Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko amk-opintoja suorittaa ekana vuonna pitkälti itsenäisesti?

Vierailija
30.01.2006 |

Ala olisi suuhygienisti. nuorempi lapsi olisi j vasta vajaa 1,5 kun aloittaisin opiskelut (jos pääsen kouluun) ja haluaisin olla mahd. paljon kotona. Kantsisko lykätä aloitusta vuodella vai voiko opiskeluja sumplia???

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen terveydenhoitajaopintoihin amk:hon keväällä ja nuorin lapsi on syksyllä 1v 2kk, kun opinnot alkaisi ja olen miettinyt miten tiivis ensimmäinen vuosi mahtaa olla. Itse kuitenkin aion hakea kouluun, vaikka lapset ovat pieniä. Monia on sanonut, että on ihan fiksuakin.

Vierailija
2/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T shg-opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurssikohtaista amk:ssa, voiko vai ei. Kannattaa soittaa sinne amk:n opintotoimistoon, ja kysellä sieltä, millä kursseilla on tämmöinen mahdollisuus. Mutta minun käsitykseni mukaan (huom: toisen käden tietoa, en ole itse amk:ssa opiskellut) monilla kursseilla on oltava paikalla tietty määrä tunneista.

Vierailija
4/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA asiasta pitää tietysti sopia!

AMK:n koulumaisuus johtuu siitäkin, että yhteisiä projekteja on paljon, niitä ei voi ohittaa kirjallisuustentein.

Vierailija
5/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä voisi kuvitellakaan suoriutuvani tästä pelkästään etänä. Niin paljon on pakollista kontaktiopetusta ja ryhmätunteja.

Vierailija
6/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on etäopiskelua, mut ei siis tulisi kuuloonkaan koko vuotta suorittaa etänä...

Vierailija
7/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se on (niin kun täällä moni totesi) melkein pakollista, ja toisaalta en usko itsenäisen opiskelun olevan amk:ssa yhtä tuloksellista. Pbl-opetuksen lisääntyessä kuitenkin kuulemma itsenäinen työskentely on lisääntynyt ennestään.

Pointtini on kuitenkin se, että etä- tai lähiopiskelusta huolimatta amk-opinnot vievät aikaasi ja energiaasi niin paljon, että se ei onnistu " vasurilla" .

Vierailija
8/9 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan alussa.

Yliopistossa tämä mahdollista, toki on eroja koulutusohjelmien välillä

Vierailija
9/9 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on korkea-asteen - ero amikseen ja lukioon on kuitenkin huomattava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän