Ärsyttävää kyläillä marjanpakastajien luona tähän aikaan vuodesta
Kommentit (26)
Oi,minä keräsin villivadelmia keskeltä ei mitään. Kyllä meinaan lettuhillot tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nekään haluais että tuuthäiritsemään kesken kiireisimmän pakastusajan.
Miksi pitää olla kiire? Relaa vähän :)
Voitko vähän avata miten se sinun kyläilyysi vaikuttaa, jos he pakastavat marjoja? Aloituksesta ei käynyt ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata olla tekemisissä aivottomien marjanpakastajien kanssa.
Juu, kannattaa kyläillä työttömien luusereiden luona, siellä ei turhaan tohista minkään asian kanssa :D
Kade olet vaan. Me omien puhtaiden marjojen syöjät pysytään terveinä.
Tosi ärsyttävää jos joku tuppaa itsensä kyläilemään kesken marjojen pakastuspuuhien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo nyt. Minä en ainakaan enää marraskuulla voi mennä mustikkaan enkä puolukkaan. Relaat nyt ihan itse ja ota vuodenaika huomioon ja anna rauhassa ihmisten säilöä🤡🙈
Aloitukseta ei selviä, että onko ap kutsuttu kylään vai onko hän mennyt ns. kutsumatta. Jos kutsutaan kylään, ja samalla aletaan pakastaa marjoja, se on vähän outoa. Mutta jos ap on vain tupsahtanut kyläilemään ja kyläpaikassa on pakastus meneillään, minä ainakin kysyisin, että voinko auttaa. Erikoinen aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo nyt. Minä en ainakaan enää marraskuulla voi mennä mustikkaan enkä puolukkaan. Relaat nyt ihan itse ja ota vuodenaika huomioon ja anna rauhassa ihmisten säilöä🤡🙈
Senkus säilöt, mutta miksi se pitää kiireellä tehdä? Hosumalla tehty työ on huonoa työtä.
Sulla on rankat ajat, kun omenatkin kypsyy jo ennätysaikaisin ja niidenkin säilöminen alkaa tähän samaan syssyyn.
Ymmärrän aloituksen. Tietynlaisten marjahullujen kanssa ei voi kesällä ja syksyllä mistään muusta puhuakaan kuin marjastamisesta ja pakastamisesta. Niin kuin se olisi hyvän emännyyden merkki. En jaksa. Se on yhtä keskiluokkaista kuin jauhaa kesälomista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloituksen. Tietynlaisten marjahullujen kanssa ei voi kesällä ja syksyllä mistään muusta puhuakaan kuin marjastamisesta ja pakastamisesta. Niin kuin se olisi hyvän emännyyden merkki. En jaksa. Se on yhtä keskiluokkaista kuin jauhaa kesälomista.
Kannattaako tällaisten "hullujen" kanssa sitten edes olla tekemisissä? Minun mielestä marjojen kerääminen on vain viisasta. Rahaa säästyy, mieli kirkastuu metsässä ja talveksi on ruokaa pakkasessa. En oikein ymmärrä mistä kumpuaa tällainen negatiivisuus aivan normaalia kansalaistaitoa kohtaan. Ei se, että joku pakastaa, ole sinulta millään lailla pois? Älä sitten ole tällaisten ihmisen kanssa tekemisissä, jos niin kovasti tuntuu ärsyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Oi,minä keräsin villivadelmia keskeltä ei mitään. Kyllä meinaan lettuhillot tehdä.
Hyvät ja terveelliset marjat pilaat sokerilla.
Vierailija kirjoitti:
Onko marjojen pakastaminen sinulta pois?
Tämä on sitten niin ääliömäinen kommentti. "Naapurin Pera hakkaa vaimoaan, ei se ole keneltäkään pois." "Ajoin kännissä ylinopeutta, onko se sinulta pois?"
Vierailija kirjoitti:
Voitko vähän avata miten se sinun kyläilyysi vaikuttaa, jos he pakastavat marjoja? Aloituksesta ei käynyt ilmi.
Eivät osaa pakastaa kunnolla. Oikeaoppisesti pakastaessa marjoja ei jäädytetä kiinni toisiinsa.