Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-luvun kuumeilija: viikko 5

30.01.2006 |

Ja niin se alkoi sitten taas uusi viikko ja olisi taas kyllä yksi päivä lisää vapaata ollut paikallaan. Kun viikonloppuna oli kuitenkin ohjelmaa taas jonkun verran niin jotenkin tuntuu ettei oikein saanut levättyä tarpeeksi. Km kummittelee kuitenkin mielessä ja töissä on vähän stressiä niin tuntuu että on henkisesti aika uupunut. Hiihtoloma tulee kyllä tarpeeseen, vielä neljä viikkoa pitäisi jaksaa. Ja reilut kaksi viikkoa sinne NKL ivf-infoon. Se on kai vain juttelutunti, mutta ultraisikohan ne nopsaa ja katsoisi onko kohtu tyhjä ja siisti. Jos ei niin sitten voisi vaikka mennä yksityiselle ultraan...

Vielä on tiputellut ja lauantaina ja eilen tuli taas hieman enemmän rusehtavaa.

Mitäs piinaailijoille kuuluuu? Entäpä miten Emmi jakselee uuden ruokavalion kanssa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi emmi kun tuli tippa silmään noista sinun ajatuksista. Varmasti kukaan meistä joilla lapsia ennestään on, ei pahastu mistään moisista ajatuksista. Ehkäpä veljesi porukka myös ymmärtää ajatella miltä sinusta tuntuu.

Paide, minä täytän keväällä 41 ja en vieläkään tunnusta itseäni vanhaksi vauvan tekoon. Ikä on vain kaksi numeroa, jotka sopivasti vaihtelevat paikkaansa. Tosin sitä olen minäkin miettinyt, että liittyisikö ikään tuo kierron pituus. Itselläni aina kierto on ollut tosi pitkä. Ensimmäistä tyttöä tehdessä yli 50 päivää ja toistakin tehdessä oli 40 ja jotain. Nyt sitten ihan viime vuoden aikana kierrot on ollut 30-34 ja tässä kierrossa ovis oli kp15 eli ei siis tuota 30. Kai se jotain hormoonitasapainosta kertoo. Tosin ennen olin tosi kärttyinen kun kierrot oli pitkiä ja nyt mieskin on huomannut vuoden aikana etten äksyile niin paljoa(siis omasta mielestä en ole koskaan äksyillyt). Täytyy tämä kierto katsoa ja tilata seuraavaan kiertoon aika gyneltä.

Trattis, millä kiertopäivänä sinä testasit negan?Ja millä sinä testasit? Entä sonjaemma, joko olet päättänyt kumpaan menet?

Työt kutsuu, palaillaan.....

Vierailija
22/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täällä tikutellaan vielä, kun se niin jännää on. Nyt kolmantena aamuna ainakin minun silmien mukaan vahva viiva tuli testiviivan paikalle tosin tänään aika haalea kontrolliviiva. Kuinkahan monta päivää missähän vaiheessa se ovis noista vahvoista viivoista oikein on?

Emmi, kyllä on tosiaa jännää tehdä testi salaa mieheltä:) Ajattelin kyllä kertoa kun ne testit tuli mutta jätin kertomatta vielä. Ei ole ainakaan vielä yllättänyt minua testin teossa. Ihmettelee varmaan kun olen niin " päälle käyvä" tällä hetkellä:) Jotenkin sitä on saanut varmuutta asiaan kun ei mene ihan mutu tuntumalla.

Niin ikää tulee onneksi kaikille ja joskus se tuntuu kauhealta. Vaikka minulla neljäänkymppiin on vielä muutama vuosi niin aika menee niin nopeasti. Niin Paidelle , että ei kai se numero iän paikalla meinaa mitään tärkeintä on se että minkä " ikäiseksi" itsensä tuntee. Itse en jotenkaan osaa ajatella sitä että olisin jo kohta 37. Sitä numeroa kun ajattelee niin kauhistus mihin se aika on mennyt. Joten olen tullut siihen tulokseen ettei ikää kannata ajatella liikaa elelee niin kuin on mukava elää, niin ja vauvoista kuumeilla=)

Kakai työpäivää vielä minullakin ja sitten viikonlopunviettoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan minulla on käytännössä jo perjantai työviikon suhteen, kun huomenna en ole ollenkaan toimistolla (hmm..onko lasi puoliksi täynnä vai puoliksi tyhjä...).

Kirjoitin jo aamulla pitkät litaniat mutta ne hävisi jonnekin bittiavaruuteen. Sitten onkin taas ollut kiirettä ja kun huomisen on poissa niin pitää hoitaa tänään hirveästi asioita.

No niin, nyt sai naikkari pisteet kotiin. Sieltä soitti tänään hoitaja (niin, he siis soittivat!). Sanoi ensinnäkin että ovat saaneet hormonipolille tiedon mitä tapahtunut ja kysyi miten jaksan!??! Kysyi sitten että ollaanko tulossa sinne varattuun aikaan (no tietysti) ja että onko meillä diacorissa jotain pakkasessa (ei ole), eli siellä hoito tehty loppuun (joo, kyllä...). Ja että pyytäisin diacorista kaikki meidän paperit sinne heille (on jo tehty).

Nythän kmstä on kaksi viikkoa ja se NKL aika on kahden viikon päästä, joten olinkin tässä jo ajatellut että katsotaan se naikkarin info ensin ja sitten voin mennä yksityiselle kontrolliin (tai suunnitella plan B.tä jos tulee tylyä kohtelua) tarvittaessa. Jälkitarkastukseen kuitenkin kehoitettiin 4-6 viikon päästä km:sta, joten jos siellä nkllä ei tehdä ultraa, niin yksityiselle saa kuitenkin ajan nopeasti tarvittaessa.

Ja yksi asia mitä mietin on että parasta lienee odottaa ne ekat menkat ja mennä sitten sinne ultraan yksityiselle (siis jos menen), niin ainakin näkee sitten onko kohtu tyhjä. Käsittääkseni eka menkkojen aikana kuitenkin vielä voi tulla jotain " jälkeisiä" ? Ja näkee sitten limiksenkin kunnon.

Paide varmaan tarkoitti tosiaan Emmiä kun kyseli kierron pituudesta plussakierrossa. Mullahan ainoa plussa on ollut tuo ivfn tuloksena tullut, punktio oli silloin muistaakseni kp13 tienoilla. Muutenhan mulla heittelee kierrot jotain 21-28 välillä. Silloin kerran kun meni ovulaation induktio pieleen niin ovis taisi yllättää kp10.

Trattikselle pahoittelut negasta. Pietulla alkaa siis ihka oikea piinaviikko. Mittees muuta, unohtuu jo nämä asiat välillä.

No, I' ll be back...

Vierailija
24/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastatakseni tetille. Minulla on otollisin ovisaika ollut lähellä sitä tasapaksua viivaa, koska siitä 14 vrk niin täti on muistanut vierailla. Tässä kierrossahan sain tasavahvat viivat vain illalla ja seuraavana aamuna ne olikin jo haaleat, joten toiveet ei täällä ihan katossa ole, mutta periksihän ei anneta. Ja kokemuksen rintaäänellä ei voi sanoa, koska olen tikuttanut kaksi kiertoa.

Sonjaemman kuulumiset kuulostavat lupaavilta. Eli sinulla on edelleen molemmat vaihtoehdot käytettävissä.

Missäs kaikki muut kuumeilijat luuraavat?????

Vierailija
25/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teti; aconin testeissä muistaakseni lukee että ovis on 24-36 tunnin sisällä tasavahvoista viivoista, joten eikun petihommiin ja huomenna varmistelemaan, teti! ja kyllähän se munasolu siellä sitten jonkin aikaa hengailee odottamassa.

eikös tuo luteaalivaihde voi heitellä, eikä aina välttämättä ole 14 vrk, joten ihan sen mukaan ei aina/kaikki voi laskea.

pietu: aconin 10 testasin negan siis kp 24 (yleensä kierto 24-28 pvä, tosin tänään jo tuntuu jotain tummanruskeaa tulevan... no inhorealismi sikseen, mutta yleensä mennyt lugejen lopettamisesta pari-kolme päivää on mennyt)

mukava että nkl:n paransi palvelua sonjaemma! jälkitarkastus kannattaa tosiaan ottaa ensimmäisten kuukautisten jälkeen, ihan niinkuin totesit.

Vierailija
26/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmin plussausta muistelin, aamuhorteessa nimet sekosivat. Sorry!

Emmi: olemme käyneet jo reilu vuosi sitten kaikissa mahdollisissa kokeissa. Mitään lapsen saantia estävää ei pitäisi olla, paitsi siis ikä. Ja varsinaista nuorennuslääkettähän ei ole.

Trattis tosiaan, mikä oli kp, kun testasit negan? Jos valuminen ei ole alkanut, myöskään toivo ei ole täysin menetetty...

Teti, oviksen ajankohta lasketaan siitä, kun testiviiva on ekaa kertaa yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva. Sen jälkeen ei tarvitse enää tikuttaa. Ja huom! testiviivan EI siis tarvitse olla tummempi kuin kontrolliviivan, yhtä tumma riittää - siis ainakin niissä testeissä, mitä minä olen käyttänyt. Pakkauksen ohjeessa on määritelty oviksen ajankohta, mun testeissä on ollut 24-36 tuntia tuosta ovisplussasta. Mutta itsellä on kyllä ollut se tuntuma, että ovis on joskus ollut jopa samana päivänä kuin tikusta on tullut plussa.

Ikä herättää tosiaan ristiriitaisia tuntemuksia. Päänsä sisällä ei tunne itseään niin vanhaksi kuin mitä peili näyttää. Ja minä kun vielä olen tällainen nuori vaimo, niin elän perhesuhteissa periaatteessa samaa vaihetta kuin joku kaksvitonen voisi elää. Lapsen olisi hyvin sopinut tulla perinteiseen malliin vuoden päästä häistä, mikä on nyt!

Tuosta seksistä huvittumisesta... Pystyttekö tosiaan olemaan rakastelematta oviksen aikaan, huvitti tai ei? Mä en pysty. Joku ihme velvollisuudentunto panee hommiin, vaikka kuinka väsyttäisi.

-paide-

Vierailija
27/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin olen huomannut itse että kun saan tasavahvat viivat ovistikuilla aamulla niin silloin on jo kiire. Mullahan on käynyt muistakseni kaksi kertaa niin, että kun olen tulkinnut aamulla viivat tasavahvoiksi ja mennyt iltapäivällä inssiin niin rakkula on jo ollut puhjennut ihan äskettäin. Eli sillon jo kun näyttää melkein tasavahvoja niin omalla kohdallani on paras tärppiaika.

Oma napaa vielä. Eilen oli tullut kotiin sitten paperi kättäriltä missä siis selostettiin tapahtunut. Kauhistuin kun aloin lukemaan: " potilas on 42-vuotias nainen" ...anteeksi, on joku nyt laskenyt väärin...lisännyt 2 vuotta kun piti vähentää! just vasta täytin 38-v.! Siinä muuten luki että lapsivesi ja istukka vaikuttivat normaaleilta joten ei ainakaan niissä ollut vika. Eli lienee sitten ollut itse sikiössä joku vika. Se oli edellisessä ultrassa jo ollut melkein viikkoa pienempi. Miksiköhän se lääkäri ei siitä mitään sanonut, taisi muistaakseni vain todeta että noin alussa tärkeintä on nähdä syke, se mitta on vähän epävarma. Minusta se kuitenkin oli ollut rajoissa, kun katsoin neuvolan kirjasta.

Ikäkriisistä: niin onhan sitä tullut elettyä ja tehtyä vaikka mitä mutta toisaalta ehkä se koettu elämä on osaltaan muokannut minusta sen mikä nyt olen. On asioita jotka olisi voinut jättää tekemättä (kuten olla menemättä naimisiin itsekkään juntin kanssa, mutta silloin olinkin " kiltti sinisilmäinen epäitsekäs maalaistyttö" - tai jotain...). Mutta toisaalta olisinko nyt tässä, ja en ehkä olisi tavannut tätä nykyistä ihanaa miestä ja asiat voisi olla hullumminkin.

Emmi, minäkään en jaksa nyt hirveästi tavata yksiä tuttavia. Niillä on tosi söpö vauva, mutta se nainen. Se on muutenkin mielestäni patalaiska typerys, käyttää lasta tekosyynä kotona lojumiseen (miehen kanssa ihmetelläänkin miksi se mies on tämän ko. naisen kanssa ylipäätään) ja valittaa aina ja kaikesta. Ja nyt kun on se vauva, niin on niin vaikeaa ja voi voi ja kun ei saa nukuttua. Oikein ärsyttää sen valitus, kun tietää että ihmisillä on oikeasti rankkaa kun on koliikkia jne., synnytyksen jälkeistä masennusta ja ylipäätään vaikka useampi pieni kotona. Tämä vain katsoo saippuasarjoja päivät ja makaa kotona ja valittaa kaikesta vaikkei ole syytä ( " no, sitten kun teillä on vauva niin tiedätte mitä tämä on" . Voihan v-!, kyllä tiedetään ja voi kun oliskin vauva). Viimeksi teki mieli sanoa että mene töihin ja vie lapsi hoitoon niin saa lapsikin positiivisia virikkeitä. No, purinpa sitten taas kuitenkin hampaat yhteen ja pidin suuni kiinni.

Ei kun nyt taas töiden kimppuun!

Vierailija
28/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paide ehti jo siinä välissä. Pakko oli vain tulla kommentoimaan että herranjestas: joko paiden häistä on jo vuosi! Ihan vastahan niistä oli täällä puhe kun ne oli vasta edessä. Niin se tytöt aika rientää, ja vuodet vierii...

Vierailija
29/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahottomaksi netissä roikkumiseksi...

ei kuule paide, kyllä kaikki toivo on nyt mennyt *huokailee dramaattisest*. ei se mikskään muutu.

joskus mietin että onko tuo tummempi ja niukempi vuoto jotenkin kytköksissä onko ollut ovista tms. mutta sehän nyt ihan tikuillatodistetusti tässä kierrossa oli. ja joskus muistan lukeneeni että se kertoisi keltarauhashormoonin vähyydestä (eli eikö yksi luge auta mitään?) ja vaihteleeko sen määrä sitten miten kuukausittain (mikäpä tässä iässsä ei heittelisi...)

ja täytyy kyllä todeta että itseltäni sujuu hyvin tuo velvollisuusseksi, miehelle se lienee vaikeampaa. ja myönnän että tietyt päivät menee ihan velvollisuudentunnosta, mutta minkäs teet, ei ole sitä on/off nappia, että nyt vaan rennosti mennään siltä miltä tuntuu...

Vierailija
30/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakoilen velvollisuuksiani roikkumalla täällä virtuaalimaailmassa vähän väliä minäkin...

Trattis, muistaakseni tikut eivät välttämättä kerro sitä että oli " oikea" ovis. Eli muistelen lukeneeni että tikut saattaa näyttää plussaa, koska nehän näyttää vain lh-tason nousun, mutta välttämättä ei ovuloikaan oikeasti eli ei ole kypsynyt ja irronnut munasolua. Tikutkin siis kertovat vain mahdollisen ovulaation ajankohdan.

Tunnustan, syön juuri salmiakkia!

Vierailija
31/41 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tänä päivänä oikein loistokkaasti tullut töitä tehtyä. Olen jäänyt ihanasti koukkuun tähän meidän porukkaan. On niin mukava lukea teidän kuulumisia, enää puuttuu nettikamera väliltä.

Olo on tosiaan välillä kuin yrittäisi ensimmäistä lasta. Aikaisemmista en muista että olisin tällä tavalla ymmärtänyt edes oireita etsiä, niin kuin nyt teen. Tosin viimeisestä raskauden lopusta on kohta jo 7 vuotta. Silloin oireita alkoi kaivaa vasta kun kuukautisten olisi pitänyt jo alkaa.

Palatakseni tuohon " pakkoseksiin" oviksen aikaan; minulla se on niin että huomaan haluavani sitä kaikista eniten juuri silloin ja seuraavat kaksi viikkoa on huomattavasti haluttomampaa aikaa. Johtuisiko sitten siitä että " saharan kuivuus" alkaa silloin.

Minä olen tämän päivää kärsinyt alavatsa kivuista. Kyllä niitä kivuiksi voi sanoa enemmän kuin nippailuiksi. Rintojen arkuus katosi(harmi,harmi...),mutta onneksi vatsaa juilii niin se pitää toivoa yllä. Nyt on 6. päivä mahdollisesta oviksesta ja kp siis 21/28 eli viikon saa pitää toivoa mukana.....

Nyt on lähdettävä ruokakaupan kautta kotiin. Mukavaa torstai-iltaa! Huomenisiin.....

Vierailija
32/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kuumekaverit !

Olenkin aikaisessa täällä :) Olen vapaalla tänäänkin, koska täytyy viedä tuo rakkaani lääkäriin .. Suomessa vaikka ollaan ja kielellisesti olemme lahjakkaita ihmisiä niin olemme mieheni kanssa törmänneet aikas usein sellaiseen asiaan, ettei palvelu pelaa muulla kuin soomen kielellä, joten pakko lähteä mukaan tulkiksi, vaikka oman työpäiväni jouduinkin perumaan. (asian sivusta-mieheni on 2kk:den aikana lähettänyt useamman työhakemuksen, mutta yhteenkään ei ole edes vastattu, ja tämä on ollut aika kova isku hänelle, koska on aina tottunut tekemään töitä ja elättämään itsensä ja minut) Suomi on hyvä maa jne, mutta vielä on liian paljon ennakkoluuloja erilaisuutta kohtaan, joten saas nähdä miten meidän käy tulevaisuudessa, jäändö rannalle ruikuttamaan vai pakataanko kimpsut ja lähdetään jonnekin missä ulkomaalaisuus ei ole peikko.

Asiaa: Eilen tuli harrastettua ' sopuseksiä' oltiin muutama päivä hieman vaisuhkoja, koska itselläni oli mielimaassa, mutta eilen taisi olla tuo huippu, koska ei vain voinnut olla irti miehestä. Joten Paide- ei kait siitä mitään tule, että oviksen aikana ei olisi seksiä, tämä kroppa taitaa tuntea kaiken turhankin hyvin.

Pietu-kiva ettei kirjoitukseni loukannut ainakaan sinua. Rehellisesti sanottuna, minä olen kateellinen teille joilla on lapsia. Ja en usko että veljeni perhe ymmärtää etten ole tavannut heitä sitten joulun. Minua on haukuttu itsekkääksi jne, ja nuo sanat loukkaavat vielä enemmän. Eikö minulla ole oikeus tunteisiini ?

KP12(oisko) palaillaan ip:llä kirjoittamaan lisää, tämä oli nyt vain aamunavaus ! Hyvää perjantaita- ai niin ja sonjaemma lomailee ...Hyvää ja antoisaa tulevaa viikonloppua kaikille teille !!!

t.emmi

Vierailija
33/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas valoisampaa kun lunta saatiin lisää, kunhan ei mittari liian kylmälle viikonloppuna laskisi, niin voisin jatkaa loistavaa hiihtosesonkiani...

niinhän se on että ei ne tikut koko totuutta kerro, sen vaan tuppaa unohtamaan, ne kaksi viivaa kun jotenkin on niin kovin vakuuttavan oloisia. nyt mennään siis ihan reilusti kp 1 eilisen tuhrun jälkeen. mullahan menee laskut ihan sekaisin kun nyt on ollut pitkään niin että kp 1 on sunnuntai tai maanantai, vanhan rutiinit järkkyy.

eiliselle vielä tunnustan; runebergin tortun söin ja suklaatakin meni. ennen menkkoja iskee aina puputus (siis se toinen) tarve.

eikös piinaviikkoa aloittele suurin osa, paide, teti, pietu? ja emmikin pikapuoliin?

Vierailija
34/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää tosiaan on ja jotenkin tuo tuuli saa sen tuntumaan entisestään purevalta. Ikkunasta näkyy tosi kaunis talvinen maisema kun aurinko niin kauniisti hohtaa puihin. Voisi luulla että on maaliskuu, mutta pakkanen peijooni pilaa sen.

Minäkin trattis toivon että pääsisi hiihtämään. En ole mikään nopea hiihtäjä mutta tykkään käydä pitkillä lenkeillä ja omaan tahtiin. Tuli joskus " nuorempana" hiihdettyä noita hiihtotapahtumia, finlandiaa ym. Hiihtäessä saa olla omissa ajatuksissaan ja katsella kaunista luontoa, ei siis mitään verenmaku suussa menoa.

Emmille; minulla on työkaveri, nainen, joka on 46v ja lapseton. He olivat miehensä kanssa yrittäneet lasta 15v. Mitään syytä ei löytynyt, tosin työkaverini on koko ajan sanonut että kyllä se vika hänessä on. Ei heille lasta tullut. Olen monesti miettinyt miltä hänestä todella mahtaa tuntua, mutta asiasta ei ole koskaan juteltu. Kovasti hän meidän muiden lapsista kyselee ja omien sanojen mukaan on asian yli päässyt. Tiedä häntä sitten. No tämä työkaverini on kova reissaamaan, kotimaassa ja ulkomailla. Aina kun hän niille reissuille lähtee niin kyllä sitä omalla tavalla on " kateellinen" kun voi lähteä ja mennä, ei tarvitse toisesta huolta kantaa. Mutta jos rehellisiä ollaan niin jos näistä kahdesta joutuu lopulta valitsemaan niin ei sitä omastaan olisi valmis luopumaan mistään hinnasta. Joten kyllä minä sinua emmi ymmärrän ja toivon todella kaikille teille, että saatte sen oman nyytin kainaloon. Se on elämän hienoin hetki. Aikaa ja kärsivällisyyttä se saattaa vaatia, mutta sitä varmasti kaikilta meiltä löytyy. Ja periksi ei hevillä anneta.

Ja olipa emmi mukava lukea, että et sitten voinut vastustaa miestäsi kauempaa....

Trattis, nuo lohtuherkut tekee hyvää, siitä se mieli taas paranee ja kohti ei kun uutta koitosta.

Täällä taitaa piinailu mennä penkin alle. Nyt siis kp22/28-30 ja eilinen päivä koski mahaan, keskelle alas ja tämä aamu on ollut samalla kohtaa oikein pistävää kipua ajoittain. Tällaista ei ole aikaisemmissa kierroissa ollut. Rinnat eivät ole yhtään arat, eikä kyllä ole pullistuneetkaan, enemmänkin sellaiset reilusti vajavaiset riisipussit. Eli ei siis mitään oireita vaikka kuinka yrittäisi.

Nyt on lähdettävä ottamaan pientä purtavaa kuvun alle. Mukavaa perjantai päivää kaikille.

Vierailija
35/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kiva, tänään kun vielä muutaman homman hoitaa, pääsee viikonlopun viettoon. Pitkästä aikaa tulossa sellainen vapaa, että mitään menoa ei ole suunniteltu. Kunhan löhötään...

Pietu, sulla voi olla raskausoireita! Kiinnittymiskipuja tms. Peukutan sulle!

Itsellä kp 15 ja vointi mitä mainioin. Nukuin pitkästä aikaa oikein kunnon pitkän yön ja heti näyttää maailma valoisammalta.

Kyllä minäkin ymmärrän sen kateuden tunteen, josta Emmi kirjoitti. Erityisesti minua jurppii se, mistä on täällä ollut ennenkin puhetta: että jotkut täysin vanhemmiksi sopivamattomat ihmiset saavat tahtomattaan ja vahingossa lapsia, joista eivät sitten pysty huolehtimaan. Ja minun miehelleni ei lasta suoda, vaikka hän olisi taatusti huippuisukki!

Itsellä kyllä on tässä avioliitossakin jatkuvasti sen verran ihastelemista, että lapsi tuntuisi kaiken tämän päälle " extra bonukselta," kuten siippa asian ilmaisee. Ja toisaalta mä elin sinkkuna niin pitkään, että totuin jo ajattelemaan, että mulle ei kuulukaan samat ilot ja onnet kuin muille. Tavallaan tämäkin asia on nyt niinkuin olen tottunut: muilla on, mulla ei ole. Luonnollinen tilanne, hyödytöntä kadehtia muita!

Kaikkein eniten mietin tuota, mitä Pietukin sanoi: oman lapsen saaminen on tiettävästi ihmisen elämän hienoin kokemus. Jos minä en

saakaan lasta, jääkö minulta näin ollen elämäni hienoin kokemus kokematta? Jääkö ihmisyydestäni puuttumaan jotakin aivan olennaista, jos vauvaa ei synny? Ihan tynkä elämä näin ollen...

Ohhoh, tulipas katkeran sävyistä tekstiä! Mutta oikeasti mä en ole katkera, vaan jopa aika onnellinen. Ja täysinhän tässä ei ole toivosta luovuttu, kerta täällä palstalla roikutaan. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa! Sananmukaisesti, sen verran paljon sitä tavaraa on näillä kulmilla taivaalta viime päivinä tullut.

-paide-

Vierailija
36/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköposti ei, joten mitä muutakaan voisin tehdä kun olla täällä?

paide; jotenkin samansuuntaisesti olen pähkäillyt, että jos nyt jää sitä parasta vaille, niin onko sitten elänyt vähemmän. mutta niinhän se ei voi olla, sitten hienointa on vaan joku muu. ei kaikkia ja kaikkea voi saman mitan mukaan mitata. ja tänään erityisesti ärsytti kuin luin jostain taas näitä miten naiset osaa organisoida jne kun ovat kotona oppineet lastenhoidossa hoitamaan montaa asiaa jne että älkää nyt perkele lapsettomuuden takia multa vielä työominaisuuksiakin vähentäkö! ymmärrän kyllä että suurimmalla osalla ihmisistä lapsia on ja täytyyhän yleistää, mutta just nyt vaan iski silmään. tämä ei nyt ole niin vakavaa. ja kuten sanottu täällähän sitä roikutaan (täti tukevasti vieressä, kovin vaan on tummaa vuoto tällä kertaa, että sekin sitten vaihtelee.)

oiskohan kaffen ja jonkun ihan pienen hyvän aika...

Vierailija
37/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein alkoi harmittamaan kun tuli tuollalailla sanomani, että se on elämäni hienoin hetki. Ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, anteeksi. En tiedä onko se elämän hienoin kokemus, olen aina sanonut että hienoin on ollut se kun tapasin mieheni yli 20 vuotta sitten. Tosin ehkä nämä asiat painivat eri sarjassa mitattaessa elämän hienoimpia hetkiä. Mistään näistä kolmesta ei olisi valmis luopumaan.

Pessimistin ääni täältä sanoo, ettei taida olla kiinnityskipuja. Ei niitä ainakaan aikaisemmissa ole tälleen ollut. Alkoi takaraivossa raksuttamaan, että millaisethan kivut kohdunulkopuolisessa raskaudessa on?Meinaan, kun aikamoiset kivut on välillä. No annetaan viikon mennä ja katsotaan mitä se tuo tullessaan. Olen tässä kierrossa syönyt niitä e-vitamiineja ja multitabseja ja toivonut että niistä jotakin apua olisi. Greippimehun jätin kun aloin lukemaan purkin kylkeä, niin siinä olikin sokeria niin paljon että jätin sen pois. Katsotaan josko seuraavaan kiertoon sen taas ottaisi.

Ei muuten uskoisi että ulkona pakkasta -22 ja aurinko paistaa....

Vierailija
38/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hard feelings, kaikki sanoo ihan tuota samaa mitä sinäkin ja varmaan ovat oikeassa. Ja saa sen sanoakin, kestettävä se vain on minunkin! Jos meille ei tule lasta, minun elämäni hienoin hetki on tietysti sitten jokin muu. Mutta se absoluuttisesti universaalisti ihmiselämän hienoin hetki jää siis kokematta. Ja tämä -täytyy myöntää- herättää minussa suunnatonta kateutta! Että mä en ehkä koskaan saa tietää, millaista se olisi ollut...

-paide-

Vierailija
39/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomaasi, totta kai saat sanoa niin, puhuthan oman elämäsi tapahtumista. ja varmasti yleisestikin niin on. eiköhän me myöhään heränneet jo tässä iässä osata suhteuttaa totuuksia eikä ihan herkästi oteta nokkiimme. mutta täytyy aina välillä saada purkaa tuntojaan, älkää vaan te lapselliset pahastuko!

vielä joku kehtaa odottaa että jotain töitä saisin aikaan, äkkiä alta pois ja sitten kotiin!

oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
40/41 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paide, voin sanoa sinulle samaa että tällä hetkellä minäkin tunnen sellaista nuoren parin onnea johon se lapsi olisi extra bonus. puolitoista vuotta ollaan oltu vasta aviossa ja jotenkin on ihan mukava olla tuon miehen körilään kanssa kahden vaikka, niin.......

Pietulle että, täällähän saa sanoa omat tuntemuksensa ihan vapaasti. Se lapsen saaminen on varmaan hieno hetki elämässä mutta niillä joilla sitä ei vielä ole tai ei tule niin ........... hienoja hetkiähän elämässä löytyy!!! Mitä olisin voinut tehdä toisin , että mahdollisesti minullakin olisi jo nyytti.... en ehkä mitään. Valinnat joita olen elämässäni tehnyt on täytynyt tehdä ja elää ne läpi että olen löytänyt maailman ihanimman miehen jonka kanssa yrittää sitä ensimmäistään ,niin jos on tullakseen .... niin se on aateltava.

Joo kiitos teille neuvoista lopetin siis tikutuksen ja jään odottelemaan tuloksia. Töissä on kyllä aika " tyhmää" ja motivaatio on kateissa joten antaisi uutta potkua sekin jos tietäisi että pääsee uudenlaisen projektin kimppuun=)

Nyt viikonlopun vietoon se ukko-kullan kanssa, Taitaa tuolla punkkupulloa availla et silleen..... Mukavaa viikonloppua kaikille!