Mitä vinkkejä annatte perheravintolan perustajalle?
Minkälaisessa ravintolassa perhe viihtyy, mitä ruokaa saisi olla jne? Kiitos!
Kommentit (87)
Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttää ruokien lämmitykseen mikroa, joten kyllä mulle ainakin tulisi kökkö fiilis, jos jossain ravintolassa saisin lapselleni leivän ja ilmoitukset että ruuasssa kestää, koska ravintolassa ei käytetä mikroa. Leipä sitäpaitsi vie lapselta ruokahalun.
ettei tuo MICROsta kirjoittelija ole AP. En usko, että kukaan PERHEravintolaa perustava tosissaan miettisi, että joku henkilökunnasta sekoittelee usean lapsen ruokia jossain vesihauteessa. Ehkä henkilökuntaa tarvittais johonkin muuallekin.
mutta vauvanruokapurkki-ikäiset vauvat eivät aina voi syödä leipää ja muutenkin kuulostaa aika huonolta idealta sanoa huutavan nälkäisen vauvan vanhemmille että juu, odotelkaa ihan rauhassa, kun lämmittelemme pitkään ja hartaasti vesihauteessa tätä vauvanruokaa joka lämpiäisi 30 sekunnissa mikrossa
en ole micron ystävä, ja minusta siellä ei saisi lapsen ruokia edes lämmittää.. Vauvapurkki lämmitetään mielellään vesihauteessa kyllä! Tosin se kestää hiukan kaummin, lapsi voisi saada vaikka leivän palan odotellessa? -ap
Meillä tuskin tulee sellaista olemaan.. -ap
Ei se kyllä mikään kovin perheravintola ole, jos vauvanruoan lämmitystä ei ole tehty mukavaksi ja käteväksi.
En ole itse sellaista koskaan tarvinnut ja syynkin tuossa jo kerroin. Meidän ravintola ei ole pikaruokapaikka. -ap
kolmessa minuutissa, vaikka vauvan ruoka lämpiäisikin mukavasti, kätevästi ja nopeasti sen sijaan että henkilökunnan höpötyksistä johtuen sitä lämmitellään pitkän kaavan mukaan vauvan odotellessa nälissään.
Niin, meitä on moneksi. Toiset tarvitsee mikroa lapsen ruoan lämmitykseen, toiset ei. Sen perusteella varmaan valitsevat myös ravintolan mihin menevät. ps. itse en muista milloin olisin käynyt ravintolassa jossa olisi mikro asiakkaille. -ap
ottaa sitä kasvispizzaa tai kasvispastaa kun perheravintoloissa käy syömässä.
Tämän vuoksi meidän perhe suosii enemmänkin itämaisia ravintoloita kun niissä valinnanvaraa riittää.
En nyt odota, että olisi samanlaiset 10 eri kasvisannosta, mutta jo 3-4:kin olisi jo jotain.
'
Kasvissyöjät ei sitten elä pelkällä keitolla ja salaatilla.
siis ihan kotikutoista suomalaista hyvää kasvisruokaa.
ps. itse en muista milloin olisin käynyt ravintolassa jossa olisi mikro asiakkaille. -ap
Minkäikäisille lämmitätte purkkeja? Miksi aikuiset saisi laadukasta ruokaa kun lapset joutuvat tyytymään purkkiin? eikö lapselle n. 1v lähtien voi tilata esim. pastaa, keittoa tai esim. riisiä ja kanaa?Meilläkin olisi paljon ihan perus lisukkeita, joita jo pieni lapsi voisi syödä. Oletan että alle 6kk saa maitoa ja sen jälkeen n. 4-6kk täytyy tehdä tai ostaa mietoja makuja, sileässä muodossa.
Minulle vain sekä purkkiruoat että mikrot on sellainen nou nou. Enkä ole varma haluanko muuttaa mieltäni : ) Eli ehkä tosiaan nyt tulee se selväksi, että meillä LAPSI on se ykkösasiakas. Se olisi meillä se erikoisuus.. -ap
tehdä siitä mikrosta kynnyskysymystä.
Ravintolan värisuunnitelmat kuulostavat minusta vähän tunkkaisilta, mutta muuten kivoja ideoita. Mukavat ja mutkattomat perheravintolat ovat aina tervetulleita, ja itse suosin tilaisuuden tullen sellaisia ravintoloita jotka eivät kuulu ketjuihin.
Ruokien suhteen yksinkertaisuus ja tuoreet raaka-aineet ovat plussaa. Ei esimerkiksi tarvitse olla montaa kalalajia kunhan se yksi olisi tuoretta ja hyvin valmistettua.
vesihauteen kanssa hän ei tosiaankaan ole ykkösasiakas, jollei ykkösasiakas teillä sitten tarkoita sitä että palvelu on hidasta ja ykkösasiakas joutuu odottamaan nälissään kauan.
Ihan älytöntä tilata yksvuotiaalle pastaa tai riisiä tai keittoa josta se sitten syö kaksi lusikallista. Purkkiruoka on ihan laadukasta ruokaa.
Huomioikaa allergiat, luetelkaa ainesosat listassa tarkkaan. Meillä piti esikoisen kanssa olla aika pitkään omat eväät mukana ravintoloissa kun muuten ei varmuudella juuri koskaan tiennyt mitä kaikkia ansoja annoksissa oli.
Monessa ketjupaikassa ärsyttää yli kaiken likaiset aterimet. Ymmärrän että niillä siellä on kiire mutta en sitlikään halua syödä likaisista aterimista.
Muutenkin ärsyttää jos aterimet ovat todella huonolaatuisen oloisia ja todella isoja.
Muutenkin yleiseen siisteyteen kannattaa satsata. WC:t tarkistettava tarpeaksi usein ettei ole papereita ym. lattialla.
ja se mihin satsataan. Koska teemme hyvin pitkälti kaikki itse ja tuoreena, pikaruokapaikka ravintola ei tule olemaan. Sellainen 15-30min tulee olemaan realistinen aika odottaa meidän ravintolassa ruokaa. Kaasulla vesihauteessa vauvanpurkki on hyvää alle 10min. -ap
niin mielelläni äkkiä lämmitän ruoan mikrossa ja syötän häntä samalla kun syön itse alkusalaattia /alkupaloja. On se kiva itsekin saada sitten rauhassa syödä lämmin ruoka kun vauva on tyytyväinen ja maha täynnä.
onneksi olen opiskellut sistustamista : ) Jotkut sanoo, että ravintolan paras käyntikortti on siistit wc:t. Olen samaa mieltä! Itse rakastan kreikkalaista elämäntapaa ja ravintoa. Yhdessä todella kehutussa ravintolassa kaikki meni putkeen, mutta sitten kävin wc:ssä... Se on jäänyt mieleen. -ap
mutta mun mielestä Helsingistä ihan ehdottomasti puuttuu sellainen paikka, jossa saisi syödä seisovasta pöydästä (niin paljon kuin jaksaa) salaatteja ja lisäksi jotain pientä lämmintä.
Kerron lyhyesti, minkälaisessa paikassa kävimme Pohjois-Espanjassa, ja mitä olen kaivannut sen jälkeen Suomessa:
Paikka oli auki lounasajasta eteenpäin. Lounasaikaan siellä oli pitkä jono. Ensin oli pitkä tiski erilaisia salaatteja, osa sellaisia että sai itse koota perusraaka-aineista ja sitten ehkä 3 sellaista ruokaisampaa (esim. kana, tonnikala jne). Siten oli rivi salaattikastikkeita ja öljyjä. Tässä vaiheessa maksettiin ja annokseen taisi kuulua vain yksi juoma, vesi tietty oli ilmaista. Oli limuja ja sit alkoholijuomiakin.
No sitten oli leipiä, yleensä vain yhtä tai kahta eri laatua. Lisäksi oli 1 keitto, joskus esim. jotain grillattuja kanapaloja tai pastaa ja lisäksi erilaisia pitsapaloja. Mutta yleensä ihmiset otti niin paljon niitä salaatteja, että lämmintä ruokaa ei enää jaksanut mättää. Ja sit oli vielä mahdollisesti joku paikallinen pieni jälkkäri, pehmiskone käytössä ja kahvit.
Ja koko lysti maksoi muistaakseni 7,90 €. Idea oli siis kuin raxissa, mutta se ruoka ei ollut sellaista mättöä vaan sieltä lähti hyvillä mielin pois.
Ehkä teidänkin kantsis miettiä lounasaikaan jotain tällaista? Jos äidit tulis sinne pienten kanssa syömään päivällä, niin ehkä ne valitsis mieluummin ruokaisia salaatteja? Voishan teillä iltasella sit olla ne kunnon listaruoat ym.
Teidän idea kuulostaa hyvältä, mut toisaalta mua myös hieman stressaa kaikki se valitseminen. Kantsii mainostaa jotain pakettihintaa, se on paljon yksinkertaisempaa. Vaikka sit lopulta pitäisikin valita et mitä siihen pakettiin kuuluu. Jos se salaatti maksaa erikseen 2 € niin kyllä se jää ihmisiltä varmaan ottamatta.
Me esim. ei mun miehen kanssa käyty tosi pitkään aikaan Subwayssä, kun meitä raivostutti se että olis pitäny hiton monesta vaihtoehdosta siinä tiskillä kiireessä osata sanoa et mitä haluaa kun kysymyksiä tuli niin hirveeseen tahtiin. Vaikka loppujen lopuksihan ne sämpylät on tosi tosi hyviä.
Tsemppiä, ja tule sit mainostamaan sitä paikkaa tänne niin av-mammat tulee tutustumaan!!
en ole micron ystävä, ja minusta siellä ei saisi lapsen ruokia edes lämmittää.. Vauvapurkki lämmitetään mielellään vesihauteessa kyllä! Tosin se kestää hiukan kaummin, lapsi voisi saada vaikka leivän palan odotellessa? -ap