Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolta kysytään papereita alkoholia/tupakkaa ostaessasi

Vierailija
06.05.2014 |

Minkä ikäinen olet?

Loukkaako/hymyilyttääkö papereiden kysyminen?

Itse olen 27 ja ajattelen (toivon) olevani nuorekas :)

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskinta oli kun kaupassa myyjältä pääs "Ei vit..!" Nauratti mua niin paljon, että pokassa oli pitämistä. Jotekin niin vilpitön shokki

En mielestäni näytä niin nuorelta mutta päällä oli huppari ja jaloissa tennarit

36v

Vierailija
22/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:51"]Hauskinta oli kun kaupassa myyjältä pääs "Ei vit..!" Nauratti mua niin paljon, että pokassa oli pitämistä. Jotekin niin vilpitön shokki

36v

[/quote]

Tarkennus, yllä oleva sammakko pääs kun näki paperit ja iän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joukkaannu, otan kohteliaisuutena (olen 40v.) Viime kesänä bussikuski kysyi, kun ostin lippua lasten- vai aikuisten lippu (olin siis yksin liikkeellä), silloin en voinut muuta kuin purskahtaa nauramaan :) Viimeksi eilen raitiovaunussa n.50 nainen puhutteli minua nuorena tyttönä (neuvoin hänelle reittiä ja kuulin kuinka hän kertoi miehelleen ystävällisen nuoren tytön kertoneen missä jäädä pois).  Useasti myös lapseni kanssa ollessani liikkeellä (hän on nyt 7v) olen saanut kommenttia kuinka nuori äiti olen ;)

Vierailija
24/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, otan ihna kohteliaisuutena :)

Vierailija
25/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ostanut alkoholia tai tupakkaa, vaan k-18 TIETOKONEPELIN ja kysyttiin papereita. Taisi olla juuri tullut tuo 30-v sääntö. Tosin tuo sääntö koskee vaan alkoholia + tupakkaa, mutta kassaneiti intti vastaan, kun asian mainitsin. Itellä ei tietenkään ollu henkkareita mukana, mutta kaverilla oli ja sain pelini. Ikää oli tasan 30.

Vierailija
26/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 34v

parikymppisenä loukkaannuin. Nykyään olen oppinut elämään asian kanssa.

Ja ne jotka ovat kiinnostuneita kysymään niin kyllä, voisin esittää lukiolaista teinisarjassa.

Vierailija
27/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua kysyä selkeästi aikuisilta ihmisiltä papereita. Ymmärrän jos kysytään n. 18-20 vuotiaan näköisiltä, mutta tuo että kaikilta alle 30-vuotiaan näköisiltä kysytään, on jo vähän makaaberia huumoria kun sitä olutta tai tupakkaa saa kuitenkin käyttää jo 18-vuotiaana. Itseltäkin on kysytty papereita 31-vuotiaana. Tiedän kyllä näyttäväni täysi-ikäiseltä tässä iässä, joten ihan älytöntä pelleilyä.

Vierailija
28/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:16"]Eikös nykyään papereita pidä kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiailta? Aloittaja näyttää siis ihan ikäiseltään.

[/quote]

Kyllä, mutta pääasia ettei niin elähtäneeltä etteikö kysyttäisi :) Ap.

Vierailija
29/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19, ja kerran on kysytty... Näytänkö muka oikeasti niin kurpalta jo :(

Vierailija
30/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se papereiden kysyminen alle 30-vuotiaan näköiseltä ole laki, vaan kaupan ohjeistus. Meidän poika on 20. Pari kertaa käyty syömässä ja on ottanut kaljan. Ei ole kysytty. Ei hän minusta kyllä yli kolmekymppiseltä näytä, joskaan ei enää alaikäiseltäkään. 

Vierailija
31/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä molemmilta kysyttiin eilen kun mies osti YHTÄ saunaolutta, lapsikin oli mukana. Mies 30v ja minä 24v. Ei saatu olutta kun minulla ei ollut lompakko mukana... ei hymyilyttänyt

Vierailija
32/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä molemmilta kysyttiin eilen kun mies osti YHTÄ saunaolutta, lapsikin oli mukana. Mies 30v ja minä 24v. Ei saatu olutta kun minulla ei ollut lompakko mukana... ei hymyilyttänyt

Vierailija
33/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v ja aina kysytään henkkarit. Tilannehan voisi olla huvittava, mutta yleensä koen sen loukkaavaksi myyjän pälyillessä epäuskoisesti minua ja ajokorttiani. Luulee varmaan, että olen ostoksilla isosiskon tai kaverini henkkareilla.

Vierailija
34/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:51"]Hauskinta oli kun kaupassa myyjältä pääs "Ei vit..!" Nauratti mua niin paljon, että pokassa oli pitämistä. Jotekin niin vilpitön shokki

36v

[/quote]

Tarkennus, yllä oleva sammakko pääs kun näki paperit ja iän

[/quote]

Mulle on kyllä käynyt samoin :D Tosin olen sua 5 vuotta nuorempi... Lähes aina kysytään paperit joka paikassa. Olen aika pienikokoinen ja pukeudun just tennareihin, käytän kangaskasseja jne. Lisäksi olen ehkä vähän epävarman oloinen? En tiedä miksi monesti muuallakin luullaan 10 vuottakin nuoremmaksi...

Vierailija
35/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

44. Viimeksi kysyttiin pari viikkoa sitten. Ihan parasta :-)

Vierailija
36/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v eikä kysytä edes alkossa. Valehtelin baarissa yhdelle minua pokaamaan tulleelle kolmekymppiselle naiselle että olen 27v, ja hän hämmästyi kuinka nuori olen. Feels good man.

Vierailija
37/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24 ja kysytään, enkä loukkaannu. Mutta muutama vuosi sitten..olin n. 20v. kun kävin veikkauksen pisteessä muistaakseni lottoa tekemässä, niin minulta kysyttiin papereita.. se hämmensi.

Vierailija
38/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31-v ja paperit kysytään poikkeuksetta. Viimeksi kysyttiin, kun kävin katsomassa leffassa K-18 elokuvan. Olen ihan immarreltu, paitsi niillä kerroilla, kun ne henkkarit ovat jääneet kotiin. Silloin ärsyttää hetken aikaa.

Vierailija
39/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 16:04"]

35v. Ei todellakaan loukkaa. :D Se "oho!" mikä vääjämättä seuraa kun myyjä tarkistaa syntymävuoteni puolestaan sekä loukkaa että huvittaa.

[/quote]

Miksi se "oho!" loukkaa? Siis miksi, en tajua????

Vierailija
40/114 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, ja ärsyttää nykyään. Vielä viisi vuotta sitten jaksoin ottaa kohteliaisuutena. En näytä erityisen nuorelta tai freesiltä.