Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siivousalan esimiehet kusettavat?

Vierailija
17.05.2014 |

Kokemusta 3 eri firmasta. Ei puhettakaan työterveydestä, TESistä yms.?

Tällä hetkellä teen toimistosiivouksia, joista maksetaan vain palkkaa siltä ajalta kun siivouksesta on sovittu. Tämän ymmärrän, mutta kohteesta toiseen siirtymiseen maksetaan vain km korvaukset. Siirtymistähän pitäisi kanssa maksaa? Niistä tulee noin 1-2 päivässä eli 300-600 euroa per kuukausi jää saamatta. Työnantaja kyllä lupasi, että TOTTAKAI MAKSETAAN. Lisäksi vain noin 40% viime kuun tunneista on maksettu iltalisää, vaikka työt voit aloittaa vasta kello 18 jälkeen? Yölisistä puhumattakaan. 

Kun työnantajalle sanoo näistä asioista vastaus on kutakuinkin "ei meillä ole varaa maksaa siirtymisestä/yötyöstä/iltatyöstä"!? No voi nyyh ei mulla ole varaa olla ilmaiseksi töissä. 

Terveisin, viimeinen kesä siivousta. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:41"]

tuon vuoksi siivoojia kusetetaan kun ette kuulu liittoon ja ette osaa pitää itse puolianne.

[/quote]

no voi kuule, jos nyt liityn liittoon ja mainostan sitä työnantajalleni, arvaa kenellä ei ole töitä enää ensiviikolla? siivoukseen halutaan tietämättömiä tolloja, joille ei tarvitse maksaa kuin pientä taskurahaa. vakituisessa työsuhteessa tai määräaikaisessa varmasti nostaisin metakan, mutta koeajalla se on adios.

Vierailija
22/34 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:46"]

tuon vuoksi siivoojia kusetetaan kun ette kuulu liittoon ja ette osaa pitää itse puolianne.

[/quote]

no voi kuule, jos nyt liityn liittoon ja mainostan sitä työnantajalleni, arvaa kenellä ei ole töitä enää ensiviikolla? siivoukseen halutaan tietämättömiä tolloja, joille ei tarvitse maksaa kuin pientä taskurahaa. vakituisessa työsuhteessa tai määräaikaisessa varmasti nostaisin metakan, mutta koeajalla se on adios.

[/quote]

No sitten ap ei auta kuin purra hammasta ja jaksaa tehdä ilmaista työtä työnantajalle, joka riemuitsee tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

No sitten ap ei auta kuin purra hammasta ja jaksaa tehdä ilmaista työtä työnantajalle, joka riemuitsee tilanteesta.

[/quote]

Parempi sekin kun ei työtä ollenkaan

Vierailija
24/34 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin SOL palveluilla maksetaan palkka oikein, kaikki lisät ja matka-ajat on maksettu aina! Esimies on muutenkin hyvä tyyppi, asiallinen ja ammattitaitoinen! Missä oikein olet töissä? 

Vierailija
25/34 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 22:05"]

Minulle ainakin SOL palveluilla maksetaan palkka oikein, kaikki lisät ja matka-ajat on maksettu aina! Esimies on muutenkin hyvä tyyppi, asiallinen ja ammattitaitoinen! Missä oikein olet töissä? 

[/quote]

Itse olin SOLilla reilun vuoden ja siellä ei kyllä oikein mikään toiminut niin kuin olisi pitänyt. Työntekijän oikeudet täysin tuntematon käsite, pomot eivät osanneet muuta kuin valittaa kiireestä.

Palkka nyt tuli suurin piirtein oikein, mutta esimerkiksi noita siirtymiä ei suostuttu maksamaan, ja kun asiaa selvittelin TES:ta niin mielestäni sielläkin sanottiin ettei niitä tarvitse maksaa. Syvältähän se on, koska se on kuitenkin selvästi työaikaa.

Vierailija
26/34 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kop untti

Vierailija
27/34 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä firmassa asikaskohteeseen varataan työaikaa 15min? Mitä ihmeen koppeja ehtii tuossa ajassa siivota? Ainakin meillä ( viiden suurimman alan työnantajan joukossa ) minimiaika on 1h, sen pienempiä kohteita ei ole eikä oteta. 

Vierailija
28/34 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:56"]

Siirtymistä ei makseta. Nykyisessä työehtosopimuksessa kuuluvat työaikaan. Ennenhän se meni niin, että siirtymisestä maksettiin 85 % tuntipalkasta, ja siirtymää maksettiin maksimissaan tunti. 

[/quote]

Eli käytännössä ne siirtymät pitäisi sitten kuitenkin napsaista kohteiden työajasta, jos esimies ei kerran erillistä siirtymäaikaa suostu varaamaan, vai kuinka...?

[/quote]

Joo, ne on nykyään kohteiden työajassa. Tai tarkemmin SEN kohteen ajassa, johon siirrytään (kuten ennenkin, siitä kohteesta se siirtymälisä piti maksaa, johon siirryttiin).

Vierailija
29/34 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta parista firmasta ja voin kertoa että hullumpia pomoja en oo tavannu millään muilla aloilla. Tuntuu että sekopäisimmät ihmiset on siivousalalla pomoina. Ei koskaan enää siivoamaan..

Vierailija
30/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta parista firmasta ja voin kertoa että hullumpia pomoja en oo tavannu millään muilla aloilla. Tuntuu että sekopäisimmät ihmiset on siivousalalla pomoina. Ei koskaan enää siivoamaan..

Olen juuri ottamassa loparit kolmen vuoden jälkeen ja AAMEN, olet niin oikeassa! Esimies vaihtunut kolmesti (kertoo aika paljon...) Ja yksi osasi jotain, ja hän lähti fiksuna muualle. Todella vaikea löytää ammattitaitoista esihenkilöä tälle alalle. Siksi lähden itsekin. Surkeeta organisointia! Nykyinen pitää vain kaveriensa puolia, muista viis. Älkää eksykö alalle!!

Vierailija
31/34 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juuri ottamassa loparit kolmen vuoden jälkeen ja AAMEN, olet niin oikeassa! Esimies vaihtunut kolmesti (kertoo aika paljon...) Ja yksi osasi jotain, ja hän lähti fiksuna muualle. Todella vaikea löytää ammattitaitoista esihenkilöä tälle alalle. Siksi lähden itsekin. Surkeeta organisointia! Nykyinen pitää vain kaveriensa puolia, muista viis. Älkää eksykö alalle!!

Hop. Kertokaahan lisää tarinoita alalta!

Vierailija
32/34 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sol, aika huono palkka työ määrään nähden,melkoista säätöä.kaverit ok.

Vierailija
33/34 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämän ymmärrän, mutta kohteesta toiseen siirtymiseen maksetaan vain km korvaukset. Siirtymistähän pitäisi kanssa maksaa? Niistä tulee noin 1-2 päivässä eli 300-600 euroa per kuukausi jää saamatta."

Tarkoittaa mitä??

Vierailija
34/34 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tunti- vai kk-palkkainen, paljonko palkkasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi