Tietäisikö joku kääntäjien palkoista?
kuinka paljon voi laittaa palkkatoivomukseksi euroina /tunnissa?
Kommentit (11)
Siinä mukana alv. Lisäksi tuntihintani on ollut myös tuo 30 ¿ sis. alv. Olenkohan ottanut liian vähän liksaa??
Paljonko käännät tunnissa, lopullista tekstiä? Laske tuntipalkka siitä, ja muista että firma haluaa sinun ja omat kulut sekä voittonsa päältä.
todella vaikea tietää mitä laittaisi... tuntuu, että palkat eroaa aika paljon paikasta riippuen!
Eli mulla on oma firma myös. Ihan hyvin olen noilla summilla elänyt niin kauan kuin töitä on ollut. Joskus tosin on ollut liian vähän töitä ja se ottaa päähän. Toisaalta kuluja ei ole paljon kun saan tehdä töitä kotoa!
vähän aiheen vierestä. mutta haluaisin kanssa kotona tehtävää työtä...
Kääntäjäksi et pääse, ellet ole saanut alan koulutusta tai vaihtoehtoisesti osaa jotain poikkeuksellista kieltä + hyvää äidinkieltä.
Meillä ainakin töissä kääntäjät on kaikki maistereita yliopistosta.
jos kääntäjäksi haluaa voi opiskella joko suoraan jotain kieltä yliopistossa ja sitten yrittää alan hommiin, mutta helpompi tapa on opiskella suoraan kääntäjäksi niin samalla oppii ne käännöshommat toisin kuin pelkissä kieliopinnoissa, vaikka monet heistäkin ryhtyvät kääntäjiksi. Esim. Savonlinnassa voi opiskella kääntäjäksi&tulkiksi Joensuun yliopistossa
Sivulle menee helposti neljäkin tuhatta merkkiä. Ei mikään itseään kunnioittava käännösfirma myy 1500 merkkiä alle 50 euron.
En laskutakaan sivun mukaan vaikka tässä nyt tulin siitä puhuneeksi:). Ei laskutan per sana, ja tottakai, sanamäärä sivulla vaihtelee paljon! En ole halunnut ylihinnoitella itseäni kun olen vasta tätä hommaa vuoden tehnyt. Tarkoitus olisi toki nostaa hintoja kunhan saan hyvän kääntäjän maineen.
5
olin jo laittamassa toivomukseksi 90 e/h mutta taitaa olla vähän liikaa... kiitos!