Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan rakentanut taloa 120 000 eurolla?

Vierailija
31.01.2006 |

Tuo hinta siis ILMAN tonttia.. Pystyykö rakentamaan perustalon tuollaisella budjetilla?

Tuntuu, että täällä on niin hirveitä summia mennyt ihmisillä taloon rahaa. Kai sitä pystyy halvemmallakin, vai pystyykö?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin olemme itse tehneet kaikki mitä voi.Rakentamisessa kesti vajaa 1v kun mies kävi samalla myös itse töissä.

Meillä ei ollut mitään kodinkoneita tai kaappeja elementtejen mukana vaan kaikki ostettiin erikseen.

Vierailija
22/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli maksamaan 100 000 euroa, 135 neliöinen omatalo. Pystytettiin ite talkoilla, meni noin viikko ja säästettiin 10 000 euroa. Muutenkin tuuria oli, sähkötyöt teki tuttu 10 euroa/tunti ja tarvikkeet saatiin tosi edulliseti oisko tullu maksaan sähköt + tarvikkeet alle 5 000 euroa. Keittiökalusteet ja kodinhoitohuone ja vessan kalusteet saatiin 11 000 eurolla. Ihan perustalo, laminaatit lattioissa ja ihan keskihintaiset kaakelit, takka ym. Mies teki paljon itse ja naapurin mies auttoi otti vain 5 euroa/tunti. Osas tehdä kaikki muuraukset ja laatoitukset ym, ihan ammattilainen. Talo rakennettiin Uudellemaalle perintötontille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pystyykö miehesi tekemään saman palveluksen takaisin? Eli tulemaan puoli-ilmaiseksi töihin?

Vierailija:

Meillä tuli maksamaan 100 000 euroa, 135 neliöinen omatalo. Pystytettiin ite talkoilla, meni noin viikko ja säästettiin 10 000 euroa. Muutenkin tuuria oli, sähkötyöt teki tuttu 10 euroa/tunti ja tarvikkeet saatiin tosi edulliseti oisko tullu maksaan sähköt + tarvikkeet alle 5 000 euroa. Keittiökalusteet ja kodinhoitohuone ja vessan kalusteet saatiin 11 000 eurolla. Ihan perustalo, laminaatit lattioissa ja ihan keskihintaiset kaakelit, takka ym. Mies teki paljon itse ja naapurin mies auttoi otti vain 5 euroa/tunti. Osas tehdä kaikki muuraukset ja laatoitukset ym, ihan ammattilainen. Talo rakennettiin Uudellemaalle perintötontille.

Vierailija
24/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, ettei sähkötöitä saa ilman lupia tehdä, ja siksi siitä mainitsinkin. On nimittäin yksi aika iso menoerä rakentaessa. EIkä siinä mitään, hienoa jos olette onnistuneet talon noin halvalla rakentamaan! Toivottavasti vaan ap ja muutkin ymmärtävät, ettei tuo onnistu moneltakaan!

Meillä peukalo keskellä kämmentä, olemmekin varanneet 200 tonnia ilman tonttia. (yksi kerros, 125 neliötä)

-21-

Vierailija
25/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin pari vuotta on aikaa... meillä neliöitä 120, kaikkea ei tarvinnut tehdä itse = talopaketti... autotalli ei tuohon budjettiin mahtunut mutta tontti kylläkin, se tosin oli halpa...

Vierailija
26/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pk-seudulle 120 000 kummonen mökki kohoa, vaikka tontin sais ilimaseksi. Eri asiassa sitten pohjoseen.

Vierailija
27/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin arvatkaapas vaan korvaako vakuutus!

Vierailija
28/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo n.150 ja talli 40 neliötä tontti liittymät ym.. rakennettiin 2000v.tontin koko n.4000 neliötä.

Vierailija
29/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakensivat 5 vuotta sitten Pohjanmaalle talon, 150 neliötä yhdessä kerroksessa. Ei ole mikään kartano, mutta ei ihan laatikkomallikaan. On erkkereitä jne. Ottivat paikalliselta taloyhtiöltä elementit ja loput teki mies ja muutama tuttu rakentaja itse. Tuli maksamaan 100 000 ¿! Uskon kyllä että totta puhuvat. Täällä päin ovat rakennuskustannukset tosi paljon halvemmat kuin missään pääkaupunkiseudulla tai kaupungeissa ylipäätään.

Joku muka oli sitä mieltä että materiaaleissa ei paljon säästä... Pötypuhetta! On siinä nyt eroa ottaako 10 ¿:n laminaatin vaiko 35 ¿:n parketin... Sama pätee kaikkeen siinä talossa, keittiö on myös suuri menoerä. Monessa pikkuasiassa kun säästää niin helposti on säästänyt jo 10-20000¿!

Meilläkin rakentaminen suunnitteilla ja max. 140 000 ¿ sais 1½ kerroksinen maksaa. Miehen veli tekee meille sähkötyöt ilmaiseksi, me vastaavasti voimme sitten auttaa häntä jossain hommassa. Tuttu rakennusmies on jo luvannut tulla töihin, ottaa 8 ¿/h. Muuten teemme paljon itse.

Vierailija
30/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-21-

Vierailija
31/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talo tuli maksamaan noin 110000¿. Asuinnelioitä talossa on 111. Itse hommasin tavarat, eli tehty " pitkästä tavarasta" . Kaikki on tehty itse lukuunottamatta sähkö, putki ja maansiirtotyöt. Talossa on parketti/ laattalattiat, kermansaven varaava takka, Puustellin keittiö jossa kivi/massiivipuu tasot.

Vierailija
32/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy sähkömiehen vaimo.

Vierailija
33/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun miehellä ne on, jos on sähkömies? Kai tuon tiesti, kun olet sähkärin vaimo? Minunkin mieheni muuten on sähkäri koulutukseltaan. Ei silti tee itse sähkötöitä, kun ei ole kokemust alalta.

-21-

Vierailija
34/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimpia. Mies rakensi talon 80% yksin, isäni teki sähköhommat ilmaiseksi. Putkihommat, kaakeloinnit ja tapetoinnit teetettiin muilla. Tarvikkeet ovat varmaan kallistuneet, enää ei saataisi samalla hinnalla taloa. Talli ei sisälly hintaan.

Vierailija
35/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on rakennettu 120 000 eurolla. Neliöitä on reilu 160 ja kahden autonkatos. Pinta materiaalit on hyviä mm. massiivipuutasot ja puustellin keittiö, vuolukivikiuas ja vesikiertoinen puukeskuslämmitys (kalliit alkukustannukset). Tontti maksoi 20 000 euroa päälle. Eli 140 000 ja kaikki on saatu tehtyä.

Vierailija
36/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

122 neliöiseen taloon ja yläkertavarauksella rakennusala 144.

+ 120 neliöinen ulkorakennus.

tehtiin suorasta tavarasta, rakennusmestari, muurari, laatoittaja ja yksi aputyömies olivat ilmaisia.

Ikkunoita on paljon mutta ne hankittiin AJJ markkinoinnista (Kodikas-ikkunat) edullisesti. TArjouspyynnöissä pystyt tekemään kaikkein eniten itse ja säästämään paljon. Työmiehen palkat eivät ole niin suuri investointi kuin tarjouksia pyytämällä voit tienata.

Keittiökalusteet ovat yksi alue joissa voi säästää paljon

Vierailija
37/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ehdottomasti varautua ylitykseen. Talon pitää olla aika pieni että tuohon hintaan lähtee.

Vierailija
38/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta... Meillä tulee olemaan 187 asuinneliötä kahdessa kerroksessa. Talo tulee vesikattoon pakettina, sen jälkeen timpuri ja avuliaat sukulaiset jatkavat sisätöillä. Sähkömies omasta takaa. Mitään kummallisuuksia ei ole tulossa ja silti kustannusarvio vaikka miten sitä pyörittäisi on 250 000e vuokratontille. Maaperätutkimuksen mukaan perustukset tulevat olemaan edullisimmasta päästä, hyvästä maaperästä johtuen. Olen kyllä kateellinen teille, joilla talonkustannus alkaa ykkösellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän