Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Maanantai, syysMarjatat! **

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikonloppu nopeasti. Nyt oltiin ihan kotosalla, nautittiin kauniista ilmasta ulkoilemalla molempina päivinä 2 x 1,5h. Ihanaa kun typykin jaksaa noin kauan touhuta ulkona. Välillä kävelee ja lapioi lunta, välillä istuskelee vaunuissa. Eli sekä lapsi että äiti saa liikuntaa.

Ähky olo, söin liikaa aamiaista. Ehkä osittain johtuu myös eilisestä joulusuklaasta (!), mies toi kaupasta kun oli ihan tarjouksessa ollut. Aamiaiseen liittyen, oon vähän miettinyt että jättäisin juuston pois leivältä ja korvaisin vaikka salaatilla tai rucolalla tai jollain. Iho on niin huonona koko ajan. Ja vaikka oonkin hoikka, on painoa hiipinyt vaivihkaa pari kiloa töitten alettua. Miten on, Pile, voisinko korvata menetetyn kalkin kalkki-D-tabletilla? Maitoa kun en juo lainkaan. Imeytyykö se merkittävästi huonommin kuin vaikka tuon juuston kalkki?

Öttikselle onnea!!

Ayap, tsemppia latistusreissulle. Olette mielessä.

Nyt töihin.

- tea -

ps. kokeilin eilen radikaalia temppua ja laiton tv:n kiinni! Mikä ihana rauha! Kiitos vinkistä, Kukkuu ja Lempo. Kokonaan ei pystyttäisi (kai?) luopumaan, mutta kyllä tv:n taustahälynä käyttäminen voisi todellakin vähentyä.

Vierailija
2/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä on vaihtopäivät. Minä menen töihin ja mies jää kotiin. Kukkanen kieltäytyikin jo heti aamusta tulemasta äitin syliin ja suosi isiä.

Ayapille altistustukea, henkistä sellaista.

Kukkuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on taas lusittu. Saimme raksalla kivasti aikaan, kun Nöösällä oli hoitajat kotona. Kaikki muut huoneet on maalissa paitsi kodinhoitohuone, yksi vaatehuone ja tuulikaappi. Mielestämme paras ja upein tuli olohuoneesta. Valitsemamme väri on vahva ja muuntuu upeasti riippuen valosta. Lisäksi Kevyt rae-maali oli helppo levittää telalla ja kuvioida tapettiharjalla. Seinä on kaunis ja elävä. Keittiön ja eteisen sävy on myös kiva. Vain meidän makuuhuoneen kanssa oli onkelmia. Muovipussitelan jälki ei ollut lähelläkään sitä mitä piti. Täytyi siis improvisoida. Lopulta töpötin eristysvillalla makkarin seinät. Lopputulos on rohkea. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta pohdin onko liian rohkea. Kokeilin töpöttää perhosia lasikuitutapetin palaan kodinhoitohuonetta varten ja se onnistui ihan kivasti, vaikka lasikuitutapetti on hivenen haasteellinen tarkkuutta vaativaan sabluunatöpötykseen. Miehet olivat saaneet paneloitua saunankin. Se on ihana ja kaunis mielestäni. Paneeli on tervaleppää ja hivenenkapeampaa kuin yleensä paneelit ovat. Täällä siis tyytyväisiä raksaajia. Kyllä talosta tulee meidän mielestämme ihana ja meidän makuumme sopiva.

Perjantaina harmitti täysin. Meidän rattaat meni hitsisaumasta rikki. Grrrr! Onneksi pääsin kotiin ennen kuin ne totaalisesti meni työntökelvottomaksi. Mies pääsi kuittaamaan, ettei ne Emmaljungat ole sen kestävämmät kuin edullisemmat vaunut. Eniten harmittaa se, ettei meillä ole kovin hyviä vararattaita ja nuo täytyy tänään nakata kauppaan, kun takuuta on jäljellä. Täytyy vissiin ottaa kantoliina siksi aikaa päivittäiseen käyttöön. :( Pieni on murhe, mutta vaikuttaa niin paljon tähän arkeen.

Viikonlopun pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6296272&p=1&mpage=4&tmode…

Myöhästyneet onnittelut Öttikselle!

Paranemista sairastupiin!

Ayapille ja Väkkärälle peukutus latistuksiin. Toivottavasti sujuisi hyvin ja ilman jälkiseuraamuksia. Haleja!

Pitäisi valmistautua ulkoiluun. Iloa kaikille!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
4/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila: Huh! Valinta on tehty. Klinkkeriä tulee tuulikaappiin ja keittiöön. Muualle tulee laminaatti (paitsi tietysti laattaa pesuhuoneeseen, vessaan ja kodinhoitohuoneeseen). Toivottavasti valintamme ovat suurin piirtein kestävät. Saapi nähdä kuinka paljon nuo tuottaa harmaita hiuksia. Kiitos pohdintatuesta. Jaksua!

Myös Ankkikselle kiitos ajatuksistasi ja kokemuksien vaihdosta lattian suhteen. Haleja!

-M

Vierailija
5/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä jään päällä.Meinattiin eskarilaisen kanssa olla lyhtypylväässä kun aamulla tarhaan ajelimme...

Eilinen kun oli niin kaunis ja keväinen.Aurinko paistoi ja +5 astetta.Taitaa se aurinko kyllä nytkin tuolta nousta.Ihanaa kun tulee kevät ja kesä,ammennan voimani auringosta!!!

Pikkaisesta on tullut marakatti.Kiipeää joka paikkaan.Esikoisen parvisänky on nyt in!!!Ja sinne päästyä täytyy hyppiä ja möyryä korkeuksissa.Ei kiva.Joudun pitämään esikon huoneen ovea tiukasti kiinni!

Voimia kaikille alkaneeseen arkeen!!!

Sairaille tervehtymistä!!!!!

L+5

Vierailija
6/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikonloppu kuin siivillä, en ehtinyt ollenkaan kirjoittamaan. Kun piti tuota keittiötä laitella... Niin, nyt meillä on kutakuinkin kaapit hyllyineen, laatikoineen ja ovineen seinissä ja keittiö toiminnassa. Ihanaa! Kyllä sitä osaa arvostaa kun on muutaman viikon ollut ilman keittiötä. Huomenna tai keskiviikkona käyn Ikeassa ostamassa vetimet, laatikonjakajia, lisää lasihyllyjä ja muuta pientä. Myös vääränlainen liesikupu pitää käydä vaihtamassa. Sitten olisi vuorossa tapetointi ja lattian laitto ja tietysti kaakelit.

Öttikselle myöhästyneet synttärionnittelut!

Kiva mimmuli, että teillä raksahommat etenee mukavasti. Teillä on varmaan tosi hienon näköistä... Laitapa kuvia jos joskus ehdit.

Nyt pitää kiirehtiä jumppaan. Päästiin Lillin kanssa varapaikalta mukaan!

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
7/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kun oli positiivinen aloitus. Kyllä sen vaan aamulla aina huomaa, että on maanantai. Puoli 7 herättiin ja yö oli melko ok. Muutama kitinä-itku sieltä kuului mutta muuten ok. Lähdettiin jo ennen ysiä ulos, kun Onni vaikutti niin väsyneelle. Käveli puistosta kotiin asti, tosin pyllähti useita kertoja välillä jo ihan liukkaudenkin takia. Puistosta on matkaa muutama sata metriä. Hyvin siis jo sujuu pihalla taapertaminen.

Kenkiä olen miettinyt.. Meillä on Kuomat kokoa 22. Nyt ei oikeastaan ole hajuakaan, onko ne sopivat. Ostaessa ne oli isot mutta silloinhan Onni ei kävellyt. Ajattelin vaan, että tukeekohan ne riittävästi jalkaa. Kaveri on kyllä lapsillaan noita käyttänyt paitsi esikollaan, jolla lasten reuma ja tarvii tukevampia kenkiä. Mutta ne kaks muuta onkin kookkaampia ku Onni ja niiden jalka siis pullukampi. Tämmösiä olen vaan pohdiskellut siis:) Pitää paneutua tuohon kengän kokoon ja käydä ostaan vaikka sitten jotkut nauhalliset, jotka tukee paremmin nilkkaa.

Mä en enää käsitä tuota Onnin ihottumaa. Ihan varmasti se on se, miksi yö on levotonta aikaa. Koko ajan päivälläkin kädet on polvitaipeissa ja ne on punaiset, kuivat ja kutiavat. Liekö tehnyt hallaa tuo rasvan vaihtokin, kun Lipolania on käytetty ja vaihdettiin välillä Ceralaniin. Mutta on se merkillistä kun ei selvitä sitä vaadittua 2 viikkoa ilman kortisonia! Pitääköhän tuo kaurakin sitten heittää meneen? Tuntuu, että kun ekan kerran sorruin laittaan suht hyvälaatuiseen ihottumaan sitä kortisonia, nyt saa olla jatkuvasti kuurilla. Ei olis pitänyt silloin laittaa..

Nyt tuli vaan valivalivalitusta. Onko se jotain uutta:)

Ihan kadena täällä luen Mimmulin ja Ankkiksen remppajuttuja. Eilen puhuttiin just miehen kanssa noista asunto jutuista. Nytkin ollaan pian 2-v asuttu tässä vuokralla, joten aika todennäköistä on, että täällä ollaan pitkään. Kandeis siis ehdottomasti ostaa se oma talo, kun isompaa kuitenkin pitää kohta katsella. Mä en vaan jotenkin osaa orientoitua siihen, että pitäs tosissaan katsella, kun en koskaan osais luottaa, että sitten se unelmakämppä olis kunnossa (kosteusvauriot mm.).

No, pakkohan se varmana kohta on alkaa ostaan ja kiinnostumaan asiasta. Luulisin.

T-P

Vierailija
8/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olis kova kuume(vauva sellaisen lisäksi)muuttaa.Ihan vaan muuton ilosta.Me muutettiin tähän taloon 9v sitten ja remontoitiin lattiasta kattoon.Kaikki uusiksi.Mutta nyt olisi niin kiva päästä uusiin ympyröihin ja suunnittelemaan uusia seiniä,ennenkaikkea keittiö on se jota suunnittelen ja himoitsen!!!!!=)

Voi jeeh!Olis niin kivaa muuttaa ja remontoida!!!!!!!Samalla sais heitettyä tätä kertynyttä kamaa nurkista huitsin nevadaan...

Vierailija
9/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli: peesaan ankkista, kuvia vaiheista s-postiin, please!? mielenkiinto heti heräs niihin seiniin!! tahtoo nähdä!

tirku: kurjuus! mä en kyllä nyt sano mitään mistään luopumisesta. voisko syy mitenkään olla siinä rasvan vaihdossa? ootteko käyttäny ennen ceralania? ku ei kaikki rasvat(kaan) sovi kaikille :( tiiän sellasen jolle just ceralan ei sovi vaikkei se tietenkään tarkoita että se just teillä on samaa, blaa blaa... vaihdoitteko rasvaa mihin aikaan suhteessa ohraan?

sassa on edelleen räkänen :( suhteellisen hyvin meni kuitenki yö siihen nähden. tänään on taapero-jumppa. en veis mut ku ite vetäjänä ni vaikee jättää menemättä. vetäjä-kaverin muksulla sama räkis. sassalla ihme ihottumia nyt niskassa ja selässä. tää toivoo et johtuis vaan vaatteista tms...

ei oikeen taas(kaan) järki juokse. tullu tavaksi... parempi lopettaa...

kerppu ja ipanat

Vierailija
10/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru-pikru: meidän pienellä käytössä lipolan ja sillä pysyy iho kohtuullisessa kunnossa. itse joskus kokeilin ceralania, eikä sopinut mulle - lipolania olen nyt itsekin käyttänyt ja on ollut paljon parempi.

kademielellä lueskelen remonttijuttuja. ei niin, että hinkuisin vielä kaiken muun päälle remonttia (etenkin kun mies ei osoita moiseen minkäänlaista periaatteelista innostusta...), mutta " uusi koti" olisi kovin mukava. muutoakaan en halua, haluisin tämän kämpän vain (!) toimivaksi.

Meidän pikkumies juo nykyään huomattavasti enemmän kuin ennen, ja ruoka ei oikein maistu. Missä vika??? Onko vain keksinyt juomisen ilon (heh), kun aiemmin joi tosi niukasti? Vai poskihampaat? Vai kipeä kurkku? VOI EI. En ajattele asiaa, ehkä se menee pois....

Olen menossa kierukan laittoon, siksi kotona tänään(kokemuksesta tiedän, että loppuilta menee harakoille). Apteekintäti sanoi kierukkaa ostaessani, että lääkäri sen sitten laittaa:D Hmmm.

Sairastaville paranemista. Väsyneille voimia. Jokohan kohta olis pajunkissoja:)

simam

Vierailija
11/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, Kiitti Simam, teki hyvää hekotella tuolle kierukka jutulle....

Ayapia ja Väkkärää ajattelen kovasti, toivottavasti menisi hyvin eikä sotke aivan ruokavaliota.

Meillä on nähty viikonlopun aikana kaksi aivan tajutonta raivaria, kovin aikasiin alkaavat, vaikka tiesin niiden kyllä Motin temperamentin tietäen tulevan. Hermot meni perjantaina kun ei saanut maitopulloa ennen iltaruokaa ja tänään kun piti tulla sisälle. Hysteristä huutoa, kontrolloimatonta käytöstä, mikään ei auta, kontaktia ei saa. Huh. Kummatkin kerrat päättyivät äitin kainaloon ja ruoan syöntiin, sitten helpotti. Mietin että saavatko raivarit pontta alhaisesta verensokrusta, ollaan miehen kanssa sellaisia kummatkin että liiallinen syömättömyys aiheuttaa suurta ärtyilyä.

Kerppis ja Tikru, tukea lähetän, ymmyrkäinen olen myös oireiden edessä. Ceralan ei myöskään käy Motille, itse tykkään. Motilla myös ollut kummaa ihottumaa selässä ja niskassa, mistään ei olla luovuttu sen perusteella, ei vielä ainakaan kovasti haittaa. Latistetaan sinistä keijua, päivä takana ja kakka jo löysänpuoleista, saas nähdä. On mennyt viime ajan latistukset niin pyllylleen, notta positiivista vaihtelua kaipaan.

Omaa naama näyttää kamalalle, Tea kun näpyistä valitteli, niin sama vika. Mun tyyppiongelma tähän vuodenaikaan, iho kuivuu, näyttää harmaalle, mutta finniä pukkaa ja liikunta vaan lisää niitä:/ Tympeää, eikös sen murrosiän pitänyt jo olla ohi?!

Taidan mennä tekemään lihaskuntotreenin, jos alun saisi tehtyä ilman kaveria:)

Aavis ja Motti

Vierailija
12/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu, meillä isi on kanssa pop. koko viikonlopun oli. saunasivat antaumuksella kahdestaan. Nyt aamulla V jäi itkeen mun perään kun hoitaja tuli, isi sitten " pelastaa" iltapäivällä kun ehtii ennen mua kotiin. Ihmekkös tuo jos isi suosiossa kun äiti jättää vieraalle ja isi pelastaa...

Kerppu! Miten ruokapuoli onnistui teillä matkalla. me haaveiltais jonkin sortin matkasta joku keväällä taikka alkukesästä. vähän vaan tuo ruokapuoli hirvittää, että mitähän poika reissusa söis neoncaten lisäksi. meillä käytössä vaan yksi valmismuona: maissiperuna ja tietty sitten hed. ja marjasoseet. makaroneja ja puurohiutaleita voi toki ottaa matkaan ja huoneistohotellissa ite keitellä, mutta pärjäisköhän sitä ilman lihaa esim. viikkoa. Apua, PIRJOLEENSA mitä oot mieltä, jos ennen reissua " ´tankkais" lihaaterioita kunnolla, niin voiskos ollas viikon ilman lihaa. ihan tässä ollaan suunnitteluvaiheessa, enkä tiiä tuleeko reissusta mitään, mutta mietimpähän vaan.

T-P, vilholla 22 kuomat, hyvät on!

Mimmuli ja Ankkis, tosi kiva lukea remppakertomuksia, mimmuli kuulostaa tosi " luovalta" ja idearikkaalta (kade meikä vähän) mä löysin aika kivaa tähtitapettia V:n tulevaan huoneeseen, aattelin laittaa sitä yhden seinän vaan, sen jossa makuualkovi ja sitten sinistä maalia muihin seiniin, jos vaikka jotain sabloonaa kehittelis vielä.

eipä muuta tällä kertaa, ps. mekin säännösteltiin telkkua eilen : )

tiivii ja Vilho

Vierailija
13/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri tonnikalasalaattia ja nyt on kylmä hyrr...

kahvikupillinen onneksi lämmittää.

Lipolanista olen kuullut vain pelkkää hyvää, käytän sitä lapsilla ja hyvin toimii.

Ynis, oon jo sopinu menoa tälle viikolle. Otetaan uusiksi ihan mikä viikko vaan.

Ostin tänään ekaa kertaa ananaksen, aikasemmin olen tyytynyt ananakseen säilyketölkissä. Täytyy vaan vähän kypsytellä sitä ennenkuin pääsee syömäään.

Eipä vissiin muuta, kun ruutua vaan tässä tuijotan :)

Hilu

Vierailija
14/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään uutta tai ihmeellistä, ajattelin vain tulla pinoutumaan ja kertomaan, että selvisin eka aamusta hengissä. Eli mies lähti töihin ja arki alkoi.

Ootteko muuten koskaan olleet jonottamassa verikokeisiin maanantai-aamuna? Ja lisätkää vaikeusastetta vielä siten, että raahaatte lapset mukananne!? Tosi veikeää, varsinkin kun itsellä on kiire ja puolet asuinpaikkakunnan mummeleista ja ukkeleista ovat tulleet myös sinne. Ei tarvii ainakaan yksin jonotella. Ja sitten kun ne vanhukset taivastelee ja siunustelee kaikenmaailman vaivojaan ja kilpailevat kyynärpää taktiikalla siellä ruuhkassa, ettei vaan kukaan pääsisi heidän ohitse vahingossakaan. Ihan kamalaa! vaikka toisaalta tosi huvittavaa...

Mimmuli kertoo aina niin ihanasti tuosta rakentamisesta, että alan aina miettiä, miksi mulla ei ole moisia kivoja kokemuksia rakentamisesta? Käytiin vasta kavereiden rakennustyömaalla ja tuli sellainen olo, että onneksi ei itsellä tarvitse enää. Kaipa se T:n vauva-aika oli niin vaikea ja itse niin väsynyt siihen, ettei mies ollut koskaan auttamassa, vaan aina raksalla vaikuttaa näihin negatiivisiin muistoihin. En tiedä, olen aina kyllä tykännyt entisessä rivariasunnossa rempan tekemisestä ja touhuilusta, mutta nyt ei. Voi voi!

Onnea Ankkis uuteen keittiöön ja remontoituun kotiin!

Onskalle ja T-P:lle jaksua!

Nyt pitää mennä, esikoinen huutelee ja kyselee apua läksyihin, jotain kuuluu faaraoista ja pyramideista höpisevän...

Mimmu, the uneton taas viime yön, kera kolmen murusen

Vierailija
15/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten onkin kaapit tyhjänä, joten on taas ISO kauppapäivä ja iso laskukin kait :-(

Nauratti kun tuota leipää uunista nappasin tuo meidän uusi turvasuojus. Mies reilu pari viikkoa sitten ylpeänä kantoi kaupasta sen, metsästi illan sopivaa ruuvimeisseliä ennen kuin sai paikoilleen suojuksen asennettua ja miten kävi... Typy naksuttelee levyt päälle suojuksen alta (niin muuten minäkin, koska en viitsi koko hökötystä nostaa ja siirtää :-). No, ainakin estää sen, ettei Typy parka kisko päälleen kattiloita ja paistinpannuja hellalta.

Mimmuli kyllä jaksaa niin iloisesti ja reippaasti kertoa rakentamisesta! Minulla ei ole puoliksikaan noin mukavia muistikuvia rakentamisesta, vaikka sanotaan, että aika kultaa muistot. Mutta jos joskus vielä remppaan ja rakennan, toivon Mimmulia konsultoimaan :-) Niin ihanalta teidän tuleva uusi koti vaikuttaa.

Mimmu: huojentavaa, että teillä alkaa taudit helpottaa.

T-P: kyllä varmaan kävelylläkin on osansa Onnin yölevottomuudessa. Typy ainakin pyöriskeli ja hyöriskeli, heräili ja itkusteli enemmän juuri kun oli kävelyt lähteneet kunnolla vauhtiin. Nyt nukkuu taas levollisemmin ja rauhallisemmin (lukuunottamatta toissaöistä leikki-&höpöttelytuokiota, onneksi isi jaksoi leikkiä aamuyöstä...)

Typyn atooppiseen ihoon on parhaiten toiminut perusvoide Essex plus, mutta Typy rakastaa kylpemistä ja kylvyn jälkeen iho on aika hurjan näköinen monesta kohtaa. Joskus mietityttää, että pitäisikö mietoa kortisonia vetää ihan viikon parin kuurina. Eilen Typy kiisi vauhdilla ammeeseen (vaatteet päällä!). Olin yksin saunomassa ja juuri olin huuhdellut Typyn ammeen ja laskenut sen täyteen vettä, sillä miehen ja Typyn piti tulla saunaan, kun olin ensin saanut rauhassa loikoiltua lämmössä. Typy karkasi isiltä ja siinä samassa istui jo ammeessa. Hui!

Ayap ja Väkkärä täälläkin mielessä... Toivotaan kovasti, että heillä hyvä päivä.

Simam: tarvitaanko siinä muka lääkäriäkin :-)

Huh, riippuu niin omasta mielentilasta ottaako tuollaiset neuvot huumorilla tai pahimmillaan jopa jonkin sortin ivana :-)

Ääks, koitan miettiä viikon ruokalistaa vielä.

Mitenkäs Pile maustat tonnikalalasagnen? Koitan edelleen keksiä vaihtelua Typyn pastapitoiseen ruokavalioon :-)

Keilin

Vierailija
16/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullei oo omaa kokemusta, kun Pönksyn iho ei kaipaa mitään rasvaa, mutta kommentoin silti... Siskoni lapsella oli aikoinaan tooosi paha iho, märkiväkin usein. Ainoa rasva, joka auttoi, ja joka lopulta sitkeästi käytettynä pelasti tilanteen erinomaiseksi, oli Essex plus (jota siis Keilinkin mainosti).

Voi kun Väkkärä voisi hyvin.

Vierailija
17/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on ollut kyllä niin tahmea, että. Ei onneksi mitenkään kiukkuinen ole Onni ollut mutta jotenkin on ollut raskas päivä. Ketään ihmisiä ei nähty, joten kaksin on oltu.

Onni nukkui tänään hyvin päikyt, 2h putkeen. Soitin serkku-tytölle pitkästä aikaa. Oli kiva jutella. Sittenpä mentiin maleksimaan pihalle Onnin kanssa. Puistossa on kivaa enää vain kiikkua 2 minuuttia ja sitten kävellä sen läpi suuntana ihan mikä vaan:) Tosi pitkän matkan taas taapersi poikanen.

Kiitos rasvainfoista! Tuo Lipolan tuntuukin jotenkin paremmalle. Siis rasvaisemmalle, vai pitäskö sanoa kosteuttavammalle. Kun polvitaipeet on nimenomaan ollut kuivatkin tuon Ceralanin aikana. Joten Lipolan rules taas.

Kerppuhan se kyseli taas mahdottomia:) Meinaan sitä, että missä suhteessa ihottuman on pahentunut ohran/ohrattomuuden kanssa. Tässä taas kilahtaa omaan nilkkaan, kun EN VIELÄKÄÄN TAJUA pitää sitä päiväkirjaa. Parina iltana olen kertaillut viime päivien syömisiä ja päättänyt, että aamulla laitan ylös. Joo joo, lähinnä naurattaa itseäkin. Eihän sitä enää muista. Mutta kalenteriin oon aina merkinnyt eri viljojen aloitukset ja poisjätöt sekä öiden laadun. Ja täältähän näitä voi lukea; minä kun tallennan omat kirjoitukset aina.

Keilin, varmaan se kävelykin vaikuttaa tosiaan. Kun Onni oppi taidon muttei vielä paljon kävellyt, taivastelinkin ääneen, että onpa ihme kun ei vaikuta öihin. Joten osa syy on siis tuo uusi taitokin.

Tänä iltana annoin kuitenkin riisipuuroa. Vaihteluksi toisaalta ja toisaalta ajateltiin, että jos vähän vähentäis kauran määrää... No miten vaan mutta ison satsin söi poika.

Ihan hakuammuntaahan nää hommat on, kun jätän samalla aikaa iltakaurapuuron pois, vaihdan rasvaa jne...

Kerpun sähköpostit Yniksen välityksellä oli kyllä ajatuksia herättäviä. Kiitos niistä.

Mimmu; juu nuo verikokeisiin menot on kyllä isomman katraan kanssa varmaan melkoinen kokemus. Yksinkin on jo inhottava mennä, jos on ravinnotta pitänyt olla ja vaikka menet kuinka aikaisin, ne mummut ja papat on jo siellä. Ja pirteinä. Itse menee suurinpiirtein puoliunessa:)

No, jokohan tämä piisais. Pitää mennä syömään jotain. Tänään ei ollut mun jumppapäivä mutta kun päivä oli mikä oli, siis puuduttava, menin spinningiin. Ja voi että teki taas hyvää! Nyt on mies hikoilemassa.

Ai niin. Mimmulille vielä KIITOS kinkkupihviohjeesta!!! Tein niitä eilen ja sanoin miehellekin, että jos nämä ei Onnille kelpaa, hyppään kaivoon.. Kun ei viime aikoina mun tekemät pöperöt ole kelvannu, jos olen tehnyt oikein ison satsin pakkaseen asti. Aina liian mausteista. Mutta tänään ainakin Onni tykkäsi pihvistä, jota en maustanut mitenkään, kun muusissa oli jo suolaa. KIITOS siis vielä!

T-P

Vierailija
18/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin laittaa sunnuntai-iltaa,on ihan sellanen olo ku ei ollu tarhapäivä tänää...

La pääsin Ikealle :-) Nyt on typylle hylly,kasausta tarvis.En tiiä millon sellasen iso hyllyn kasaa ku pitäs nuo lapsoset saada johonki..

Eilen juhlittii äitiä.Nyt ois taas suklaa ym.herkku vierotus edessä..Kyllä tuli mätettyä!!!Ihan täällä kotona juhlittii omalla porukalla,mut silti harmitti ku poika alko taas temppuilee.tietysti katettii pöytä ja ku aatteli et pitää vahtii ettei typy vie astioita ni ongelma oli poika..se ei voi odottaa vaa täytyy käydä nappaamas jotain ja siirtämäs laseja ja näplimäs haarukoita..Tulee ensin niin vihaseks ja sit tulee niin paha mieli et miks se on tollanen ja ku kaikki sille hokee " et taas oon niin tuhma ja yhtää et osaa olla" :-(

Tänää oli lapsien korvien tarkastus.Pojan korvat ok,mut typyllä toisessa alipainetta.4vkon päästä taas tarkastus,mut arveli et jos räkis tulee ni siihen korvaa ainaki menee..

Sit käytii jumbossa,ruokakaappi tankkaus!Typy nukahti kotimatkalla 10min,en saanu saänkyy vaa heräs ja sit meni 1½tuntii enneku nukahti!HEräs puol5 ja iltaa pelkäsin mut hyvin nukahti :-)

Porukat oli 2yötä.Ekan yön typy heräs tunnin välein ja toistakaa ei nukkunu yhtää hyvin-typy ei tykkää ilta eikä yövieraista.Nyt on viikko menny valvoessa ja olo sen mukanen!!!!

Typyllä pyllyki ihan ruvella joten palataan taas turvallisen ruokavalioon.

Aavis:Näin unta et tavattii jossain,jonkun kotona ja sit mentii liikunta salii..Oikein iso halli.Ja siellä Motti mennä viiletti ja typy perässä ja mä aattelin et voi kauheeta et typy on kiipeilly ja juossu ja hyppiny ja nyt tuo Motti opettaa vielä tuon kuperkeikankin ;-))

lapset sovussa juokivat salissa ja me saatii höpötellä rauhassa.

Ihana kun meillä ei ole ketään..Miten musta on tullu tällänen et en oikein jaksa vanhempiani tääl pyörimässä?!Hirveesti auttavat ja käyttävät autolla,mut ois kiva ku oisivat yötä jossain...Hyi mua!!!!!

Päästii äänestääki kahestaa ja samalla pieni iltakävely :-) En edes muista millon viimeks ois kaksin käyty!!

Öttikselle syntsä onnee :-)

Nyt tiskakonetta tyhjentää....

jatu

Vierailija
19/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sanottavaahan meikäläisellä ei ole, mutta tätä pinoa täytyy eh-dottomasti kasvattaa...

Mies oli tänään isi-lapsi-illassa. Kiva ajatus päiväkodilta järjestää tuollaisia. Muutama muukin isi oli siellä lapsineen ollut. Antsa oli innoissaan leikkinyt muiden kanssa, keskimmäinenkin oli mukana.

Esikoinen täytti tänään 8-vuotta. Sukulaisten lahjat jaettiin, mutta synttäreitä vietetään kahdessa osassa viikolla. Keskiviikkona tulevat saman luokan pojat ja lauantaina sitten perheystävät lapsineen. Pojalla on siis synttäreitä koko viikko :) Vanhemmiltani sai poika Monopolin. Oli uusi, hieno painos, nappulatkin olivat metalliset ja koko peli jotenkin kestävän oloinen. Taisivat isi ja äiti olla kohta ainakin yhtä innostuneita kuin poika. Viikonloppuna (tahi huomenillalla) sitten pelataan.

Eipä enempiä, huomisiin!

SM

Vierailija
20/23 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan tainnut tänään pinoilla. Ei ole huvittanut koneella istuskelu " pakollisia" lukuunottamatta.

Hilu, katotaan joku toinen viikko siis! Parin viikon päästä mies on taas työmatkalla, joten sillon ainakin on auto käytössä!

Jatu, en ihmettele, jos vieraat häiritsee. Vaikka apuakin on, mutta rasittaahan se, jos yöt menee ihan pilalle. Tossa tilanteessa pitää kaiketi vaan punnita se, että jaksaako sen valvomisen siitä hyvästä, että saa apua kaikessa. Joskus voi jaksaa paremmin kuin joskus toiste.

Mun viikko taitaa mennä polttarimietinnöissä. Taitaa vähän jännittää itseänikin. Polttarisankari kuulemma odottaa täpinöissään viikonloppua. Mua huolestuttaa, että saako kaasot oman osuutensa hoidettua kunnialla. Eivät ilmeisesti ole samanlaisia kuin minä ja istu nenä kiinni koneessa 10 kertaa päivässä:) Tuntuu, että tiedotus ei pelaa oikein, mutta polttariporukkakin on toisilleen aika tuntematonta sakkia. Sekin varmaan vaikuttaa. Nyt minä vainoan ihmisiä sähköpostilla joka päivä:)

Jotenkin hermostuttaa myös itse lähteä kaupungille iltaa viettämään lähes tuntemattoman porukan kanssa. Taidan olla jo liian vieraantunut sellaisesta bilettämisestä ja nyt jo hermoilen, vaikka koko viikko vielä edessä:) Eikä kukaan muu kuin minä odota sitä, että jaksan yömyöhään olla mukana!

Nyt lakkasi ajatus kulkemasta. Onnea Saamuskan esikoiselle! Meidän isorinsessa täyttää ensi kuussa 4v ja se tuntuu jo hirmu isolta tytöltä:)

T: Ynis