Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko ovulaatiotesti näyttää positiivista monta päivää???

27.02.2007 |

siinäpä se kysymys tulikin... elikkä mulla testi näyttää toista päivää tulipunaista, käytössä aconin pipettitesti. kuinka kuan LH-huippu oikein kestää ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mullekin.

Esimerkiksi viime kierrossa testi näytti plussaa neljästä viiteen päivää. Joku palstalainen sanoi, että jatkuvat pitkät plussat voisivat olla huono merkki: Elimistö tuottaa LH:ta päivästä toiseen epätoivoisesti yrittääkseen irrottaa munasolua. Lopulta elimistö väsyy, ja solu jää irtoamatta. Joskus luin joltakin lääkäripalstalta, että tällöin voisivat kuitenkin aamulämmötkin nousta, siis vaikka munasolu ei ole irronnut.

LH-huipunhan pitäisi olla suht lyhyt, ennemmin tunteja kuin monia päiviä. Jotkut eivät välttämättä saa ovistestillä huippua kiinni ollenkaan, kun huippu onkin ollut juuri testien välissä eli 24 tunnin sisällä.

Asiasta enemmän tietävät, jakakaa toki tietonne!

Minni-Maija

Vierailija
2/5 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin ensikertalaisena kp4 alkaen aamupissasta vaaleanpunaisen testiviivan. Kaikki päivät kp9 asti olen aamupissasta testannut mammaksi ovulaatiotestillä ja testiviiva on ollut vaaleanpunainen, eilen ehkä vaaleanpunaisin. Tänään kp10 testiviiva oli paljon haaleampi kuin eilen. Onko ovis siis voinut olla noilla vaaleanpunaisilla päivillä vai eikö sitä ollut lainkaan, jatkanko vielä testaamista???

Kiertoni on 24-26pvä ja luulen kivuista päätellen, että ovis on aikaisessa vaiheessa kiertoa.

Kiitos viisaammat, jos vastaatte ensikertalaiselle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää ovisplussaa ei vielä liene huono merkki, mutta useampi saattaa olla juuri niinkuin Minni-Maijakin sanoi.

Tässä on linkki taulukkoon, josta näkee miten tuo LH-huippu yleensä ilmaantuu.

http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Infertility_in_Females/Ovu…

Toki poikkeuksiakin on. Muistelen tässä lähiaikoina erään kuumeilijan ihmetelleen jatkuvaa ovisplussaa ja silti juuri siinä kierrossa raskautui!

Veikkaan, että silloin on irronnut yksi munasolu ja toinen jäänyt " roikkumaan" ja vain yrittämään irtoamista joka oisi aiheuttanut tämän jatkuvan ovisplussan. Toki voin olla väärässäkin, mutta se tuntuisi loogiselta.

Taapero! Oletko mitannut lämpöjäsi? Jos lämpösi ovat nousseet olet luultavasti jo ovuloinut. Mutta on myös mahdollista, että LH-huippu ja ovis on vasta tuloillaan joten kannattaa jatkaa tikuttelua, jos lämpösi eivät ole vielä nousseet.

Tärppionnea kaikille!

T. piipaa

Vierailija
4/5 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taapero76: mä jatkaisin testaamista vielä. Itsellä kierto 28-32 päivää ja n.kp 13 testiviiva melkein yhtä paksu kuin kontrolli. Mutta ei siis ihan o-huippu. Sitten vaalenee melk. olemattomiin ja vasta n.kp17 näyttääkin vähintään yhtävahvaa viivaa. Eli on oletettua myöhemmin lähes joka kierto.

Onnea O:n metsästykseen :)

Vierailija
5/5 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ovis kesti noin 1-2 päivää ja täsmäsi tuntemuksiin koska minulla on kovat oviskivut.

Viimeisessä kierossa käytiin kp 10 lapsettomuusklinikalla jossa ultratessa löytyi 3 munasolua 2 toisella puolella ja 1 toisella ja sen yksinäisen peitti kysta. Lääkäri sanoi etten tod. näköisesti ovuloi siinä kierrossa. No kp 14 tuli ovisplussa ja kivut loppui kp 15 eli ajattelin että ovis oli siinä. Jatkoin kuitenkin tikuttelua ja luovutin kun vahva ovisplussa oli näkynyt tikussa 7 päivää. Soitin klinikalle ja sanoivat että minulla on jäänyt ovulaatio päälle, että elimistö yrittää irrottaa sitä muttei onnistu. LÄmmöt nousi kuitenkin kp 15-16. No 2 vko oletetun ovulaation jälkeen kuitenkin plussasin eli ilmeisesti ovuloin siltä ns. terveeltä puolelta ne kaksi munasolua ja se yksi jumissa oleva piti ovulaatiota yllä härreguud kuinka kauan en tiedä kun luovutin sen tikuttamisen kanssa.