Miten lämmitellä miestä kakkosenhankintamielelle?
Moi kaikki te, joilla on jo lapsia, yksia tai useampia. Meillä on kaksivuotias poika, ja nyt haaveilen toisesta, tai oikeastaan olen haaveillut jo ainakin vuoden, mutta mies sanoo, ettei halua enempää lapsia.
En oikein uskalla edes puhua asiasta miehen kanssa, kun tulee niin paha mieli, jos se edelleen on sitä mieltä, että tuo yksi riittää. Unelmissani olen kaavaillut vaikka neljänkin vuoden ikäeroa lapsille, en siis haluaisi heti ruveta yrittämäänkään. Mutta haluan kyllä lisää lapsia. Olen vielä nuori, alle 30, ja aikaa on. Sairastuin esikoisen jälkeen masennukseen, tai itse käytän ilmaisua " seota" , ja sekin varmasti pelottaa miestäni: mitä jos se sekoaa taas. Uskon itse olevani aivan eri ihminen kuin esikoisen synnyttyä, paljon vahvempi, tasapainoisempi ja rennompi. Ja kokeneempi tietysti.
Miten muut olette hellästi " painostaneet" miestänne lastenhankintaan tai pehmitelleet ukkoa? En tietenkään halua, että se vasten tahtoaan minua miellyttääkseen rupeaa puuhaan, mutta miten sen saisi haluamaan toista? En halua uskoa, ettei se todellakaan halua enempää lapsia, kun on aina puhunut, miten me tehdään lätkäjoukkueellinen poikia...
Mies on aina kylläkin sanonut että haluaa sen kolmannen, et vähän eri tilanne kuin teillä. Toinen lapsi oli aika itkuinen ja muutenkin tyytymätön. Tähän päälle miehen omat ongelmat niin raskas vuosihan se oli.
Kysyin mieheltä suoraan että mitä pelkää kolmannessa lapsessa ja sanoi: jos ei olekaan terve, myös rahan menoa mietti. Nyt en tietenkään muita syitä muista mutta oli mukava, että on asiaa kuitenkin miettinyt. Kysyin myös että haittaako miestä jos haaveilen ja puhun kolmannesta niin ei kuulemma haittaa. Ei myöskään käytetä mitään ehkäisyä ja tätä kysyin mieheltä useasti että onko sitten varmasti valmis jos kolmas " vahingossa" tuleekin.
Tämän keskustelun jälkeen oli jotenkin helpottavaa kun tiedän ettei ahdistu vauvapuheistani.Saan ihan luvan kanssa haaveilla ja tuskailla joka kuukausi =)
Eli sellaista neuvoa voin vain antaa, että kysele onko miettinyt toista lasta? Milloin hänen mielestään olisi sopiva ajankohta toiselle?Onko hänestä vauva-aika ollut rankkaa? Eli ei taida muu auttaa kun keskustella ja oikeasti kuunnella mitä toinen sanoo. Miehelle kun harvemmin taitaa kamalaa vauvakuumetta tulla ;) tai meillä oli innoissaan kyllä toista tekemässä mutta kolmas onkin sitten vähän pehmittelyn alla