Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa??

29.01.2006 |

Olen 15 vuotias, ikäisekseni kyllä kypsä tyttö joka on raskaana. Olen miettinyt ja miettinyt miten uskaltaisin tai muuten vain saisin aikaiseksi kertoa vanhemmilleni, olen kuitenkin niin nuori. Vanhemmat eivät tykkäisi ajatksesta. Olen toisella kuulla, raskaus oli vahinko, mutta aborttia en tee. Olen valmis elämään lapsen kanssa. Jos jollakulla on neuvoja tai kokemuksia, niin olisin kiitollinen =)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupicaia: näkemyksesi ovat kovin mielenkiintoisia, mutta olen isosti erimieltä asioista kuin sinä. Silti ei mielestäni tarvitse käydä noin " kiihkomieliseksi" . Suorastaan oikein säikähdin kirjoitustasi.

Anteeksi. Olen vain niin kyllästynyt katsomaan perheitä, jotka valittaa " ei oo rahaa" ja sitten tosiaan käytetään sitä rahaa ihan tolkuttomasti kaikkeen typeryyteen kuten tupakointiin.

Sillä tupakoinnilla rahoittaisi vaikka mitä oikeasti hyödyllistä.

Meillä ei ole vakuutuksia, tuskin myöskään tulee! Ennenkin on hyvin pärjätty ilman vakuutuksia, niin miksei nykyisinkin pärjättäisi. Meillä on todella hyvä tukiverkosto, joka auttaa tarpeen vaatiessa. Pidät minua ilmeisesti vastuuttomana koska vanhempani on maksanut tyttäremme vaunut, eikä meillä ole vakuutuksia ja saamme sosiaalitoimistosta avustusta. Jos vanhempani haluavat meitä auttaa ja heillä on ylimääräistä rahaa niin miksi en ottaisi apua vastaan?? Sosiaalitoimiston " asiakkuus" ei ole mitenkään kovin hupaisaa. Kunhan tyttö kasvaa niin aion palata mahdollisimman pian takaisin koulunpenkille, jotta valmistuisin mahdollisimman pian, eikä tarttisi enää juosta sossussa. En todellakaan nauti siitä!!

Ennen vanhaan ei ole hoidettukaan juuri mitään millään tavalla. Esim. vammaiset on upotettu suohon, toisin kuin nykyään onneksi!

Kysykääpä huvikseen jonkun vammaisen lapsen äidiltä, paljonko lapsen hoito maksaa vuodessa. Jo siitä ei vakuutus maksa mitään niin harvempi voi sitä itse maksaa.

Näin ollen vakuuttamattomat lapset taitaa jäädä hoitamatta...

On eri asia saada pieni avustus vanhemmilta (en kyllä ymmärrä miksi pitäisi ottaa vastaan) kuin ronkua heiltä jatkuvasti rahaa,

olen kuullut perheistä joissa isovanhemmat maksaa esimerkiksi synnytyslaskun ynnä muita laskuja ja kaikki suuremmat hankinnat kuten lasten ulkovaatteet! Uskomatonta!

Itse en ainakaan haluaisi vielä vanhempana maksaa oman lainanmaksuni ja elämiseni lisäksi lapseni perheen kustannuksia, kyllä aikuisen täytyy maksaa itse omat ja pienten (ei aikuisten) lastensa jutut.

Me asutaan pääkaupunkiseudulla ja terveydenhuolto pelaa. Terveyskeskukseen on matkaa n. 200metriä, päivystykseen 5kilometriä. Hammaslääkääriin pääsee viimeistään seuraavana päivänä, jos tulee jotain äkillistä. Jos meistä jompi kumpi esim. kuolee, niin tukia saa kyllä siihen asti että pärjää omillaan ja ihan kun se raha korvaisi menetetyn ihmisen.

Raha ei todellakaan korvaa menetettyä ihmistä, kerrankin samaa mieltä! Mutta jos loput perheestä kuolee nälkään päätienaajan kuoltua niin onko sekään viisasta?

Ja kuten jo aiemmin kerroin, täällä ei tosiaan pela ayhtään mikään vai kaikki on käytännössä maksettava itse.

Lisäksi vielä minua kiinnostaa kovasti että kun sinä olet syntynyt niin onko vanhemmillasi ollut vakuutus sinua varten?

Ei aavistustakaan mutta he ovat olleet huonoja vanhempia kaikilla tavoilla joten en usko.

Rakentavaa keskustelua toivoen mar_i

Tosiaan toivon että keskustelu pysyy rakentavana! (Häpeä Kurmeli!)

Kumma jos talousasioista ei voi keskustella suuttumatta.

Vierailija
22/59 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite synnytin viime keväänä pojan :) olin sillon 16 :) ite en kerenny kertoa äidille tulevasta vauvasta..sairaalan lasku paljasti :D ensin äiti oli vihanen ja aika yllättyny ja loppujen lopuks ootti innolla pojan syntymää..en kyllä osaa sanoo oikeeta ratkasuu siihen miten voisit kertoa vanhemmillesi..kun kuitenkaan itellä sellasta kokemusta ei ole.. :/ kirjoita vaikka kirje äidillesi.. :) jos haluut jutella tai jotain ni laita mailia :) os: wimba88@hotmail.com :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko oot uskaltautunut tavalla tai toisella kertomaan? Jos oot niin kerrothan meillekin miten meni...

Vierailija
24/59 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistan kouluajoilta niitä jotka nuorena lapsen saivat.

Ihan hyvin heillä nyt menee.

Jotkut sanoo että vaunut ovat välttämättomiä kun muuten ei voi nukkua parvekkeella. Mutta ei vauvan ole pakko nukkua parvekkeella. Jos todella haluat nukuttaa vauvaa parvekkeella voit rakentaa lapselle jonkinlaisen kopan mikä menee parvekkeella.

Et tarvitse kaikkea sitä mitä kaupanomistajat väittävät sinun tarvitsevan. Kuvittele miten ihmiset pärjäsivät ennen nykymaailman vekottimia?

Minulla on 2 lasta ja kummankaan kanssa en ole omistanut vaunuja. VAikka sellaiseenkin olisi ollut varaa jos olisin sellaisen halunnut.

Vierailija
25/59 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi vauva tarvii aika vähän. Vaipat ja vaatteita, sillä selviää pitkälle. Pikkuvauvan ruokahan tulee halvimmillaan ja parhaimmillaan äidin rinnoista (vaikka korvikkeetkin on toki ihan hyvä vaihtoehto) ja soseiden tekeminen itse on halpaa, helppoa ja jopa hauskaa.

Toki vaunut tai kantoliina/rintareppu on kätevä, ei pakollinen. helpottaa liikkumista.

Sänkyä ei vauva tarvi, ainakaan heti. Äitiyspakkaus kannattaa ottaa, siitä myös lapselle sänky ekoiksi kuukausiksi. Meillä tosin on vauvat nukkuneet kainalossa...

Ainut mikä teiniäidin on ihan pakko hankkia on VAHVA ITSETUNTO. Ilman sitä ei selviä kunnialla edes raskausajasta.

Vierailija
26/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hiukan kommentoin Lupicaian mietteisiin...

Hiukan tunnut minusta liian painavasti yleistävän ja tuomitsevan...

Ymmärrän kyllä mitä haet toisaalta takaa ja tarkoituksesi on varmasti hyvä. Kuitenkin tunnut unohtavan että me elämme suomessa jossa on runsaasti työttömyyttä, pätkätöitä ja osa-aika palkattuja...

Meitä on kuule paljon ihmisiä jotka haluaisivat että säästössä olisi kaiken aikaa 1000¿ ja olisi henkivakuutukset ja sairasvakuutukset, pelit ja vehkeet, omat asunnot, perheautot jne... Ei vaan ole ihan niin helppoa kuin sinä tunnut luulevan.

Ja tähän tietysti kommentoidaan että " voi voi sentään, ei pitäisi tehdä lapsia jos ei ole niihin varaa" ... Jos jokainen suomalainen ajattelisi näin, että lapsen voisi hankkia sitten kun on tarpeeksi varakas hankkiakseen oman talon, perheauton, kaikki vakuutukset ja säästötilit niin voit uskoa että kyllä kuolisi varmaan suomi sukupuuttoon. Vielä kun ne rikkaimmat uraohjukset eivät sitten haluaisi niitä muksuja tiellensä :(

Minä haluan lapselleni pelkkää hyvää. En koskaan odota vanhemmiltani mitää, enkä ole sossun luukulla vieraillut ikinä. Olen pienipalkkaisessa vakituisessa työssä ja mieheni opiskelee viimeistä vuotta. Meillä varaa on niin että maksamme vuokran, laskut, ruuat, hankinnat jne... Lapsella on aina ehjät ja sopivat vaatteet ja jokaiseen flunssaansa on lääkkeet saanut ja samoin parhaan hoidon. Hänellä on leluja, kirjoja, pelejä ja nätti ja siisti koti. Siitä ei tingitä ikinä. Vakuutuksiin meillä ei ole tällä hetkellä varaa vaikka kuinka haluaisimme... Jos kuitenkin periaatteesta pakottaisimme itsemme ottamaan kaikki vakuutukset, se tarkottaisi ettei meillä olisi varaa pitää autoa tai ostaa päivittäistavaroita...

Sitten tulee joku sellainen kuin sinä, ja tuomitsee meidät surkeiksi vanhemmiksi jotka elävät valtion ja vanhempiensa siivellä eivätkä välitä lapsestaan tarpeeksi turvatakseen tämän!

Minusta me emme ole huonoja vanhempia sen vuoksi että emme ole varautuneita omaan kuolemaamme rahallisesti!

Taas tuota mustavalkoista ajattelua! " Jos et ole varautunut ihan kaikkeen, niin olet kelvoton äiti..."

Luuletko todella että me jättäisimme lapsemme puille paljaille ja hätään tai pulaan jos jokin vastoinkäyminen tulisi? emme todellakaan! JA sen takia Suomea sanotaan hyvinvointi valtioksi että täällä vahäosaiset voidaan silloin tällöin pelastaa ahdingolta! Se ei kuitenkaan tarkoita että sitä pitäisi jotenkin hyväksikäyttää ja lypsää valtiolta rahoja...

Kaikilla ei ole kaikkea, mutta se ei tarkoita että eläisimme muiden kustannuksilla...

Asumme pienessä kaupungissa jossa neuvolapalvelut toimivat hienosti, samoin toimii terveyskeskus, lähellä on kirjasto, leikkipuisto, ja vuokra-asunnon korjauksista ja huolloista vastaa isännöitsijä... Autoa tarvitsemme vain siksi että mies käy päivittäin koulua joka on 35km päässä...

Onneksi mieheni valmistuu joulukuussa ja pääseen myös tienaamaan. Ehkä meillä silloin on viimein varaa hankkia ne vakuutukset ja oma koti??? toivottavasti...

Silti olemme onnellisia ja elämämme tuntuu kaikin puolin mukavalta.

Meillä ei ole kaikkea mutta arvostan sitäkin enemmän sitä mitä minulla on!

(Pahoittelen äkäistä viestiä, mutta tuntuu ikävältä kuulla arvostelua välinpitämättömyydestä vaikka itse toivoisi kuinka pystyvänsä parempaan...)

MrsKole perheineen...

Vierailija
27/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta halusin vaan sanoa että ei lapsia rahalla kasvateta vaan rakkaudella. minua vähän kauhistutti tämä " pelottelu" . suomessa ei kuole nälkään vaikka ei olisikaan vakuutusta ja sattuisi jotain yllättävää. ei kaikilla ole varaa vakuutukseen itselle eikä lapsille.

käytetyt vaunut saa muutamalla kympillä kun ei vaadi viimeisintä mallia, kantoliinalla pärjää myös(lenkillekin pääsee lapsi liinassa aivan hyvin!), vauvan vaatteita kirppikseltä saa todella halvalla kun vaan jaksaa etsiä, vauvan pääasiallinen ravinto ensimmäisenä vuonna on äidin maito ja imetykseen saa kyllä opastusta ja tukea. lapsi nukkuu hyvin ja turvallisesti äidin kainalossa ja halvimmillaan vaipat ovat harsot ja villahousut ja nekin voi ostaa käytettynä.

kun vauva on jo alullaan, ei tosiaan ole enää syytä miettiä kannattaako se. Jos vaan rahat mielessä ajattelee lapsen saantia niin se ei kannata ikinä. Nyt vaan ennen synnytystä jo hankkimaan itselleen vahvaa tukiverkkoa sukulaisista, uusista ystävistä, samassa tilanteessa olevilta. Helppoa ei varmasti ole mutta kyllä te pärjäätte!!!

Vierailija
28/59 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos vaan rahat mielessä ajattelee lapsen saantia niin se ei kannata ikinä."

Tämä on erittäin hyvin sanottu. Olivat vanhemmat sitten kuinka varakkaita selluköpejä hyvänsä, tai sitten tukiaisilla toimeentulevia, lapset ovat aina samanlaisia tässä suhteessa; ne eivät koskaan tuo rahaa perheelle. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö lapsia voisi tehdä, mikäli on valmis vanhemmuuden tuomiin MUIHIN haasteisiin.

Kuitenkin kavahdan sitä ajattelua, että lapsi tulisi toimeen PELKÄLLÄ rakkaudella. Hyvä ihme sentään, emmehän me aikuisetkaan elä pelkästään omien vanhempiemme tai puolisoidemme rakkaudesta, kyllä ihan päivittäin kuluu rahaa pikkumenoihin, kuten maitokauppaan, särkylääkkeisiin, kahvikupilliseen koulupäivänä ja niin edelleen... Lapsi tarvitsee myös elääkseen rahaa. On ihan huuhaata väittää, että rakkaus yksin pitää lapsen terveenä ja elinvoimaisena.

KUITENKIN voi katsoa, kuinka paljon on tarvis kuluttaa lapsen tarvikkeisiin ynnä muihin. Kuten jossain toisessakin keskustelussa sanoin, ei ole pakko ostaa 800¿ vaunuja, jos yhtä hyvät ja turvalliset voi saada ALLE 250¿. Sama pätee tietysti muihinkin hankintoihin.

Vaikka lapsen näkökulmasta turvallisuuden tunne EI tule uudenuutukaisesta turvaistuimesta (joka on TM-testien mukaan turvallisin markkinoilla) VAAN SIITÄ, että vanhemmat ovat läsnä ja vastaavat lapsen tarpeisiin, huomioivat häntä ja antavat rakkautta ja välittävät kiintymystään ja niin edelleen, vanhemman tulisi kuitenkin olla sen verran vastuullinen, että loisi lapselle myös turvallisen ympäristön (vaikkei lapsi siitä ymmärrä mitään) missä elää.

Vastuullinen vanhempi ymmärtää, että vaikka lapsi pääasiassa kaipaa vain rakkautta ja hellää huolenpitoa, tähän voi joutua käyttämään myös hieman rahaa. Ei pieni lapsi todellakaan ole kiinnostunut siitä, onko lattialla makaava tutti uusi vai käytetty (pääasia, että sitä voi imeä), vanhemmat kuitenkin tietävät, kumpi on lapselle parempi ja tällöin kantavat huolta lapsesta, kun ostasvat tälle uudenuutukaisen tutin, joka on varmasti puhdas.

Tuo nyt vain esimerkkinä siitä, että vaikka lapsi näennäisesti tarvitsee vain vanhempien rakkautta ja huolenpitoa, ei se aina ole ilmaista. TÄMÄ EI KUITENKAAN TARKOITA. ETTEIKÖ LASTA VOISI KASVATTAA HYVIN MYÖS PIENEMMÄLLÄ RAHALLA. Kaikki on kiinni vain valinnoista :)

Vierailija
29/59 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli yllätyksenä meidän tyttö..

Ajateltiin mieheni kanssa, että sit ekojen ultrakäyntejen jälkeen näytetään tuleville isovanhemmille kuvat. Ei sit jaksettu odottaa niin kauaa.

Sanoin mun äidille, et meille tulee vauva. Mun äiti ei uskonu ensimmäiseen kolmeen päivään. Kiitos siitä isoveljeni, joka on vuosikausia hokenu leikillä, meille tulee vauva yheksänkuukauden päästä.

Mun äiti sit kysyi kolmen päivän päästä, " IHANKO OIKEESTI, kai tää on leikkiä?"

Nyt kummatki isoäidit on onnesta soikeena.. Hyvä että ei ollu synnytyssalissa mukana kumpiki pitämässä kädestä kiinni.

-jenni-

Vierailija
30/59 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin:

1.vaunut saa helposti jopa 50eurolla.Vaunut eivät ole pakollinen juttu,kantoliina on oiva keksintö.Oikein sidottuna kantoliinassa oleva lapsi ei paina/rasita.Liinan saa 30-60eurolla

2.Terve (ei vammainen) lapsi ei välttämättä tarvitse vakuutusta.Meidän poika on melkein 6kk eikä ole sairastellut vielä kertaakaan.

3.Me saadaan asumistuki,äitiysraha(vanhempainraha) ja lapsilisä + sossuta hieman.yhteensä joka kuukausi n. 700euroa

3.kestovaippojen lisäksi on vaihtoehtona vaipattomuus tosin se on hieman vaivalloisempi homma,mutta sekin toimii kunhan viitsii.

4.Meillä on kyllä pinnasänky,mutta vauvamme ei ole vielä kuin parisen kertaa nukkunut siinä.Yleensä nukkuu joko sitterissä (jonka saa 15+ eurolla helposti) tai meidän vieressä.

5.vaatteeita kavereilta,kirppiksiltä,omilta vanhemmilta.

hyvin ollaan pärjätty tähän asti.Mitään ei vauvaltamme puutu.

Vierailija
31/59 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vauva kuluttaa huomattavan vähän verrattuna siihen, mitä esimerkiksi 12-vuotias lapsi, joka osaa vaatiakin jo jotain. Pieni vauva ja pikkulapsi ei periaatteessa tarvitse kuin pakolliset (sopivan kokoista vaatetta, ruokaa ja vaippoja, leluja jonkun verran) mutta kun vanhemmaksi kasvavat, osaavat jo vaatimisen jalon taidon. Ei enää riitäkään kiva äidin valitsema college-puku, vaan pitää olla viimeisen huudon mukaiset farkut ja useita hienoja paitoja (samaa EI voi käyttää kahta kertaa yhden viikona aikana, daah!1). Pitää päästä ratsastamaan, koska kaveritkin ratsastaa, pitää saada lumilauta, koska kaikilla muillakin on, pleikkari on ehdottomasti oltava ja kännykkä ja niin edelleen.

Että vähän ne vauvat kuluttavat, kun verrataan koululaiseen (saati teini-ikäiseen jne.) :)

Vierailija
32/59 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä maksatte jos vahinko sattuu! ;D

Kyllä minusta on aivan aiheellista pelotella ihan joka ikistä joka vanhemmaksi haluaa. Luulen että suurimmalla osalla on liian ruusuinen kuva vanhemmuudesta, ei ymmärretä kuinka paljon lapsi vaatii, fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla.

Ja kustannukset nousee vaan mitä vanhemmaksi lapsi tulee!

Vierailija
33/59 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupicaia:

Juu pohjolalla ainaskin on kyllä 600e vuodessa maksut mutta vertailin sitten tapiolan hintoihin ja kas summa puolittui ja oma vastuu tippui 100e:sta 40 euroon. eli kyllä säästää kun viitsii vertailla hintoja. mut eikai siinä mitään jos haluaa maksaa 600e 300e sijasta.

ei mullakaan mitään 1000e säästöjä ole eikä ole edes autoa.

yhdistelmävaunut ostin hobby hallin poistomyynnistä uutena 150e:lla ja on ollu todella hyvät. vaatteita tosiaan saa kirppareilta ja esim prismoista ja citymarketeista löytyy suhteellisen halpoja lasten vaatteita.

hammashuollosta, ihmetyttää että miten teillä ei siellä ole päivystävää hammaslääkäriä jos on hammas kipee. kyllä on normaalia että perustarkastuksiin joutuu jonoon mutta jos hammas on oikeesti kipeä niin kyllä pitäis päästä nopeasti jopa julkiseen terveyden huoltoon

itse otin pojalle vakuutuksen vaan siksi että vantaalla on vaan yksi päivystävä asema ja siellä voi joutua yöllä istumaan 6kin tuntia ennen kuin lääkärille pääsee jos sattuu poika tulemaan kipeäksi yö aikaan.

Vierailija
34/59 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin vuosi sitten tarjouspyynnön Tapiolasta (ja meillä on aika könttä näitä vakuutuksia) eikä se ollut sen halvempi kuin Pohjolan. Huonompi vain. Mutta taidan huvikseni pyytää uuden tarjouksen jos asia todella on näin!

Mitäs sitä turhia maksamaan!

Teillä kuitenkin on vakuutus, ihanaa että edes jollakin!

Vierailija
35/59 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puol vuotta sitten pyysin tarjouksen tikkurilan tapiolasta ja sellanen lätkästiin nenän etten että en sitten tiedä.. pohjolassa vielä kysyin että mitä ne sitten todellisuudessa korvaa no eipä oikeen mitään jos normi lääkärilasku on n: 140 - 150e ja oma vastuu 100e (per lasku) ja kela korvaa sen oliko nyt 40% niin eihän siitä montaa euroa jää vakuutuksen korvattavaksi ja vielä kun lasketaan päälle vuosimaksu niin saa vähän joka toinen päivä käydä lääkärissä ennenkuin siitä hyötyy.. missä pointti koko vakuutuksessa siis?

Vierailija
36/59 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapsi tarvitsee satojen-tuhansien eurojen edestä lääkkeitä, tulee maksukatto vastaan (= saa siitä eteenpäin loppuvuoden lääkkeet maksutta). En muista oliko se montakosataa euroa mutta ei ainakaan tuota 600. Eli tosi paljon saa lääkkeitä tarvia että vakuutuksesta olisi hyötyä. Vakuutus kyllä kuulostaa aika kalliilta, kun ajattelee montako kertaa tuolla rahalla käy yksityisellä vuodessa.

Vierailija
37/59 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan koko ajan siitä, ettei vakuutuksia tarvi kun kunnallinen terveydenhuolto pelaa. Ei niitä vakuutuksia sitä varten tarvikaan, vaan sitä varten että lapselle tapahtuisi jotain pahempaa kuin tavallinen flunssa. Jos lapsella todetaan esim. maitoallergia tulevat korvikkeet todella kalliiksi ilman vakuutusta. Entäs jos lapsella on synnynnäinen sydänvika? Entä jos lapsi tarvii kalliita erikois apuja esim. pyörötuolin? Vakuutuksilla varaudutaan pahimpaan, ei jokapäiväiseen elämään!

Vierailija
38/59 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan vakuutus maksaa 200¿ vuodessa 70¿ omavastuulla! Ja tämä omavastuu on vuodessa! Eli voi kerätä kaikki kuitit vuoden ajalta ja hakea niistä korvausta kerralla! Joten kyllä se jo mun mielestä kannattaa! Toi 200¿ pienenee kun lapsi vanhenee!

Vierailija
39/59 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto fiksulle nuorelle äidille! Löytyihän täältä yksi :)

Nimenomaan mekin otettiin vakuutus juuri sen takia, että jos lapsi vaikka syntyy vammaisena tai vammautuu myöhemmin, ne kustannukset hipoo jo pilviä.

En usko että " normaalielämässä" vakuutukselle mitään käyttöä on, mutta itse olen nähnyt monta lasta jotka ovat syntyneet terveinä ja vammautuneet myöhemmin pahasti.

Itse nukun yöni paremmin kun meillä on vakuutukset kunnossa, ja toivon että olemme ottaneet kaikki ne turhaan! Tähän mennessä olemme onneksi maksaneet turhaan.

Ja tosiaan, lapsen vakuutuksen maksu pienenee mitä vanhemmaksi lapsi tulee! Kallein se on juuri syntymävuonna.

Kun jakaa kustannukset suoraveloituksella jokakuukautisiksi, on summa naurettavan pieni eikä edes tunnu missään.

Kännykkälaskukin taitaa olla suurempi, joten vaikea kuvitella että jollakin ei muka olisi varaa.

No, jokaisen oma asia!

Tuli vaan mieleen tällainen käytännön seikka, voisiko joku alle 18 vuotiaana äidiksi tullut vastata?

Kun alle 18-vuotiashan ei saa itse ilman vanhempien lupaa ottaa edes kännykkäliittymää, niin miten käytännön elämä sujuu alle täysi-ikäiseltä äidiltä? Siis pystyykö itse olemaan oman lapsensa huoltaja, ottamaan itse vakuutuksensa, aloittamaan vuokrasopimuksen yms. vai täytyykö olla huoltaja mukana?

Siis ei kai kukaan vuokraa kämppääkään alle täysi-ikäiselle?

Enkä halua tällä mitenkään loukata tai mitään, kiinnostaa vaan kovasti!

Vierailija
40/59 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua itseäsi yhtään ihmetytä kun lähes jokaisella palstalla jolla kirjoitat, sinun ajatusmaailmaasi moititaan mustavalkoiseksi... Lisäksi on ollut puhetta sinun ehdottomuudesta ja oma napa aina oikeassa jutuista. Lähes koskaan et pysty myöntämään että joku muu voisi olla oikeassa tai että jonkun muun näkökanta voisi olla myös hyvä.

Itselleni on jäänyt sinusta sellainen kuva että et ole lainkaan suvaitsevainen, vaan jakelet tuomioitasi ja haukkujasi surutta ympärillesi...

Tässä välissä on sanottava myös että mielestäni on hienoa että sinulla on noin hyviä periaatteita kuten vakuutusten ottaminen yms. Se on todella hienoa että haluaa (ja vieläpä pystyy) tehdä asiat vastuullisesti ja myös turvallisesti.

Täytyy kuitenkin sanoa että vaikka sinulla onkin moni periaate kohdallaan, ei sinulla ole mitään oikeutta jakaa huonon äitin määritteitä täällä kenellekkään! ei todella kenellekkään... Itseäsi ja koko perhettäsi ajatellen kannattaisi hiukan höllätä noita mustavalkoisia näkökantoja ja tuomioiden jakeluja...

Olet varmastikin mukava ihminen, hyvä äiti ja puoliso. Minä en ole mikään tuomitsemaan sinua, mutta esitän sinulle vaan yleisen mielipiteen että pielipahan kylväminen ympärilleen ei ole hienoa ja kypsää. Kannustaminen voisi toimia paremmin...

Aurinkoista kevättä äideille ja odottaville... :)

MrsKole, poju 2,5v ja rv 19+4