Julkkisromaneja?
Itselle ei tule mieleen kun ne jossain musiikkiohjelmissa esiintynyt kaksikko, nimeäkään en muista.
Kommentit (119)
Vanhempia on ainakin Taisto Tammi, Markus Allan, Anneli Sari, Hortto kaalot, yksi miesviulisti, kirjailija..nimiä en muista. Ja eiköhän puolimustalaisia ole vaikka kuinka paljon, kaikki eivät vaan kerro. Jossain vaiheessahan se oli niin muodikasta. Eikös se Andykin ollut, vaikka kerran näin jossain vanhempansa haastattelun ja sanoi ettei ole! En minä tiedä.
Maamme on niin pieni että eiköhän meistä kaikista löydy ripaus sitä verta jos tarpeeksi kaukaa haetaan!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:38"]
Vanhempia on ainakin Taisto Tammi, Markus Allan, Anneli Sari, Hortto kaalot, yksi miesviulisti, kirjailija..nimiä en muista. Ja eiköhän puolimustalaisia ole vaikka kuinka paljon, kaikki eivät vaan kerro. Jossain vaiheessahan se oli niin muodikasta. Eikös se Andykin ollut, vaikka kerran näin jossain vanhempansa haastattelun ja sanoi ettei ole! En minä tiedä.
Maamme on niin pieni että eiköhän meistä kaikista löydy ripaus sitä verta jos tarpeeksi kaukaa haetaan!
[/quote]
Suomi on suuri maa, jossa on pieni väestö. Miten pienuus liittyy siihen, miten ihmiset ovat pariutuneet? Onko suomalaisilla ollut tapana hakea kumppaninsa jostain kaukaa? No, ei ole.
Olavi Virta, Anneli Sauli,
Kari Hirvonen,tangokuningas
Olavi Virta, Anneli Sauli,
Kari Hirvonen,tangokuningas
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:22"]
Tamara Lundilla (Marian äidillä) oli venäläisjuuret mutta on niin romanin näköinen että epäilen olevan alunperin venäjänromaneja. Anna Abreussa on portugalilaisverta.
[/quote]
Epäilet? :) Ulkonäkö voi johtaa harhaan. Minua luulevat melkein kaikki eteläeurooppalaiseksi juuriltani. Olen Pohjois-Pohjanmaalta ja suvut molemmilta puolilta ovat satojen vuosien ajalta täysin suomalaisia.
[/quote]
Miinuspeukku :) Olen sitten varmaan italialainen, kun joku kerran niin "epäilee". Ja joku rotutietoinen mamma erottaa Venäjälläkin heti, kenessä on romani- tai mustalaisverta.
16.
Anneli Sarin tytär Maria Valtonen taitaa olla ainoa Miss Suomi kisoihin osallistunut romani, onhan toki joku voinut tippua jo karsinnoissa.
Karita Tykkä, ent. Tuomisto.Asianajaja Lampela.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:22"]
Tamara Lundilla (Marian äidillä) oli venäläisjuuret mutta on niin romanin näköinen että epäilen olevan alunperin venäjänromaneja. Anna Abreussa on portugalilaisverta.
[/quote]
Epäilet? :) Ulkonäkö voi johtaa harhaan. Minua luulevat melkein kaikki eteläeurooppalaiseksi juuriltani. Olen Pohjois-Pohjanmaalta ja suvut molemmilta puolilta ovat satojen vuosien ajalta täysin suomalaisia.
[/quote]
No eihän se mitään kerro. Samoja uteluita ystäväni sai kuulla ja aina vastasi nauraen olevansa ihan 100% suomalainen "valkolainen". Hups vaan kun saikin mummiltaan kuulla, että äitinsä onkin äpärä syrjähypyn tuloksena, ja romanitaustainen siis. Vaikka romanitausta noinkin kaukaa niin kyllä se näkyy vieläkin. Että ei kannata kuvitella ettet ihan varmasti ihan varmasti yhtään voi olla romanitaustainen.
Ohan noita vaikka kuinka, pääasiassa laulajia. Markus Allan, Anneli Sari tyttärineen, Heikki Lampela ja Markus Lampela, Veijo Balzar, Dimitri ym
Puolikkaita ja vartimanneja: puolikas Anneli Sauli, vartti Olavi Virta ja väitetty on Joel Hallikaisen ja Jari Litmasenkin olevan jossain määrin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 00:04"]
Itselle ei tule mieleen kun ne jossain musiikkiohjelmissa esiintynyt kaksikko, nimeäkään en muista.
[/quote]
Tarkotat vissiin kasinkertaisia syksynsävel voittajia, eli Pelimanneja. Kyösti Roth ja Erno Enroth oli kavereiden nimet.
Lampeloista vielä sen verran, että laulaja Markus Lampela ja juristi Heikki Lampela ovat tosiaan veljeksiä ja heidän kasvatti-isänsä on legendaarinen Pettäjäntie laulaja Taisto Ahlgren, joka kuoli tapaturmaisesti muutama vuosi sitten kompastuttuaan kiveen katutyömaalla lähellä kotiaan, kävellessään Kolmatta linjaa takaisin.
Niin ja jos juku ei muista Markus Lampelaa, niin hän aloitteli ihan lupaavaa laulajanuraansa 90-luvulla, pärjäsi hyvin Syksyn Sävelessäkin. Meni sitten naimisiin Eija Kantolan, jonka kanssa teki lapsen (Nea) ja oma ura hiipui siinä samalla. Myöhemmin erosivat ja sen jälkeen ei ole Markuksesta mitään kuulunut, missä lie nykyään vaikuttaa. Eija Kantolakin muuten sen verran tumma, että saattaa hänessäkin jonkun verran romaniverta olla, tai sitten ei.
23 korjaus Karita Tykkä ent. Tuomola
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:34"]
Onko Jussi Lampi?
[/quote]
Ei ole. Tummat hiukset vaan hämää.
Suomen romanit ovat aika hyvin edustettuina musiikkialalla, romaniartistejahan on vaikka kuinka paljon.
Katie Price, tosin Katie on traveller.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:22"]
[/quote]