ApUa! Mitä tää on?
Mulla tuli reilu kolme viikkoa sitten limatulppa verinen iso limaklöntti. Sen jälkeen ei oo ollu muuta kuin runsasta valkovuotoa ja jonkin verran limaista mutta ei veristä vuotoa.
Eilen alkoi punainen (hieman vaaleanpunainen) vuoto joka muuttui iltaa kohden ruskehtavaksi. Vuotoa ei ole tullut paljoakaan mutta nyt aamullla sen seassa on ollut hieman limaa. Pitäiskköhän ottaa yhteyttä jonnekkin ja tiedustella asiaa vai odotella ja katsoa mihin tilanne kehittyy? Onhan viikkoja jo niin paljon että voi enteillä synnytystäkin? Suppareita ei pahemmin ole ollut ei ainakaan kipeitä. Neuvola vasta ens maanantaina.
Rv 40+3
Kommentit (5)
Juu, jos tosiaankin sulla on mennyt limatulppa jo kolmisen viikkoa sitten ja nyt uudestaan alkanut tuollainen ' kummallinen' vuoto, niin minä kyllä ottaisin sinuna yhteyttä ainakin neuvolaan. Sieltä kyllä osaavat neuvoa eteenpäin, kuinka toimia. Todennäköisesti sulla on synnytys käynnistymässä ja ei ole mitään syytä huoleen! :) Mutta ei vara venettä kaada, soita ja kysäise! Kovasti tsemppiä!
nyytti rv 35+4
Minulla oli tuollaista vuotoa kun synnytys käynnistyi. Muuten en limatulpaa bongannutkaan, menikö sitten siinä mene ja tiedä. Mutta tosiaan kun minulla tuota veristä vuotoa oli niin supistukset tulivat jo 4-5 min välein. Tosin kun synnytys alkoi se alkoi nimen omaan heti noin lyhyillä supistusten väleillä. Mutta ainahan polille voi soitaa ja kysyä jos joku mietityttää.
Sitten illalla syntyikin uusi perheenjäsenemme. Mulla ei tosin ole aiemmin mitään limatulppaa tullut, tai en ole ainakaan tajunnut sitä.
ja sairaalan " tervetuloa synnyttämään" papereissa sanottiin, että tuollainen vuoto on tavallista ja tulee kohdunsuulta ja enteilee synnytyksen alkamista. Kirkas vuotava veri tulee istukasta ja on syy hakeutua pian synnytysvastaanottoon. Tapahtuisipa mullakin jotakin...
Dagmar 40+4
Tuo vaaleanpunainen/verinen limavuoto on merkki siitä, että kohdunsuulla tapahtuu. En yhtään ihmettelisi jos pääsisit tositoimiin jo tänään. Tsemppiä ja onnea sinulle!