***Marrasmasut uuteen viikkoon***
[color=blue]alotin meille jo uuden pinon, vaikka ei ole vielä viikko vaihtunut =)[/color]
Kommentit (68)
Nyt olisi pieni pulma eli eilen tein testin joka oli selvä nega mutta ostin sellaisen paketin missä oli kaksi testiä joten ajattelin aamulla tehdä vielä sen toisen ajattelin jos olisi varmempi aamulla se tehdä no nyt siihen tuli sellainen heikko viiva jota hyvä kun silmä erottaa mutta koitin valoa vasten katsoa niin siinä näky haalea viiva ja normaalisti kun katsoo viiva niin kyllä sen huomaa kun oikee tarkasti katsoo mietin vain voiko se olla sellainen haamu viiva?
Pitää kyllä varmaan huomenna tai viimeistään perjantaina testaa uudestaan varmuuden vuoksi.
Tietäiskö joku minkälainen se haamu viiva olisi kun ei ole koskaan sellaista aikasemmin tullut??
<b> Carita: </b> kylla tuo haamulta kuulostaa!! Kannattaa varmaan kayda ostamassa viela yksi testi :o) ja koittaa parin paivan paasta uudestaan alkaako vahvistumaan.
Marikko kyseli uraongelmista: meikalla on vakipaikka, joten sen suhteen ei pitaisi olla ongelmaa. Oliko marrastoive joka sanoi etta haluaisi lapset nyt ja sitten myohemmin keskittya uraansa; mulla sama juttu. Olisi mukava saada lapset yhteen potkoon ja myohemmin sitten pystya kunnolla keskittymaan uraansa.
Tanaan kp 9/27. Aloitettiin puuhastelut :o), joita jatketaan mekin joka paiva ainakin puolentoista viikon ajan, jo on kumma jos ei tule tarppaamaan! Tai ainakin koitetaan, silla kuten viimeksi kerroin mies sattuu olemaan iltapaivavuorossa. Kaskin miehen eilen herattaa kun tulee kotiin, mutta ei siita mitaan tullut unenpopporossa :o) Onneksi poitsu nukkuu lyhyet paivaunet aamupaivalla, taytyy silloin yrittaa. Onpas romanttista, hehheh...
Töötsi
en saanut tummennoksia oikein, sorry :o), no, tiedatte mita tarkoittaa :o)
[B]Caritalle[/B] varovaiset onnittelut... toivottavasti plussa vahvistuu :)
Täti alkaa jo pikkuhiljaa keräillä kamppeitaan... ikävää tuhrutusta vaan vielä. On se helkkari kumma, että ensin tuhruttaa 5 päivää ja sitten tulee oikea " täti" ja sitten taas tuhruttaa. Mistähän seki johtuu :P Yhteensä jo 10 päivää tullut " vuotoa" . Siteitä ja tamppooneja mennyt valtavasti...harmittaa, kun en tilannutkaan sitä kuukuppia. Pitää varmaan tehdä tilaus piahkoin.
[color=red]No tää on vaan tätä naisena olemista, joka on joskus niin tuskaa...[/color]
-anzq kp5/31-34
Lokamasuihin pistin viestiä ja nyt sitten kopioin vielä tänne:)
Riippuen hullun sekaisen kierron pituudestä, meidän vauva saattaisi syntyä joko lokakuun lopussa tai marraskuun alussa:)
Viime kierto oli pitkä kun mikä... Taisi olla peräti 50 pvä... Nyt sitten kp 19/30-50 ja olen jo täysin valmis piinailemaan:) En tällä kertaa metsästänyt ovista, mutta ov tuntemukset olivat kp12 kieppeilla.
En ole mitannut edes lämpöä... Uhhh! Sydämmessäni olen vaan koko ajan tätä toivottua raskautta kantanut:))) Pupuiltu on ainakin sadaksi vuodeksi eteenpäin:))) Ei pidetty edes " joka toinen päivä" vauhtia, vaan mentiin " joka päivä" meininkillä:) Katsotaan nyt!
Greippimehua löytyy kaapista, muttei olla paljon juotu...
Esikoisen kanssa tärppäsi silloin, kuna aloitettiin mieheni kanssa kummatkin foolihappokapseleiden syönti, nyt unohtui...
Toivottavasti ei tarvitsee edes ensi kuussa muistaa, kun silloin on jo raskaaaana:)
Peukutuksia piinailijoille!
tipinen kp 19/30-50
olet jo ainakin marrasmasujen listoille ilmottautunut :) ainakin muistelen,että olet jo tänne ilmottautunut.Onhan täällä muitakin joilla lokakuun lopussa toivottu LA =) Sama kai tuo on syntyykö vauva loka vai marraskuussa... yhtä toivottuja jokainen :) Tervetuloa!!!
tarkistin ja tipinen löytyy jo listoilta :)
Niin muistelenkin, että kovasti marrasmasuihin pyrin, jo ihan alussa:) Mutta sitten laskurin mukaan mahiksia vielä lokamasuihinkin:)))
Tosi kiva, että on paikka, jossa vaihtaa kuulumisia lue tuntemuksia;)
Ja minullahan niitä piisaa, jo nyt;)
Testin aion tehdä kuitenkin vasta ystävänpäivänä:) Olisi varmasti paras ystävänpäivänlahja miehelleni:)
Plussasäteitä!
tipinen kp19/30-50...
Kiitokset varovaisista onnitteluista itse en vielä viitsi innostua liikaa jos sitten käykin toisin pitää tässä vielä tämä ja huominen päivä jänskätä miten käy kun perjantaina ajattelin sitten seuraavan testin tehdä.
Maha on kyllä jotenkin turvoksissa ollut ja päätä on särkenyt monena päivänä tässä en sitten tiedä johtuuko niistä viime menkoista vai mahtaisko jo oireilla jos olisin raskaana no sen näkee sitten ylihuomenna:)
Nimittäin minulla oli juuri esikoisen kanssa, niin, että testin toinen viiva näkyi vain minulle:))) Mieheni oli sitä mieltä, että näen haamuja;) Seuravakin testi oli haalean haalea, mutta sitten kolmas (juuu viisi kai niitä silloin tehtiin yhteensä) oli jo aika selvä:) Kyllä se toinen viiva aina raskauttaa tarkoittaa:)
Oma napa: Olen tyhmää tyhmempi... Juuri kun kehuin täällä pupuilullani, niin nyt jäi pari päivää välistä:( Ja juuri eilen tunsin taas (hmmm...kp12kin tunsin) kunnon ov oireita ja jos mun pitkään kiertoon on uskomista, niin se eilinen oli todennäköisempi ov... Eli pupuiltiin taas väärään aikaan:( Aamulla jo lähetin miehelleni viestinkin - " no vauva tässä kuussa" Eli... Olen aika maassa...
tyhmä tipinen
Tuossa jo kirjoitin tämän aamun kuulumiset ja viesti katosi bittiavaruuteen... Järjestelmässä tapahtui virhe, se on se teksti mitä en olisi halunnut nähdä...
No, koitetaan uudestaan...
Eli Töötsi, teillä on nyt sitten kuumat päivät menossa ;) Meillä alkaa pikku hiljaa olla tämä kierto voiton puolella, tai siis " työt" tehtynä ;) Nyt ei sitten voi oikein muuta kuin odottaa...ja odottaa... Kiinnostuin tuosta " ranskalaisesta" tavasta laskea laskettu aika, miten se tapahtuu? Kun eroa suomalaiseen tapaan näyttää tulevan aika paljon!
Tipinen, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Siittiöt voi olla yllättävän sitkeitä ja elää jopa viikon. Ja omat tuntemukset oviksesta voi tietysti olla myös petollisia. Toivo on menetetty vasta JOS menkat alkaa.
Oikein mukavaa päivää kaikille, toivottelee Marrastoive kp 12/24-31
[B]tipinen:[/B]saanko udella miten pitkä kierto sinulla on? itselläni on 30-34 ja ovis tulee reippaasti myöhemmin. pari kiertoa sitten se tuli vasta kp20 tai 21. Sitten vielä tuosta pupuilusta. Meillä ei aina jakseta pupuilla,kun itse olen aina niin väsynyt töistä ja mies käy aika usein reissaamassa. Nyt sitten itse lähden laskettelureissuun juuri oviksen aikoihin:( Pitää vaan toivoa että simpat säilyvät hengissä...
[B]marrastoive:[/B] Mulle kanssa kerran kävi noin, että pikä kirjoitus hävisi jonnekkin :P sekös harmitti... Sulla alkaakin kohta kunnon piina ja odotus :)
[B]efficaa huhuilen[/B] mites effican kierto on lähtenyt käyntiin? muistelisin,että sinullakin alkaa olemaan ovis käsillä:)
[B]Carita:[/B]toivottavasti viiva vahvistuu!!! Millaiset " menkat" sinulla oli? niukat? vai ihan normaalin oloiset? Kiinnostaa vaan tietää,kun esikoiselta oli ns.valemenkat. ja ne olivatsellaiset niukat ja pari päivää kestävät...
Täti sitten tajus häippästä...JEE!!! Nyt odotellaan vaan sitä hedelmällistä kautta ;)
-anzq-
Mulla eka päivä oli sellasta tiputtelu vaan ja siitä kaksi päivää tuli vähän enemmän ja vika päivä tiputtelua eli oli kyllä paljon niukemmat ja oudommat kun yleensä ja sekin kun mulla yleensä on aika pitkä kierto niin ne tuli paljon etuajassa toivottavasti ne sit oli sellaiset valemenkat koskaan ei vain ole aikasemmissa raskauksissa valemenkkoja ollut ja ei myöskään ole haamu viivoja testiin tullut niin ihmetyttään vaan vähäsen mutta eihän ne raskaudet koskaan täysin samanlaisia olekkaan:)
Ja voihan se olla että testi näytti haamun jos testasin viellä liian varhasessa vaiheessa kun en osaa tarkasti sanoa millon menkat olisivat myöhässä kun ne tulevat millon tulevat mutta ei koskaan etuajassa.
Päivän jatkoja!
Eli tuppaudun joukkoonne kun täti tänään yllätti ja kurvasi paikalle aamusta. =(((
Eli kp 1/25 ...vasta.
Kolmas yrityskierto lähti käyntiin ja toivottu LA olisi sitten 9.11.
Ovistestit odottelee valmiina ja onneksi täti viipyy mun luona yleinsä vain 3-4 päivää ja ovis on aikaisessa vaiheessa eli pian pääsee elämään uutta jännittävää ja piinaavaa odottelua. =))
Vielä en kerinnyt muiden kuulumisia lukasemaan, mutta tulen nekin vielä tänään kurkkaamaan, jotta tiedän keitä kaikkia meitä tässä pinossa onkaan. ;)
Ja plussaa tulee kaikille, eiks joo? :)
Osa teistä onkin jo tuttuja, mutta lyhyt esittely: Mä oon siis 25-vuotias esikoisen kuumeilja, joka juuri putosin tuolta lokamasuista. =( =(
Yritystä on takana jo 3 kiertoa, vähän alkaa jo usko hiipua ja masentaa. En ikimaailmassa tajunnut, että se voi olla näin vaikeeta.. ollaan kaikkemme tehty, pupuiltu ahkerasti jne, mutta EI. Mä oikeesti olin niin pettyny kun menkat alkoi että itkin koko päivän. No, kai se tästä taas,pelottaa vaan että onkin jotain vialla eikä saada ikinä omaa vauvaa...No joo, tiedän, että ei sais panikoida näin lyhyen yrittämisen jälkeen, mutta helpommin sanottu kuin tehty!!!
Viitsisittekös vielä laittaa tähänkin, että kuinka kauan kukin on yrittäny? Helpompi katsoa tästä kun laskea tuolta esittelypinosta. ;)
Ja sit vielä noista ovistesteistä, mun täytyy ne varmaan käyttöön ottaa pikkuhiljaa. Eli minkä merkkisiä ootte käyttäneet, kuinka monta niitä on paketissa ja mitä paketti maksaa? =)
Kiitti hirveesti jos joku viittii vastata. =)
Mulla on nyt 7. yrityskierto alullaan. Kyllähän tämä mielen vetää aika matalaksi (eka lapsi sai alkunsa, että hupsista vaan). Pahaa pelkään, että löydän itseni ensi syksynä tuolta lapsettomuuspuolelta.
Ovistestit mulla on ollut käytössä 3. kierrosta alkaen. Aconin testit (www.kotitestit.com), ja hyvin ovat toimineet. Niiden perusteella ainakin ovis olisi joka kierrossa, ja hommailtu on sen mukaan, mutta eipä tuota tulosta. Noita testejä on erikokoisissa paketeissa. Mulla niitä menee 2-3/kierto, ekalla kerralla meni 4. Aamupäivän toisesta pissitä olen saanut selkeimmät tulokset.
Vaikka eipä se mitään mukavaa ole, jos joutuu koko ajan siirtymään kuukausipinosta toiseen...
Elikkäs minä olen myös 25v. ja kakkosta kuumeillaan, ensimmäinen yrityskierto on meneillään ja tärppipäivät todennäköisesti takana päin. Eli nyt vain sitten odotellaan... Esikoinen tärppäsi aikoinaan ekasta kierrosta, joten itsellä on nyt ehkä liian optimistinen kuva tästä touhusta. Olen kyllä yrittänyt ajatella, että todennäköisempää on että ei raskaudu heti kuin että niin kävisi. Siis vaikka kaikki olisikin ok.
Ovistestejä en ole ikinä tehnyt, mutta oletan kyllä bongaavani oviksen omien tuntemusten perusteella. Mutta tokikaan niihin ei ihan aina voi luottaa...
Marrastoive kp 12/24-31
Katsotaas saisinko vihdoin ja viimein lihavoinnit oikein...
[b] Marrastoive: [/b] piina on siis alkamaisillaan sulla, tsemia!! Kysyit tuosta Ranskan la laskutavasta: luulen etta taalla lasketaan 41 viikon mukaan. Sen takia taalla ei myos anneta menna kovinkaan paljoa yli vaan aletaan kaynnistella. Esikoista odottaessani la taisi jopa menna 42 viikon mukaan, laskettiin menkkojen aloituspaiva + kaksiviikkoa eli ovis + 40 viikkoa = la. Ota naista nyt selvaa, kun eri nettisivuiltakin viela tulee eri paivia :o)
[b] Tipinen: [/b] pidetaan peukkuja etta simpat ovat sailyneet hengissa bdbdbd
[b] Anzq79: [/b] hienoa etta se tati viimein haipyi. Toivotaan ettet tule sita nakemaan enaa piiitkaan aikaan!
[b] Only1: [/b] tervetuloa!
[b] Lynette: [/b] tervetuloa mukaan! Tiedan aivan taysin tunteesi... Meilla kuten Alia teillakin esikoinen tarppasi tosi nopeasti. No, nyt on vasta toinen kierto meneillaan, mutta meika stressaa ihan hirveasti, etta mita jos ei enaa tarppaakkaan. Kaiken lisaksi olisi tosi tarkeaa etta pikkukakkonen tulisi joko nyt tai ensi kuusta, silla olen nyt hoitovapaalla heinakuuhun asti ja taalla Ranskassa mulle ei makseta enaa mitaan tukia (maksettiin eka puoli vuotta, mutta nyt siis ei enaa mitaan). Toisen kanssa sitten maksetaankin 3 ikavuoteen asti, ja siis jotta esikoisen ei tarttisi menna hoitoon, toisen vauvelin tarttisi tulla taman vuoden puolella, silla budjetti ei kesta pidempaa kotona oloa. Voi kun sita osaisi lukea tulevaa eika tarvitsisi tallaisilla asioilla stressata...
Esikoisen yritysta aloittaessamme, ekana kuuna stressasin kanssa kovasti. Kun menkat siten alkoikin, jotenkin rauhoituin siita, etta tulee jos on tullakseen. Ja heti sitten tarppasikin. samaten lokakuussa kun menkat alkoivat, aloitimme heti tjot-meiningilla, ja silloinhan tarppasi ekasta kierrosta (mutta se siis meni kesken). Eli tarttisi vaan ottaa rennosti, mulla ainaki se tuntuu auttavan. Mutta kun joku kertoisi miten...
Huh, tulipa pitka sepustus... Onneksi on joku paikka mihin mieltansa purkaa :o)
Töötsi kp 10/27
onhan ollut taas päivä, on ollut plussaa, negaa, neuvolaa, gyneä ja töitäkin piti tehdä siinä sivussa. Kp tänään... mistäs sen laskisi viime torstaisesta tuhruttelusta olisi kp8. Taidanpa laskea siitä.
Hyvä kun tuli käytyä siellä gynellä tutkituttamassa itsensä. Sitkeästi pitää vaan kuulema yrittää niin eiköhän se vielä pysy matkassa meidänkin kolmonen....Johan tässä on yritelty 16 kiertoa. Kakkosta kuumeiltiin 22 kiertoa, taitaa tästä tulla yhtä pitkä haikaran odotus :o/ toivottavasti ei kovin paljoa pidempi ainakaan...
Mukavaa illan jatkoa kaikille!
-Carita, ikävä että oli nega :( Mutta nyt pää pystyyn ja uuteen yritykseen!
-Mariko (muistaakseni) kyseli uran ja vauvahaaveiden yhdistämisestä. Itselläni kysymys ei onneksi tällä hetkellä ole ajankohtainen. Esikoisen sain opiskelujen päätteeksi, valmistuin mammalomalla maisteriksi. Ekan oikean työpaikkani sain sitten esikoisen mammaloman jälkeen, aloitin työt kun poika oli 1v5kk. Tästä tulee maaliskuun alussa vuosi, eli olen sen verran lyhyen aikaa ollut työelämässä mukana... Ja vakiviran (olen siis valtiolla) sain vasta vuoden alusta. Nyt on siis kaikin puolin hyvä hetki kuumeilla kakkosta, kun on turvattu työpaikka mahdollisen äitiysloman jälkeen. Olen muutenkin asennoitunut siten, että " teen" (tai saan, jos saan) lapset (haaveissa yht. 3 lasta) ensin ja kasvatan heidät kouluikään, jonka jälkeen alan vasta panostaa enemmän siihen omaan uraan. Pitkiä työpäiviä en halua tehdä kun lapset on pieniä. Se 8h päivässä on ihan maksimi. Onneksi niitä työvuosia on minulla vielä jäljellä ihan tarpeeksi, että sen urankin luominen onnistunee myöhemminkin... Ikää on siis tällä hetkellä 25v, joten 10-15 vuodenkin päästä on vielä varmasti tilaisuuksia edetä työelämässä. Tällä hetkellä nykyinen työ on tarpeeksi haastava, valtiolla toki muutenkin tämä uralla eteneminen on vähän erilaista kuin yksityisellä...
Mutta tällaisin miettein tähän aamuun...
Marrastoive