskontytön häitä ihan mielellään ja tulisi varmaan paikallekin vaikkei luvassa kovin kummoisia tarjoiluja olekaan. Mitäpä siitä että kovin hauskaa hänellä tuskin sen piimälasinsa kanssa on katsella morsiamen ryöstöä noin 39. kertaa elämässään, ja kyllä se seitsemän jälkeen vaan alkaa kotisohva ja rommitoti sohvapöydällä tuntua kovin kutsuvalta Pentistä. Mutta kiva kun oli hääparin näköiset juhlat kuitenkin!
[/quote]
Jaa. Pentti-eno on selvästi sinulle tärkeä mielikuvitushahmo. Minä en häntä tunne. Minulle olisivat yhdentekeviä ne tähän keskusteluun postanneet "Kenenkään tyhmät häät kiinnosta selvinpäin" -tyypit. Tänne ainoat syyt vastustaa alkottomia häitä on postanneet tyypit joille terassisidu menee "jonkun sukulaistytön häiden" edelle. Suunnitelmani jättää juuri nämä siipeilijät ulkopuolelle.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:56"]
[/quote]
[/quote]
Jaa. Pentti-eno on selvästi sinulle tärkeä mielikuvitushahmo. Minä en häntä tunne. Minulle olisivat yhdentekeviä ne tähän keskusteluun postanneet "Kenenkään tyhmät häät kiinnosta selvinpäin" -tyypit. Tänne ainoat syyt vastustaa alkottomia häitä on postanneet tyypit joille terassisidu menee "jonkun sukulaistytön häiden" edelle. Suunnitelmani jättää juuri nämä siipeilijät ulkopuolelle.
[/quote]
Pölöpö, mitä paskaa. Kokeile seuraavaksi jättää liikaa syövät siipeilijät pois bileistäsi. Oikeasti, ihmiset nauttivat asioista ja niihin kuuluvat mm. viini, olut (ps. alkoholia sisältävät juomat ja ruuat), suklaa, seksi, liha, kala, salaatti, ruoka ja juomja ja elämä yleensä, jopa läheisen tärkeän päivän juhlistaminen ja lahjan hankinta ja komeasti pukeutuminen ja paikalle saapuminen. Mutta jos kaikki nuo asiat kovasti ottavat päähän, niin kannattaa olla kutsumatta ketään, niin ei tule niitä siipeilijöitä.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:56"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luojan kiitos, jos jätät meidät pois kutsulistalta - taas yksi kesäviikonloppu pelastettu..!
T. Se siipeilijätäti, joka mieluummin vetää keäsiltana pari terassisidut sukulaistytön kuivan "rakkauden juhlan" sijaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:56"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikö sun suvussa ole näitä ihania penttienoja? Mun suvussa on vaikka millä mitalla. Rakkaita ovat ja läheisiä, mutta jotkut ehkä vähän nukkavieruja ja toiset vähän turhankin eksentrisiä muodostaakseen säröttömän kulissin prinsessajuhlille.
Ja arvaas mitä? Aina kun järjestän syntymäpäiviä tai vaikka rapujuhlia, olen tosi onnellinen siitä että nämä enot tulevat juhliin ja osoitan sen heille kaiken muun lisäksi tarjoilujen muodossa. Jos Pentti ja moni muu kutsuttu on tottunut ottamaan totin lauantai-iltana, ja erityisesti juhlissa kilistämään maljoja pitäen hiukan kömpelöitä puheitaan, en tosiaankaan jätä maljaa tarjoamatta vaikken itse drinkkiä kaipaakaan.
Jos joku osallistuu juhliin vain ilmaisen viinan takia, on todellakin siipeilijä. Kuka sellaisia juhliinsa kaipaa?
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:10"]
Jos joku osallistuu juhliin vain ilmaisen viinan takia, on todellakin siipeilijä. Kuka sellaisia juhliinsa kaipaa?
[/quote]
No ainakin ap, kun tästä moisen metakan on nostanut...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:10"]Jos joku osallistuu juhliin vain ilmaisen viinan takia, on todellakin siipeilijä. Kuka sellaisia juhliinsa kaipaa?
[/quote]
Jätä siis saman tien pois kaikki muutkin tarjoilut (ruoka, kahvi), niin ei tarvitse epäillä kenenkään tulleen siipeilemään. Silloin ja vain silloin paljastuu, kuka aidosti iloitsee tuoreesta rakkaudestasi.
Olipa virhe kirjoittaa tänne asiasta, pahoittaa vain mielensä kun tällaisia kommentteja joutuu lukemaan.
Miten voikin olla alkoholin puuttuminen noin suuri ongelma joillekkin aikuisille ihmisille?
-ap
Ne on teidän juhlat, järkkäätte just sellaiset kuin itse haluatte.
Itse tosin ajattelen silleen nurinkurisesti, että jos kutsun vieraita, on lähtökohtana se, että he viihtyvät mahdollisimman hyvin.
Suosittelen päivätilaisuutta, vihkiminen esim. klo 12 ja siitä sitten syömään ja kakkukahvien jälkeen kotiin. Silloin kukaan ei odotakaan mitään bileitä, eikä siis pety. Ohjelma vaan kutsun liitteeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:06"]
Tuleepa mieleen omat valmistujaiseni, jotka halusin pitää alkoholittomina, koska paikalle tuli myös ystäväni n. vuoden ikäisen lapsensa kanssa niin en halunnut örveltäjiä paikalle.
Isällenihän tämä oli sitten aivan mahdoton pyyntö. Oli siskolleni todennut naureskellen, että käy kyllä alkon kautta ostamassa pari putelia mukaan kun ei kerta paikanpäällä tarjoilla.
Siskoni ilmoitti asiasta minulle ja minäpä sitten pirautin isälleni samantien, oli siis valmistujaispäivä ja olin juuri tullut koululta tutkintotodistuksen kanssa kotiin.
Ilmoitin edelleen asiallisesti, että nyt on ihan alkoholittomat kestit tiedossa ja kun minun valmistujaiset kuitenkin on kyseessä, niin voisiko edes sen verran toiveitani kuunnella.
Tästäpä kohtuuttomasta pyynnöstä sitten tuohtui ja sain kuulla sen verran tayslaidallisen, että seuraava tunti menikin sitten itkeskellessä. Paikalle hän ei saapunut lopulta ollenkaan.
On se viina vaan niin helvetin tärkeää, että jos sitä ei yhtenä päivänä saa, niin oikeus pilata siitä hyvästä toisen tärkeä päivä.
Tähän kannattaa valitettavasti varautua.
[/quote]
Sä laitoit jonkun satunnaisen taaperon isäs edelle? Asia ok, jos mies on tolkuton juoppo, että viikottain kuluu litroittain tai ei osaa kännissä käyttäytyä.
Tuntuu vaan ihan oudolta, että kukaan laittaisi yhden satunnaisen lapsen piipahtamista koko vierasjoukon tärkeimmäksi. Mutta sä teit niin, ok. Se on hyväksyttävä. Vaikka kyllähän sulle nauretaan yhä. Mäkin nyt.
Meidänkin suvussa on nähty näitä häitä, joissa kiukutteleva pikkumorsian sanelee, miten suvun vanhimpien tulee olla ja toimia. Joskus masentaa se suunnaton itsekeskeisyys. Sitten raivotaan ja kiukutellaan. "Miten sukulaiset kehtaa arvostella MUN valintoja?!?!"
Nuorten on usein hankalinta asettua toisen asemaan. Ihmiset ovat tottuneet tiettyihin asioihin ja heillä on tiettyjä ennakko-odotuksia (paitsi jos suvussa on enemmänkin absolutisteja) ja kyllä kai sillekin voi jonkun ajatuksen suoda, vaikka kuinka olisi keskushenkilönä.
Ei kai kenenkään ole pakko juoda mitään alkoholipitoista juhlissakaan, mutta se ettei saa itse valita ottaako vai ei, latistaa juhlatunnelmaa kyllä. Olette päättäneet tämän asian valmiiksi kaikkien puolesta,
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 02:25"]
Olipa virhe kirjoittaa tänne asiasta, pahoittaa vain mielensä kun tällaisia kommentteja joutuu lukemaan.
Miten voikin olla alkoholin puuttuminen noin suuri ongelma joillekkin aikuisille ihmisille?
-ap
[/quote]
No mutta mitä ihmettä sä nyt kiukuttelet? Se on teidän päätös, mutta saa kai sitä ihmiset ihmetellä?
Itselläni juhla-ateriaan kuuluu hyvä viini ja kyllä, ihmettelisin juhlaa jossa on panostettu tarjoiluun, mutta ei viiniin. En jättäisi menemättä, tietenkään, mutta kyllä siitä jotain puuttuisi. Meillä oli isäni hautajaisissakin viiniä ja kahvit sekä konjakki, kauheaa dokaamista! Tosin oli kyllä ruokatarjoilukin sen mukaan.
Tietenkin jos tosiaan kyseessä on ihan päivätilaisuus ja tarjoiluna vaikka lohikeittoa tai janssonin kiusausta, vesi on ihan jees. Syödään ja onnitellaan ja lähdetään pois.
Mutta miksi sä ihmettelet sitä, että ne ihmettelee? Jätä kutsumatta. Juhlitte sitä rakkauttanne niiden kesken jotka haluaa tulla ihan vaan juhlimaan sitä rakkautta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 01:14"][quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:52"]
Todellakin keitti yli se, että aletaan arvostella juhliamme sen takia, ettei siellä ole alkoholia.
En minäkään arvostele muiden häitä huonoiksi siksi, että siellä on alkoholia vaikken sitä itse käytä.
-ap
[/quote]
No mutta kai sinä aikuisena ihmisenä ymmärrät, että jos olet aina vaikkapa syönyt grillimakkarasi sinapin kanssa, niin kun joku kertoo ettei aio sitä omissa grillijuhlissaan tarjota, tottakai se hämmästyttää. Ja kun ihmiset ovat ihmeissään, he puhuvat asiasta. As simple as that! Etkö tosiaan aavistanut ratkaisunne herättävän oudoksuntaa?