Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni saa joka päivä Wilmassa positiivista palautetta

Vierailija
19.02.2026 |

Yläkouluikäinen poikani saa joka päivä Wilmassa positiivisia merkintöjä. Kehuja aktiivisesta osallistumisesta, keskittymisestä, menestyksestä jossain tunnilla tehdyssä harjoituksesta, jostain muusta mitä on tunnilla tehnyt. Välillä tulee parikin merkintää päivässä. 

Onko tämä poikkeuksellista? Saavatko muutkin tällaisia? Huonoa merkintää ei ole tainnut tulla koskaan. 

Mietin siksi, että kaikki Wilmaa koskeva puhe vanhempien kesken ja julkisuudessa on sitä, että opettajat laittavat sinne jatkuvasti negatiivisia merkintöjä ja valittamisen aiheita tai jotakin aivan turhia huomioita. Nyt sitten ihmetyttää, että onko mun lapsi jokin erityistapaus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mutta opettajat voivat olla. Jotkut laittavat lähinnä negaa tai siis voimavarat menee huonosti käyttäytyviin. 

Vierailija
2/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama- jatkuvasti positiivista ja olen tästä oikeasti iloinen. Tiedän kyllä, että lapsi osaa käyttäytyä hyvin mutta positiivista palautetta on mukava saada ja huomaan sen vaikuttavan myös lapsen koulunkäyntiin positiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lipoja. Hyvän olet kasvattanut. Oppii vielä kovalla kädellä elämän raadollisuuden 

Vierailija
4/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧

Vierailija
5/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lapsesi opettaja on erityistapaus. Hänhän ne merkinnät sinne tekee.

Vierailija
6/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole erityistapaus, mutta opettajat ovat, jos heillä on päivästä toiseen aikaa kirjata plussia Wilmaan.

Vierailija
7/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvattanut kaksi lasta, molemmat nyt jo parikymppisiä opiskelijoita. Kumpikaan ei koskaan saanut negatiivista wilma-merkintää. Positiivisia merkintöjä sen sijaan tuli joka viikko. Tässä on kyllä opettajissa eroja: Toiset laittoi lähes joka päivä "hyvä" -merkinnän, toiset eivät laittaneet koskaan yhtäkään wilma-merkintää, ei hyviä eikä huonoja. Lapseni olivat aivan tavallisia perushyväkäytöksisiä lapsia, en ajatellut, että olisivat olleet jotain superkilttejä ja ihmeellisiä. Olen myös ihmetellyt tätä puhetta negatiivisista wilma-merkinnöistä, että ilmeisesti jotkut niitä saa koko ajan ja vanhempien reaktio sitten tuntuu olevan lähinnä kiukku opettajaa kohtaan, että merkinnät ovat aivan turhia.

Vierailija
8/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi samanlainen poika. Oppivainen ja asiallisesti käyttäytyvä poika lienee nykyään harvinaisuus? 

Opettaja varmaan muistaa aina joskus, että ai niin, piti antaa positiivista palautetta, ja sitten kirjaa palautteen hänelle. 

Vierailija
9/9 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ihmetellyt tätä puhetta negatiivisista wilma-merkinnöistä, että ilmeisesti jotkut niitä saa koko ajan ja vanhempien reaktio sitten tuntuu olevan lähinnä kiukku opettajaa kohtaan, että merkinnät ovat aivan turhia.

Tämä!!! Ennen jos opettajalta tuli kotiin viestiä lapsen pöllöilystä koulussa, niin vanhemmat otti asian tosissaan, pitivät lapselle tiukan puhuttelun ja lätkäisivät loppuviikoksi kotiarestia. Nyt vanhemmat suuttuvat sille opettajalle, haukkuvat maan rakoon ja valittavat, kun opettajilla on aikaa tällaisiin turhanpäiväisiin merkintöihin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi