1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Ensi lauantaina Dannyn trubaduuriesitys Åbon torilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten saatte pidettyä metässä hiehot kasassa? Toimiiko jokin laulu tai loitsu?
Olen certonut hiehoijlle opettawaijsda tarinaa seijtsemesdä lihawasda secä seijtsemesdä laijhasda lehmesdä, ia wacavasdi cehoijttanut cohtwdessa pysymen. Ioscus cuitencin carcaa cantturanhupacco aijdan toijselle puolen, missä Noijtaconsteijn epäijlyttävän näcöijstä ruohoa casvatettaman. Silloijn otan avucseni Woijmallisemmat Loijtsut, secä sanomaani tehostan Herramme Ciesuxen Cristuxen hopijaisella teijpillä. Ia taas pysyy lehmet casassa. Cysyttävee?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saatte käteen voudinveron ja kolehdin jälkeen? Meille ei jää yhteensäkään kuin pari hassua plootua ja muutama taalari päälle. Kokopäivätöissä kuitenkin ollaan, minä lapsenpäästäjänä ja mies nahkurina. Mieli tekisi kahdeksatta penikkaa, mutta ei näillä palkoilla. Ja kohta on liikaa ikää, ensi syntymäpäivänä viidenkolmatta.
Sisco hywe, nijnhen se on että naijsen hopiataaleri on colome hopiamarccaa. Myös sijanraccocalvocatto tecee ricastumisen covin waijciacsi.
Millä veritahrat pois kirjoitti:
Poika wäitti maata pyöreäksi ja hänet mestattiin, kuinka saan kauluksesta veret pois ja paidan toiselle pojalle käyttöön? Kokeilin jo virtsaa ja hiiltä...
Nämä pyöreäksi kaiken pyörittelevät ettekö te koskaan opi että kun litteä maa on todellista . Tuommosen globalistit haluavat sen nyt pyöreenä kiva.
Vierailija kirjoitti:
Ihana tyttö wauwa syntyi, jonka nimesimme Erzsébet Báthoryksi
Kuinka noin tytöstä iloitset? Maho lienet kun ei poikaa tullut? Kyllä kunnon vaimo antaa miehelleen poikia suvunjatkeeksi, ei tyttölapsia riesaksi.
Birgitta Yrjöntytär, viiden pojan äiti
Iocu mainitsi tese cetiussa cahwin, ja se jäi mieltäni niin waiwaaman, että cysyin cappalaiselta mikä teme cahwi on. Hen tiezi että Osmanien waldakunnassa olisi cahwia, iocka on mustaa kuin syndi! Ia että Osmanit iuowat cahwia lääcceecsi, mutta myös cosca sillä on wircistäwä waicutus! Cappalainen cäsci unhoittaa moiset aatoczet ja mennä cotiin lucemaan isämeitää.
Teme asia aiwan williinnytti minet ja sai aicaan oudon colotucsen hambaassa. Menin cahwi-tiedon himoissani nin segaizin, iotta läksin cylämme tietäjäeucon luocse wiinalekkerin canssa. Hen catsoi wiinasta ja ennuzti noidan consteillaan että Ruotzin Waldacunnan pääcaupunciin cahwi voisi tulla io enzi vuozisadan lopussa! Vaan meille raucoille rajoille cestäisi paljon cauemmin. Mine en saa tetä cahwia siis coskaan maistaa, mikä lie waan hywä ettei syndi ala tete enmpee houcuttaa!
Waan niin wauhcoontunut olin vielä cotonacin, että cacaratcin hämmästeliwät ja ucconi gyseli missä wiina! Mine henel lasuin et cännipäissäs wiimeks ioit, et waan muista!
Waroitan caiccia wlan- hengen turmeltawacta waicutuksecta. Liica ajanviettäminen on pahaxi!
Vierailija kirjoitti:
Iocu mainitsi tese cetiussa cahwin, ja se jäi mieltäni niin waiwaaman, että cysyin cappalaiselta mikä teme cahwi on. Hen tiezi että Osmanien waldakunnassa olisi cahwia, iocka on mustaa kuin syndi! Ia että Osmanit iuowat cahwia lääcceecsi, mutta myös cosca sillä on wircistäwä waicutus! Cappalainen cäsci unhoittaa moiset aatoczet ja mennä cotiin lucemaan isämeitää.
Teme asia aiwan williinnytti minet ja sai aicaan oudon colotucsen hambaassa. Menin cahwi-tiedon himoissani nin segaizin, iotta läksin cylämme tietäjäeucon luocse wiinalekkerin canssa. Hen catsoi wiinasta ja ennuzti noidan consteillaan että Ruotzin Waldacunnan pääcaupunciin cahwi voisi tulla io enzi vuozisadan lopussa! Vaan meille raucoille rajoille cestäisi paljon cauemmin. Mine en saa tetä cahwia siis coskaan maistaa, mikä lie waan hywä ettei syndi ala tete enmpee houcuttaa!
Waan niin wauhcoontunut olin vielä cotonacin, että cacaratcin hämmästeliwät ja ucconi gyseli missä wiina! Mine henel lasuin et cännipäissäs wiimeks ioit, et waan muista!
Onco cahwi sulttaanien lemmenjuomia ja ollencaan coweliacta civeellicelle sielulle?
Midä meeltä, jos corwaan pienocaisen nimesä c ciriaimen k ciriaimella? Esi mercixi: Micco -> Mikko?
Sielun turmio cahwi on, cun iopa mine näin secaizin heti menin! Waan cauhea aiatuscin iotta sulttaanin lemmenjuomaa se cahwi onkin! Epäsiweellistä iuomaa! Waan saanco nyt untacaan kun cahwi näin mieläni caihertaa.
Luceminen teke hyven waimo-ihmisen aiwan turmeltunexi ia pahka-hullux. Älckä liica henkewä certomuxia waimo-wäelle lausuco, menewat aiwan hullux. Waimon ei pita luceman oppiman.
Parhaat lanttu-haudukas reseptit kehiiin.
Ongos kulla neuvo kuin saa lehmät ja siat yöxi vaigeneman. Aivan äändäväd gaiken yön tuvan nurgas . Ei silmän täydex unda saa.
Vierailija kirjoitti:
Midä meeltä, jos corwaan pienocaisen nimesä c ciriaimen k ciriaimella? Esi mercixi: Micco -> Mikko?
Todhella naurettawaa ericoisuuden tawoitttelua.
Gaiggi naiselävät jolla lemmen tuska suuri. Miehenpuoli ei teitä huoli tai ragasta. Ottaka talden kuullista vuodoanne ja sotkeka se miehen lämbimään ohrajuomaan tahi huttuun. Mies on igiajan lumoddu ja vallassanne. Vanha noitaeukko dämän kertoi.
Uhko ihassa kirjoitti:
Miläh gaigg hywäs - ruddo gugistettu. Waan yks on harmmi; wlan liittymä pätkii!
Olethan muistanut Sevillan Pyhää Isidorea rukouksissasi? Pyhä Äiti tulee torumaan paholaista joka on Wlaniisi pesiytynyt. Minä tein pyhiinvaelluksen Naantaliin vatsallani ryömien ja katso! Pahan henkiwallat ovat jättäneet työpaikkani kopiokoneen!
Mikä teitä Ruotsin idiootteja vaivaa? Jatkuvasti tänne hyökkäilette ja yritätte Lutherin oppeja ujuttaa mukananne? Lopettakaa ajoissa, olen varma, että kohta tulee sota jos tuo ei lopu. Isä Vladimir jo puhuu, että nyt on tuomiopäivä käsillä, kun Raamatusta luki, että lopun aikoina kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan. Te vääräuskoiset Lutherin seuraajat saatte kyllä ansionne mukaan! Jonakin päivänä tsasounat nousevat vielä sinne Helsingforsiinkin! Että sellaisia terveisiä täältä Lieksasta!
Syndi cucoistawi tässä seuvrakunnassa, waimonpuolet paikkans unhoittaneet. Iesus Ristus ei hywällä kacco.
Rouva äiti haluu naittaa mut naapuripitäjään yhelle hampaattomalle Jaakolle. Sulhasen suku on luvannut morsiuslunnaina lehmän meidän rouvalle ja herralle, mut mä en mitään hampaatonta ukkoa halua. Oikeest, mä en kestä, mitä mä teen!? Kapioiden kutominen ainaki loppu tähän! Karkaan meijän kylän Ilmarin kanssa, ko se on nii ihana.