J***uta, anoppi oli vähällä tappaa meidän pojan!
Nyt kun tilanne on rauhoittunut mä oon niin täynnä vihaa sitä eukkoa kohtaan.
Eilen olivat siis miehen vanhemmat meillä kylässä. toivat lapsille namuja...ja kielsin asiasta koska näin että yhdessä pötkössä on pähkinää jolle poika 5v. on erittäin pahasti allerginen. anoppi tietää asian mutta vähättelee sitä(ei muuten enää), " kyllähän sitä voi yhden patukan syödä..." otin ne pois lapsilta ja sanoin että ei voi syödä sitä koska on sille allerginen, no eikös anoppi ottanut laukustaa uuden ja antanut sen pojalle kun olin laittamassa kahvia pöytään.
Poika ehti ottaa siitä yhden haukkauksen jonka jälkeen alkoi hengitystiet mennä umpeen ja turvota kasvot ja raajat. Äkkiä sain annettua pojalle piikin (onneksi oli varalla hätätapuksia varten) ja soitettua nopeasti ambulanssin. aamulla päästiin pojan kanssa kotiin sairaalasta ja nyt poika voi hyvin.. mitä nyt on peloissaan ja järkyttynyt asiasta.
Siis voi vit** tuota anoppia eikö se usko kun sanotaan että EI SAA ANTAA MITÄÄN PÄHKINÄÄ! Mä oon ihan raivona täällä, enkä vastaa vaikka anoppi yrittää koko ajan soittaa. mies hoitakoot hänet...
ARGHHH......pitää vähän tuuletella täällä itteään etten kokonaan pimahda...
Kommentit (68)
minkälaisen patukan se anoppisi antoi lapselle? oliko joku sellainen " saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää" taiko ihan joku pähkinäpatukka (esim snickers)
[/quote]
Se patukka oli TUPLA. että ihan kunnolla on pinnalla pähkinää... mä oon vieläkin niin hiilenä täällä että en voi tosiaan vastata puhelimeen. Anoppi on jo tukkinut vastaajan ja pitää linjaa varattuna kokoajan...
Ja kun se ei ole edes pyytänyt anteeksi, missään viestissään... on varmaan huolissaan ja haluaa tietää miten voidaan, mutta miksi se ei voi pyytää edes anteeksi sitä kun ei kuunnellut kieltoja ja ohjeita. aikuinen ihminen sentään.
ap
Minä itse olin lapsena kalalle niin allerginen, että pienikin määrä turvotti minut kokonaan (ei onneksi hengitysteitä). Hajukin jo sai aikaan oireita. Äitini siis tietää mitä allergia on.
Esikoiseni on maitoallerginen, ei mitenkään pahasti, mutta maha menee sekaisin. Kielsin äitiäni antamasta yhtään maitoa, ettei esim. antaisi lapselle kaupassa leipämaistiaisia kun siinä margariinissa on kuitenkin maitoa. No vastaus oli tietenkin " Eihän niin pieni määrä mitään haittaa, voi sitä vähän antaa kun tyttö niin haluaa" . Ei onneksi sairaalaan jouduta, mutta yritän tässä tarkkailla onko tyttö allergisoitunut soijalle kun on maha taas aina sekaisin, eikä tässä nyt maitoa yhtään tarvittaisi.
Kumma kun on aika pyyhkinyt muistot minun allergiakohtauksistani...
Sympatiat siis ap:n puolella (ja lapsen) toki, mutta ikinä en ole ymmärtänyt tuollaista miniä-anoppi-suhdettaa (ehkä kun mieheni äiti on kuollut). Eikö mies voi " hoidella" omia vanhempiaan?
millään tajua ettei lapsenlapselle saa antaa soijaa.Sitähän on kaikissa kekseissä,jäätelöissä karkeissakin(ainakin kaikissa suklaissa)tämä poika on vielä niin herkkujen perään,että varmasti syö jos mummo antaa.
Monet yöt on sitten kaverilla kulunut valvoessa(ja pojalla),kun toinen raapii koko yön itseään! Tämä anoppi tuntuu kyllä muutenkin olevan aika yksinkertainen tapaus.
Tätä väriainetta käytetään vaatteitakin värjätessä, joten ystäväni ei voi käyttää sinisiä vaatteita.
Vierailija:
Miettikääpä itse jos aikanaan oma miniänne sanoo, että lapselle ei saa vaikka laittaa sinistä vaatetta päälle, kun se saa siitä hulluuskohtauksen. Kyllähän sitä saattaisi olla vaikea uskoa, jos maailman sivu lapsia on puettu siniseen, eivätkä ole seonneet. T
Aivan järkyttävää!!! Toivottavasti poikasi on jo kunnossa! Toiset ne vaan ajattelee itseään...
Meillä isäni on sitä mieltä,ettei allergioita ole (?!),eikä myöskään esim.adhd tmv...
Poikamme on allerginen suklaalle,se selvisi jo imetysaikana kun itse söin suklaata ja poika sai oireet,kuitenkin isäni on joka välissä tunkemassa pojalle suklaata,kun " pitäähän lasta vähän hemmotellakkin" . On siis sitä mieltä,et se suklaa-kielto on vaan keksitty juttu,jotta lapsi pysyis nameista erossa...
Muutenkaan ei minusta siltikkään 2½v tarvi syödä suklaata...
No,meillä ei tule noin pahoja oireita,mutta kyllä se ripuli ja ihottuma riittää meillekki ja joka kerta raivoan isälleni,joka väittää,ettei oireet v o i olla suklaasta... *huoh*
Vierailija:
Sympatiat siis ap:n puolella (ja lapsen) toki, mutta ikinä en ole ymmärtänyt tuollaista miniä-anoppi-suhdettaa (ehkä kun mieheni äiti on kuollut). Eikö mies voi " hoidella" omia vanhempiaan?
Ei vain ole tullut mieleen meille, että joku ei uskoisi kieltojamme lapsen ruokien suhteen. Mies on tästä ihan yhtä raivona kuin minäkin, ellei jopa enemmän. Ja on taatusti antanut illalla äitinsä kulla kunniansa. ei se anoppi muuten näin paljoa soittelisi..Anoppi kon luonteeltann sellainen -minä kyllä tiedän, et sinä lapsen äitinä/isänä voi tietää, kun minä olen jo sentään elämää kokenut jne...-
ap
mitä oireita voi tulla koska hänen tietämyksensä mukaan allergia tarkoittaa ihottumaa, ilmavaivoja ym.
kyllä se syt tietää, usko pois! ja on valtavan häpeissää nyt.
ONNEKSI lapsellesi ei käynyt kuinkaan. elä kösitä väärin , olen sinun puoelllasi ap.
mutta nyt olisi aika istua RAUHASSA aloillee, ja selvittää koko juttu. antaa myös anopille tilaa myöntää olleensa väärässä. sinä voitit ap. elä enää räyhää. hoitoon ei toki tartte antaa lapsia hänelle, se on ihan ok tuon jälkeen.
Mitäs jos vastaisit ja sanoisit suoraan että odotat häneltä ensin anteeksi pyyntöä ennenkuin edes suostut juttelemaan asiasta muuta.
jos se vaikka auttaisi.
Koko jupakkaa ei olisi syntynyt, jos anoppi-kulta olisi totellut lapsen äitiä ja olisi ollut antamatta niitä karkkeja. Minkä ihmeen takia lapsille pitää antaa karkkia muutenkaan??
pähkinän syöttäminen pahasti allergiselle täysin tietoisesi. Selitelköön poliisille, ei miehellesi.
Vai uskotko ap että tämä muka olisi perheen sisäinen asia? Minusta ei ole. Poliisit kehiin!
Eihän lapsi voi luottaa kehenkään, jos ei omaan mummuunsa! Meidän 5v osaa vasta nyt epäillä ruokien sopivuutta, tarjosi ruokaa kuka tahansa. Lapsen on voitava luottaa läheisiinsä!
Meillä alle 3vuotias ainakin on niin kova herkkujen perään, että varmasti syö, jos vieras tarjoaa. Vastuuta ei voi sysätä lapselle. Itse pistäisin varmaan välit poikki anoppiini, jos tekisi jotain tuollaista kielloistani huolimatta. Hengenvaarallista allergian vähättelyä:(
Halusi tietysti yhden lapsenlapsen vähemmän, ja luultavasti jopa epäilee, että lapsi ei ole miehesi.
Murhayritys, tai vähintäänn tappo. Tuoimio kyllä tulisi. Jos kerran vanhemmat kieltää minuutti aikaisemmin, niin kyllä se on vakava asia. Ja jo kaupassa on tietysti katsellut, mitä suklaata ottaisi, jotta vaikutus oli pikaisin. Luultavasti siksi valitsi sen TUplan, kun muruset on siinä pinnalla, että osuu heti suuhun.
Onneksi sait sen murhaajan heti kiinni.
Paranemista pojalle. Ja muistakaa nyut teroittaa hänelle mieleen, että ei MISSÄÄN MITÄÄN KENELTÄKÄÄN oteta. Kyllä tuon ikäisen pitäisi jo tietää.
Sinun tilanteessasi minä en päästäisi anoppia enää kylään hetkeen ja kun seuraava kerta olisi kyseessä niin en päästäisi ovesta sisään ennenkuin anoppi olisi vakuuttanut ettei enää koskaan yritää kasvattaa minun lapsiani ja kunnioittaa minun käskyjäni omassa talossani. Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Pistä anoppi seinää vasten ja pidä huoli että hän todella tajuaa tekojensa seuraukset!
mutta tähän väriasiaan tuli sanottavaa:
Vierailija - 31.01. 12:38 vastaa tähän viestiin (27/49)
Yrittäkää nyt kuitenkin muistaa sellainen juttu, että vakavat allergiat ovat kuitenkin aika uusi juttu.
Kun anoppi on aikanaan lapsiaan hoidellut, niin ei ole ollut tällaisessa mittavkaavassa allergioita kuin nykyään. Miettikääpä itse jos aikanaan oma miniänne sanoo, että lapselle ei saa vaikka laittaa sinistä vaatetta päälle, kun se saa siitä hulluuskohtauksen. Kyllähän sitä saattaisi olla vaikea uskoa, jos maailman sivu lapsia on puettu siniseen, eivätkä ole seonneet. Tää nyt oli ehkä huono vertauskuva, mutta kuitenkin.
Heh, meidän lapsella tuli ihottuma. Lääkäri totesi atooppisen ihon, ei sen kummempaa. Mutta äitini heti suuna päänä tätini kanssa pohtimaan, että MISTÄ ihottuma johtui, sitten keksivät kärppinä, että olin pukenut lapsen SINISIIN vaatteisiin ja siitähän se allerginen reaktio oli tullut, koska tädinkin lapsi vuonna nakkisota oli saanut allergiaa juuri sinisistä vaatteista:D
Äitini ei uskonut, vaikka luin allergialiiton oppaasta, että mitkään värit eivät aiheuta kosketusallergiaa, ongelma väriaineista koskee uusia vaatteita, pitää pestä muutamaan kertaan. " En silti usko" - äitini.
Luojan kiitos hän on ammatikseen perehtynyt ruoka-aineisiin, joten allergiat ja lapsen ruokavalion kyllä uskoo. Muuta pöljää sitten kyllä kykenee tekemään.
En ole ehtinyt tässä välissä koneelle, nyt vasta aikaa kunnolla.
Meillä tosiaan tuo allergia on todettu vasta n. vuosi sitten ja reaktiot menevät kokoajan pahemmiksi. Poikamme 5v. tietää että ei saa syödä pähkinää mutta kun mummu kerrana sanoi että " kyllähän sinä nyt tätä voit syödä, olethan syönyt ennenkin" . niin ei siinä oikein voi poikaa syyttää... tietenkin lapsi uskoo kun mummu sanoo. Vaikka olin kieltänyt syömisen niin lapsi ei tajunnut siis tämänkin patukan olevan vaarallista.. emme ole kulkeneet namihyllujä pitkin ja sanoneet mitkä ovat kiellettyjä vaan näyttäneet niitä mitä saa syödä.
Ja mitä anoppiin tulee: itse olen sanonut hänelle vain että asiasta en keskustele ellei anteeksipyyntöä tule.--ei ole tullut. Mies on yrittänyt ottaa yhteyttä heihin mutta anoppi on nyt sitä mieltä että ei ole tehnyt mitään väärää koska mummut saavat antaa lapsenlapsiolleen herkkuja. Miehen ja minun osaltani olemme käyneet asiaa keskustelemalla läpi emmekä edelleenkään ymmärrä anopin käytöstä. Hän on siis -ANOPPI TIETÄÄ KAIKEN- ihmisiä. ei kunnioita mitän muitakaan meidän päätöksiämme.
poliisille emme asiaa aio laittaa, mutta niin tk kuin neuvolaakin olemme lähestyneet asiassa että miten pitäisi toimia. Jokatapauksessa kun emme enään ole missään väleissä niin TOIVOTTAVASTI ei enään mitään satu. Poika on vieläkin järkyttynyt ja hän onkin käynyt juttelemassa lastenpsykiatrinkanssa tapahtuneesta. hyvä näin ettei jää mitään traumoja asiasta.
Olikohan vielä jotain...no olen vielä jonkin aikaa koneella joten luen vielä vastauksia...
ap
On turha sanoa, ettei isovanhempiemme aikana olisi ollut allergioita, tai meidän lapsuudessamme. Onhan esim. kautta aikojen ihmisiä vain kuollut, eikä ole tiedetty, mihin.
Vakavat allergiat ovat kai lisääntyneet. Ainakin tietoisuus niistä.
Anopin sisarusparvessa on ollut allergiaa, samoin hänen lapsillaan (myös miehelläni). Hänelle ei kyllä tulisi mieleenkään syöttää lapsellemme jotain, mistä olisimme kieltäneet. Hän on oppinut jo aikoja sitten, mitä allergisoiva ruoka-aine voi aiheuttaa.
Hän tekee kyllä kaikenlaista muuta junttia, eikä lapsemme ole edes allerginen. Mutta jos olisi, tässä asiassa kyllä häneen luottaisin.
Kun anoppi on aikanaan lapsiaan hoidellut, niin ei ole ollut tällaisessa mittavkaavassa allergioita kuin nykyään. Miettikääpä itse jos aikanaan oma miniänne sanoo, että lapselle ei saa vaikka laittaa sinistä vaatetta päälle, kun se saa siitä hulluuskohtauksen. Kyllähän sitä saattaisi olla vaikea uskoa, jos maailman sivu lapsia on puettu siniseen, eivätkä ole seonneet. Tää nyt oli ehkä huono vertauskuva, mutta kuitenkin.
Ja kyllä järkevä ihminen tietysti uskoo mitä vanhemmat sanoo, ja vaikka epäilisikin jotain, niin kunnioituksesta toista ihmistä kohtaan uskoo mitä sanotaan. Mutta ajattelin vaan, että tuollainen asia voi kuitenkin vahvasti olla näiden vanhempien ihmisten toimien taustalla.