Sinä jolta kysytään papereita alkoholia/tupakkaa ostaessasi
Minkä ikäinen olet?
Loukkaako/hymyilyttääkö papereiden kysyminen?
Itse olen 27 ja ajattelen (toivon) olevani nuorekas :)
Kommentit (114)
Mun mielestä se homma menee juurikin niin että naisilta ei kysytä baarissa jne papereita yhtään niin usein ja todella usein moni 20-25v naispuolinen kaveri on edessäni ostanut ilman papereita alkostakin ja minulta seuraavana kysytään heti paperit ja olen siis parraton 34 v mies. Miehenä jos sulla ei oo partaa niin kannattaa liimata ajokortti otsaan koska papereita kysytään melkein pallomeressäkin. Jotenkin tuntuu että kaikki riippuu siitä parrasta. Lisäksi teiniltä näyttäviä miehiä ei pidetä niin viehättävänä kuin nuorekkaita naisia. Lähes aina jos ei papreita kysytä on miesmyyjä ja naismyyjät kysyy aina mistä se johtuu ?
Melko usein kysytään. Olen silleen sopivasti turvonnut kasvoista eli rypytön. Viime kesänä kysyttiin jopa Tallinnassa pikku kioskissa kun yritin ostaa askin tupakkaa.
Usein nuoret kassat kysyvät prismassa ja cittarissa useammin kuin vanhemmat kassat. Liekö ohjeistettu olemaan tarkkoja. Tässä taannoin piti ostaa filttereitä askartelua varten niin paperit kysyttiin, eikä niitä sitten tietty ollut mukana. Joutui oma poikani ne minulle ostamaan. Hän siis 22v. Itse olen 43v nainen.
En osta alkoholia enkä tupakkaa, mutta veikkauksia toisinaan.
Olen 27v ja jos olen liikkeellä lasteni kanssa, niin papereita ei kysytä. Mutta, jos olen ostoksilla yksin, niin paperit kysytään aina. Eli selvästi seura vaikuttaa myös siihen, kysytäänkö papereita vai ei.
Henkkarit kulkee mukana aina, joten helppo ne on onneksi näyttää pyydettäessä.
Vierailija kirjoitti:
En osta alkoholia enkä tupakkaa, mutta veikkauksia toisinaan.
Olen 27v ja jos olen liikkeellä lasteni kanssa, niin papereita ei kysytä. Mutta, jos olen ostoksilla yksin, niin paperit kysytään aina. Eli selvästi seura vaikuttaa myös siihen, kysytäänkö papereita vai ei.
Henkkarit kulkee mukana aina, joten helppo ne on onneksi näyttää pyydettäessä.
eli joudut näyttämään joka kaljanhakureissulla ?
Vierailija kirjoitti:
Olen 18 joten ei ihmekään :-D odotan vaan ylikaiken sitä kun ei enää kysytä
Et ole ainoa nuori ihminen maailmassa.
On maailmassa tosiaan muitakin nuoria.
Ei sinun ikääsi tarvitse hävetä sen enempää kuin muidenkaan ikäistesi...
Olen 42, vielä kysellään aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41-vuotias ja ei multa nyt hirveän usein kysytä. Alkossa ei yleensä koskaan, mutta kaupan kassalla aina välillä. Minullakin liittyy tuollaiseen tukka ponnarilla ja tennarit + verkkarit jalassa tilanteisiin ja ostoskorissa muutama siideri ja vaikka jotain sipsejä -> jonnekin saunailtaan menossa. Ei totisesti loukkaa, pikemminkin se on jotenkin hupaisa tilanne kun myyjä häkeltyy jo vanhanaikaisen ison ajokorttilämiskän nähtyään ja vielä enemmän syntymävuodesta. Mulla oli vielä alunperin sellainen paperinen kortti, se oli vielä hauskempaa, vaikka sen lahotessa olin vielä suht nuori. Enkä nyt tarkoita, että jotenkin nauraisin myyjälle, vaan yleensä tilanne laukeaa jotenkin siihen, kun myyjä on ihan että oho, enpä olis uskonut ja yhdessä nauretaan.
Olen sinua vanhempi, ja silloin kun sain ajokortin, niitä isoja läpyaköjä ei enää ollut saanut muutamaan vuoteen.
Olen 39v, Alkossa kysytään lähes aina silloin harvoin kun siellä käyn. Kaupasta en osta tupakkaa enkä alkoholia, liekö tässä osasyy siihen että niitä papereita kysellään.
33v, olen niin tottunut siihen, että en ajattele mitään sen kummempaa.
Olen 41v ja aina välillä kysytään, ehkä parin kuukauden välein. Ihan hauskaa se on.
Näyttäkää ne henkkarit mutisematta. Kassanhoitajalle tulee sanktioita, jos ei ole kysytty, ja käykin ilmi, että ostajan ikä ei riitä. Tätä valvotaan koeostoin. Henkilökohtainen vastuu antaa mahdollisuuden jättää myymättä, jos ei henkkareita ole näyttää.
Olen 43-v nainen. Kyllä tulee aina hyvä mieli, kun kysytään papereita. Ja melkein aina kysyvät. Kai se johtuu siitä, että olen pienikokoinen ja luonnollinen.
Joka paikassa kysytään henkkarit aina ja on ahdistavaa kun myyjä pälyilee epäilevästi jo kassajonossa että olen alaikäsenä kaljaa hakemassa. Itsetuntoni naisten suhteen on kärsinyt ja vanhemmat naiset ei ota flirttailua yhtään tosissaan koska eivät usko minun olevan 31 vuotias. Näytän melkein aivan samalta kuin 19 vuotiaana näytin. Haluaisin näyttää aikuiselta jo tässä iässä
m31