Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan rakentanut taloa 120 000 eurolla?

Vierailija
31.01.2006 |

Tuo hinta siis ILMAN tonttia.. Pystyykö rakentamaan perustalon tuollaisella budjetilla?

Tuntuu, että täällä on niin hirveitä summia mennyt ihmisillä taloon rahaa. Kai sitä pystyy halvemmallakin, vai pystyykö?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Älvsbyn peruspaketin 101 neliötä saa noin 100 000 Eurolla ja päälle ilman lisävarusteita menee varmaan tuo 20 000 Euroa. Kovin hienoa ei kyllä tule, mutta mainiosti 70-luvun arava-taloille vastine.

120 000 Eurolla siis voi saada sellaisen suorakaiteen ja yksinkertaisen perustalon halvoilla varusteilla. Ja tuohon hintaan saa tehdä vielä paljon itse.

Vierailija
2/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena rakentaa aika perustalo, eikä mitään kallista sisustusta tms. Lisäksi tekisimme paljon itse. Miehellä aika paljon kokemusta jos jonkinmoisesta rempasta. Täytyyhän nyt tuolla hinnalla jonkinlainen talo saada???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti saadaan...

Vierailija
4/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikea varmaan enää saada samaan hintaan. Silloinkin tehtiin aika paljon itse ja tontti saatiin ilmaiseksi

Vierailija
5/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tarkoitus ottaa talopaketti ja tehdä itse niin paljon kuin mahdollista. Eli paljon.

On kyllä tuo Älvsbykin käynyt mielessä, mutta ehkä tehdään itse kuitenkin.

Vierailija
6/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon ja autokatokseen meni n. 850 000 mk yhteensä. Sisustus ei ollut halvinta mahdollista. Siltikin minun on vaikea uskoa että 120 000 kovin kummosta rakentaa. Jonkun pikkuisen mökin korkeintaan.

Vierailija
7/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tosiaan tulisi ihan perustalo eikä mitään kalliita ratkaisuja olisi tarkoitus tehdä..

t.ap

Vierailija
8/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäisikö autotallikin saada samaan hintaan?

Varmasti jonkun 110 neliöisen perustalon saa tuohon hintaan rakennettua, jos muistaa pitää kustannukset kurissa.

Vierailija
9/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee 122.5 neliöinen talo. Ei mitään pröystäilyä sisustuksessa. mies tekee mahd paljon itse ja laskettiin että talolle tulee hintaa n. 145 000e....

Ap, kuinkas suurta taloa olette ajatelleet?

Vierailija
10/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran päälle 100 nelilötä olisi tarkoitus rakentaa. Ei mitään suurta...

t.ap

Vierailija
11/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design-taloissakin halvin taitaa olla alle 115 000 ¿ (avaimet käteen-pakettina).

Tuttuni rakentaa täysin itse (paitsi sähkötyöt) talon, budjetti 80 000 ¿, neliöitä 105 + 30 neliön lämmin autotalli. Kaikki tarvikkeet kilpailutettu, eikä sisustus mitään huippulaatua (kuitenkin leivinuuni, laminaattilattiat, kaakelit kylpyhuoneessa). Ja budjetissa ovat pysyneet.

Vierailija
12/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teki hienon talon alle tuon 120 000 euron. Laatoittajan palkkasi erikseen, sähkömiehen, putkimiehen yms. Talossa muistaakseni jotain 120 neliötä ja iso kuisti (lasitettu). Hieno varaava takka, laattalattiaa monessa tilassa, isot huoneet jne. jne.

Kyllähän se mies teki paljon siellä itse töitä, paljon mutta tosi edullisesti saivat talon itselleen!!!!!!!

Vierailija
13/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 1/2 KERROKSINEN talo ja tilaa 170 neliötä.Materiaalit ovat hyviä ja niissä ei ole säästelty..Ikkunoita löytyy ehkä vähän liikaakin(ikkunat ovat kalliita) ja lattiat ovat laattaa/parkettia.

Lisäksi samassa pihapiirissä on autotalli jossa on miehen työtilat myös.Neliöitä yht.110...

Tontti on kooltaan 2100m2 joten sekään ei ole mikään pieni.

Paikkakuntana meillä on OULU.Tietysti ymmärrän että esim.Helsingissä tontit ovat PALJON pienempiä ja kalliimpia.

Kokonaisuudessaan meillä meni rahaa 124 000 ¿ joten ei voi kalliiksi sanoa!!

Vierailija
14/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttavaa kuulla, että on mahdollisista. Niin olemme itsekin kuvitelleet, mutta tulin jo tätä palstaa lukiessani epätoivoiseksi.

Kiitos kommenteista kaikille, otan mielellään niitä lisää vastaan ;-)

t.ap

Vierailija
15/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv.14

ps.siksi päädyttiin tähän betonielementtiin kun on talvella todella lämmin ja kesällä ihanan viileä!

Vierailija
16/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi usko tuota. Minä vuonna rakensitte?

Tuollainen hinta on yksinkertaisesti lähes mahdoton, ellei ole säästetty sellaisissa asioissa, missä ei ikinä pitäisi säästää eli perustuksissa, maansiirrossa, rakenteissa jne. Siltikin tiukkaa tekisi.

Vierailija
17/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on 1 1/2 KERROKSINEN talo ja tilaa 170 neliötä.Materiaalit ovat hyviä ja niissä ei ole säästelty..Ikkunoita löytyy ehkä vähän liikaakin(ikkunat ovat kalliita) ja lattiat ovat laattaa/parkettia.

Lisäksi samassa pihapiirissä on autotalli jossa on miehen työtilat myös.Neliöitä yht.110...

Tontti on kooltaan 2100m2 joten sekään ei ole mikään pieni.

Paikkakuntana meillä on OULU.Tietysti ymmärrän että esim.Helsingissä tontit ovat PALJON pienempiä ja kalliimpia.

Kokonaisuudessaan meillä meni rahaa 124 000 ¿ joten ei voi kalliiksi sanoa!!

No ohhoh....vähän epäilen... 1 1/2 kerroksinen talo ja noin halpa..ei ikinä!!!! ja vielä 170neliötäkin!!! En taida ihan uskoa...

Ja OULUSSA muka....

Me asutaan ihan pienessä kunnassa ja sillä rahalla täällä saa korkeintaan 80 neliöisen vanhan talon...

Vierailija
18/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv.14

Vierailija
19/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari tuttua pariskuntaa rakentaneet Oulun seudulle hieman alle 120 neliön talot, kummallakin rahaa meni kummallakin hieman alle 100 000 e. Tontit sisältyivät hintaan.

Tähän summaan pääsivät itse mahdollisimman paljon tehden, palkattuja kirvesmiehiä ei tarvittu. Talot oli elementtitaloja, joiden hintaan sisältyi kaapistot, kodinkoneet ym. On kyllä hienot, kodikkaat kodit. Sellaiset peruskodit, joissa kyllä viihtyy. Eikä ollenkaan " halvan" oloiset.

Tsemppiä ap!

Vierailija
20/38 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ihme materiaaleja vaadi. Ja jos tosiaan osaa tehdä itse KAIKEN. sähkötyöt yms. Ajattelin vaan, kun tutut rakentaa taloa n.110 neliötä, ja mies alan ammattilainen. Silti budjetti ilman tonttia on jotain 140 000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän