Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin te esim. 3000 €/kk tienaavat käytätte rahanne?

Vierailija
30.01.2006 |

Kuitenkin täällä monesti valitellaan huonoa palkkaa yms. Tuokin on jo keskivertosuomalaista huomattavasti parempi palkka. Minulle jäisi tuosta summasta ainakin 1000-1500¿ joka kuukausi säästöön verojenkin jälkeen.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai sinäkin mieluummin asuisit jossain " huonomaineisella" Helsingin alueella kuin Lappeenrannassa.

Niin ja Lappeenranta on pinta-alaltaan monta kertaa Helsinkiä isompi joten ei Lappeenrantaa saa mahtumaan Helsingin sisälle.

Vierailija
2/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin saan tuon rahan kulumaan yhden lapsen yh-äitinä ja kotipaikkana Helsinki. Pari sataa jää kuussa säästöön, ja ne tuhlataan lomilla.

Vähän tästä ketjusta alkoi hymyilyttämään, et ei oo mammat pahemmin töitä tehneet, jos eivät tiedä et verojen lisäksi maksetaan työttömyysvakuutusmaksuja ym. joihin menee n. 7 % palkasta =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuitenkin täällä monesti valitellaan huonoa palkkaa yms. Tuokin on jo keskivertosuomalaista huomattavasti parempi palkka. Minulle jäisi tuosta summasta ainakin 1000-1500¿ joka kuukausi säästöön verojenkin jälkeen.

3000eur kuukausipalkasta jää verojen jälkeen käteen n. 1800 eur. Näillä lopuilla rahoitetaan asunto hankitaan ruoka, maksetaan vakuutukset, pvk-maksut, harrastukset...

Siinä mielessä jää kyllä säästöön, että asunnossa omaisuus karttuu.

Vierailija
4/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei niinkään paljon. Lainanlyhennykset vievät ja normaali elämäminen, ehkä sitä ei tarvitse niin pohtia vaatekaupassa että onko 40e paita liian kallis vai ei tai ei tarvi etsiä tarjousjauhelihaa... Me ei eletä hirveän leveästi, mutta joitain rahareikiä on, miehellä harrastuksensa ja minulla kirjat.

Vierailija
5/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä kaikki on niin rikkaita (todellisuudessa ei ilmeisesti rahan arvon tajua)

Ihan oikeasti 3000 e/kk tienaava on hyvätuloinen, monasti vaan menot on suhteutettu tuloihin, eli kalliinpi asunto, auto, elintavat jne.

Vierailija
6/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pitävät huolen asuntolaina, autolaina, luottokortin vingutukset ja mukava elämä. Miksi pitäisi säästää? Elämä on elämistä varten. Tästä hyötyvät vaimo sekä lapset ja luonnollisesti minä itse.

Vierailija
7/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen on kotona lapsen kanssa niin käteen ei jää yhtään mitään.

Vierailija
8/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 750 e

Päivähoito 200 e

Autolaina 250 e

Autovero 15 e

Opintolainan lyhennykset 300 e

Puhelinlaskut 50 e

Ruokakauppa 400 e

Bussikortti 40 e

Bensalasku 100 e

Ammattiyhdistyksen jäsenmaksut 50 e

Sähkölasku 30 e

Tv-lupa 15 e

> 2200 e/kk

Lisäksi satunnaiset: vaatteet, lääkärilaskut, harrastukset, auton satunnaiset huollot, matkat (esim. mummuloihin) jne.

Nettotulot meidän perheessä noin 3400 euroa, josta suurin osa miehen tuloja (olen äitiysvapaalla). Eli säästöönkin jää, mutta aika hyvin saa silti menemään...

Vierailija
9/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästään eläke + muut menee 1000¿/kk.

Asumiseen 2000¿/kk (asutaan vuokralla okt, omistusasunto kt vuokrattu ja siinä vuokra kattaa kulut, joten en laske sitä tuloksi enkä menoksi).

Autoon menee 1000¿/kk.

Matkusteluun, sisustukseen, tietokoneeseen ym. humputteluun varmaan 1000¿/kk.

Ruokakauppaan 1000¿/kk.

Ja vaatteisiin, ulkonasyömiseen (viime viikolla 2x kunnon ravintolassa 3 ruokalajia), elokuviin ym. se jäljelle jäävä 1000¿.

Kulutus siis kasvaa kun tulot kasvaa. Nyt suunnitellaan, että aletaan säästämään mökkitonttia ja koitetaan laittaa reilu 1000¿ siihen/kk. Järkeistyy samalla varmaan muut menot.

Vierailija
10/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on myöntää, että siitä jää ylimääräistäkin. Pystyimme säästämään asunnon hinnan etukäteen eli asuntolainaa ei ole. Autot vaihdetaan noin kolmen vuoden välein, mutta muuhun ei ihmeemmin tuhlailla. Hyväntekeväisyyteen taidetaan laittaa enemmän kuin useimmat. Kun rahaa näyttää kertyvän, niin olen ajatellut jossain vaiheessa jäädä vuorotteluvapaalle säästöilläni.

Vierailija
11/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Säästään eläke + muut menee 1000¿/kk.

Asumiseen 2000¿/kk (asutaan vuokralla okt, omistusasunto kt vuokrattu ja siinä vuokra kattaa kulut, joten en laske sitä tuloksi enkä menoksi).

Autoon menee 1000¿/kk.

Matkusteluun, sisustukseen, tietokoneeseen ym. humputteluun varmaan 1000¿/kk.

Ruokakauppaan 1000¿/kk.

Ja vaatteisiin, ulkonasyömiseen (viime viikolla 2x kunnon ravintolassa 3 ruokalajia), elokuviin ym. se jäljelle jäävä 1000¿.

Kulutus siis kasvaa kun tulot kasvaa. Nyt suunnitellaan, että aletaan säästämään mökkitonttia ja koitetaan laittaa reilu 1000¿ siihen/kk. Järkeistyy samalla varmaan muut menot.

Vierailija
12/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein? Mikä järki tässä on?

Jos teillä on varaa laittaa 2000 euroa kuussa asumiseen, miksi ette mieluummin maksaisi omaa itsellenne (siis pankkilaina ja omakotitalon osto) ja miksi ette myisi sitä kt-asuntoanne ja sijoittaisi siitä saatavia varoja omaan omakotitaloon, jos ette kerran mitään siitä edes vuokratuloina tienaa? Ja miten voi kt:n kulut olla isommat kuin siitä saatava vuokra?

Ei ymmärrä. Käsitin varmaan väärin? -Ihan mielenkiinnosta kyselen...

Vierailija
13/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan 3500 eur/kk ja eipä tässä mitään suuria jää säästöön. Rahastoon sijoitan joka kuukausi ja tietysti asuntolainaan menee paljon. Muutenkin elämäntyyli on sellainen, että ostetaan mitä huvittaa ja isompiinkaan ostoksiin ei tarvitse etukäteen säästää vaan kassavirralla voi maksaa vaikkapa auton käsirahan 3000 eur.

Vierailija
14/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kotihoidontuella kahden lapsen kanssa kotona, mies tienaa 3000¿ brutto ja kyllä kaikki menee mitä tulee.

Vuokran, vakuutusten ja ruokamenojen jälkeen jää toki reilustikin yli mutta kyllä joka kk tulee myös jotain lääkäri-/lääke-/vaate-/auto-/harrastus- ja tiesmitä rahanmenoa eikä mitään jää säästöön:-(

Oliskin hienoa jos molemmat tienais noin paljon!

Vierailija
15/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihmetellyt mihin sillä rahat häviää., mutta jos oikein miettii .joo 600¿ asumiseen,270 autonlyhennys,100¿ bensaan,300¿ruokaan.. jää siis 500¿, joista menee sitten herran muut laskut ja rentoutus. Nytkin kun oli vakuutus ja auton remppa, siitä tuli se 500¿. Tällä kertaa ei siis mitään säästöön.

Aika fakiiri jos 3000¿ brutolla luulee jättävänsä 1500 (tai tuhatkin) euroa säästöön-johan valtio vie saman verran???

Ei ne bruttotulot merkkaa hölkkäsen pöläystä. Mitä enemmän tienaa, sitä enemmän valtio vie.

Vierailija
16/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ei ole ihan 3000, 2800.

Vierailija
17/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

Vierailija
18/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee joka ikinen sentti. Ja vielä aika pitkään! Noin vuosi rakentamista takana.

Vierailija
19/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää 3000 e:n bruttotuloista nettona 1800 e. Suurin osa siitä menee asuntolainan lyhennykseen (asuminen pääkaupunkiseudulla on kallista) ja auton ylläpitoon. Lopuilla pitäisi sitten pärjätä ja kyllähän pärjään, mutta ruokakaupassa ja vaatekaupassa saa kyllä tutkailla hintoja ja miettiä onko varaa.

Vierailija
20/52 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotihoidontuella kahden lapsemme kanssa ja miehen bruttopalkka tuota luokkaa. Asuntolaina vie aimo osan siitä kuukausittain ja sen lisäksi autolaina+bensa. Sitten vakuutukset, muut laskut, ruoat ja pesuaineet, vaatteet ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan