Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lääkkeellinen raskaudenkeskeytys...

Vierailija
31.01.2006 |

onko kellekkään tehty? mitä kautta asiaa kannattaa lähteä hoitamaan jos ei halua mennä omaan tk:n, onnistuuko yksityisellä lääkäriasemalla koko homma? Pitääkö olla gynekologi vai käykö yleislääkäri?

.. meille ei kertakaikkiaan tähän elämäntilanteeseen sovi vauva ja minua nolottaa ja itkettää suunnattomasti tämä asia. Haluaisin hoitaa homman pois mahdollisimman " hiljaisesti"

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehdään sairaalassa.

Vierailija
2/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tarvitaan kahden lääkärin lupa ja asiaa kannattaa kysyä ihan neuvolalääkäriltä.

lääkkeillä voidaan tehdä viikolle 9 asti mutta noin 10% lääkkeellisistä keskeytyksistä " epäonnistuu" ja joudutaan tekemään vielä lisäksi kaavinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolalääkäri voi laittaa sinulle lähetteen lääkärille joka sen tekee ja päättää asiasta

Vierailija
4/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitset lähetteen sairaalaan, täällä ainakin ihan yleislääkäri antaa lähetteen naistentautien polille. Siellä sitten annetaan lääkkeet, ja sinun vointiasi seurataan päivän ajan. Kipulääkkeitä saa tarvittaessa, ja niitä taitaa tarvita...

Minä sain viikko sitten keskenmenon ja siellähän me oltiin sulassa sovussa abortin tekijöiden kanssa. Mulle onneksi ei tarvinnut antaa sitä sikiön kehittymisen pysäyttävää solumyrkkyä, vaan pelkkä kohdun supisteua lisäävä lääke auttoi, kun mulla aoli runsasta vuotoa jo omasta takaa. Mutta abortissahan se on pakko antaa sitäkin.

Voimia.

Vierailija
5/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siihen tarvitaan kahden lääkärin lupa ja asiaa kannattaa kysyä ihan neuvolalääkäriltä.

lääkkeillä voidaan tehdä viikolle 9 asti mutta noin 10% lääkkeellisistä keskeytyksistä " epäonnistuu" ja joudutaan tekemään vielä lisäksi kaavinta

Kyllä mulla riitti ihan yhden lääkärin lupa.

Itselle toimenpide oli melko kivuton, eikä kaavintaakaan tarvittu.

Vierailija
6/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläpäin sairaalassa annetaan se eka pilleri joka keskeyttää raskauden etenemisen ja toinen pilleri otetaan kotona sen päivän jälkeen nyt kun sen saa ottaa, ja kipulääkkeitä annetaan mukaan, jos verenvuoto ei lopu viikon parin sisällä niin uudestaan paikalle (taidetaan tehdä jokin jälkitarkastus että kaikki on varmasti tullut ulos)

hassua että samassa paikassa abortin tekijöiden kanssa keskenmenon saanut, tuntui varmaan pahalta että itse olit menettänyt vauvan ja toiset olivat vartavasten menneet sinne että se " otetaan pois" kauniimmin sanottuna

itselläni ei ole asiasta kokemusta mutta kaverini on menossa huomenna lääkkeelliseen keskeytykseen

Vierailija
7/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sinulla on 3 lasta tai enemmän tai olet yli 30 niin yhden lääkärin lupa riittää

" 3"

Vierailija
8/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 7-9vk

Vierailija
9/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa lääkärille jolla oikeus kirjoittaa kyseinen lähete. Sain lähetteen ja sit soitin sairaalaan ja sain ajan sinne. Ei ole kivulias eikä mitenkään " paha" . Ekana päivänä otetaan yks tabu ja toisena hoidetaan homma loppuun. Vuotoa tulee ja kipuun saa lääkettä. Mulla ollu sama tilanne, joten et ole ainoa. Voimia vaan ja kyllä se siitä!

Vierailija
10/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lääkärin puolto lääkkeelliselle (esim. terveyskeskuslekuri tai yksityinen, joka ultraa ja kirjoittaa lähetteen polille = 1 puolto). sitten polilla toinen ultraus ja lääkkeet, sama lekuri puoltaa kakkospuollon.

ekat tabut sairaalassa, tokat kotona. supistuksia ja sitten raskausmatsku tulee vuotona pois.

mulla tuli alkio ehjänä lapsivesineen sikiöpussissa. jälkivuotoa oli parisen viikkoa.

Vierailija
11/15 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla tuli alkio ehjänä lapsivesineen sikiöpussissa. jälkivuotoa oli parisen viikkoa.

kamalaa!!! :(

Vierailija
12/15 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan pian saa ajan keskeytykseen, siitä, kun tuo lähete on lähtenyt eteenpäin? 

Vierailija
13/15 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaan vaan yhteys. Ei ne tuomitse. Sitä kautta saat lähetettä eteenpäin.

Vierailija
14/15 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viikoista. Minä kävin neuvolassa rv4 ja keskeytys voitiin tehdä vasta rv7. Ilmeisesti odotettiin, että meneekö sitä ennen kesken tai jotain. Aiemmin ei voinut keskeyttää.

Vierailija
15/15 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan