Aiomme järjestää alkoholittomat häät, sukulaiset nyrpistelevät.
Mulla keittää ihan just yli!
Ollaan miehen kanssa suunniteltu alkoholittomia häitä ja tämä tuli puheeksi muutaman miehen sukulaisen kanssa.
Noh, eikös siitä alkanut nyrpistely ja kummastelu, että mitkä häät ne sellaiset on?
Miten voi olla tämmöisiä ihmisiä? Sanoin suoraan, että Ei tarvitse häihimme tulla jos ei ole muuta syytä kuin viinan perässä tuleminen.
Kommentit (489)
Niillä miehen sukulaisilla on joka tapauksessa se jemmapullo auton takakontissa - ja todennäköisesti useampi jos tuon linjan otatte - joten tuskin niitä alkoholittomia häitä saatte... ;)
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:51"]
Eihän sen viinan pitäisi olla häissä "se juttu", vaan se rakkaus.
Kai me sitten ollaan tylsiä absolutisteja, mutta jotenkin ihmetytti sukulaisten tyrmistely, kun olemme aina olleet absolutisteja, eli en olettanut että alkottomat häät olisivat olleet yllätys kenellekkään.
Me ei ainakaan miehen kanssa tarvita viinaa siihen, että meillä olisi hauskaa ja ihanaa yhdessä, ei olla ikinä tarvittu.
Joten kaipa se on parempi, että jos jollekkin ei meidän häät kelpaa, niin jääkööt pois :)
-ap
[/quote]
Häät ovat häät. En ole ajatellut,että "ooh, rakastuneita!" ajattelen"ooh, uskalsivat solmia liiton juridisesti"...
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:51"]Minäkään en varmaa tulisi ainakaan järin pitkäksi aikaa. Sen kerran kun miehen kanssa kaksi johonkin lähdetään (juu, lapsi ei meillä lähde mukaan), tälläydytään ja panostetaan niin tasan varmasti teemme jotain muuta kuin pönötämme koko illan niitä kymmeniä kertoja nähtyjä "hauskoja" hääleikkejä morsiamen ryöstöineen katsellen.
Taksi olisi alla viimeistään välittömästi kakun leikkauksen jälkeen.
[/quote]
Onko näin itsekkäitä ihmisiä olemassa? Voi luoja mikä vastaus...
Tuleepa mieleen omat valmistujaiseni, jotka halusin pitää alkoholittomina, koska paikalle tuli myös ystäväni n. vuoden ikäisen lapsensa kanssa niin en halunnut örveltäjiä paikalle.
Isällenihän tämä oli sitten aivan mahdoton pyyntö. Oli siskolleni todennut naureskellen, että käy kyllä alkon kautta ostamassa pari putelia mukaan kun ei kerta paikanpäällä tarjoilla.
Siskoni ilmoitti asiasta minulle ja minäpä sitten pirautin isälleni samantien, oli siis valmistujaispäivä ja olin juuri tullut koululta tutkintotodistuksen kanssa kotiin.
Ilmoitin edelleen asiallisesti, että nyt on ihan alkoholittomat kestit tiedossa ja kun minun valmistujaiset kuitenkin on kyseessä, niin voisiko edes sen verran toiveitani kuunnella.
Tästäpä kohtuuttomasta pyynnöstä sitten tuohtui ja sain kuulla sen verran tayslaidallisen, että seuraava tunti menikin sitten itkeskellessä. Paikalle hän ei saapunut lopulta ollenkaan.
On se viina vaan niin helvetin tärkeää, että jos sitä ei yhtenä päivänä saa, niin oikeus pilata siitä hyvästä toisen tärkeä päivä.
Tähän kannattaa valitettavasti varautua.
Jos saisin kutsun enkä tietäisi, ettei edes normaaleja ruokajuomia ole tarjolla, olisin varmasti pettynyt. Veikkaan että tunnelma latistuisi, ellei nyt sitten luvassa olisi joku todella tajunnanräjäyttävä show. Ja huom! Olen elämässäni ollut juovuksissa yhden käden sormilla laskettavan määrän vaikka ikää on pitkälti yli 30. En ryyppää koskaan, mutta silti juhla ilman kuohuvaa ja juhla-ateria ilman viinitilkkaa kuulostavat - no - nuivilta.
Kun järjestän vaikka rapujuhlat tai venetsialaiset, ja tiedän vieraiden juovan mielellään, ostan kyllä snapsit ja muut vaikken itse niitä juokaan (kohotan toki maljan mutta lasken lasin sitten vaivihkaa pöydälle). Minulle juhlissa on kyse siitä että vieraat viihtyvät. Silloin ne ovat onnistuneet.
Anteeksi kun en voi kannustaa teitä ideassanne, vaikka omapahan on ratkaisunne.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:06"]Tuleepa mieleen omat valmistujaiseni, jotka halusin pitää alkoholittomina, koska paikalle tuli myös ystäväni n. vuoden ikäisen lapsensa kanssa niin en halunnut örveltäjiä paikalle.
Isällenihän tämä oli sitten aivan mahdoton pyyntö. Oli siskolleni todennut naureskellen, että käy kyllä alkon kautta ostamassa pari putelia mukaan kun ei kerta paikanpäällä tarjoilla.
Siskoni ilmoitti asiasta minulle ja minäpä sitten pirautin isälleni samantien, oli siis valmistujaispäivä ja olin juuri tullut koululta tutkintotodistuksen kanssa kotiin.
Ilmoitin edelleen asiallisesti, että nyt on ihan alkoholittomat kestit tiedossa ja kun minun valmistujaiset kuitenkin on kyseessä, niin voisiko edes sen verran toiveitani kuunnella.
Tästäpä kohtuuttomasta pyynnöstä sitten tuohtui ja sain kuulla sen verran tayslaidallisen, että seuraava tunti menikin sitten itkeskellessä. Paikalle hän ei saapunut lopulta ollenkaan.
On se viina vaan niin helvetin tärkeää, että jos sitä ei yhtenä päivänä saa, niin oikeus pilata siitä hyvästä toisen tärkeä päivä.
[/quote]
Harvoinpa niissä valmistujaisissa örvelletään. Kilistellään kuoharilasi valmistuneen kunniaksi
Oletko oikeasti sitä mieltä, että Minusta olisi kiva, jos häissä tarjoillaan alkoholia tarkoittaa samaa kuin Minulla ei ole mitään muuta syytä tulla häihin kuin alkoholi? Suurin osa ihmisistä ei ole alkoholiongelmaisia vaan nauttisi mielellään alkoholijuomien mausta ja lievästi päihdyttävästä vaikutuksesta. Toki ilmankin voi olla, mutta moni varmaan ihmettelee, mikä on syy näin epätavalliseen päätökseen.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:51"]
Eihän sen viinan pitäisi olla häissä "se juttu", vaan se rakkaus.
-ap
[/quote]
sitähän mä tuossa edellisessä yritin vihjata, että teidän rakkaus nyt ei kovin montaa kiinnosta. Erootte kuitenkin. Ja ne kaikki hääleikit ovat vaan hemmetin paljon hauskempia pienessä kännissä
Tuo ykskin tuolla selitti, että heillä oli ruokajuomat VAAN tarjolla. Niinpä ja sen päälle lukemattomia taskumatteja, se jos mikä on suomalainen hääperinne ja leikki, mistä ne piilopullot löytyy. Siistii!
Kakkonen
Häiden kuuluu olla hääparin näköiset eikä mikään hiton show. Miten itsekeskeisiä ja vieraantuneita ihmiset ovat kun ei voi edes kutsulla kunnioitettuna vieraana saapua hääjuhliin ellei saa vetää itseään solmuun tai vähintään pääse rock-konserttiin.
"Häihin kuuluu alkoholi ja lapset. Sitten hääleikitkin ovat ihan tyhmiä ja tylsiä. Avioparin pitäisi olla vain iloisia, että minä edes viitsin saapua paikalle. Oikeastaan häät olisivat parhaimmat silloin, jos avioparia ei olisi edes paikalla."
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:06"]Tuleepa mieleen omat valmistujaiseni, jotka halusin pitää alkoholittomina, koska paikalle tuli myös ystäväni n. vuoden ikäisen lapsensa kanssa niin en halunnut örveltäjiä paikalle.
[/quote]
Harvoinpa niissä valmistujaisissa örvelletään. Kilistellään kuoharilasi valmistuneen kunniaksi
[/quote]
Ehkä teidän piireissä, meillä päin ei näin ole vaan viinaa imetään kuin sieni jos sitä vaan on tarjolla.
Niin, häät ovat juhlat ja aika monelle juhlaan kuuluu alkoholi jossain muodossa. Örvellyshäiden ja tervetuliaismalja + ruokajuomat -kombon välillä on pitkä matka...
Olen ollut kaksissa häissä, joissa ei ollut lainkaan alkoholia, mutta kuitenkin haluttu kaikki pitkät perinteiset seremoniat - puheet, onnittelujonot, ryöstöt, leikit... Oikeasti todella puuduttavaa. Ymmärsin, että päivä on morsiamen iso päivä ja hääpari on rakastunut, joten tietenkin kohteliaasti osallistuimme päivään, mutta viimeisten joukossa olimme, kun klo 21 kauniina kesäiltana lähdimme juhlista.
Kannattaa varautua siis siihen, että jos yrittää suomalaisten kanssa perinteisiä hääjuhlia tansseineen jne niin ei onnistu. Jäykkää on meno.
Joku ehdotti että mahdollisimman myöhään sitten aloitus, että porukkaa olisi vielä myöhemmin jäljellä, mutta itse olen sitä mieltä, että reilusti juhla päiväjuhlaksi.
Toiset nyt vain osaavat järjestää juhlia ja toiset eivät. Juhlien järjestäjän ensimmäinen sääntö on se, että vieraille (jotka tosiaan jättävät jotain muuta väliin laittautuakseen lahjoineen paikalle) suunnitellaan hauska ilta.
Morsiamilla tuntuu häiden alla olevan joskus tarve muokata sukulaisistaan jotenkin soveliaampi yleisö heidän prinsessapäivälleen. Pukeutumista myöten. Samoin juhlasta halutaan "oman näköinen" (vaikka suoraan sanottuna aika samannäköisiä ne aina ovat), mutta suku ei saisi tulla sinne omana itsenään. Pentti-enonkin pitää vain istua nurkkapöydässä koko lauantaiehtoo maitolasi edessään ja ihailla nuorta rakkautta...
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:12"]
"Häihin kuuluu alkoholi ja lapset. Sitten hääleikitkin ovat ihan tyhmiä ja tylsiä. Avioparin pitäisi olla vain iloisia, että minä edes viitsin saapua paikalle. Oikeastaan häät olisivat parhaimmat silloin, jos avioparia ei olisi edes paikalla."
[/quote]
"Nämä häät ovat ihan turhat. Ei minua kiinnosta pätkääkään ystäväni tai lähisukulaiseni ja hänen miehensä rakkaus. Se egoistinen ämmä on vain joku bridezilla, jonka oli aivan pakko saada prinsessahäänsä. Kuitenkin eroavat parin vuoden päästä. Minun rakkauteni mieheeni on kuitenkin erityistä. Meillä olikin silloin aivan täydelliset häät."
Oho, ai se meneekin niinpäin että hääparin pitää muuttua kaikkien Pentti-enojen mukaiseksi päivänä jona juuri heitä juhlitaan. Häät eivät ole "bileet" vaikka juhlat ne toki ovat. Kai teitä harmittaa alkottomat pääsiäiset ja adventtisunnuntaitkin?
Häät, ruoka ja kakkukahvit = bileet ohi kolmessa tunnissa ja kaikki pääsevät omalla autolla jo seitsemän uutisille kotiin.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:51"]Minäkään en varmaa tulisi ainakaan järin pitkäksi aikaa. Sen kerran kun miehen kanssa kaksi johonkin lähdetään (juu, lapsi ei meillä lähde mukaan), tälläydytään ja panostetaan niin tasan varmasti teemme jotain muuta kuin pönötämme koko illan niitä kymmeniä kertoja nähtyjä "hauskoja" hääleikkejä morsiamen ryöstöineen katsellen.
Taksi olisi alla viimeistään välittömästi kakun leikkauksen jälkeen.
[/quote]
Onko näin itsekkäitä ihmisiä olemassa? Voi luoja mikä vastaus...
[/quote]
Ehkä olen sitten itsekäs, mutta meidän kaveriporukassa on tapana että häissä otetaan skumpat, ruokaviinit ja pari drinksua siihen päälle, relataan ja tanssitaan. Ja juu, alkoholi ei ole meille ongelma, mutta se on hitsin paljon mukavampaa juhlia silloin tällöin pienessä hiprakassa. Ja mielestäni se myös kuuluu häihin.
Joten alkoholittomissa häissä sitten tosiaan se "pakollinen osuus" tulisi varmaan käivisteltyä, jonka jälkeen lähtisin juhlavaatteissa ihanan mieheni kanssa juomaan skumppaa ja tanssimaan..! :)
Sori.
Jos ei halua kunnon juhlia, miksi vaivautua koko hääshowhun? Kaksinkin voi juhlia, tai pienessä absolutistihenkisessä porukassa, jossa kaikki jaksavat haltioitua hääparin tuoreesta rakkaudesta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 00:33"]
Jos ei halua kunnon juhlia, miksi vaivautua koko hääshowhun? Kaksinkin voi juhlia, tai pienessä absolutistihenkisessä porukassa, jossa kaikki jaksavat haltioitua hääparin tuoreesta rakkaudesta.
[/quote]
Joo, kaikki eri tavalla juhlivat jonnekin omalle autiolle saarelle mieluiten, niin ei tarvitse itse tehdä ikinä mitään eri tavalla. Se olisi ihan hirveää pikkuruiselle mielelle.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 23:44"]
Sano vielä ettei lapsetkaan oo tervetulleita
[/quote]
Miten tämä nyt liittyy lapsiin? :D
-ap
[/quote]
Siten, että typerimmät häät ikinä. Kaikki oleellinen pois.
[/quote]
Sama kuin makkarakeitto ilman makkaraa
[/quote]
Häissä juhlitaan kahden ihmisen avioitumista, ei alkoholia. Suomessa on aivan riittävästi alkoholille "pyhitettyjä" päiviä, antakaa nyt ihmisten päättää edes omista häistänsä! Mautonta arvostella tarjoiluja ennen kuin on edes käyty [/quote]
Juhlat olisivat paljon kivemmät kaikkien kannalta, jos saisi edes pienen hiprakan