Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiomme järjestää alkoholittomat häät, sukulaiset nyrpistelevät.

Vierailija
24.03.2014 |

Mulla keittää ihan just yli!

Ollaan miehen kanssa suunniteltu alkoholittomia häitä ja tämä tuli puheeksi muutaman miehen sukulaisen kanssa.

Noh, eikös siitä alkanut nyrpistely ja kummastelu, että mitkä häät ne sellaiset on?

Miten voi olla tämmöisiä ihmisiä? Sanoin suoraan, että Ei tarvitse häihimme tulla jos ei ole muuta syytä kuin viinan perässä tuleminen.

Kommentit (489)

Vierailija
441/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ihmiset tilastoja ennen kuin alatte toitottamaan tuota "viina on kaikille suomalaisille hirveä ongelma"  -mantraanne. En todellakaan ala teille googleksi tässä vaiheessa muuttua, mutta voin kertoa omistamani olut -kirjan perusteella, että pelkästään olutta juodaan suomessa suurin piirten saman verran per hlö/vuosi kuin Yhdysvalloissa. Satun tietämään, että muidenkaan tuotteiden valossa emme ole paljon kummoisempia. Kymmeniä litroja enemmän per hlö ja vuosi litkitään mm. Saksassa, Irlannissa, Briteissä jne jne, maita oli huomattava määrä. Ongelmakäyttäjät ovat joka maassa ongelmakäyttäjiä, eikä heidän takiaan kaikkien tarvitse saarnoja kuunnella.

Vierailija
442/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun körttiläispiireissä on varmaan ihan jokapäiväistä, että juhlissa tarjotaan vettä ja piimää, mutta kyllä Helsingissä naurettaisiin sellaisille häille, joissa ei edes kuohuvaa tarjota. Ja Pohjanmaalla kuuluu käsittääkseni puukottaa viulisti. Tämä on suuri maa ja täällä on paljon erilaisia tapoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:21"]

Miten juot alkoholia kun sielä on LAPSIA? Lapsien ei kuulu nähdä alkoholin juomista

[/quote]

No sinä osaat varmaan ihan itse kieltäytyä häistä, jotka eivät ole alkoholittomia - sillähän tuo ratkeaa. Ei suurimmalle osalle alkoholi ole tuollainen ongelma kuin sinulle. 

[/quote]

Lasten ollessa paikalla alkoholia ei saa myydä

Vierailija
444/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 04:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 04:00"]

Jos tarjoilee viimeisen päälle hyvät kalat, lihat ja lisukkeet, tuntuisi oudolta jos ruokajuomaksi tarjottaisiin kotikaljaa tai piimää. Tosin näin ei ole kyllä vielä koskaan omalla kohdallani tapahtunut.

[/quote]

No etpä ollut meidän häissä.

Meillä oli pastellipersikan värinen teema kattauksissa, eli valkoista paljon, persikan värit kukissa, liinoissa, pussukoissa ja vastaavissa. Alkupalana oli kantarellikeitto, pääruokana riistakäristystä ja juomana oli omista marjoista tehtyä puolukkaherukkamehua, jossa säväys mesimarjasta, paria erilaista tuoremehua, maitoa, taisi siellä olla kotikaljaa ja luultavasti piimääkin. 

Alkoholia oli vasta jatkoilla.

[/quote]

Apua.

Tässä on av-prinsessahäät vailla vertaa.  "Me halutiin meidän näköinen päivä"

Persikanvärinen kattaus ja riistakäristys, jota ilmeisestin tässä siis pidettiin parempana ruokana. Ja puolukkaherukkamehua.

Oli varmasti vieraille ikimuistoiset häät

Vierailija
445/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:28"]

Lapsien ei kuulu nähdä alkoholin juomista - siis mitä? Missä ne sitten voi kasvattaa, tynnyrissä metsän keskellä?? 

[/quote]

Ei lapsille näytetä seksiäkään eikä se ole mikään ongelma. Ei lasten lähellä pidä tupakoidakkaan

Vierailija
446/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:09"]

Ap, sinähän et mahda sille mitään sitten, että vierailla on omat "eväsjuomat" mukana. Et voi kieltääkään. Olen ollut häissä, joissa aina bändin tauoilla aukesi parkkipaikkabaari. Siellä oli autojen takakonteissa kanisteita ja kertakäyttömukeja, sieltä löytyi juomia moneen makuun. Näin siksi, että hääpaikalla ei saanut tarjota omia juomia, vaan ravintolayrittäjällä oli oikeus viinan myyntiin. No, huonosti kävi kauppa. Porukka katosi aina parkkikselle.  Ei voinut kukaan kieltääkään, koska juomista ei otettu maksua.

[/quote]

Mä JUON jos tahon että voi MUA MÄÄRÄTÄ!!!! Me ollaa SUOMESSA hei tääl on VIINACULTTUURI HALOO??? Menkää oikeest jonneki lestitemppeliin laulaa virsii mut älkää oikeesti ees yrittäkö järkkää mitää bileitä mis ei oo alkoholii haloo???

JOS joku on nii daiju että kehtaa järkkää HÄÄT tms bileet ILMAN VIINAA niin aivan salee mul on oma pullo mukana taskussa ja mehä käydää parkkiksel vetää HÄHÄÄ  mitäs sanotte siihe tiukkapiposet uskikset??

RYYPPÄÄMISTÄ EI VOI ESTÄÄ KUKAAN!!!!

:DDD

Vierailija
447/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 11:31"]

Ei muuten ole. Alkoholi on paljon addiktoivampaa kuin kokaiini

[/quote]

niin, siksikö kun se nyt sattuu sopimaan hyvin tähän väitteesi tueksi? Sorry, mutta uskon kyllä mieluummin aiheesta tehtyjä tutkimuksia.

[/quote]

Siitä on tehtykkin. Tupakka ja alkoholi ovat ihan kärjessä addiktoivimpien aineiden listalla. Näistä niin sanotuista huumeista moni ei pääse lähellekkään.

Vierailija
448/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsi nyt siitä kieroon kasva, JOS VAIKKA VÄHÄN PÄÄSEE NÄKEMÄÄN KUINKA KESÄHÄISSÄ SAUNASSA NUSSITAAN...

Vierailija
449/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 13:09"]

Ap, sinähän et mahda sille mitään sitten, että vierailla on omat "eväsjuomat" mukana. Et voi kieltääkään. Olen ollut häissä, joissa aina bändin tauoilla aukesi parkkipaikkabaari. Siellä oli autojen takakonteissa kanisteita ja kertakäyttömukeja, sieltä löytyi juomia moneen makuun. Näin siksi, että hääpaikalla ei saanut tarjota omia juomia, vaan ravintolayrittäjällä oli oikeus viinan myyntiin. No, huonosti kävi kauppa. Porukka katosi aina parkkikselle.  Ei voinut kukaan kieltääkään, koska juomista ei otettu maksua.

[/quote]

Mä JUON jos tahon että voi MUA MÄÄRÄTÄ!!!! Me ollaa SUOMESSA hei tääl on VIINACULTTUURI HALOO??? Menkää oikeest jonneki lestitemppeliin laulaa virsii mut älkää oikeesti ees yrittäkö järkkää mitää bileitä mis ei oo alkoholii haloo???

JOS joku on nii daiju että kehtaa järkkää HÄÄT tms bileet ILMAN VIINAA niin aivan salee mul on oma pullo mukana taskussa ja mehä käydää parkkiksel vetää HÄHÄÄ  mitäs sanotte siihe tiukkapiposet uskikset??

RYYPPÄÄMISTÄ EI VOI ESTÄÄ KUKAAN!!!!

:DDD

[/quote]

No HUONOSTIHAN siinä kävi niin, ikään kuin oikeasti ketään hääparia kiinnostais hevonvittujakaan jos juopot siirtyy dokaamaan juhlapaikalta pois. Minusta on ihan helvetin hyvä että alkoholittomia häitä järjestetään, jyvät erotellaan akanoista ja näkeehän sitten keitä sukulaisia kannattaa jatkossa jättää kutsumatta, eli ne parkkiksella ramppaajat. :D Ja taas mukana selvinpäin juhlivat voi kutsua koska vaan. Ja jos juoppoa hääparia vituttaa selvinpäin juhlivat niin ne voi jättää kutsumatta myös jatkossa juhliin, epäilenpä että selvinpäin juhlivia häävieraita ei näkisi edes kutsuttunakaan enää puliparin bileissä. :D

Vierailija
450/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 21:28"]

Hirveä itku jos häissä ei saa viinaa. Jokainen järjestää omannäköisensä juhlat ja tarjoaa mitä haluaa, toki jotain kuuluu toki tapoihin tarjota. Alkoholia saa jokainen ostettua itse silloin kun  haluaa. Moni julistaa lähtevänsä häistä aikaisin pois,jos ei saa alkoholia. Mitä sitten? Kukaan tuskin edes huomaa. Itse lähden aina alkoholillista juhlista hyvissä ajoin pois ja tuskin sitäkään kukaan noteeraa.  Jos hääpari ei ole alkoholista tykkäävää sorttia, usein heidän paras kaveripiirinsäkään ei ole ja tympeät nirppanokat saavat mennäkin tai voivat jättää tulematta ja mennä suoraan baariin. 

[/quote]

Näin toki. Jokainen saa järjestää tietenkin omilla rahoillaan ihan sellaiset pippalot kuin haluaa, MUTTA myöskin rehellisesti infota siitä kutsuttuja, jolloin ne tympeät nirppanokat voivat jäädä pois pilaamasta yrmeydellään toisten juhlia, eikö niin?

Jokainen saa järjestää ihan mitä haluaa, mutta ketään ei voi velvoittaa osallistumaan sellaiseen toimintaan, mistä ei itse perusta.

Itse aikoinaan viihdealalla toimin toistakymmentä vuotta ja monenlaisia pippaloita tuli nähtyä, häitä erityisesti. Tosin alkoholittomia niistä ei ollut yhdetkään, sellaisia kun järjestää lähinnä fundamenttiuskovat ja ne taas ei viihdetyöläisiä häihinsä pestaa.

Vaikka siis olen nähnyt kymmeniä ja taas kymmeniä häitä, joissa kaikissa on ollut alkoholitarjoilu, niin silti en ole nähnyt tässä ketjussa viliseviä housuunsa paskovia ja häätilan laatoittavia häävieraita ainuttakaan. Toiset olivat enemmän toiset vähemmän juhlakunnossa, mutta pääsääntöisesti kaikilla oli hauskaa. Mehukestien hauskuudesta en osaa sanoa, koska sellaisissa en koskaan ole ollut.

Vierailija
451/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissämme ei ollut mehua, ei maitoa eikä alkoholia. Hauskaakaan ei ollut tarkoituskaan järjestää, vaan ihan kahvittelutilaisuus vihkimisen jälkeen. Vain lähisuku kutsuttiin. Kaikki ei tulleet. Mitä sitten? Meille  jäi omista häistä lämmihenkinen muisto. Häävieraita on vauvasta vaariin, miksi häät pitää järjestää juuri SINUN, joka tätä luet, mieleiseksi? Minun isäni oli ollut närkästynyt, jos minun häissäni olisi ollut alkoholia ja anteeksi vaan, mutta vanhempamme olivat ne tärkeimmät. Appi oli alkoholisti ja hän toi oman taskumattinsa, mutta yllätti olemalla hillitysti.  

Vierailija
452/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 22:50"]

Meidän häissämme ei ollut mehua, ei maitoa eikä alkoholia. Hauskaakaan ei ollut tarkoituskaan järjestää, vaan ihan kahvittelutilaisuus vihkimisen jälkeen. Vain lähisuku kutsuttiin. Kaikki ei tulleet. Mitä sitten? Meille  jäi omista häistä lämmihenkinen muisto. Häävieraita on vauvasta vaariin, miksi häät pitää järjestää juuri SINUN, joka tätä luet, mieleiseksi? Minun isäni oli ollut närkästynyt, jos minun häissäni olisi ollut alkoholia ja anteeksi vaan, mutta vanhempamme olivat ne tärkeimmät. Appi oli alkoholisti ja hän toi oman taskumattinsa, mutta yllätti olemalla hillitysti.  

[/quote]

Onko sellainen alkoholisti, jolla on oma taskumatti mukana? Isäsi siis pääti puolestanne, mitä teidän häissänne tapahtui. Miksi häät piti järjestää juuri sinun isäsi mieleisiksi, eikä esimerkiksi puolisosi isän mieleisiksi? 

Vierailija
453/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa järjestää niin köyhät ja tylsät häät kuin haluaa! Meidän ensi kesän häissämme on tarjolla herkullista ruokaa ja juomaa kaikille: niin viiniä, olutta kuin limuakin rakastaville :)

Järkyttää itseänikin nämä suomalaisten alkoholiasenteet - olet joko juoppo tai alkoholisti. No ei ihme, että asenteet ovat tällaiset - näitä asenteitahan alettiin rakentamaan (tietoisesti) jo 1800-luvulla.

- terveisin ensi kesän morsian ja historioitsija

Vierailija
454/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ihmiset järjestävät rohkeasti juhlia, joissa ei alkoholia näy. Ehkä nekin vieraat, jotka normaalisti juovat, saavat uusia kokemuksia tuntemattomiin tutustumisesta ja hauskan pitämisestä selvinpäin :)

Itse ehdottomasti menisin alkoholittomiin juhliin.

Nämä vauvapalstalaiset eivät ilmeisesti voi mennä lastensa kaverien synttärijuhlille, jossei viinaa ole tarjolla. Kun kerran juhlia ei voi ilman vähintään yhtä viinilasillista. Sama tietty ristiäisten kanssa sekä hautajaisissa, kyllä pentti-enolle pitää hauskuusjuomaa olla. Eihän se muuten tykkää olla.

Vierailija
455/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttäjälle ei alkoholittomat häät ole mikään ongelma. Sen sijaan alkoholistille on kauhun paikka jos juhlissa ei ole viinaa. Yhden illan alkottomuus on hirveä kokemus. 

Vierailija
456/489 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:25"]

Kohtuukäyttäjälle ei alkoholittomat häät ole mikään ongelma. Sen sijaan alkoholistille on kauhun paikka jos juhlissa ei ole viinaa. Yhden illan alkottomuus on hirveä kokemus. 

[/quote]

Itse olen mielestäni kohtuukäyttäjä. Humalassa olen ollut viimeksi 3,5 vuotta sitten. Olutta juon pari putelia silloin tällöin. Silti mehuhäihin mua ei sais, ei vaikka vähän reilummalti maksettais. Viimeksi olen juonut yhden oluen kaksi viikkoa sitten, joten onhan noita aika monenkin illan alkottomuuksia ollut.

Tämä on juuri niin naurettavan mustavalkoista, kuin joku tuossa aiemmin sanoi. Ihmisten pitää olla joko absolutisteja, tai rapajuoppoja, minkään sortin välimuotoa ei tunneta. Me kohtuukäyttäjät olemme tällaisissa keskusteluissa armotta väliinputoajia, vaikka me edustammekin valtaosaa kansasta.

Vierailija
457/489 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oikeasti:

Tarjoaako joku maitoa, mehua tai kotikaljaa juhlaillallisella?

Vesikin on ok, samoin kivennäisvesi jos viini on niin paha peikko että koko alkohlistisuku porukalla oksentaa vessassa onnittelumaljan jälkeen.

Mutta jättäkää nyth erranjumala se maito ja noi mehut pois. Kuka aikuinen juo maitoa vaikka naudan sisäfileen kanssa?

Vierailija
458/489 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 04:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 04:33"]

No etpä ollut meidän häissä.

Meillä oli pastellipersikan värinen teema kattauksissa, eli valkoista paljon, persikan värit kukissa, liinoissa, pussukoissa ja vastaavissa. Alkupalana oli kantarellikeitto, pääruokana riistakäristystä ja juomana oli omista marjoista tehtyä puolukkaherukkamehua, jossa säväys mesimarjasta, paria erilaista tuoremehua, maitoa, taisi siellä olla kotikaljaa ja luultavasti piimääkin. 

Alkoholia oli vasta jatkoilla.

[/quote]

Minulla sienikeitot ja riistakäristykset menee kyllä sihen "janssoninkiusaus ja makaronilaatikko" -katergoriaan. Ihan perusruokaa, jota saa arkenakin. Noiden kanssa nyt olisikin vähän outoa juoda jotain viiniä tai hienompia.

[/quote]

Mistä metsästä käyt hakemassa kiusaukseesi janssonit? Eikö ne ole rauhoitettujen listalla? Makaronit toki on paljon haastavampia löytää sienimetsältä kuin kantarellit. 

Kyllä minulle ainakin omat marjat, kantarellit ja riista voittaa minkä tahansa belgialaisen Moules-fritesin, italialaisen parman kinkun tai vaikka skottilaisen Haggiksen. Suomalaisessa hääpöydässä ei voi olla paljoa hienompaa kuin suomalaisesta metsästä saadut antimet. Ainoa, joka voi sen voittaa, on jokaisen hääparin oma suosikkilautanen jokaisen hääparin omissa häissä. 

[/quote]

Outo kommentti. Kuka on väittänyt hakevansa makaronia metsästä?

Riistakäristys nyt on omasta mielestänikin tyyppiä lounasruokalan se vaihtoehto, jota ei mielellään valitse. Se, että joku tarjoaa sitä häissään, no...Kavarina oli varmaan just makaronilaatikko tai perunamuussi. 

Siihen kyllä se kotikalja sopiikin hyvin ja kahvin jälkeen kotiin iltauutisille.

Vierailija
459/489 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 01:49"]

En jaksa lukea koko ketjua, mutta oikeasti:

Tarjoaako joku maitoa, mehua tai kotikaljaa juhlaillallisella?

Vesikin on ok, samoin kivennäisvesi jos viini on niin paha peikko että koko alkohlistisuku porukalla oksentaa vessassa onnittelumaljan jälkeen.

Mutta jättäkää nyth erranjumala se maito ja noi mehut pois. Kuka aikuinen juo maitoa vaikka naudan sisäfileen kanssa?

[/quote]

Meidän häissä ei tule olemaan lihaa eikä näillä näkymin alkoholiakaan. Saa kaikki mielensäpahoittajat oikein tulta allensa, psykiatrit kiittävät, kun asiakkaita on tilaisuuden jälkeen jonoksi asti. Saas nähdä, ketkä "kohtuukäyttäjät" itkevät siitä, kun viinaa ei ollut tarjolla. Toivottavasti loukkaantujat osaavat jättää tulematta.

Vierailija
460/489 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.03.2014 klo 23:25"]

[/quote]

Itse olen mielestäni kohtuukäyttäjä. Humalassa olen ollut viimeksi 3,5 vuotta sitten. Olutta juon pari putelia silloin tällöin. Silti mehuhäihin mua ei sais, ei vaikka vähän reilummalti maksettais. Viimeksi olen juonut yhden oluen kaksi viikkoa sitten, joten onhan noita aika monenkin illan alkottomuuksia ollut.

Tämä on juuri niin naurettavan mustavalkoista, kuin joku tuossa aiemmin sanoi. Ihmisten pitää olla joko absolutisteja, tai rapajuoppoja, minkään sortin välimuotoa ei tunneta. Me kohtuukäyttäjät olemme tällaisissa keskusteluissa armotta väliinputoajia, vaikka me edustammekin valtaosaa kansasta.

[/quote]

Jep. Itse en ole mikään "juoppo, jonka on laitettava pää täyteen", mutta olen ehdottomasti sellainen, joka pitää siitä, että viiniä on ruuan kanssa. Tekee ruuasta juhlallisemman.

Absolutismista tulee mieleen lähinnä lestadiolaiset ja hiljaiset nössökät. Valitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän